sobota, 17 października 2015

Najczęstsze błędy w reklamach Adwords

Najczęstsze błędy w reklamach Adwords


Autor: rockefeler


Małym przedsiębiorcom wydaje się często, że system reklamy internetowej Adwords jest prosty w obsłudze. Po części to prawda. Ustawianie reklam jest intuicyjne, a w internecie nie brakuje profesjonalnych poradników. Rzecz w tym, że nie chodzi tylko o to, czy prowadzi się kampanię, ale również o to, jak to się robi.


Dlatego poniżej umówię najczęstsze błędy, które pojawiają się na etapie planowania, a potem prowadzenia kampanii Adwords.

Brak refleksji nad celem kampanii. Zanim weźmiemy się za tworzenie reklam, powinniśmy zastanowić się, jakie właściwie korzyści chcemy czerpać z Adwords. Najczęstszym celem jest sprzedaż produktów albo usług. W tym przypadku najlepiej jest skupić się na linkach tekstowych. Jednak równie dobrze możemy obrać za cel budowę rozpoznawalności marki naszej firmy przy użyciu reklamy banerowej albo zmianę klientów „z doskoku” na klientów stałych. W tym przypadku powinniśmy zainwestować w remarketing. Istnieje też osobne narzędzie dla sklepów internetowych.

Problem z wyznaczeniem swoich mocnych stron. Każda firma powinna zdiagnozować i umacniać swoją najmocniejszą cechę. Czasem będzie to niska cena usług, czasem imponujące doświadczenie, a czasem ekspresowy czas realizacji usługi. Informację o swojej najmocniejszej cesze należy koniecznie umieścić w tekście reklamowym. Klienci powinni wiedzieć czego się spodziewać.

Problem z doborem słów kluczowych. Należy pamiętać, że za każde kliknięcie w sieci Adwords płaci się konkretne pieniądze (czasem kilka groszy, czasem nawet kilkanaście złotych). Właśnie dlatego słowa kluczowe powinny być dobrane precyzyjnie, nawet jeżeli będzie to oznaczało mniejszą liczbę kliknięć. Jeżeli ograniczymy przypadkowych wejść na stronę, będziemy mogli więcej zainwestować w te wejścia, które przynoszą firmie realnych klientów.

Zły dobór odnośnika w reklamie. Jednym z najczęstszych błędów jest odsyłanie klienta do strony głównej witryny internetowej. To błąd! Użytkownicy nie mają ani czasu ani ochoty na przeglądanie wielu podstron. Muszą od razu zobaczyć to, co zostało im zaproponowane w tekście reklamy. Przykładowo, jeżeli w haśle reklamowym zawrzemy zdanie „zobacz nasz cennik”, na podstronie, do której kieruje reklama musi znaleźć się informacja o cenach naszych usług.

Brak testowania. Nie wystarczy wstawić pierwsze lepsze hasła reklamowe, a następnie ustawić pierwszą lepszą stawkę. Dla każdej grupy reklam należy stworzyć przynajmniej trzy hasła. A następnie sprawdzić, jak reagują na nie internauci. To samo dotyczy stawek. Należy pamiętać, że im lepiej przetestowana kampania, tym wyżej wyświetlają się reklamy.

Brak aktualizacji kampanii. Większość biznesów zmienia się na przestrzeni roku. W marcu najpopularniejszy jest produkt A, natomiast w innych miesiącach – inne produkty. Do tego należy wziąć pod uwagę, że firmy często proponują swoim klientom promocje. Dla wszystkich tych zmian należy przewidzieć nowe grupy reklam. Dzięki temu firma będzie proponowała klientom właśnie to, czego w danym momencie potrzebują.

Odkładanie zmian na ostatnią chwilę. Aż dziw bierze, jak wcześnie klienci zaczynają szukać prezentów pod choinkę czy zimowych ubrań. Przykładowo zwiększoną liczbę wyszukiwań na hasło „kurtki zimowe” można zauważyć już w połowie lipca. Do określania trendów wyszukiwań służy narzędzie Google Trends. Niekorzystnie z niego to poważny błąd, który może pozbawić nas sporej grupy klientów.

Niecierpliwość. Odpowiednia optymalizacja kampanii trwa najczęściej 2-4 miesiące. W jej skład wchodzi badanie konwersji, testowanie haseł reklamowych, reklam remarketingowych itd. Po tym okresie widać zdecydowany wzrost opłacalności kampanii. Jednak często zdarza się, że firmy reklamujące się za pomocą Adwords już po miesiącu stwierdzają brak oczekiwanych rezultatów i rezygnują. Być może to największy z błędów.


Więcej na temat optymalizacji kampanii Adwords można przeczytać tutaj.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jak redagować reklamy adwords?

Jak redagować reklamy adwords?


Autor: rockefeler


Niemal każdy, kto używał kiedykolwiek wyszukiwarki Google, zauważył belkę z reklamami nad wynikami wyszukiwania i drugą - po prawej stronie. To reklamy Adwords. W tym tekście zaproponuję kilka pomysłów, które warto wziąć pod uwagę, redagując tekst reklamowy.


  1. Przed przystąpieniem do redagowania treści reklam Adwords, koniecznie należy się zapoznać z tym, co zakazane w regulaminie. Nie można m.in. używać zwrotów w stylu „kliknij tutaj”, nadużywać wielkich liter oraz znaków przestankowych. W przeciwnym wypadku nasza reklama zostanie zablokowana.

  2. Niezmiernie istotna jest zbieżność tekstu reklamowego z tym, co użytkownik może zobaczyć na docelowej stronie internetowej (tzw. landing page). Jeżeli zachęcimy potencjalnego klienta do kliknięcia w reklamę informacją na temat promocji, a po przejściu na stronę, nie znajdzie szczegółów, bardzo szybko nas opuści. Skutek będzie taki, że zapłacimy za kliknięcie, a szanse na konwersję będą minimalne.

  3. Jeżeli możemy opisać naszą ofertę za pomocą liczb, zróbmy to. Nic tak nie przyciąga uwagi, jak przedstawiona w ten sposób informacja o promocji. Dodatkowo liczby wyróżniają się na tle tekstu, co samo w sobie przyciąga uwagę. Praktyka pokazuje, że jeżeli użytkownik ma do wyboru dwie reklamy o podobnej treści, ale tylko jedna zawiera w sobie liczby – wybiera właśnie ją.

  4. Zastanówmy się, czego klient oczekuje od danej usługi czy produktu. Profesjonalizmu? Niezawodności? Niskiej ceny? Oczywiście każda usługa wiąże się z jakimiś pożądanymi cechami. Wakacje będą „niezapomniane”, a ekipa remontowa - „solidna”. Zwróćmy na to uwagę przy redagowaniu tekstu.

  5. Pomimo tego, że reklamy Adwords pozwalają operować jedynie krótkimi zdaniami, spróbujmy pokazać użytkownikowi, co może zyskać dzięki naszej ofercie. Spróbujmy uruchomić jego wyobraźnię. Zamiast pisać o „skutecznej inwestycji”, piszmy o „zwrocie z inwestycji 200%”. Zamiast „pełna księgowość” - „zajmiemy się twoją księgowością”. Nawet w dwóch zdaniach można zadziałać na wyobraźnię.

  6. I w końcu rzecz najważniejsza. Nigdy nie możemy być pewni, czy sugestie zawarte w poprzednich punktach udało nam się poprawnie wprowadzić w życie. Dlatego teksty reklamowe musimy testować. Tym bardziej, że to nic nie kosztuje. Do każdej grupy reklam powinniśmy zredagować przynajmniej trzy hasła i zobaczyć, jaki jest odbiór klientów (jaka jest klikalność czy konwersja). Oczywiście testowanie musi potrwać, czasem nawet kilka miesięcy, ale dzięki niemu wyniki osiągane przez kampanię Adwords będą systematycznie się poprawiać, tak samo jak nasze zyski.


Jeżeli potrzebujesz więcej informacji na temat reklam Adwords, zajrzyj tutaj.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Pomysł na reklamę

Pomysł na reklamę


Autor: Eurowska


Chyba każdy z nas zna smak tradycyjnej, polskiej słodkości zwanej krówką. Jednak nie każdy ma świadomość tego, że ta zwykła słodycz może stać się idealnym pomysłem, a przede wszystkim miejscem na reklamę. Jak to możliwe?


Jak wiadomo, reklama jest dźwignią handlu. Każda nowo powstała firma, nowy produkt czy nowa usługa musi zostać dobrze zareklamowana. Tylko w ten sposób jest w stanie dotrzeć do odpowiedniej ilości klientów. Aktualnie najczęstszym sposobem reklamowania się jest reklama w Internecie. W świecie, w którym Internet opanował cały świat i wszyscy mamy do niego dostęp praktycznie na każdym kroku, jest to oczywiste. Jednak czy jest to jedyny sposób na reklamę? Oczywiście, że nie! Firmy same mogą wychodzić naprzeciw swoim klientom i docierać do nich na przeróżne sposoby.

Co powiecie na reklamowanie się i jednocześnie wywoływanie uśmiechu na twarzy Waszych klientów? Sprawić to mogą cukierki reklamowe. W środku, tradycyjny smak krówki, natomiast na zewnątrz opakowanie z odpowiednim logiem i hasłem, zachęcającym do zapoznania się z ofertą reklamowanej firmy. Takie słodycze mogą stanowić idealne dopełnienie spotkań biznesowych, targów czy innych sytuacji, w których cukierki te mogą osłodzić atmosferę. Niejednokrotnie wysyłane są życzenia okazjonalne pomiędzy firmami a klientami. Czyż taki dodatek w postaci słodkości, nie byłby ciekawym pomysłem?

Co więcej, cukierki reklamowe mogą stanowić również doskonałe tło podczas wielu rozmaitych uroczystości. Przykładem są śluby, na których ciekawie jest częstować gości słodkościami ze swoimi inicjałami. Taki mały dodatek, a może sprawić tyle radości. Współczesny świat tak bardzo szybko się rozwija, że wymaga od nas coraz to lepszych rozwiązań, coraz bardziej kreatywnych i innowacyjnych. W przypadku słodkiej reklamy, mamy do czynienia z połączeniem tradycji z nowoczesnością. Takie rozwiązania zapewne mogą łączyć pokolenia i dotrzeć ze swoim przekazem zarówno do młodych jak i starszych klientów. Któż bowiem nie skusi się na tradycyjny smak krówki?


Więcej informacji na stronie: http://krowki-polskie.pl/

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Drukarnia online, czy klasyczna drukarnia, a może agencja reklamowa?

Drukarnia online, czy klasyczna drukarnia, a może agencja reklamowa?


Autor: Marcin Pawelec


Wydruk potrzebny na wczoraj? I to w nietypowym formacie! Drukarnie online odpadają, a drukarnie lokalne? Czy dadzą radę? A może agencja reklamowa? To może być dobry pomysł, zwłaszcza, jeśli agencja ma własną drukarnię na miejscu.


Rozmowa z klientem:
Ma być szybko, tanio i dokładnie! Kolory mają się zgadzać idealnie! A zwłaszcza buraczkowy - prezes sam go wymyślił! W Korelu! Nakład 100 sztuk, a jak się spodoba, to weźmiemy jeszcze 500. Jutro rano przyjedziemy po broszury! Jak to się nie da? Na jutro się nie da? Co z was za agencja reklamowa, że się nie da? Musi być na jutro, bo prezes spotkanie ma! I koniec. Tylko nie zepsujcie niczego, projekt jest w DOCu, pani Krysia z sekretariatu trzy dni nad nim siedziała! Co? W Internecie ten wydruk dostanę za pół ceny! W Internecie się da, to i u was się da!

Takie zlecenia w agencji reklamowej są na porządku dziennym. Presja czasu i stres związany z oczekiwaniami klienta to czynniki które dodatkowo komplikują sprawę. Nie dajemy wtedy rady wydrukować ulotek, plakatów czy broszur na czas! Co począć?

Drukarnie internetowe - odpadają. Niektóre drukarnie zdalne obsługują zlecenia ekspresowe, a wydruk dostarczany jest w ciągu 48 godzin, jednakże za ekspres płaci się zwykle 50% więcej. Ani klient agencji nie będzie zadowolony, ani agencja reklamowa nie zarobi na takim zleceniu.

Drukarnie klasyczne - te często specjalizują się w druku określonych dokumentów. Jedna lepiej robi klejone katalogi, a inna plakaty dostarcza w kilka godzin. Z jakością jest różnie - jeśli chcemy trzymać poziom prac, które wychodzą z naszej agencji, trzeba metodą prób i błędów wybrać najlepszą drukarnię.

A ceny? W Internecie wszystko jest najtańsze? To nie zawsze prawda - lokalne drukarnie zdają sobie sprawę, że jeżeli nie zawalczą ceną, drukarnie z Internetu je wykoszą. Dlatego warto sprawdzić ceny w lokalnych drukarniach; zwykle okazuje się, że nakład który nas interesuje wraz z kosztem wysyłki, w założonym terminie, w drukarni lokalnej jest tańszy niż w internetowej. Lokalne drukarnie mają jeszcze jedną zaletę - elastyczność. Tu możemy niemalże od ręki podejrzeć wydruk plakatu i w razie potrzeby nanieść poprawki - drukarnia internetowa nam tego nie daje. W drukarni internetowej nie mamy też szans na wydruk nietypowych formatów.
Zwykle agencje reklamowe znają doskonale lokalne drukarnie, a często same dysponują sprzętem drukarskim wysokiej jakości, więc może się okazać, że telefon do dobrej agencji reklamowej rozwiąże problem klienta.

Rozmowa z klientem:
No jest ok. I ten buraczkowy idealny! Szef chyba będzie zadowolony. To jak oni wam z tego Internetu tak szybko to przysłali? Nie z Internetu? Drukarz pewnie w nocy nie spał - hahaha.

Oj, nie spał... grafik też nie spał. Ale czego nie robi się dla kochanego Klienta agencji reklamowej?


Adver Media
Drukarnia i agencja reklamowa Radom

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Czym jest promocja?

Czym jest promocja?


Autor: Krystyna Kot


O promocji mówi się wiele, a z hasłem 'promocja' lub 'promocyjne ceny' można się spotkać praktycznie na każdym kroku. Czym tak naprawdę jest owa promocja? Na czym polega jej rola w świecie współczesnego biznesu?


Promocja to przede wszystkim forma komunikacji pomiędzy producentem a jego klientami (lub potencjalnymi klientami), której głównym celem jest przekazanie odbiorcy możliwie jak najszerszych wiadomości na temat swych produktów lub usług. W działaniach takich ważna jest zarówno sama informacja na temat produktu, jak i odpowiednie zachęcenie klienta do jego zakupu. Obietnicami, zachętami i rzetelnymi informacjami promocja wpływa na zachowania klientów oraz ich zachowania konsumenckie. W dobrej komunikacji istotną sprawą jest ustalenie odbiorców komunikatu oraz skierowanie do nich odpowiedniego komunikatu. Treść i przekaz mają tu ogromne znaczenie i decydują o powodzeniu lub klęsce akcji promocyjnej. Każda promocja to komunikacja, o której sukcesie decyduje sprzedaż. To właśnie sprzedaż jest głównym celem, do którego przedsiębiorcy dążą na wszelkie możliwe sposoby.

Sam komunikat to nie wszystko. Promocja korzysta z licznych narzędzi, wśród których ważne miejsce zajmuje reklama. Obok niej pojawiają się elementy ściśle związane z wizerunkiem firmy (czyli public relations) oraz różne formy aktywizacji sprzedaży. Warto pamiętać, że promocja to również sprzedaż osobista lub bezpośrednia, w trakcie której znów ważną rolę zaczyna odgrywać odpowiednia komunikacja.

Promocja wzbudza jednocześnie wiele skrajnych emocji. Jej przeciwnicy podkreślają, że często ukazuje ona produkt w niewłaściwym świetle i znacznie przecenia jego wartość oraz przydatność. Jest też często traktowana jako narzędzie manipulacji i często skłania klientów do dokonywania całkowicie zbędnych zakupów. Całkowicie odmienne zdanie mają jednak jej zwolennicy. Dla nich promocja to więcej informacji na temat dostępnych produktów i usług oraz możliwość porównania ich ze sobą. Ma ona też tę zaletę, że zmusza przedsiębiorców do konkurowania z innymi, co wpływać może na podniesienie jakości produktów lub świadczonych usług, lub też na obniżkę ich cen.


animacje sprzedaży

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.