środa, 16 stycznia 2013

Przygotowanie promocji – hostessy, POSy, odzież reklamowa

Przygotowanie promocji – hostessy, POSy, odzież reklamowa

Autorem artykułu jest Sabina Stodolak


Materiały POS, hostessy, odzież reklamowa, wygląd stoiska, czyli wszystkie rzeczy o których należy pomyśleć, przygotowując promocję w sklepach sieciowych. Przygotowując promocję produktu w hipermarkecie, należy przemyśleć wiele aspektów, które mają wpływ na jakość uzyskanego za pomocą promocji efektu. Przede wszystkim najpierw należy zastanowić się co owa promocjami mieć na celu – czy zwiększenie sprzedaży – wtedy ważne są takie elementy jak obniżka cen, konkurs dla klientów lub dodatek do produktu w postaci gratis czy gadżetu, czy też zapoznanie klientów z nowym produktem – wtedy najlepszą formą jest degustacja produktu. Kiedy wiemy już jaki jest cel promocji, należy zadbać o odpowiednią oprawę wizualną przedsięwzięcia. Miejsce promocji powinno być umieszczone w alejce w której znajduje się produkt, najlepiej w tzw. hot spocie, czyli miejscu, w którym klienci będą mogli zauważyć stoisko i nie będą musieli podejmować specjalnych wysiłków by dotrzeć do hostessy. Najlepsze do tego są końcówki regałów i miejsca przecięcia się alejek. Kolejną rzeczą jest wygląd stoiska. Atrakcyjny i rzucający się w oczy, ale jednocześnie przyjazny i przejrzyście komunikujący z jakim produktem mamy do czynienia. Kolorystyka stoiska powinna być utrzymana w tonacji produktu, podobnie jak odzież reklamowa w którą ubrane będą hostessy. Osoby prezentujące produkt powinny być dobrane pod kątem targetu. Niewysokie hostessy, jeśli promujemy produkt dla dzieci, atrakcyjne, jeśli dla mężczyzn. Odzież reklamowa w którą ubrane będą hostessy powinna wyróżniać je z grona klientów, przy tym być dostosowana kolorystycznie do wizualizacji całego stoiska. Materiały POS nie powinny być zbyt nachalne, lecz delikatnie wzmacniać wizerunek produktu, tak by jak najmocniej zapadł on klientom w pamięć (strzałki kierunkowe prowadzące do miejsca promocji, bociany i owijki). Przy degustacji nie można zapomnieć o umieszczeniu w pobliżu stoiska kosza na śmieci, tak by klient nie musiał potem krążyć po hipermarkecie w poszukiwaniu pojemnika do którego może wrzucić zużyte opakowanie. Podsumowując, stoisko, materiały POS i odzież reklamowa w którą ubrane są hostessy, to najważniejsze elementy projektowania kampanii promocyjnej w sklepach sieciowych. ---

nianiaogg(at)pino.pl

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz