wtorek, 3 grudnia 2013

Budowanie wizerunku firmy: informacje prasowe

Budowanie wizerunku firmy: informacje prasowe


Autor: Marcin Jankowski


Jak zbudować wizerunek firmy w prosty i bezpłatny sposób. Poświęc 2 godziny aby o Twojej firmie usłyszeli inni. Wykorzystaj swoje pomysły aby w łatwy sposób dotrzeć do potencjalnego klienta.


Gazety

Twitter, Facebook, Blip, Wykop czy Nasza-klasa to chyba jedne z najpopularniejszych serwisów społecznościowych w Polsce. Wiele firm/serwisów internetowych wykorzystuje je do swojej promocji. Tyle tylko aby skutecznie pokazać się światu musisz urozmaicić swoje narzędzia, z których będziesz korzystać.

Mam tutaj na myśli wykorzystanie informacji prasowych, które są obecnie najczęściej wykorzystywaną formą budowania kontaktu pomiędzy firmą a klientem. Budowanie wizerunku firmy to długotrwały proces, który powinniśmy budować z pewnym pomysłem. Opisuj swoje produkty i działania firmy w lokalnej czy globalnej społeczności tak aby były to rzeczy ważne dla klienta. Wyjdź do swojego klienta w taki sposób abyś mógł się wyróżnić od innych.

Mając już informację możesz ją wysłać bezpośrednio do dziennikarzy lub opublikować w serwisach, które zajmują się dystrybucją komunikatów prasowych. W prosty i szybki sposób dotrzesz do czytelników danego serwisu bez większego nakładu sił i czasu. Co ważne serwisy takie budują własną społeczność czytelników i dziennikarzy, którzy bez żadnych zobowiązań mogą kopiować treść i publikować we własnych tytułach prasowych czy w innych serwisach internetowych.

Nie zapominając o całej gamie form promocyjnych od banerów, reklam kontekstowych poprzez serwisy społecznościowe polecam korzystać także z komunikatów prasowych, które są bezpośrednią formą kontaktu z dziennikarzami. Jest wiele firm, które zajmują się prowadzeniem serwisów informacyjnych czy wydawaniem gazet, których nie stać na regularne kupowanie tekstów informacyjnych w wyspecjalizowanych agencjach prasowych. Często firmy takie poszukują ciekawych tematów bezpośrednio w internecie. Nie czekaj więc i roześlij swoje komunikaty w świat.


Witam proszę o publikację tekstu zawierającego linki w treści bez znacznika nofollow. Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Tłumaczenie stron WWW - sposób na klientów z kraju i zza granicy

Tłumaczenie stron WWW - sposób na klientów z kraju i zza granicy


Autor: Patrycjusz Urbanek


Internet to nie tylko źródło wiedzy i rozrywki, ale też dochodów. Nie chodzi tu o pracę przez Internet, a o założenie swojej strony internetowej, czyli zareklamowanie się w Sieci. Daje to szansę na trafienie do ogromnej liczby osób, a więc potencjalnych klientów, jak się okazuje, nie tylko z Polski.


O korzyściach płynących z posiadania własnej strony internetowej powiedziane zostało już wiele. Jak wiadomo, ma to szczególne znaczenie w przypadku przedsiębiorców, chcących wypromować swoje usługi bądź produkty – własna witryna WWW to przecież jedna z najskuteczniejszych form reklamy. Okazuje się jednak, ze można sprawić, by reklama tego typu trafiła do jeszcze szerszego grona odbiorców – do potencjalnych klientów zagranicznych. Konieczne jest tu samodzielne przetłumaczenie treści strony lub też skorzystanie z usług biura tłumaczeń, którego specjalnością są tłumaczenia stron WWW. Tak wyspecjalizowane biuro daje bowiem gwarancje, że tłumaczenie będzie dal nas najodpowiedniejsze – dokładnie odzwierciedli to, co chcieliśmy przekazać, będzie proste i zrozumiałe w odbiorze, a przy tym będzie też zawierało pewne treści agitacyjne, słowem, będzie idealne na stronę internetową.

Możemy oczywiście zgłosić się z taką prośbą do jakiegokolwiek innego biura tłumaczeń. Jednakże, nie mamy pewności, że ktoś, kogo specjalnością są tłumaczenia dokumentów -tłumaczenia specjalistyczne lub przysięgłe - odpowiednio przetłumaczy naszą stronę. Może się bowiem okazać, że takie tłumaczenie będzie zbyt „surowe”, nudne i beznamiętne. W przypadku strony internetowej nie wystarczy po prostu dokładnie przetłumaczyć każdego słowa, potrzebna jest znajomość odpowiednich zwrotów i wyrażeń, które zachęcą do oglądania witryny i korzystania z usług danej firmy. Poszczególne rodzaje tłumaczeń są bowiem dość specyficzne – każde bazuje na innym zasobie słów, innej formie i różnych wyrażeniach. Zdarzają się tłumaczenia bardziej i mniej formalne, informacyjne tudzież reklamowe. Ważne jest więc, aby dopasować rodzaj tłumaczenia do przekładanej na dany język treści.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Preferencje pozycji w google adwords.

Preferencje pozycji w Google adwords.


Autor: Jaspis


Bardzo wielu Klientów nie ma świadomości o wszystkich możliwościach jakie dają kampanie linków sponsorowanych. Preferencja pozycji daje możliwość pojawiania się reklamy na niższych pozycjach, czyli za mniejsze stawki.


Linki sponsorowane, czyli reklamy pojawiające się w wynikach Google są bardzo elastyczne. Co za słowem elastyczne się kryje? Na przykład możliwość ustalenia odpowiedniej pozycji, na której nasza reklama ma się pojawiać. Zapewne dziwią się Państwo po co ustalać pozycję skoro chcecie być na pierwszym miejscu. Otóż pierwsze miejsce to nie zawsze cel reklamy. Często reklama ma nie tyle przyciągnąć Klienta na stronę co pokazać się i budować świadomość u Klienta, że taka marka, takie usługi możecie Państwo świadczyć swoim Klientom.

Bardzo wysokie miejsca wyświetlania się reklamy to również większe koszty. Można je zawsze ograniczyć preferencją pozycji naszej reklamy. Ustawiamy wtedy preferencje pozycji np pomiędzy 3-5 i tylko w tym przedziale reklama będzie wyświetlana Internautom, pobierając za kliknięcie o wiele mniejsze pieniądze.

Jak wspominałem już w jakimś artykule dobrą formą reklamy jest również pozycjonowanie. Bardzo często strona Klienta jest bardzo dobrze wypozycjonowana, ale mimo to chce stosować jeszcze linki sponsorowane. W takiej sytuacji nie ma sensu (gdy strona zajmuje 1 miejsce w naturalnych wynikach) ustawiać tak kampanię linków aby znajdowała się w pierwszych trzech wynikach po lewej stronie. Lepiej taką kampanię umieścić po prawej stronie za o wiele niższą stawkę np. na miejscach 5-10. Taki rozrzut reklamy powoduje, że Klient ma większą możliwość trafić na Państwa stronę, co za tym idzie skorzystać z Państwa usług. Pamiętajmy o tym, że kampanie linków to bardzo elastyczne narzędzie, które można dostosowywać do naszych potrzeb.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Targi handlowe - skuteczna reklama firmy

Targi handlowe - skuteczna reklama firmy


Autor: Patrycjusz Urbanek


Formy reklamy bywają różne. Popularne jest zamieszczanie stron w Internecie, rozwieszanie plakatów czy rozdawanie ulotek. Równie powszechne są także reklamy telewizyjne lub radiowe. Jednakże, niepowtarzalną okazją do bezpośredniego kontaktu z klientem, a więc do skutecznego zareklamowania się, są targi firm.


Targi handlowe to wspaniała sprawa, zarówno dla właścicieli firm, jak i dla klientów. Przedsiębiorcy mają szansę zaprezentować swoje usługi lub towary i trafić z nimi bezpośrednio do klienta. Mogą bowiem z nimi rozmawiać, dyskutować o wadach i zaletach swojej oferty oraz reklamować ją. Taka bezpośrednia forma reklamy zazwyczaj jest niezwykle skuteczna. Klient natomiast ma szansę zapoznać się z innowacjami w danej branży, wiodącymi markami, promocjami oraz wszystkim innym, co wiąże się z firmami proponującymi dane produkty oraz usługi. Nic więc dziwnego, że wszyscy właściciele firm starają się, aby ich stoiska targowe były najbardziej atrakcyjne i przyciągały więcej klientów, niż konkurencja.

Istotne znaczenie ma nie tylko to, jak bardzo korzystna jest dana oferta, czy też na ile kompetentni są ludzie, którzy ją przedstawiają. Ważne jest też, aby ludzie przychodzący na targi zainteresowali się konkretnym stoiskiem. Dopiero wtedy liczą się umiejętności pracownika, który ma za zadanie zaprezentować daną firmę. Warto więc zadbać o odpowiedni projekt stoiska targowego – duże wrażenie na klientach zrobią na pewno niebanalne formy, oryginalne dekoracje, ale też rozmaite gadżety. Ogromne pole do popisu mają tu firmy z branży elektronicznej, które rozmaitymi technologiami oraz urządzeniami mogą wzbogacić swoją prezentację. Nowatorski pomysł i przystępność informacji z pewnością sprawią, że obecność danej firmy na targach handlowych bardzo się jej opłaci i niebawem przyniesie wymierne korzyści. Warto skorzystać z tego sposobu promowania swojej działalności, jeśli zależy nam na zainteresowaniu klientów, a więc na pokaźnych dochodach.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Spot radiowy i jego rola w marketingu

Spot radiowy i jego rola w marketingu


Autor: Andrzej Smoleń


W dzisiejszych czasach coraz większą popularnością cieszy się internet czy TV. Natomiast coraz mniejsze znaczenie ma prasa czy też radio. W niniejszym artykule chcę wspomnieć o takim narzędziu marketingowym jakim jest spot radiowy czy też przekaz dźwiękowo - reklamowy.


Spot radiowy jest to specyficzny produkt reklamowy, który powinien być odpowiednio skonstruowany, tak by wyróżniał się z pośród tzw. „masy reklamowej". Za pomocą tego narzędzia wywieramy wpływ na słuch klienta, a przez to na emocje. Najistotniejsze zalety reklamy radiowej to m.in. jej uniwersalność, duży zasięg, korzystny efekt psychologiczny, niskie koszty produkcji i emisji oraz szybka realizacja zleceń. Radio wielu słuchaczom towarzyszy przez cały dzień, prawie każdy kierowca ma je w swoim samochodzie. Wobec tego za jego pomocą można dotrzeć do dużej ilości odbiorców w krótkim czasie. Zalety reklamy radiowej sprawiają, że cieszy się ona wśród reklamodawców nieprzemijającą popularnością. Za pomocą tego medium można promować produkt, kreować wizerunek firmy oraz informować o ciekawych wydarzeniach np. kulturalnych czy sportowych.

Aby wywrzeć jak największy efekt na słuchaczu, spot musi być ciekawy, nasycony dużą dawką emocji. Musi on wprawiać słuchacza w odpowiedni stan emocjonalny.

Spot radiowy to również dźwięk i głos lektora. Od tego czy spot będzie się wyróżniał, zależy również wykorzystanie odpowiedniego głosu lektora\skiego. Przy wyborze studia które ma zrealizować dla Ciebie nagranie komunikatu głosowego czy też spotu, należy kierować się dostępną ofertą lektorów jaką oferuje. Ponadto pod uwagę należy wziąć również to, czy studio oferuje znane głosy z radia czy TV, ponieważ wybór znanego lektora jeszcze w większym stopniu zwiększa rozpoznawalność naszej reklamy radiowej. Wówczas istnieje duże prawdopodobieństwo zapamiętania przez dłuższy czas spotu - przez słuchacza.

Do czego wykorzystywany jest dźwięk?

W dobie Internetu i rozwoju różnych technologii, coraz większe zastosowanie ma dźwięk, jak również głos. Są one wykorzystywane w różnego rodzaju prezentacjach multimedialnych (traktujących o produkcie, o firmie, regionie turystycznym itp.), grach komputerowych, kursach i szkoleniach multimedialnych, systemach głosowych IVR, reklamie TV, Internecie. W dużej mierze nagrania lektorskie wykorzystują różne sieci handlowe, informując klientów o różnego rodzaju promocjach i wydarzeniach w swojej placówce.

Wobec tego, jeżeli chcesz poinformować dużą rzeszę potencjalnych klientów o swoim produkcie czy usłudze, to zastanów się czy nie wykorzystać do tych celów reklamy radiowej. Za pomocą reklamy radiowej można kierować klientów na stronę www firmy gdzie dokładnie zapozna się z ofertą firmy. Dlatego w takim przekazie należy zawrzeć w taki sposób informacje, by pobudziły one do dalszego działania - do wykonania telefonu, wejścia na stronę www.


Andrzej Smoleń - www.rpm.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.