środa, 16 stycznia 2013

5 porad na to aby Twoje ulotki reklamowe lepiej przyciągały klientów

5 porad na to aby Twoje ulotki reklamowe lepiej przyciągały klientów

Autorem artykułu jest Łukasz Stokłosa


Będąc w jednej z krakowskich galerii handlowych zmęczony zakupami, które robiła moja żona, postanowiłem odpocząć na ławce w pasażu. Kilka metrów przede mną stały młode dziewczyny, które rozdawały wszystkim przechodzącym ulotki reklamowe... Będąc w jednej z krakowskich galerii handlowych zmęczony zakupami, które robiła moja żona, postanowiłem odpocząć na ławce w pasażu. Kilka metrów przede mną stały młode dziewczyny, które rozdawały wszystkim przechodzącym ulotki reklamowe. Automatycznie zacząłem obserwować w jaki sposób to robią.

To co zaobserwowałem równie dobrze można nazwać wyrzucaniem pieniędzy do kosza. Jak się dowiesz w dalszej części tego artykułu porównanie to nie jest tak dalekie, jak się na pozór mogłoby wydawać.

Ludzie ciągle odruchowo biorą dawane im ulotki dlatego rozdający je, mają tak dobrą skuteczność w ich wciskaniu. "Ulotkarze" stoją zawsze w ruchliwych ciągach komunikacyjnych przez które przemieszczają się tłumy ludzi i jak sądzą oni oraz ich zleceniodawcy mogą rozdać jak najwięcej ulotek.

Tylko dlaczego na skuteczności wciskania kończy się!

W taki sposób rozdane ulotki w 99,9% lądują w najbliżej położonych koszach. Większość osób, które je otrzyma nawet ich nie przeczyta tylko będzie myśleć o tym, jak się ich pozbyć. Sam na pewno tak nieraz postąpiłeś. Już wiesz dlaczego porównałem to do wyrzucania pieniędzy do kosza.

Pomyśl, projekt i druk ulotek kosztuje, trzeba zapłacić ludziom, którzy je rozdają. To wszystko ląduje w koszu, dosłownie. To tak jakbyś wziął portfel, wyciągnął pieniądze, które masz przeznaczyć na ulotki i je po prostu wyrzucił. Chociaż muszę przyznać, że metoda marnowania swoich pieniędzy przez takie rozdawanie ulotek jest bardziej subtelna dla portfela.


Pierwsza moja rada:

Jeśli chcesz przynajmniej zmniejszyć ilość ulotek, które ludzie natychmiast wyrzucą, rozdawaj swoje ulotki daleko od koszy na śmieci. W drodze do oddalonego kosza część ludzi jednak przeczyta treść ulotki. Inni ulotkę schowają do kieszeni i może później przeczytają. Tak czy owak szanse na przeczytanie Twoich ulotek wzrosną.


Druga moja rada:

Swoje ulotki rozłóż lub rozdawaj w miejscach w których potencjalnie może być najwięcej Twoich klientów, a skuteczność tej operacji wzrośnie. Jeśli Twoja firma zajmuje się usługami budowlanymi rozdawaj ulotki pod składami albo hipermarketami budowlanymi, a nie np. w aptekach. Z przykładem jak można to robić dobrze, spotkałem się pod Urzędem Celnym w Krakowie, gdzie przedstawiciel pobliskiego biura tłumaczeń wręczał swoje ulotki prywatnym importerom samochodów, którzy muszą przetłumaczyć z języków obcych na polski, dokumenty dotyczące sprowadzanych przez siebie aut.


Trzecia moja rada:

Ulotka do klienta musi "krzyczeć" wielkim nagłówkiem, obiecując korzyści, które może odnieść obdarowany nią człowiek. Jak tworzyć takie skuteczne nagłówki reklamowe możesz szybko nauczyć się na darmowym kursie e-mailowym, gdy zapiszesz się do Newslettera DobraStrategia.pl . Ulotki powinny być wręczane w taki sposób aby nagłówek przyciągnął wzrok klienta i w momencie wręczania był przez niego czytany.


Czwarta moja rada:

Nie liczba rozdanych ulotek, a skuteczność tej operacji (pozyskanie klientów) jest dla Ciebie decydująca. Nawet mała ilość ulotek rozdanych w lepiej dobranej grupie potencjalnych klientów da wielokrotnie lepsze rezultaty dla Ciebie, niż te same ulotki rozdane w tysiącach egzemplarzy, w przypadkowym tłumie przechodniów. Dla Ciebie będzie to oznaczać oszczędność czasu i Twoich pieniędzy.


Piąta moja rada:

Stwórz ulotki oryginalnie wyglądające, które ludzie wezmą ze sobą i będą chcieli pokazać je swoim znajomym, a skuteczność tego prostego zabiegu zaskoczy Cię. Jednemu z moich klientów doradziłem, aby wydrukował ulotki dwustronne, wyglądające jak 1.000.000$. Oczywiście papier na którym były wydrukowane te ulotki, przypominał w dotyku i wyglądzie papier banknotów amerykańskich. Na odwrocie takiego "banknotu" znajdował się adres www strony internetowej firmy klienta i hasło (intrygujący nagłówek), które wzmagało ciekawość czytającego do tego stopnia, że taka osoba po powrocie do domu ze swoim "banknotem", musiała wejść natychmiast na stronę internetową klienta aby dowiedzieć się więcej o tym, co obiecał jej ów banknot - ulotka.


Ulotki te nie tylko w fenomenalny sposób przyciągnęły do firmy ludzi, którzy je otrzymali ale także osoby, którym ci ludzie je pokazali. Pomimo małych nakładów i małej liczby rozdanych ulotek, akcja była bardzo skuteczna, a jej efekty długotrwałe dla firmy. A o to przecież chodziło mojemu klientowi.

Jeśli Twoja firma korzysta z takiej formy reklamy, zapamiętaj i stosuj moje porady, a Twoje pieniądze przestaną trafiać do kosza.
---

AUTOR: Łukasz Stokłosa - trener, doradca marketingowy i strategiczny DobraStrategia.pl Zastosuj Ukryte Strategie Marketingowe i zwiększ sprzedaż firmy

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Reklamy świetlne – neony i litery przestrzenne

Reklamy świetlne – neony i litery przestrzenne

Autorem artykułu jest Przemysław S


Reklama – słowo klucz, do konsumpcyjnego podejścia do życia. Wszechobecne reklamy świetlne, neony, kolorowe litery przestrzenne i bilbordy nie pozwalają zapomnieć o konsumpcyjnym wyścigu. Przekonują o konieczności kupowania coraz więcej i więcej. Dziś reklama dysponuje tak szeroka gamą możliwości dotarcia do klienta, że właściwie trudno byłoby je wszystkie wymienić. Zacząć można chociażby od reklam telewizyjnych, radiowych i prasowych – chyba najbardziej skutecznych i docierających do najszerszego grona odbiorców. Ale tuż za nimi jest już reklama internetowa, która w dobie informatyzacji i tak wielkiej popularności wirtualnego świata już wkrótce może wysunąć się na pozycję lidera. Zatem przede wszystkim media i Internet to królestwo reklamy i jej twórców.
Jednak mimo tej dominacji, w dotarciu do klientów wciąż ogromna rolę odgrywają prostsze i starsze formy promocji, takie jak reklama świetlna czy różnego rodzaju neony, litery przestrzenne i wszelkiego rodzaju ciekawe projekty graficzne. Kluczową rolę odgrywa tutaj oryginalne wzornictwo, świeżość i niepowtarzalność pomysłów, ale także właściwa lokalizacja reklamy oraz jej dopasowanie do specyfiki i charakteru promowanego produktu. Reklamy świetlne powinny być widoczne, spektakularne, a przede wszystkim niezapomniane. Neony i litery przestrzenne, aby mogły być skuteczne, powinny wzbudzać podziw wśród potencjalnych klientów. Wszystkie te formy to dzisiaj element niemal konieczny każdej kampanii promocyjnej, choć często niedoceniany. Zaletą tego rodzaju reklam jest również ich relatywnie niewielki koszt w stosunku do czasu oddziaływania na klienta. Reklamy świetlne, neony czy litery przestrzenne charakteryzują się bowiem małą ilością pobieranej energii, a ich efekt marketingowy wciąż należy do najsilniejszych.
Oczywiście, o skuteczności tego rodzaju reklam decydują również przygotowywane na indywidualne potrzeby projekty graficzne. Dobry projekt może być już pierwszą wskazówką czy planowana wielkość i lokalizacja reklamy świetlnej czy neonu będzie trafna. Drugorzędną kwestią jest już dobór materiałów do wykonania reklamy i sprzętu potrzebnego do jej umieszczenia we właściwym miejscu. Wokół nie brak bowiem przykładów świetnie przygotowanych reklam świetlnych, które okazują się kompletnie nieskuteczne właśnie z uwagi na zła lokalizację albo niewłaściwe rozmiary.
Bogactwo nowoczesnych form reklamowych jest nieprzebrane, a z dnia na dzień i tak wydaje się ich być coraz więcej. Nie ma już chyba żadnej dziedziny życia, w której nie wykorzystywałoby się reklam i promocji. I choć Internet i telewizja stwarzają dziś wspaniałe możliwości marketingowe, to wciąż niezmienną popularnością i wysoką skutecznością cieszą się tradycyjne reklamy świetlne, litery przestrzenne i kolorowe neony.
--- Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Przygotowanie promocji – hostessy, POSy, odzież reklamowa

Przygotowanie promocji – hostessy, POSy, odzież reklamowa

Autorem artykułu jest Sabina Stodolak


Materiały POS, hostessy, odzież reklamowa, wygląd stoiska, czyli wszystkie rzeczy o których należy pomyśleć, przygotowując promocję w sklepach sieciowych. Przygotowując promocję produktu w hipermarkecie, należy przemyśleć wiele aspektów, które mają wpływ na jakość uzyskanego za pomocą promocji efektu. Przede wszystkim najpierw należy zastanowić się co owa promocjami mieć na celu – czy zwiększenie sprzedaży – wtedy ważne są takie elementy jak obniżka cen, konkurs dla klientów lub dodatek do produktu w postaci gratis czy gadżetu, czy też zapoznanie klientów z nowym produktem – wtedy najlepszą formą jest degustacja produktu. Kiedy wiemy już jaki jest cel promocji, należy zadbać o odpowiednią oprawę wizualną przedsięwzięcia. Miejsce promocji powinno być umieszczone w alejce w której znajduje się produkt, najlepiej w tzw. hot spocie, czyli miejscu, w którym klienci będą mogli zauważyć stoisko i nie będą musieli podejmować specjalnych wysiłków by dotrzeć do hostessy. Najlepsze do tego są końcówki regałów i miejsca przecięcia się alejek. Kolejną rzeczą jest wygląd stoiska. Atrakcyjny i rzucający się w oczy, ale jednocześnie przyjazny i przejrzyście komunikujący z jakim produktem mamy do czynienia. Kolorystyka stoiska powinna być utrzymana w tonacji produktu, podobnie jak odzież reklamowa w którą ubrane będą hostessy. Osoby prezentujące produkt powinny być dobrane pod kątem targetu. Niewysokie hostessy, jeśli promujemy produkt dla dzieci, atrakcyjne, jeśli dla mężczyzn. Odzież reklamowa w którą ubrane będą hostessy powinna wyróżniać je z grona klientów, przy tym być dostosowana kolorystycznie do wizualizacji całego stoiska. Materiały POS nie powinny być zbyt nachalne, lecz delikatnie wzmacniać wizerunek produktu, tak by jak najmocniej zapadł on klientom w pamięć (strzałki kierunkowe prowadzące do miejsca promocji, bociany i owijki). Przy degustacji nie można zapomnieć o umieszczeniu w pobliżu stoiska kosza na śmieci, tak by klient nie musiał potem krążyć po hipermarkecie w poszukiwaniu pojemnika do którego może wrzucić zużyte opakowanie. Podsumowując, stoisko, materiały POS i odzież reklamowa w którą ubrane są hostessy, to najważniejsze elementy projektowania kampanii promocyjnej w sklepach sieciowych. ---

nianiaogg(at)pino.pl

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

City Media - Dzielnicowy Przewodnik Teleadresowy Warszawy

City Media - Dzielnicowy Przewodnik Teleadresowy Warszawy

Autorem artykułu jest jakub urbański


Promocja w Internecie a City Media i Dzielnicowy Przewodnik Teleadresowy Warszawy , co łączy te dwie rzeczy ? W dobie internetu coraz więcej osób szuka informacji o firmach i usługach w sieci.Tradycyjne Książki Teleadresowe przechodzą do lamusa. Internet w Polsce cały czas jest w stadium rozwoju , natomiast informacje w nim zawarte i tak są ogromne. Jak znaleźć informacje spośród tysięcy ofert ? Czasami okazuje się ,że coś czego szukamy znajduje się koło nas , na wyciągnięcie ręki , mimo że wcześniej nie zdawaliśmy sobie z tego sprawy. To samo można powiedzieć o firmach szukających klientów, samo istnienie w sieci nie wystarcza bo po co komuś z Krakowa informacja o salonie fryzjerskim z Gdańska ? Pokazanie swojej firmy jest ważne, ale jeszcze ważniejsze jest dotarcie do osób, które z takiej firmy skorzystają.

Właśnie dla takich ludzi Studio Reklamy City Media wydaje Dzielnicowe i Miejskie Przewodniki Teleadresowe.Krótka informacja ale jakże ważna dla potencjalnych klientów, ponieważ widoczna jest przede wszystkim lokalnie. Warszawa jest ogromna a co za tym idzie informacji w internecie jest bardzo dużo. Co z tego jeśli znajdziemy fryzjera na Bemowie skoro mieszkamy na Pradze, będzie się chciało nam jechać przez całą Warszawę , tylko po to żeby ściąć włosy ? Właśnie dlatego powstał Dzielnicowy Przewodnik Teleadresowy w którym firmy są pogrupowane dzielnicami oraz branżami. Mieszkając na Mokotowie znajdujemy usługę lub produkt właśnie w tej dzielnicy a nie po drugiej stronie Warszawy. Dzięki temu mieszkańcy dzielnic Warszawskich - Rembertowa, Mokotowa, Bielan mogą poznawać nowe firmy który znajdują się w najbliższym sąsiedztwie.

Kolejne Miasto Józefów , na pierwszy rzut oka okazuje się małym Miastem, nic takiego, firm i usług jest tam wiele, wciąż powstają nowe i dla mieszkańców Józefowa równie przydatny jest Przewodnik Teleadresowy.

Ostatnim Miastem o którym chcę napisać jest Wołomin tu również Przewodnik Teleadresowy spełnia swoją rolę ponieważ tak jak w przypadku Józefowa wiele firm powstaje nowych , a co najważniejsze są to Miasta cały czas rozwijające się , buduje się wiele nowych osiedli mieszkaniowych a co za tym idzie przybywają nowi, potencjalni klienci .

Podsumowując - reklama w internecie jest bardzo dobrą formą promocji i coraz bardziej uważaną za najlepszą , warto jednak przed umieszczeniem reklamy swojej firmy zastanowić się do kogo chcemy dotrzeć i gdzie chcemy być widoczni a wtedy do sukcesu już tylko krok. --- Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Zarodki pomysłów

Zarodki pomysłów

Autorem artykułu jest Łukasz Nowak


"Nie możemy rozwiązywać problemów używając takiego samego schematu myślowego, jakim posługiwaliśmy się w trakcie ich pojawienia się." Albert Einstein "Do diabła z regułami - my chcemy coś zrobić"
Thomas Edison


Niezaprzeczalnie Einstein był geniuszem o ogromnej wyobraźni. W swoich przemyśleniach nigdy nie ograniczał się jedynie do świata jaki znał. Jego wyobraźnia pozwalała mu zbadać wszechświat mający więcej niż 3 wymiary. (Np. wyobrażał sobie jak w skórzanej kurtce pędzi na promieniu świetlnym, obserwując inne promienie). Żeby zrozumieć jego podejście musimy wyjść poza to co wydaje nam się znajome.

Musimy wyrwać się z reguł, które nami teraz rządzą, które krępują nasz sposób myślenia o bogactwie. Nie twierdzę, że nasze stare reguły myślenia były dobre czy złe, ale skoro nie mamy jeszcze upragnionego miliona znaczy że myślenie nie było aż tak skuteczne.

I tak jak z głębokiego rowu, lub bagna raczej trudno wydostać się bez pomocy drugiej osoby, tak samo potrzebujemy pomysłu z zewnątrz, aby zerwać z regułową rutyną. Pomogą nam w tym zarodki pomysłów. Zarodki te pomogą nam oderwać uwagę od bezużytecznych reguł, którymi kierowaliśmy się do tej pory rozwiązując nasz problem.

O co chodzi? Czym jest zarodek pomysłu?

Zarodek pomysłu jest absurdem, najlepiej gdyby miał niewiele wspólnego z naszym problemem. Pomysł całkowicie oderwany od naszego aktualnego sposobu myślenia pomoże nam spojrzeć na nasze wyzwanie (czyli zdobycie upragnionego miliona) z zupełnie nowych punktów widzenia.

To co proponuję tutaj to fantastyczna zabawa jakiej możesz doświadczyć podczas wymyślania zarodków pomysłów. Chcę żebyś przestał/a myśleć logicznie najbardziej jak to tylko możliwe. Einstein wymyślił teorię względności wybierając się na przejażdżkę po promieniu świetlnym. Chcesz być równie kreatywny wymyślając sposób zdobycia naszego miliona. Ludzie często czują się głupio rozmyślając o gwoździach kiedy myślą o rozwiązaniu problemu zdobycia miliona albo zlikwidowaniu głodu na świecie. Dlatego często lepiej jeśli ktoś nam narzuci z góry ustalony, głupi pomysł, który będzie naszym zarodkiem pomysłu. I tu moja propozycja: włącz telewizor, wybierz dowolny program lub otwórz słownik w 4 różnych miejscach i zapisz sobie 5 zarodków pomysłów.

Jako pojedynczy zarodek pomysłu zapisz sobie 4 rzeczy:
Osoba
Miejsce
Rzecz
Czynność

Zapisz sobie 5 takich zarodków a następnie wyobraź sobie każdą sytuację oraz sposób w jaki może to rozwiązać nasz problem (zdobycie miliona) Np. w wyniku mojego surfowania zapisałem;
Siatkarki
Plaża w Turcji
Futro
Szokować

Wyobraziłem sobie jak na przeraźliwie upalnej plaży w Turcji ma rozpocząć się mecz siatkarek. W ostatnim momencie ktoś zarządził że będą grały w futrach z norek. Kibice są tak zszokowani jak tylko to możliwe. Siedzą z rozdziawionymi gębami a facet, który robił wtedy zdjęcia, jako jedyny fotograf zainteresowany tym meczem inkasuje milion dolarów od czasopism za zdjęcia podczas niego zrobione.

Prawda że szalone? I o to właśnie chodzi!

Starodawnym schematem myślenia pewnie myślałbym że trzeba mieć pieniądze żeby włożyć na fundusz inwestycyjny a po 20 latach będę miał milion, albo kupić nieruchomości, albo założyć firmę itp.

Pamiętaj, że zarodek pomysłu może nie dostarczyć nam poszukiwanego rozwiązania. Jest tylko i wyłącznie punktem wyjścia do wymyślania twórczych idei. Kiedy z każdej strony obejrzysz wyimaginowaną sytuację możesz dostrzec coś interesującego i wnikliwego. Zarodek pomysłu ma za zadanie rozbudzić naszą wyobraźnię do tworzenia błyskotliwych rozwiązań.

I tu kolejna fajna rzecz, która następnie się pojawia: Pytania

Einstein zadawał sobie pytania typu: "Jak będę jechał na tym promieniu to czy zniknie moje odbicie w lustrze?" Czy gdyby te siatkarki wyszły w futrach to media same zainteresowałyby się tym faktem? A co, gdyby jeszcze na tych futrach pewna firma umieściła swoją reklamę? Czy dałoby to kolejny milion? itp. Te pytania mogą sprawić że w Twojej głowie zabłyśnie wyjątkowa myśl, która doprowadzi Cię do miliona.

Bardzo ważne w całym naszym rozważaniu jest dokładne zdefiniowanie problemu (wyzwania). W naszym przypadku jest to zdobycie miliona (złotych, euro, dolarów, funtów?). W jakim czasie? W jakiej postaci? (bilon, banknoty, sztaby złota, domy, obroty w firmie?) kto go osiągnie (ja, cała rodzina, ludzie z forum GL - wszyscy razem czy każdy z osobna?).

Zapraszam do zapisywania swoich zarodków pomysłów i sposobów w jaki mogą one pomóc nam osiągnąć nasz cel. Włącz telewizor i skocz po przypadkowych programach. zapisz sobie osobę, miejsce, rzecz i czynność, a potem włącz wyobraźnię, przymruż jedno oko, lewą ręką trzymaj się za prawą kostkę u nogi, prawą drap się po głowie (ta pozycja pozwoli Ci na uwolnienie dodatkowej porcji humoru i kreatywności :-) ) i baw się dobrze

Pozdrawiam. Żyj świadomie :-)

PS. Artykuł napisałem po przeczytaniu książki "myśleć jak Einstein" autorstwa Scott'a Thorpe. Polecam tę wybitną książkę! ---

Intelight systems Kreatywne rozwiązania dla firmy i domu Łukasz Nowak www.intelightsystems.pl

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl