sobota, 7 lutego 2015

Magia social media

Magia social media


Autor: Tomasz Galicki


Social media to fraza pojawiająca się coraz częściej nie tylko w internecie i wyszukiwarkach, ale też w prywatnych rozmowach, zwłaszcza wśród tych, którzy zastanawiają się nad tym jak szybko wypromować swoją markę.


W dobie portali społecznościowych, kiedy wszyscy pozostawiają po sobie ślad w sieci, warto trochę wgłębić się w powyższe zagadnienie. Teraz każdy szanujący się marketingowiec, nie może obejść się bez wiedzy dotyczącej social media. Co, w takim razie, kryje się pod tym tajemniczym zagadnieniem? Niektórzy tłumaczą ten termin jako media społeczne. Jest to dobre odzwierciedlenie tego co faktycznie specjaliści mają na myśli posługując się tą frazą. Samo social media bardzo ściśle wiąże się też z marketingiem społecznościowym. Owo połączenie ma na celu szybką promocja danej marki, poprzez zrzeszenie fanów na portalu społecznościowym. Osoby, które korzystają z fanpage'a danej firmy, mogą wymieniać się spostrzeżeniami na temat jej produktów, dodawać zdjęcia czy brać udział w konkursach, gdzie do wygrania są np. gadżety z logo rzeczonej firmy, co dodatkowo może sprawić, iż znajdzie się ona na lepszej pozycji i wzmocni więź przywiązania klienta do danego przedsiębiorstwa.

Wpływ Facebooka na ludzi jest bardzo duży i nie powinno się go bagatelizować, kiedy zależy nam na dobrej reklamie i skutecznym marketingu. Wystarczy tylko przytoczyć pewne ciekawostki, pewnie niewielu z was nie wie, że gdyby Facebook był krajem, w rankingu najbardziej zaludnionych państw zajął był 3 miejsce. Interesujący jest również fakt, w jak szybkim tempie ten portal zyskał wielką popularność, na co inne media musiały czekać latami. Przykładowo radio, aby przekonać do siebie 50 milionów słuchaczy, musiało czekać 38 lat, telewizja – 13 lat, internet – 4 lata, a omawianemu tutaj Facebookowi wystarczył niecały rok, aby dorobić się 200 milionów użytkowników.

Tworzenia fanpage'ów na dany temat nie wolno jednak mylić z nachalnym spamem, który czyha na nas z każdego internetowego zakamarka. Profesjonalnie prowadzona kampania na Facebooku nie ma nic wspólnego z felernymi konkursami, gdzie organizatorzy obiecują bluzy, koszulki czy inne gadżety namawiając użytkowników do kliknięcia w niebieski przycisk „like”, automatycznie udostępniając firmie wszystkie swoje dane.

Warto więc zainwestować w usługi firmy zajmującej się profesjonalnie marketingiem prowadzonym za pomocą social media. Dotyczy to zarówno przedsiębiorstw wschodzących na rynku jak i tych, którzy są weteranami, ale zależy im na zmianie wizerunku na korzystniejszy. Nie wystarczą już reklamy w telewizji, strony internetowe czy nawet dobrze prowadzone blogi firmowe. Teraz zaznaczenie swojej obecności na Facebooku jest standardem, którego nie można pominąć.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz