sobota, 7 grudnia 2013

Blog jako platforma komunikacji z klientami

Blog jako platforma komunikacji z klientami


Autor: Jacek Fistaszek


Zjawisko blogowania pojawiło się kilka lat temu i było jednym z pierwszych, które zapoczątkowały trend Web 2.0. Dziś blogi nie tracą na popularności. Wręcz przeciwnie, obecnie blog nie są prowadzone tylko przez użytkowników prywatnych, hobbystów. Coraz więcej blogów zakładanych jest i prowadzonych przez popularne firmy.


Zjawisko blogowania pojawiło się już kilka lat temu i było jednym z pierwszych, które zapoczątkowały trend zwany Web 2.0. Dziś blogi nie tracą na popularności. Wręcz przeciwnie, obecnie blog nie są prowadzone tylko przez użytkowników prywatnych, hobbystów. Coraz więcej blogów zakładanych jest i prowadzonych przez popularne firmy.


Dlaczego warto prowadzić blog?

Blog jest dla firmy naturalnym uzupełnieniem komunikacji prowadzonej przez firmową stronę. Stanowi mniej formalny pomost łączący firmę z klientami i partnerami. Umożliwia w bardziej „ludzki" sposób przekazywanie istotnych informacji na temat tego, co się dzieje w branży i w firmie. Ponadto, poprzez wysokiej jakości artykuły branżowe i porady firma buduje wizerunek marki jako znawcy, eksperta w danej dziedzinie, co pomaga zdobywać nowych klientów.

Blog, dzięki funkcjonalnościom takim jak komentarze, umożliwia uzyskanie komunikacji zwrotnej. Firma pisząc nowe posty nie tylko przekazuje treść dla użytkowników, może też poznać zdanie klientów na dany temat, poznać ich opinie, to o czym myślą na dany temat. Jest to najtańsza i najszybsza forma prowadzenia badań rynkowych, gdyż o wszystkich problemach możemy dowiedzieć się od razu.

Ponadto, dzięki ciekawej i często aktualizowanej zawartości, blog może być naturalną przynętą dla pozyskiwania odnośników zewnętrznych. Tworząc ciekawy i unikalny artykuł na popularnym blogu możemy liczyć na to, że inni bloggerzy wspomną nas na swoich blogach, co pomoże w popularyzacji zarówno samego bloga, jak i pośrednio wizerunku firmy.


W jaki sposób skutecznie prowadzić blog?

Oczywiście nie wystarczy założyć bloga i publikować same notatki prasowe, czy informacje o nowych klientach. Przede wszystkim, jeżeli firma chce budować wizerunek eksperta w danej dziedzinie, na blogu powinna dzielić się z użytkownikami swoją wiedzą. Pisać artykuły na temat branży, wypowiadać się w kwestiach nowych technologii, czy publikować rezultaty swoich badań. Firma nie może bać się dzielenia wiedzą z klientami i czytelnikami bloga.

Dobrym sposobem na pokazanie "ludzkiej twarzy" firmy jest publikacja zdjęć i notek nawiązujących do wydarzeń wewnątrz firmy, imprez integracyjnych, etc. Dzięki czemu pokazujemy, że za firmą stoją ludzie, tacy sami jak inni.

Aby nawiązać komunikacje na blogu powinny znaleźć się też treści zachęcające do pisania komentarzy. Posty powinny być pisane językiem zrozumiałym dla użytkowników i mniej formalnym, dzięki czemu użytkownicy będą bardziej chętni do komentowania.

No i najważniejsze, musimy unikać usuwania negatywnych opinii i komentarzy. Każda wypowiedź użytkowników, jeżeli ma sens i jest na temat, powinna być publikowana. Nieważne, czy jest pozytywna, czy negatywna. Zbyt rygorystyczna moderacja komentarzy na blogu może mieć efekt odwrotny od zamierzonego. Komentarz możemy usunąć, ale nie jesteśmy w stanie usunąć wypowiedzi na zewnętrznych blogach czy forach, a do ich wykorzystania może dojść, jeżeli trafimy na zaangażowanego użytkownika.


Odpowiednio prowadzony blog może pomóc firmie w pośredniej komunikacji z klientami, zarówno obecnymi, jak i potencjalnymi, może pomóc promować wizerunek marki, pracować na public relations, a pośrednio przyczynić się do większego zainteresowania produktami firmy i wzrostu sprzedaży.


Artykuły na każdy temat

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Produkcja filmów reklamowych w branży hotelarskiej

Produkcja filmów reklamowych w branży hotelarskiej


Autor: TVIP


Produkcja filmów z zamiarem wykorzystania ich do strategii marketingowej przedsiębiorstwa to powszechna praktyka dla zachodniego biznesu z racji, iż jest doskonałym kanałem komunikacji


Wywiera również ogromny wpływ na odbiorców, łącząc w sobie zalety tradycyjnej reklamy telewizyjnej z najważniejszą cechą Internetu – interaktywnością. Również branża turystyczno – hotelarska w Polsce powinna rozważyć taką formę promocji.

Hotelarstwo i turystyka to dziedziny gospodarki będące w czołówce pod względem wykorzystania najnowszych rozwiązań technologicznych. Wynika to przede wszystkim z charakterystyki usług turystycznych, które są sferą usług niematerialnych, w wyniku której nie powstają nowe wyroby. To branża mająca na celu zaspokojenie potrzeb wypoczynku, noclegu, wyżywienia, utrzymania higieny osobistej, ochrony zdrowia i mienia, łączności z otoczeniem oraz rozrywek kulturalnych.

Rozwój branży hotelarskiej postępował wraz ze wzrostem ludzkiej migracji. Już od zarania dziejów, bowiem, człowiek potrzebował miejsca na nocleg. Z wiekiem XX. pojawia się jednak zupełnie nowa kategoria klienta w hotelarstwie, a mianowicie – turysta, który podróżuje dla przyjemności, chęci poznania świata czy najzwyklejszej chęci wypoczynku z dala od codziennego zgiełku.

Tutaj właśnie pojawia się oferta skierowana do takiego klienta: pensjonaty, schroniska, domy wycieczkowe, stanice wodne oraz hotele o przeróżnych standardach, co powoduje, iż na rynku hotelarskim obowiązują twarde reguły. Walka o gościa hotelowego rodzi coraz to nowsze rozwiązania marketingowe. Aby utrzymać na stałym poziomie dochody uzyskiwane z pozyskanych już klientów oraz stale dążyć do pozyskania nowych należy kłaść nacisk na poprawę informacji o hotelu oraz nieustannie dbać o jakość jego wizerunku. To właśnie technologie informacyjne mają w dzisiejszych czasach wiodący wpływ na hotelowy biznes. Internet stał się integralną częścią dobrze prosperującego hotelu.

Branża turystyczno-hotelarska poszukuje nowych możliwości promocji w Internecie, który jest de facto, pierwszym źródłem wiedzy o atrakcjach turystycznych. Zagadnienia z zakresu turystyki i krajoznawstwa od dawna bowiem stanowią niezwykle wdzięczny temat prezentacji elektronicznych, jak również stron internetowych, czy banerów. Najwyższy czas, by lukę tę wypełnić i zaoferować nowe rozwiązanie jakim jest reklamowy film wideo. Wysokojakościowe reklamy wideo dają, bowiem, znacznie więcej korzyści aniżeli tradycyjne banery internetowe.

Dlaczego? Otóż, wykorzystanie efektów specjalnych oraz dźwięku zwiększa możliwości kreacyjne oraz wpływa na efekt wywierany na odbiorcach. Połączenie tradycyjnej reklamy telewizyjnej z działaniami online umożliwia reklamodawcom prowadzenie spójnej komunikacji, a także dotarcie do grupy odbiorców, którzy coraz częściej unikają telewizji lub bardzo często, będąc w podróży, nie mają i nie potrzebują mieć do niej dostępu.

Dla przykładu, proponuję obejrzeć realizację filmu dla Hotelu mieszczącego się na obrzeżach Krakowa. Proszę zwrócić uwagę na zaakcentowane cechy tego miejsca oraz na przedstawione wartości, jakimi kieruje się obsługa hotelu. Komfortowa i przyjazna atmosfera miejsca oraz udogodnienia stworzone z myślą o najmłodszych są tu tematami przewodnimi, a mikro fabuła rozgrywa się przy akompaniamencie dźwięków muzyki Chopina.

Internet, a w nim film reklamowy jest więc nie tylko źródłem informacji, ale także narzędziem do efektywnego propagowania turystyki, pod warunkiem, że będzie on atrakcyjny i wiarygodny. Wszystko to możemy osiągnąć zlecając wykonie takiej prezentacji specjalistom z branży wideo marketingu.


Przypisy:
http://wiadomosci.nf.pl
Marketing terytorialny czyli jak promują się polskie regiony

przeczytaj więcej o videomarketingu na: blog.tvip.pl

TVIP

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Wojna o polską nastolatkę

Wojna o polską nastolatkę


Autor: Kamilo23


Czyli w jaki sposób największe portale próbują przyciągnąć nastolatki. Technika nasycenia odpowiednimi kolorami, zmienna czcionka i powiększanie twarzy.


Typowa polska nastolatka korzystająca z internetu to wybredny konsument treści i obrazów. Jej wymagania wobec strony, na której codziennie spędza od kilku minut do nawet kilku godzin nie są sprecyzowane. Z tego też powodu portale zmuszone są do używania kilku skutecznych technik perswazji.

1) Ranking

Niezależny i ogólnie dostępny serwis alexa.com, prezentuje siłę stron ze względu na ranking w Polsce

Alexa traffic - dla stron o tematyce kobiecej

Rys.1 Alexa.com 09/05/2010 - daily traffic trend


Z rysunku widać popularność poszczególnych najpopularniejszych serwisów o tematyce plotki, skandale, sensacje. Najpopularniejsze (09/05/2010) to:

1. www.pudelek.pl - 15 miejsce w Polsce

2. www.plotek.pl - 50 -,-

3. www.kozaczek.pl -145 -,-

4. lansik.pl - 194 -,-

Zdecydowanym liderem jest pudelek.pl , którego wspiera portal o2.pl i stacja muzyczna MTV.

2) Co widzi nastolatka?

Dziewczyna(wiek 13 - 19) wybiera swoją ulubioną stronę o tematyce plotkarskiej. Na pierwszy rzut oka, kolorowe logo ze wszystkimi znanymi dziewczynie aktorami, małego czy dużego ekranu w Polsce i na świecie. W tytule odnajdujemy najważniejsze hasła, pod którymi młodzież trafia na stronę - Sensacja, Plotka, Komentarz(pudelek.pl). Prosto i zwięźle, nie trzeba trzydziestu słów( i błędnie myśląc, że to im pomoże w pozycjonowaniu), jak to robią drugorzędne strony. Wszystkie nowe strony, które zamierzają powalczyć o nowych użytkowników muszą odnaleźć niszowe ale dobre frazy np.: romanse czy Kobiecy serwis sportowy.

Pierwsza z technik - odpowiednie nasycenie kolorami. W tym miejscu należy zadać sobie podstawowe pytanie. Jakie kolory będą bardziej przyjazne, ciepłe dla polskiej nastolatki. Czy to będą kolory granatu, szarości i czerni czy może różowy, fioletowy, niebieski i delikatne odcienie zieleni(nadzieja)? Inne preferencje kolorystyczne będzie miał chłopak ćwiczący kulturystykę a inne nasza nastolatka. W tym przypadku większość z was dobrze wybierze: różowy kolor . Kolor ten dominuje na wszystkich wyżej wymienionych serwisach. Jest najważniejszy i wszędzie go pełno. Nasycenie nim, odpowiada charakterowi strony, której odbiorcą docelowym jest - nasza bohaterka. Portale mówią wręcz - "hej, jesteśmy fajnym i coolerskim miejscem tylko dla Ciebie- KLIKINIJ!"

Oczywiście to tylko metafora, przedstawiona na użytek artykułu. Nasycenie kolorami to jedna z technik perswazyjnych. Wszędzie coś się dzieje. Reklamy są dynamiczne i dostosowane do widza. Z gracją prezentuje się mieszanka niebieskiego koloru i różu. Dla spostrzegawczych - proszę przyjrzeć się obrazkom do artykułów na stronie głównej. Wiele z nich ma tło ... różowe.

Z innych ciekawostek - piesek pudelek. W odczuciu wielu, to piesek dla panienek, damulek. Nie dziwi więc nikogo, że sama nazwa, poczciwy piesek w logu(biały) to trafiony pomysł. Na koniec - ikonka strony . Duża Litera P w najważniejszym kolorze, ładnie się prezentuje w zakładkach stron.

3) Ilustracja do publikacji - czyli co przykuwa uwagę.

Strona o tematyce dla kobiet, porusza głównie historię z życia pewnego klucza osób. Są to osoby z najpopularniejszych seriali, amerykańskie gwiazdy, gwiazdeczki czy nasze rodzime grono aktorskie. Dziewczyna jest z nimi w pewnym sensie związana emocjonalnie. Codziennie ogląda ich na ekranie telewizora i z niektórymi zbudowała pozytywne jak i negatywne relacje. Perypetie życiowe Zduńskich przyciągają codziennie liczne grono osób, w tym także nastolatki. Poruszane w tzw. "kolorowych gazetach" plotki, skandale z życia amerykańskich idoli nie zaspakajają już młode pokolenie. Bohater super przeboju kinowego, na którym była dziewczyna ze swoim chłopakiem okazuje się w życiu codziennym zwykłym łajdakiem i awanturnikiem. Świat tych osób, to wzór do naśladowania. Kto nie naśladuje ten nie jest "trendy".

Z tego faktu doskonale zdają sobie osoby pracujące dla największych portali kobiecych. Skandal goni skandal. Plotki i sensacyjne wydarzenia są chlebem powszednim. Gwiazdy zdradzają. Gwiazdy biją się i wyzywają. Karuzela dalej się kręci, w którą wciągane są nasze bohaterki. Podział twarzy, to wariant jednej z techniki perswazji nastawionej na odczucia odbiorcy obrazu wobec znanej mu osoby.

Przykład z pudla

Rys.2 Pudelek.pl - twarz podzielona

Podzielona twarz ma na celu przedstawienie dwóch osób występujących w artykule. Ma zadanie przyciągnać uwagę czytelnika. W przypadku kontrowersyjnego materiału, antagonizuje dwie osoby. Przeciwstawia je sobie, co jeszcze bardziej przykuwa uwagę odbiorcy zachęcając do kliknięcia.

doda powiększenie

Rys. 3 To samo zdjęcie ze strony głównej - powiększenie twarzy

Dziewczyna jest zainteresowana publikacją. Klikając wchodzi na podstronę, gdzie znajduję się zawartość całego materiału. Zapoznając się z nim napotyka na "powiększenia twarzy". Powiększenie owe jest niczym innym jak obrazem ze strony głównej. Ma zadanie wzmocnić przekaz. Tym razem dodatkowym elementem staję się twarz bohatera artykułu. Powiększana jest tylko twarz , ewentualnie nogi ( krzywe nogi, grube łydki) czy profil( brzuch - jest w ciąży).

4) Zmienna czcionka - czyli co ma zapaść najbardziej w pamięć.

Ostatnią z technik nazywam - "zmienną czcionką", ponieważ kładzie nacisk na relacje między treścią czytaną przez nastolatkę a tym co ma zapamiętać i co najważniejsze - to co ma przekazać dalej. Nasze polskie nastolatki, tak jak inne na całym świecie wymieniają sie informacjami. Za pośrednictwem komunikatorów (GG, Tlen itp.) treść stworzona na portalu zostaje przetworzona i trafia do kolejnych odbiorców. Jest w wielu przypadkach powielana i cytowana - co jest jednym najważniejszych elementów sukcesu marketingowego. To co napiszemy dziś, będzie żyć jeszcze przez kilka dni i jak magnes przyciągnie nowe rzesze stałych użytkowników.

Treść na stronie nie może być w żadnym wypadku szablonowa, prostolinijna i równa. Najważniejsze zdania a nawet słowa, muszą być pogrubione. Imię i i nazwisko bohaterów materiału - pogrubione bądź podkreślone .Wszystkie najważniejsze elementy tworzą kolorową jakość - zdecydowanie nie nudzącą. Treść tak samo jak layout, obrazki ma przede wszystkim, co było już kilka razy wspominane - przyciągać uwagę.

Szeroka gama technik perswazji, którymi posługują się portale dla nastolatek nie została jeszcze wyczerpana. W następnym artykule zajmę się układem strony, elementami społecznościowymi i bannerami reklamowymi.


Polecam: Kicz

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

e-wizerunek czyli marketing internetowy - nowoczesny PR - cz.1 strona www

e-wizerunek czyli marketing internetowy- nowoczesny PR- cz.1 strona www


Autor: RatujPC


Strona WWW jest tym, czym siedziba firmy czy galeria malarza, z tym
że umiejscowiona w Internecie. Gdy tworzymy firmę, szukamy takiego
lokalu, by łatwo go było znaleźć, by miał ładny wystrój i by można
w nim było znaleźć towary lub ludzi, których się szuka.


Trzy filary dobrej strony internetowej:
• Łatwo do niej trafić (dzięki zapadającemu w pamięć adresowi
WWW lub dzięki wyświetlaniu się w wyszukiwarkach na
wysokich pozycjach np www.ratujpc.pl).
• Jest zrobiona estetycznie, przyjemnie dla oka, najlepiej z takim
elementem, który zapada w pamięć.
• Nawigacja na niej nie sprawia kłopotów.
Strony ze względu na ich rodzaje można podzielić na:
• wizytówkowe (proste, informacyjne, przekazujące treści
o podmiocie strony);
serwis komputerowy (bardziej zaawansowane strony oferujące wszelkiego
rodzaju usługi i narzędzia związane z tematyką serwisu, np.
artykuły, kalkulatory);
• sklepy internetowe (strony zawierające produkty, które w sieci
można oglądać i zakupić, a także za które można tam zapłacić);
• portale (wielkie platformy internetowe, które w jednym miejscu
oferują szerokie spektrum narzędzi i kanałów komunikacyjnych,
np. grupują newsy ze świata polityki, rozrywki, ekonomii, spraw
społecznych, posiadają wyszukiwarkę, katalog stron, blogi,
filmy, oferują założenie kont e-mailowych oraz posiadają
szereg innych usług w zależności od stopnia rozwoju portalu
- w Polsce największym pod względem liczby użytkowników
jest onet.pl);
• portale społecznościowe (portale, które mniej mają wspólnego
z ilością narzędzi i usług dostępnych w tradycyjnych portalach,
skupiają się bowiem na łączeniu ludzi zgodnie z ich cechami,
poglądami, zainteresowaniami czy celami zawodowymi
i wszystkie dostępne na stronie narzędzia oraz usługi temu
właśnie podporządkowują);

• wortale (portale, których treść jest spójna, nie wybiega poza
określoną tematykę);
• blogi (strony o charakterze dziennika);
• fora (strony służące dyskusji i wymianie opinii).
Strona internetowa nierzadko łączy w sobie teksty, zdjęcia, filmy,
muzykę, ankiety, interaktywne gry i wiele innych elementów, które
sprawiają, że może ona być często odwiedzana, jak i również może
służyć do zbierania informacji. Żadne inne medium nie daje tylu
możliwości naraz. Teraz, w dobie miniaturyzacji, nie mają już uzasadnienia
argumenty, że prasę czy radio można wziąć ze sobą np. do
pociągu. Mały laptop, palmtop czy zaawansowany telefon komórkowy
również zabieramy, gdy udajemy się w podróż. Na każdym z tych
urządzeń swobodnie przeglądamy strony internetowe. Jest to możliwe
nawet w samolotach wyposażonych w WiFi.


Strona internetowa, gdy jest często aktualizowana, pozwala przekazywać
odbiorcom informacje o tym, że firma istnieje, że się rozwija,
że „żyje". Ponieważ to, co znajduje się na stronie, jest ograniczone
bardziej przez design niż pojemność miejsca na serwerze, przy odpowiednio
rozrysowanej witrynie znajdzie się miejsce na wiele rzeczy.
Zobacz, z jakich elementów powinny składać się poszczególne
strony WWW.
Strona główna witryny firmowej:
• logo i hasło firmy;
• element graficzny (ewentualnie animacja) nadający stronie
charakteru;
• wyróżnik (może być w formie tekstu na stronie głównej

opisującego, co wyróżnia firmę na tle konkurencji, bądź też w formie jakiegoś elementu funkcjonalnego, np. sprawnie funkcjonującego kalkulatora podatków na stronie podatkowej;
jeśli firma posiada wiele unikatowych cech, warto poświęcić
im osobną podstronę);
• ostatni news z życia/osiągnięć firmy;
• podstawowe dane kontaktowe.
Podstrony witryny firmowej:
• o firmie - opis firmy, jej historii, celów, misji, a także zdjęcia
firmy z zewnątrz i wewnątrz oraz zdjęcia pracowników wraz
z ich opisami (zadanie zaprezentowania zdjęć firmowych może
spełnić też osobna podstrona z galerią);
oferta - przejrzyste przedstawienie oferty w tym przypadku salonu sukien ślubnych w katowicach- jeśli jest
rozbudowana, to w hierarchiczny sposób;
• aktualności - newsy z życia firmy, jej projektów i sukcesów;
• portfolio - pokazanie zrealizowanych projektów
i przedsięwzięć;
• referencje - przedstawienie referencji, nagród, wyróżnień,
innymi słowy miejsce, które uwiarygodnia firmę;
• dla mediów - wszelkie materiały potrzebne mediom
(zagadnienie to szerzej opisuje podrozdział 3.8);
• kontakt - dane teleadresowe, godziny otwarcia, dane przydatne
do działań handlowych, np. numer konta firmy, dane rejestrowe
- warto też zamieścić mapę dojazdu do siedziby firmy.

Pozostałe działy funkcjonalne strony firmowej, jeśli istnieje potrzeba
ich użycia:
a. artykuły - miejsce, w którym firma publikuje fachowe artykuły,
kreując swój wizerunek eksperta od danego zagadnienia; jest
to forma wartości dodanej strony WWW;
b. kariera - tutaj opisuje się możliwości rozwoju w firmie, a także
zamieszcza ogłoszenia o pracy;

Więcej informacji w kolejnej części


Serwis Komputerów Katowice

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

T shirty reklamowe, a skuteczna reklama

T shirty reklamowe, a skuteczna reklama


Autor: Karol Stopka


Artykuł przedstawia popularną obecnie formę reklamy, która polega na umieszczaniu na koszulkach treści marketingowych mających na celu przyciągnięcie klienta.


koszulka reklamowaReklama to w gruncie rzeczy bardzo stare zjawisko, występujące już w społeczeństwach starożytnych. Pierwsze przykłady reklam pochodzą ze starożytnej Grecji. Miewały one postać naściennego malunku lub tekstu, którym pokrywano boki budynków. Grecy jako pierwsi wykorzystywali reklamę pisemną, którą można by porównać do obecnych wiadomości prasowych. Helleńska forma reklamy pisemnej była właściwie zapowiedzią zawodów sportowych bądź wydarzeń kulturalnych.

Następnie pojawiły się szyldy wykonywane z kamienia i terakoty. W średniowieczu stanowiły już stały element krajobrazu dużych miast. Informowały o bractwach cechowych bądź karczmach.

Faktyczną rewolucją w powstawaniu reklam był wynalazek druku. Ruszyły wówczas pierwsze gazety, które zawierały treści kwalifikowane przez współczesnych znawców tematu do reklam. Rok 1480 uważany jest za datę, kiedy po raz pierwszy wydrukowano reklamę prasową. Miało to miejsce w Anglii.

W roku 1843 rozpoczął swą działalność pierwszy agent reklamowy. Nazywał się Volney Palmer i pracował w Filadelfii. Wówczas reklama stała się dziedziną rynku, najpierw nie śmiało po nim stąpającą lecz w krótkim czasie podporządkowała sobie go w stu procentach.

Dziś trudno wyobrazić sobie świat bez reklamy. Znajduje się ona dosłownie wszędzie. Zdominowała tekst i obraz, interpretując te media na swoją potrzebę. Wytworzyła swój specyficzny okalający ludzi świat. Dany artykuł ma być jednak nieco selektywny i ma za zadanie poświęcić nieco uwagi wybitnie niedostrzegalnej formie reklamy jaką są teksty i nadruki umieszczane na koszulkach. T shirty reklamowe są tak wszechobecne w dzisiejszym życiu że praktycznie ich nie zauważamy. Czy T shirty reklamowe mają definicję? Raczej nie, bowiem można do nich zaliczyć niemal każdą koszulkę przyozdobioną nadrukiem. Z drugiej strony T shirty reklamowe kojarzą się z targami, pokazami czy festynami. Pierwsze co mamy na myśli słysząc frazę „T shirty reklamowe" to hostessy ubrane w białe koszulki z nazwą browaru, lejące piwo lub rozdające długopisy. Takie wyobrażenie zbudowały najbardziej skrajne przykłady ubrań reklamowych wykorzystywanych przy specjalnych okazjach, w określonym czasie.

T shirty reklamowe to także te, kupowane w sklepach odzieżowych. Cała masa koszulek jako motyw przewodni zdobiących ich nadruków wykorzystuje swoją markę. Tym sposobem kupując T shirt firmy X nabywamy T shirt reklamowy tejże firmy. Bo jak inaczej nazwać ogromny emblemat X na froncie zakupionego ubrania? Prócz tego, że płacimy kilkadziesiąt złotych danej marce to dodatkowo stajemy się dla niej materiałem promocyjnym, ruchomą reklamą etc. Dlatego też coraz powszechniejszym staje się kupowanie ubrań z serii „no name" lub zamawianie koszulek z własnym napisem bądź nadrukiem. Zapewnia to oryginalność i sprawia, że osoba posiadająca taką garderobę, staje się oryginalna.

T shirty reklamowe to jednak nie tylko minusy. Masa firm prowadzi obecnie politykę reklamy społecznej. Polega to na tym, że używanie przedmiotów oferowanych przez konkretną markę kształtuje i konsoliduje grupę towarzyską osób. Tak jest w przypadku snowboardzistów, deskorolkowców i innych subkultur. T shirty reklamowe to również nadruki z nazwą sponsora na ubraniu służb ratowniczych takich jak TOPR, WOPR etc. Pamiętajmy, że reklama istnieje wszędzie, także tam gdzie nasze zmysły się jej nie spodziewają. Od nas samych zależy czy będziemy wykorzystywać ten fakt pozytywnie czy negatywnie. Użytkowanie świadome pewnych zjawisk daje dobry efekt, ale należy tez mieć świadomość tego, że reklama tak głęboko wtargnęła w codzienne życie, że należy być ostrożnym.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.