Banery reklamowe
Autor: Wu Te
Z uwagi na niską cenę, łatwość montażu oraz bardzo atrakcyjny wygląd banery reklamowe są obecnie bardzo popularnym nośnikiem reklamy.
Drukowane są zwykle metodą druku solwentowego i w zależności od potrzeb mogą być wykonane na materiale winylowym o ciężarze od 230g do 550g na metr kwadratowy powierzchni.
1. Ogólna charakterystyka banerów.
Nazwa baner odnosi się do tkaniny winylowej używanej w reklamie zewnętrznej. Wyróżniamy cztery najpopularniejsze typy banerów i są niemi: fronlit, backlit, blockout i mesh.
* Frontlit – jest materiałem przeznaczonym do druku jednostronnego, najczęściej występuję w gramaturze od 440g/m2 - 510 g/m2
* Backlit – jest materiałem winylowym używanym w nośnikach reklamy podświetlanych od tyłu. Sposób wykonania materiału zapewnia idealne rozproszenie światła, a charakterystyka materiału powoduje iż nadaje się on do, zarówno druku solwentowego jak również do sitodruku
* Mesh – zwany również potocznie „siatką”, jest materiałem zapewniającym swobodny przepływ światła. W zależnościom producenta na rynku dostępne są siatki z podkładem, bez podkładu oraz z przeplotem i bez przeplotu. Najczęściej spotykane gramatury mieszczą się w przedziale 240g/m2 – 340g/m2
* Blockout – jest materiałem służącym do druku z obydwu stron. Materiał niweluje przenikanie światła co zapewnia czytelność nadruku z obydwu stron
2. Wytrzymałość banerów
Niezwykle istotną kwestią, zarówno dla klienta jak i producenta banerów reklamowych jest ich wytrzymałość. Największą trwałość zapewniają media powlekane dwustronnie. W tym przypadku zwiększenie wytrzymałości materiału polega na zatopieniu specjalnej siateczki poliestrowej w płynnym winylu. Stworzona zostaje wtedy odporna struktura charakteryzująca się elastycznością i odpornością na czynniki atmosferyczne. Banery mogą być powlekane również tylko jednostronnie. Druga strona zostaje wtedy pokryta specjalną utwardzona folią.
www.progrel.pl
Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.
Naprawdę świetnie napisane. Pozdrawiam.
OdpowiedzUsuńOsobiście jeszcze nie miałem okazji posiadać banera reklamowego, ale cały czas się nad nim zastanawiam. Jestem również zdania, że katalogi firmowe https://megaszkolenia.pl/kiedy-warto-wykorzystac-katalog-do-prezentacji-firmowej-oferty/ doskonale się sprawdzają praktycznie w każdej firmie.
OdpowiedzUsuń