sobota, 6 czerwca 2015

Odblok(g)uj sukces swojej firmy

Odblok(g)uj sukces swojej firmy


Autor: Tomasz Galicki


Internet i komunikacja z klientami za pomocą tego właśnie medium zajęła bardzo wysokie i ważne miejsce jako narzędzie wymiany informacji z otoczeniem, opinią oraz służące do otrzymywania bezcennego feedbacku.


O roli internetu powiedziano tak wiele, że większość tych informacji jest znana i niewielu zaskoczy, w każdym razie jedno wiemy na pewno – jego ranga przerosła najśmielsze oczekiwania większości tych, którzy próbowali przewidzieć jej wielkość. Jednak jest pewne niezastąpione narzędzie, o którym wiedzy nigdy za wiele – a mianowicie o blogu firmowym.

Prowadzenie bloga firmowego może przynieść firmie ogromne korzyści i niestety, ze względu na silne możliwości dotarcia tego narzędzia, może przysporzyć także poważnych szkód. Dlatego tak ważne jest zrozumieć, że mimo pozornej „lekkości” i łatwości korzystania z bloga, jego prowadzenie wymaga wielu kompetencji, rozwagi i wysiłku.

Blog jest jednym z narzędzi tworzenia tzw. „szumu” wokół firmy (buzz marketing), którego, o ile trafi na podatny grunt, ciężko już powstrzymać lub zawrócić. Dlatego z blogiem nie trzeba się spieszyć – jeśli powierzymy jego prowadzenie osobie kompetentnej, to powinna ona wiedzieć, że na efekty takiej formy PR-u należy poczekać, nigdy nie są one natychmiastowe, ale odpowiednia praca przyniesie niewspółmierną korzyść – rozpoznawalność naszej firmy lub marki, a w efekcie utożsamianie się z nią i ten jeden, najważniejszy dla każdego marketingowca cel – więź z marką.

Dosyć o korzyściach, czas o wspomnianej przeze mnie, ciężkiej pracy, czyli co robić, a czego absolutnie unikać, aby nasz blog przyniósł naszej firmie korzyści.

Po pierwsze – informuj i bądź obiektywny – treści, jakie zawierasz w swoich wpisach muszą być korzystne dla Twoich potencjalnych klientów. Wiemy, jak wielu pracowników potrafi w nieskończoność wychwalać swoją firmę na blogu (szczególnie, jeśli jego autorem jest sam szef), jednak raczej nie zachęci to nikogo do naszego produktu, a ponadto zachwieje obiektywność blogu – czynnik niezbędny dla jego sukcesu. Dlatego radź, dziel się rzetelnymi doświadczeniami, które oczywiście związane są z tym, na czym znasz się najlepiej – Twoją firmową działalnością. Jeśli więc prowadzisz biuro turystyczne – pisz o własnych doświadczeniach z podróży, opisuj miejsca, smaki i hotele, chwal, ale i krytykuj (najlepiej w stosunku (3:1). Staraj się wczuwać w położenia klienta i myśl o tym, czego sam, jako potencjalny użytkownik produktów danej firmy, chciałbyś się dowiedzieć.

Po drugie – bądź zawsze na bieżąco. Blog umożliwia znacznie częstszą, większą i ciekawszą moderację oraz uaktualnianie treści „z życia firmy” niż jej strona internetowa. Dlatego postaraj się, aby Twoje wpisy były jak najbardziej aktualne, zgodne z tym, co akurat realnie w firmie się dzieje, prawdziwe i ciekawe. Dobrym pomysłem jest także odsłanianie zasłony i ukazanie tego co dzieje się wewnątrz firmy, między pracownikami, gdyż to z pewnością uatrakcyjni bloga i podniesie jego wiarygodność w oczach czytelników.

Po trzecie – odpowiadaj i bądź wdzięczny. W swojej radosnej blogowej twórczości łatwo zapomnieć, że prowadzimy nie monolog, ale kluczowy dla firmy dialog, lub nawet szeroko pojętą rozmowę. Dlatego nigdy nie popełniajmy niewybaczalnego błędu – ignorowania komentarzy i pytań czytelników. Takie postępowania zada z pewnością śmiertelny cios popularności bloga, ale niechybnie też zachwieje ogólny wizerunek naszej firmy. Dlatego odpowiadajmy jak najszybciej na pytania, komentarze i sugestie naszych czytelników, nie bójmy się krytyki, odpierajmy ją mądrze i dyplomatycznie lub przyjmujmy z pokorą. I za wszystkie sugestie niestrudzenie dziękujmy.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz