Pandemia to być może najbardziej stresujący czas, jakiego doświadczyliśmy w ostatnich latach w Polsce i na świecie. Rynek pracy w wielu branżach stanął pod znakiem zapytania, w działaniu gospodarki nie pomagają lockdowny, choć przedsiębiorcy mają świadomość, że bez nich liczba zachorowań mogłaby być jeszcze większa. Kolejne obostrzenia dotyknęły w sposób szczególny branżę eventową i gastronomię. Kiedy nie można się gromadzić, restauracje po prostu tracą sens istnienia. Pozostaje jednak możliwość wydawania dań na wynos i opcja dowozu. Klienci zapoznają się z menu przez Internet, a później często jedyna ich styczność z marką to logo nadrukowane na opakowaniu. Istotna jest również jakość samego pudełka czy - w przypadku zup - wiaderka. Czy burgery są opakowane w folię czy w papier spożywczy? Czy są umieszczone w dodatkowym pudełku? Czynników jest wiele. Wciąż najbardziej klasycznie pakowana jest pizza, która dalej utrzymuje miejsce najchętniej zamawionego na dowóz posiłku. To dobra informacja dla właścicieli pizzerii, ale również coś, z czego zdają sobie sprawę - konkurencja w tym segmencie jest największa.
Personalizowane kartony do pizzy to w gastronomii obowiązek
Jeżeli Klienci mogą dzisiaj ocenić lokal po przejrzystości strony internetowej, szybkości dowozu, jakości opakowań i oczywiście smaku posiłku, a pozbawieni są wrażeń płynących z przebywania na miejscu, to trzeba zadbać o to, by jak największa liczba czynników świadczyła o danej gastronomii dobrze. Kartony do pizzy, nawet najmniejsze, mają dosyć spory rozmiar, dzięki czemu już samo pudełko zwraca uwagę. Czy jest poręczne? Czy jest solidne? Wreszcie - czy ma coś napisanego na wierzchu? Logo restauracji, numer telefonu, a nawet informacje dodatkowe, takie jak historia lokalu, stojące za nim idee czy historia, która pomoże Klientowi umieścić markę w jakimś kontekście. Komunikacja jest niezwykle ważna, a bez przyjaznej obsługi, przytulnego miejsca przy stoliku z ładnym widokiem przez okno, Klienci są zdani jedynie na możliwe dzisiaj pół-środki. Dlatego kartony do pizzy, pudełka na burgery czy opakowania do sałatek, powinny nie tylko chronić żywność, ale również przekazywać część tego, co charakteryzuje dany lokal. Może to określony kolor? Może wyróżniający kształt? A może sam styl nadruku? Warto zastanowić się nad tym, jak zobaczą nas Klienci, bo sposób podania jest niezwykle ważny - również na wynos.
Nowa rzeczywistość, również dla reklamy
Niezależnie od tego, jakie obostrzenia są obowiązujące, opanowanie wszelkich dostępnych narzędzi, które mogą pomóc w działaniu Twojego lokalu gastronomicznego, jest niezwykle ważne. Świetna kuchnia, rozpoznawalny smak, ciekawe menu, szybka dostawa, charakterystyczne pudełka czy rabaty? Czy opakowania są plastikowe czy może z tektury bądź z bagassy? Jakie jest podejście właściciela do ekologii? To wszystko składa się na to, jak Klienci postrzegają dany lokal i czy zamówią z niego ponownie. A kiedy restauracje znów będą mogły się otworzyć, kto wie, może przybędą przekonać się, jak ich ulubione jedzenie jest podawane na miejscu?
Pomysł jest przepitryszny. Dziwię się, że jeszcze nikt tego nie zorganizował.
OdpowiedzUsuńSuper wpis! Jest to genialny pomysł! Uważam, że warto wykorzystywać opakowania jednorazowego użytku na kilka sposobów i taka forma reklamy będzie naprawdę świetna.
OdpowiedzUsuńCiekawy wpis, interesujący temat, o którym mało kto mówi
OdpowiedzUsuńBardzo fajne pomysły. Więcej informacji na gadżety z logo można znaleźć na stronie ich producenta https://www.cintapunto.pl/.
OdpowiedzUsuńczy waszym zdaniem kubki z personalizacją też będą dobrym, ciekawym gadżetem reklamowym? można na nich umieścić logo i nazwę firmy, hasło reklamowe, a nawet zdjęcia. kosztują więcej niż jakieś długopisy czy krówki reklamowe, ale też są bardziej praktyczne i trwałe
OdpowiedzUsuńczasem takie gadżety reklamowe to lepsza opcja niż reklama w internecie, szczególnie jeśli biznes jest lokalny. ładne pudełka z logo, balony z helem rozdawane klientom, czy przypinki z napisami są zdecydowanie niedoceniane
OdpowiedzUsuńwszelkiego typu kartony, pudełka czy inne produkty na jedzenie na wynos to doskonała forma reklamy, bez względu na to czy jest to popularna restauracja przyjazna dzieciom, bar szybkiej obsługi czy inny lokal :)
OdpowiedzUsuńciekawy artykuł
OdpowiedzUsuńfajna sprawa ale tylko dla pizzerii ;) a co mają powiedzieć firmy sprzedające i wykonujące meble? w jaki nowoczesny sposób mogą się zareklamować tak by było to skuteczne?
OdpowiedzUsuńpewnie każda restauracja powinna zainwestować w takie pudełka. pojawia się jednak pytanie? jakie wybrać? standardowe kształty czy może coś nietypowego? z logo restauracji na górze, a może napisem ,,Smacznego" w środku?
OdpowiedzUsuńZdecydowanie logo powinno być na środku a na górze napis "Smacznego! :)". Logo musi być duże tak aby zapadało w pamięć, to pozwoli pozostać w pamięci zadowolonych klientów :)
UsuńJest tutaj wiele ciekawych i istotnych informacji. Podoba mi się ten wpis
OdpowiedzUsuń