Podstawowe kształty i rozmiary Reklam
Autor: Łukasz Olszanowski
Istnieje niezliczona ilość reklam internetowych, podzielonych ze względu na kształt oraz dynamikę. Jednak rozróżnia się dwie podstawowe grupy pierwszą są reklamy statyczne
Podstawowe kształty i rozmiary Reklam
Istnieje niezliczona ilość reklam internetowych, podzielonych ze względu na kształt oraz dynamikę. Jednak rozróżnia się dwie podstawowe grupy pierwszą są reklamy statyczne, czyli takie które, niezmieniana się w czasie, oraz dynamiczne czyli tak zwane animowane, najczęściej w technologii flash lub gif.
Poniżej przestawiono najpopularniejsze rozmiary banerów internetowych, ze względów technicznych przedstawione są w skali, zależało mi jedynie na przedstawieniu kształtów gdyż rozmiar reklam jaki zobaczysz, zależy również od rozdzielczości twojego monitora.
Rozmiar i nazwa:
• 750x100 – Billboard.
• 750x200 – Double billboard.
• 468x60 – Banner.
• 200x200 – Box.
• 250x250 – Box.
• 300x250 – Box.
• 336x280 – Box.
• 120x600 – Skyscrapper.
• 160x600 – Skyscrapper.
Banner Blindness:
Istnienie zjawiska banner blindness spowodowało u amerykanów potrzebę stworzenia takiej formy reklamy by widz jej nie omijał wzrokiem, agencje reklamowe wyszły dlatego z owym pomysłem… więcej o zjawisku Banner blindness oraz sposobach przeciwdziałania znajdziesz pod tym adresem.
Baza wiedzy o programach partnerskich
Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.
Wszystko jak najbardziej się zgadza, ale mówimy tutaj tylko i wyłącznie o reklamie internetowej. Jeśli zejdziemy na reklamę zewnętrzną to np. w przypadku pieczątek https://www.maxsc.com.pl także pieczęcie mają swoje rozmiary i kształty. Fajnie byłoby przedstawić takie zestawienie i zapoznać ludzi z tą problematyką.
OdpowiedzUsuń