niedziela, 7 czerwca 2015

Jak się promować na targach

Jak się promować na targach


Autor: Anna Dyl


Dla wielu wystawców proces przygotowania do targów kończy się z chwilą zlecenia specjalistycznej firmie zaprojektowania i zbudowania stoiska targowego. Trwają w mylnym przeświadczeniu, że skoro wyłożyli duże pieniądze na profesjonalne stoisko to już nie muszą robić nic więcej. Tymczasem aby zostać zauważonym trzeba mocniej się starać.


Posiadanie ładnie wykonanego, ciekawego stoiska nie jest już często wystarczającym argumentem, by przyciągnąć do siebie klientów. Dawniej, gdy zabudowy targowe nie budziły szczególnych emocji i wszystkie były do siebie podobne, łatwo można było choć trochę ciekawszym stoiskiem zwrócić czyjąś uwagę, lecz teraz, gdy niemal każdy z wystawców inwestuje w profesjonalne projekty, jest to znacznie trudniejsze. Dlatego też, jeśli nie chce się zginąć w tłumie podobnych firm, warto skorzystać z przynajmniej kilku rad, jak się promować na targach.

Od czego zacząć?

Podstawowymi elementami, w które powinna zainwestować każda firma, są katalogi i ulotki prezentujące ofertę firmy. Często pracownicy firmy nie są w stanie zająć się jednocześnie wszystkimi osobami odwiedzającymi stoisko, a rozłożone na np. ladzie materiały reklamowe zachęcą biorące je osoby do ponownego kontaktu z firmą. Do tego trzeba pamiętać, że większość informacji uzyskanych na targach większości ludzi szybko umyka, zapominają też, jakie stoiska targowe odwiedzili, a dzięki materiałom wziętym do domu mogą ponownie, na spokojnie, zapoznać się z ofertą firmy. Dodatkowo, aby zachęcić gości targów do brania ulotek, można wynająć, najlepiej odpowiednio ubrane czy wystylizowane, hostessy.

Oprócz standardowych materiałów papierowych warto zainwestować również w drobne promocyjne podarunki, które goście targów z chęcią wezmą ze sobą i będą z nich korzystać. Najlepsze są drobiazgi ciekawe i użyteczne, jak np. długopisy o ciekawych kształtach z nadrukowanym logo naszej firmy, przyciski do papieru czy np. magnesy na lodówkę. Dzięki swej przydatności mają szansą na dłużej zagościć w domu klienta, a tym samym i stale przypominać o firmie, która je ofiarowała.

Aby zachęcić gości targów do odwiedzenia naszego stoiska warto umożliwić im łatwe do niego dotarcie, dzięki umieszczeniu w strategicznych punktach odpowiednich wskazówek. Warto już przy wejściu na targi ustawić bannery z logo naszej firmy i informacją, jak dotrzeć do stoiska - można tam wstawić nawet małą mapkę. Przydatne jest również wyróżnienie się z tłumu innych firm poprzez zamieszczenie swej reklamy na biletach wstępu na targi lub na telebimie targowym, warto również zamówić specjalny komunikat w radiowęźle oraz nieco dopłacić i rozszerzyć swoją wizytówkę w targowym katalogu - dodanie kilku zachęcających informacji oraz zdjęcia powinno wystarczyć, by zwrócić uwagę osób przeglądających katalog właśnie na nasz wpis.

Promocja, jakiej nikt się nie oprze

Kolejnymi, choć już nieco bardziej wymagającymi formami promocji, są specjalne imprezy i spotkania organizowane w stoisku bądź na scenie. Rozmaite pokazy artystyczne, sponsorowane przez naszą firmę, na pewno pozostaną w pamięci widzów, a jeśli przed występem jeszcze odpowiednio przedstawimy naszą firmę, to istnieje szansa, że zapamiętają również nas. Warto podczas występów ustawić po bokach sceny plansze czy bannery z informacją, kto jest sponsorem występu. Inną metodą przyciągnięcia do nas nowych klientów jest zaproszenie do naszego stoiska jakiejś znanej, ciekawej osobistości. Osoba taka może w naszym stoisku opowiadać o swoich osiągnięciach i przygodach, może podpisywać swoją nową książkę albo zachęcać do zainteresowania się produktami firmy jeśli np. sama z nich na co dzień korzysta. Z całą pewnością wiele osób zwróci uwagę na nasze produkty, jeśli będzie do tego namawiał ktoś znany, kto już sam je wypróbował. Taka promocja na stoisku targowym może więc przynieść wymierne efekty już w bliskiej przyszłości i przysporzyć nam spore grono nowych klientów.

Jak widać, metod promocji na targach jest bardzo wiele, ale oczywiście nie ze wszystkich z nich trzeba w jednej chwili korzystać. Warto już kilka miesięcy przed targami zastanowić się, jaki typ promocji będzie najodpowiedniejszy dla naszej firmy, i na jaki możemy sobie, np. ze względów finansowych, pozwolić. Warto tym zagadnieniem zająć się z dużym wyprzedzeniem, gdyż w innym wypadku możemy nie załapać się na reklamę na karnetach targowych czy np. w katalogu - wszak pojemność powierzchni tego typu materiałów jest ograniczona i inne firmy mogą nas ubiec.


Kornet s.c. - Profesjonalne stoiska targowe

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

2 komentarze:

  1. Udział w targach może być kosztowny, ale często się zwraca. Na pewno trzeba się dobrze przygotować do takiego wydarzenia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobrze przygotujcie się do takiego wydarzenia:) Na pewno można tak sporo zyskać.

    OdpowiedzUsuń