niedziela, 7 czerwca 2015

Reklama to Twój sprzedawca

Reklama to Twój sprzedawca


Autor: Jacek Pietrasiuk


Większość firm zanim zatrudni handlowca, najpierw określi ile dany handlowiec powinien sprzedać, aby koszty jego zatrudnienia się zwróciły i aby jeszcze przyniósł zysk dla firmy.


Taki już zatrudniony sprzedawca otrzymuje każdego miesiąca cele sprzedażowe, które powinien zrealizować. Jeśli dana osoba się nie sprawdza i nie ma perspektyw, aby to się zmieniło, to firma kończy z nią współpracę.

Podobnie powinno być z reklamą. Reklama również powinna na siebie zarabiać. Nie chodzi o to, aby reklamować się dla samego reklamowania. Każda reklama powinna mieć konkretne cele sprzedażowe. Jeśli firma zna zwrot z inwestycji w reklamę i wie że na każde 1000 zł wydane na reklamę zarabia np. 2000 zł, to może bez ryzyka zainwestować jeszcze więcej. Większość firm natomiast zleca po prostu zrobienie reklamy i nigdy nie stara się dowiedzieć, czy ta konkretna reklama przyniesie w ogóle zwrot z inwestycji.

Wracając do naszego handlowca, czy zatrudnisz na to stanowisko osobę, która świetnie się prezentuje, jest wygadana i zabawna, ale niestety nie potrafi sprzedawać ? Większość firm nie zatrudni takiej osoby. Jednak nic nie stoi na przeszkodzie, aby zleciły przygotowanie tego typu reklamy. Spora część reklam ładnie wygląda i jest zabawna. Niestety nie ma to żadnego przełożenia na sprzedaż.

Tak jak zatrudniając handlowców firmy dążą do tego, aby zatrudnić osoby osiągające najlepsze wyniki, tak też powinny dążyć do maksymalnej skuteczności swoich reklam. Zanim firma zatrudni właściwą osobę na stanowisko handlowca często musi wcześniej przetestować kilka innych osób. Ostatecznie wybierze osobę, która ma najlepsze efekty. Podobnie powinno być z reklamą. Firma powinna porównywać różne media i typy reklam, aby wybrać te, które przynoszą najlepsze rezultaty.

Czym charakteryzuje się skuteczny handlowiec ? Dobry sprzedawca dowiaduje się jaki problem ma potencjalny klient i dąży do jego rozwiązania. Skupia się na kliencie, a nie na sobie. Nie wymienia czym zajmuje się jego firma, tylko mówi o korzyściach jakie odniesie klient. Mówi językiem klienta, aby ten go zrozumiał. Tak samo powinna wyglądać skuteczna reklama. Reklama powinna spełniać takie same cele jak handlowiec, dlatego zawsze traktuj reklamę jak swojego sprzedawcę.


Autor: Jacek Pietrasiuk właściciel StrategieWzrostu.pl. Więcej artykułów na jacekpietrasiuk.pl.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz