czwartek, 27 grudnia 2012

Google a reklama - kampanie linków sposnorowanych

Google a reklama - kampanie linków sposnorowanych

Autorem artykułu jest Iwona Lencka


Tak zwane "kampanie adwords" przyciągają dziś coraz więcej przedsiębiorstw chcących dotrzeć do internautów poprzez udostępniony przez Google system Google Adsense / Google Adwords... Google Inc. to amerykański gigant w branży internetowej. Firma została założona w 1998
roku przez dwóch doktorantów Uniwersytetu Stanforda Larry'ego Page'a i Sergeya Brina.
Opracowali oni analizę powiązań hipertekstowych dziś znaną w środowisku webmasterów i
pozycjonerów jako Page Rank.

Flagowym produktem tejże firmy , oprócz wielu innych, stała się wyszukiwarka dostępna
m.in. pod adresem www.google.pl (polska wersja). Oprócz funkcji wyszukiwania umożliwia ona
również kampanie reklamową na określone słowa kluczowe.
Tak zwane "kampanie adwords" przyciągają dziś coraz więcej przedsiębiorstw chcących
dotrzeć do internautów poprzez udostępniony przez Google system Google Adsense / Google
Adwords. Jest to idealny sposób by wyświetlić swoją reklamę na wielu serwisach internetowych nie
marnując czasu na pozyskiwanie do tego celu przestrzeni na stronach www. Google Adwords
traktuje wszystkich reklamodawców w sposób równy i sprawiedliwy – płacisz jeśli Twoja reklama
przyciągnęła internautę i odwiedził Twoją stronę. Bez względu na wysokość budżetu wszystkie
boksy adwords mogą się wyświetlać zarówno w Google jak i w sieci wyszukiwania.

Dlaczego Google Adwords staje się coraz popularniejsze?
Google dziś jest bezpośrednio utożsamiane z możliwością łatwego i błyskawicznego
wyszukania potrzebnych informacji w internecie i obsługuje największą ilość zapytań w Polsce. Już
ponad 80% Polaków korzysta z wyszukiwarki oraz produktów amerykańskiego giganta. Rośnie
również zainteresowanie handlem elektronicznym. Dlatego też coraz więcej firm inwestuje w
kampanie linków sponsorowanych co umożliwia nakierowanie uwagi internautów na odpowiednią
ofertę.

Jak rozpocząć kampanię?
Można spróbować rozpocząć kampanie reklamową samemu poprzez zarejestrowanie się w
systemie Google Adwords (adwords.google.com), samodzielne stworzenie reklamy i dobranie do
niej słów kluczowych. Każda reklama wyświetlana jest obok trafnych wyników wyszukiwania a
więc trafia do docelowej grupy odbiorców.
W przypadku, gdy dysponujemy większym budżetem możemy skorzystać z usług firmy,
która świadczy usługi z zakresu Kampanii Adwords. Doświadczenie z zakresu prowadzenia takich
kampanii jak również wyspecjalizowany zespół e-marketerów na pewno przyniosą lepsze efekty.
Wszystko zależy od tego ile możemy wydać i jaki chcemy osiągnąć wynik.
Decydując się jednak na tego typu reklamę nie możemy zapominać, że internet nie jest
jedynym medium transmisji informacji i podczas organizowania kampanii reklamowej należy
uzyskać kompromis między tradycyjnymi środkami przekazu a wirtualną rzeczywistością. ---

Advert Center - Twoje centrum reklamy www.advertcenter.pl

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Jak zorganizować konferencję?

Jak zorganizować konferencję?

Autorem artykułu jest Ireneusz Jezierski


Organizacja konferencji nie jest łatwym zadaniem. W zależności od skali przedsięwzięcia, czas przeznaczony na przygotowanie konferencji może nam zająć od kilku tygodni do kilku miesięcy. Co należy zrobić i o czym trzeba pamiętać chcąc zorganizować udaną i owocną konferencje przedstawię w poniższym artykule. Pierwszym krokiem do zorganizowania udanej konferencji powinno być określenie celu jakiemu ma służyć organizowana konferencja. Jeżeli już wiemy czemu ma służyć organizacja konferencji, mamy wstępny temat i zamysł całego przedsięwzięcia, powinniśmy przejść do planowania budżetu. Należy bardzo starannie przemyśleć wszystkie koszty związane z organizacją konferencji. Trzeba wziąć pod uwagę takie rzeczy jak: wynajem sali, liczba uczestników, catering, meble konferencyjne, krzesła konferencyjne, stoły itp. Koszty powstają również przy przygotowaniu materiałów konferencyjnych, wypożyczeniu dodatkowego sprzętu - rzutnik, ekran, tablice.
Kolejnym krokiem jest ustalenie liczby uczestników, która powinna być dostosowana do tematu konferencji i naszych możliwości związanych z budżetem. Następnie ustalamy termin, pamiętajmy przy tym aby zaplanowany termin nie kolidował z innymi podobnymi konferencjami i spotkaniami.
Musimy określić czas trwania całej imprezy i jej plan - szczegółowy program odczytów, prelekcji, przerw.
Mając już plan konferencji, możemy przejść do przygotowania i dystrybucji zaproszeń. Zaproszenia są jednocześnie naszą wizytówką, dlatego należy zadbać, aby były odpowiednio przygotowane. Zaproszenia można wysłać pocztą tradycyjną, e-mailem lub faxem, oczywiście z odpowiednim wyprzedzeniem czasowym.
Przy organizowaniu konferencji, pamiętajmy o przygotowaniu i zapakowaniu materiałów konferencyjnych, zapewnieniu uczestnikom dostępu do telefonów, faksu, Internetu, kserokopiarek etc.. Sprawdźmy nagłośnienie pomieszczeń, sprawności mikrofonów. Pamiętajmy o uwzględnieniu w menu dań wegetariańskich oraz o zapewnieniu szybkiej i sprawnej obsługi w sytuacji, gdy nie ma szwedzkiego stołu. Nie zapominajmy również o odpowiedniej ilości krzeseł konferencyjnych i sprawdzeniu sali - oświetlenia, aranżacja, ustawienia sprzętu audio i wideo, zasilanie, odpowiedni wystrój.
Po przeprowadzonej konferencji, należy wysłać materiały zaproszonym jak również i nieobecnym uczestnikom.
---

mil.com.pl

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

"Katagami"- czyli nadruki japońskie.

"Katagami"- czyli nadruki japońskie.

Autorem artykułu jest Sabina Stodolak


Pierwowzorem narzędzi do sitodruku są japońskie”katagami”, czyli desenie wycinane z papieru, które współcześnie możemy oglądać przy okazji wystaw poświęconych kulturze i sztuce Japonii Zdobienie papieru czy tekstyliów nadrukowywanymi motywami nie jest domeną XX wieku. Choć obecnie mamy już do dyspozycji druk cyfrowy i wiele metod pozwalających szybko i przy niskich kosztach uzyskać pożądane efekty, istnieje nadal wiele metod, które choć usprawnione, wywodzą się już od czasów niemal starożytnych. Jedną z takich metod jest sitodruk. Sposób, wywodzący się z Japonii, pozwalał na nadruki na kimonach. Tak ozdobione szaty, były bardzo popularne wśród nabywców, zwłaszcza że sitodruk był metodą znacznie szybszą niż tradycyjne haftowanie czy ręczne malowanie kwiatów i innych motywów. Sitodruk to nic innego jak drewniana ramka z włosów z napiętą na niej siatką z włókien – w przeszłości nadruki tworzono używając zamiast włókien włosów ludzkich lub zwierzęcych. Na tą ramę nanoszony jest papierowy wzór motywu, który nieprzepuszczając farby tworzy negatyw. Obecnie, za pomocą tej metody – nieco już usprawnionej - tworzy się nadruki na płytach CD, gotowych elementach z tworzyw sztucznych lub drukach wielkoformatowych. Obecnie do dyspozycji mamy maszyny drukarskie, ale pierwowzorem narzędzi do sitodruku są japońskie”katagami”, czyli desenie wycinane z papieru, które współcześnie możemy oglądać przy okazji wystaw poświęconych kulturze i sztuce Japonii. Tworzenie „katagami” jest w Polsce sztuką praktycznie nie znaną, warto jednak poświęcić nieco czasu i przyjrzeć się tej prawie zapomnianej już gałęzi rzemiosła, której ewolucją jest znany wszystkim sitodruk. ---

Niania Ogg

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Reklama na pojazdach - samochód czy łódź?

Reklama na pojazdach - samochód czy łódź?

Autorem artykułu jest Kazimiera Częstowojna


Reklama na pojazdach, czyli jak wypromować drogie wakacje na ekskluzywnym jachcie? Reklama na pojazdach, czyli jak wypromować drogie wakacje na ekskluzywnym jachcie?

Bannery, wizytówki, szyldy, ulotki... łódź jako jako motyw przewodni...

Chcąc zaistnieć na rynku turystycznym, a nie mogąc zaoferować klientom konkurencyjnej ceny, trzeba odpowiednio wypromować dany produkt. Ulotki, banery, czy nawet wizytówki, które zawierają kojarzący się z ofertą element, mogą zwiększyć zainteresowanie wśród potencjalnych klientów. Jednak zastosowanie najbardziej popularnych metod promocji nie zagwarantuje sukcesu, gdyż bardzo trudno odpowiednio zareklamować produkt, jeżeli pozostaje on niezauważalny w morzu podobnych ofert. Dlatego czasami warto przeznaczyć większe środki finansowe na promocje i - nawet zamiast inwestycji w ulotki, banery czy wizytówki, zastanowić się nad zainwestowaniem w szyldy, oklejanie samochodów, lub zastosować w coś oryginalnego, np. reklamę podświetlaną na pojazdach.

Reklama podświetlana – łódź rozświetlająca miasto

Znacznie skuteczniejszym, aczkolwiek dużo droższym rozwiązaniem, jest reklama podświetlana na pojazdach - lódź czy samochód są najlepszym miejscem na jej umieszczenie, gdyż gwarantują znacznie większe grono odbiorców niż ulotki i wizytówki, które trafiają jedynie w ręce ograniczonej liczby osób. Tym bardziej, iż poprzez skontrastowanie samochodu stojącego w korku czy małej żaglówki na niewielkim jeziorze z wielkim ekskluzywnym jachtem pływającym po gorących morzach, można zdobyć klientów pragnących chociaż chwili luksusu i zapomnienia od wielko– czy małomiejskiej atmosfery.
Jeśli jednak reklama podświetlana na pojazdach wydaje nam się zbyt ekstrawagancka i kosztowna, warto zastanowić się nad jej tradycyjną formą – oklejanie samochodów nie jest drogie, a również przynosi korzyści na rynku lokalnym – przede wszystkim zwiększa widoczność. Jednak w obu typach reklam należy wziąć jeden czynnik pod uwagę, w wielu miastach polski trwają obecnie remonty, i np. przejazd przez Łódź może obecnie zajmować mnóstwo czasu, dlatego też poddenerwowani kierowcy mogą nie przyjąć optymistycznie niektórych typów reklam, np. reklama na autobusie wychwalająca transport lokalny, kiedy oklejony w ten sposób autobus stoi w kilometrowym korku, nie jest raczej dobrym pomysłem...
---

Moja specjalność to marketing - reklama na samochodach (Łódź i okolice)

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Filtrowanie reklam AdSense

Filtrowanie reklam AdSense

Autorem artykułu jest Krzysztof Lis


System Google AdSense posiada tzw. filtr reklam konkurencyjnych. Z jego pomocą można wyłączać wyświetlanie konkretnych reklam na naszej stronie. Czy warto?

System Google AdSense zawiera mechanizm filtra reklam konkurencyjnych. Z jego pomocą możemy wykluczać wyświetlanie na stronach reklam konkretnych witryn. Został stworzony, by wydawca AdSense mógł zablokować reklamę prowadzącą do jego konkurenta, która powodowałaby dla niego wymierne straty (zysk za kliknięcie, ale utrata potencjalnego klienta).

Filtr ten można jednak wykorzystywać również do... zwiększania zarobków. A przynajmniej tak się na pierwszy rzut oka wydaje.

Każdy użytkownik systemu Google AdSense zdaje sobie sprawę z tego, że reklama kontekstowa nie zawsze jest dobrze dopasowana do witryny. Po części wynika to z niedoskonałości mechanizmów określania treści strony, po części z wysiłków reklamodawców uczestniczących w AdWords, którzy nie zawsze wybierają odpowiednie słowa kluczowe.

Jeśli więc prowadzisz bloga o motoryzacji a wyświetlają się często reklamy dajmy na to sklepu z kosmetykami, możesz z pomocą filtra reklam konkurencyjnych ich wyświetlanie zablokować.

Instalacja filtra jest banalnie prosta, sprowadza się do następujących kroków:
* w panelu AdSense klikamy Instalator AdSense - Filtr reklam konkurencyjych - i wybieramy interesującą nas opcję: AdSense dla treści lub wyszukiwania,
* dodajemy adres witryny, do której prowadzi reklama,*
klikamy "zapisz" i czekamy na efekty.

Napisałem, że czekamy na efekty, bo filtr reklam konkurencyjnych działa z opóźnieniem. Zwykle w ciągu 4h następuje uruchomienie blokady.

Trzeba wiedzieć, że w celu ustalenia adresu witryny do zablokowania NIE WOLNO klikać w reklamy na własnej stronie! Aby to zrobić należy skorzystać z Narzędzia do Podglądania Google AdSense.
Usunięcie niezwiązanej ze stroną reklamy wydaje się być dobrym wyjściem, które podniesie nam CTR (klikalność w procentach) i eCPM (wypadkowy zarobek za 1 000 wyświetleń witryny). Skoro nie pokazuje się reklama niezwiązana z witryną, klienci będą chętniej klikać w pozostałe, co da wzrost CTR i docelowo eCPM. Sprawa jednak nie jest tak prosta, jak by się zdawało na pierwszy rzut oka.

Jak pisała na swoim blogu Jennifer Slegg, usunięcie nieodpowiednich reklam z pomocą filtra wcale nie zawsze musi dawać dobre rezultaty. Niekiedy może to powodować wręcz spadek dochodów z reklam.

Można przypuszczać, że system AdSense ma na celu zapewnienie Google'owi dodatkowych zysków. Skoro tak, algorytm wybierający reklamy z pewnością wybiera te reklamy, które przynoszą największe dochody. Wydawałoby się, że oznacza to wyświetlanie reklam tego reklamodawcy, który w AdWords ustawił najwyższe CPC (stawkę za jedno kliknięcie). Ale przecież nie CPC wskazuje, które reklamy dają największy dochód...

Odpowiednim wskaźnikiem do porównywania jest nie CPC tylko eCPM, wynik pomnożenia CTR przez CPC i przez 1 000. Skoro tak, należy się spodziewać, że algorytm wybierający reklamy na stronę bierze pod uwagę nie tylko ich dopasowanie do treści strony ale również eCPM, który jest na bieżąco monitorowany. Oznaczać to może, że reklamy niezwiązane tematycznie ale z wyższym CPC mogą dawać lepsze eCPM i odwrotnie -- reklamy o niższej stawce za kliknięcie ale lepszą klikalnością mogą dawać lepsze zyski.

Drugą kwestią, która może zniechęcać do korzystania z filtra, jest istnienie jednego filtra dla całego konta AdSense! Oznacza to, że mając kilka witryn na różne tematy nie masz możliwości blokowania reklam tylko na jednej z nich. A reklama źle dopasowana do witryny A wcale nie musi nie pasować do bloga B...

Ja z filtra reklam konkurencyjnych nie korzystam. Zakładam, że Google dostatecznie dobrze dba o moje dochody a reklamy witryn konkurencyjnych mi się nie wyświetlają.

---

Krzysztof Lis Zarabianie na blogach

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl