sobota, 25 października 2014

Jak nie reklamować swojego sklepu internetowego

Jak nie reklamować swojego sklepu internetowego


Autor: Wojciech Makt


W tym artykule postaram się podać Wam przykłady form reklamy, które nie sprawdzają się przy reklamie sklepów internetowych poparte moimi doświadczeniami w tym temacie.


W tym artykule chciałby pokazać Wam w jaki sposób nie reklamować swojego e-sklepu. Sytuację, którą tu opiszę przerabiałem na własnej skórze-może kogoś coś ona nauczy. Otwierając mój pierwszy sklep internetowy zastanawiałem się w jaki sposób mogę przyciągnąć do siebie potencjalnych klientów. Do wyboru miałem kilka opcji z których najbardziej pasowały mi pozycjonowanie, ulotki i banery reklamowe.

Jako, że w krótkim okresie testowym miałem sporo pytań o odbiór osobisty towaru postanowiłem "błysnąć" na rynku regionalnym. Na pierwszy rzut oka poszły ulotki reklamowe. Wybrana została odpowiednia grupa docelowa-ulotki były rozdawane tylko osobom, które mogły być zainteresowane asortymentem sklepu. Prowadzony był dość szczegółowy nadzór nad rozdającymi więc nie ma tu mowy o tym, że ulotki nie zostały rozdane.

Efekty przeszły moje oczekiwania, niestety ta form reklamy zaskoczyła mnie na minus. Pomimo rozdania 5000 ulotek nie było praktycznie żadnego ruchu w statystykach. Ludzie pomimo tego, że chowali ulotki do kieszeni a nie wyrzucali ich do kosza nie zaglądnęli później do sklepu. Taka samo sprawa się miała jeśli chodzi o banery reklamowe, które moim zdaniem sprawdzają się jeśli chodzi o sprzedaż stacjonarną(tak samo jak ulotki). Pierwsze sukcesy zacząłem odnosić dopiero po wprowadzeniu kampanie Adwords i nastawieniu się na "wirtualnego" klienta. Gdy do tego dołożone zostało pozycjonowanie to efekty były już bardzo zadowalające. Jak sam widzisz tradycyjne formy reklamy przy wirtualnych sklepach nie sprawdzają się i należy szukać klientów w inny sposób. Oczywiście mój przypadek może nie być miarodajny ale ocenę efektów pozostawiam czytelnikom.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz