sobota, 7 lutego 2015

Ambient

Ambient


Autor: Monika Ł.


W ramach działań ambientowych w Łodzi zostały porozklejane vlepki, promujące produkt firmy Polkomtel. Niestety, wywołało to negatywną reakcje ze strony mieszkańców miasta. Poodklejali oni vlepki, by następnie na tym miejscach wypisać obraźliwe dla firmy hasła.


Niedawno, przestała istnieć marka 36.6. Była to zapoczątkowana w 2008 roku oferta telefonii komórkowej (typu prepaid). Stworzona przez firmę Polkomtel S.A. (operator sieci Plus) i skierowana do młodzieży. 36.6 bazowała na Single View (system bilingowy).

Elementem marketingu promocyjnego zastosowanego przez Polkomtel, były działania ambientowe.

Ambient to forma marketingu niestandardowego, która dzieli się na takie formy jak marketing partyzancki, wirusowy, buzz marketing, e – marketing i bardzo ostatnio popularna, reklama na środkach komunikacji miejskiej, słupach, ścianach, itp. Ambient media to nieschematyczny realizacji marketingowej, którą łączy w sobie ATL i BTL.

ATL (Above The Line – powyżej linii) jest to strategia marketingowa, prowadzona w tradycyjnych mediach, tj. telewizja, radio, prasa czy plakaty. Natomiast BTL (Below The Line) to działania marketingowe, jednak niebędące reklamą w środkach masowego przekazu. Po za tym ATL nie ma skierowania na konkretnego klienta, natomiast BTL tak.

Wróćmy do ambientu. Jest on realizowany na konkretne zlecenie do ściśle określonej grupy docelowej i pod konkretny produkt.

Ta forma reklamy ma zwracać uwagę na cały kontekst umieszczania reklamy, a nie tylko na layout. Ambient może wykorzystywać różne czynniki reklamowe. Mogą to być:

- istniejące nośniki (tablice reklamowe)

- przestrzeń kontekstowa

- wnętrza

- interakcje z otoczeniem lub z nośnikiem reklamowym

- nowe technologie

Aby zwiększyć efektywność ambientu, można wykorzystać większą ilość czynników. Tylko warto uważać, żeby się to nie skończyło jako w przypadku miasta Łodzi.




Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz