sobota, 6 czerwca 2015

Kody qr - oswajamy tajemnicze labirynty obrazkowe

Kody qr - oswajamy tajemnicze labirynty obrazkowe


Autor: Andrzej Kamiński


Kilka osób widząc kod qr wstawiony jako np zdjęcie profilowe na moim fanpagu pytało: Co to za dziwoląg? Gdzie wyjście z tego labiryntu? To skłoniło mnie do spisania w kilku zdaniach czym te kody qr są i do czego służą. Po więcej sięgnij do artykułu.


Czym są kody QR?

Kody QR to innowacyjny sposób zapisywania dowolnych informacji wymyślony w 1994 roku przez japońską firmę Denso Corporation. Dzięki nim możemy dostarczyć klientom ważną dla nas informację w bardziej interaktywny, angażujący sposób.

W skrócie są przyszłością skondensowanej informacji przenoszonej za pośrednictwem telefonów komórkowych. Wszyscy wróżą im kolosalną przyszłość bo będę oszczędzać Twój czas.

Dzięki kodom QR, dwuwymiarowym obrazkom, które przypominają labirynt a w zależności od przeznaczenia zawierają w sobie różnorakie treści nie musisz już wpisywać długich i skomplikowanych adresów internetowych, gdy masz przy
sobie komórkę nie musisz rozglądać się za kartką papieru i długopisem aby zanotować adres strony www czy inne dane teleadresowe.

Wystarczy zeskanować kod z plakatu, produktu, strony www korzystając z darmowej (o tym w dalszej części artykułu) aplikacji, którą w prosty sposób zainstalujesz w swojej komórce.

Po zeskanowaniu Twoja komórka wyświetli stronę www, dodatkowy film video (reklamę) i wiele innych adresów, miejsc, informacji.

Już niedługo kody QR będą:

pomagały w zakupach w Internecie produkt, który spodoba Ci się na bilbordzie
dzięki kodowi QR z zapisanym adresem strony www przeniesie Cię do sklepu
internetowego i będziesz mógł zakupić produkt

ułatwiały podróżowanie raz zeskanowany do komórki rozkład jazdy linii autobusowej
z której korzystasz będziesz miał zawsze ze sobą

mobilnymi wizytówkami otrzymaną wizytówkę z kodem QR, skanujesz, zostawiasz w
wizytowniku a dane kontrahenta masz zawsze ze sobą w telefonie

reklamami XXI wieku skanujesz kod QR z ulotki, plakatu i na swoim telefonie masz
wskazówki dojazdu, możliwość zapisania terminu wydarzenia w kalendarzu itp


Co można zamieścić w kodzie QR?

Tekst

Numer telefonu komórkowego

Linki do www, filmów itp.

Zdarzenia w kalendarzu (w telefonie)

Kontakty, wizytówki zapisywane w książce adresowej telefonu

Lokalizacje GPS

Wskazówki dojazdu

Adresy firm

Krótkie wiadomości tekstowe (SMS)

Aplikacje do odczytywanie kodów QR

Aby sprawdzić jak działają kody QR i rozpocząć korzystanie z dobrodziejstw jakie ze sobą niosą wystarczy na swoim telefonie zainstalujesz aplikację czytnik kodów QR.

Jest wiele tego typu aplikacji a najpopularniejszym i dostępnym na każdą platformę (system operacyjny w telefonie komórkowym) jest program i-nigma. Aby go zainstalować wystarczy wejść przez przeglądarkę w telefonie na stronę i-nigma
Instalator w większości przypadków wykryje urządzenie (posiadany przez Ciebie telefon komórkowy) i zainstaluje odpowiednią wersję oprogramowania.

Pojawiają się już usługi sieci komórkowych, które po wysłaniu sms pod darmowy numer umożliwiają instalację odpowiedniej aplikacji.

Czy mój telefon da radę?

Nie można określić listy telefonów, które oryginalnie mają zainstalowany program do odczytu kodów QR przez producenta. Rzadko kiedy taka informacja jest podana w specyfikacji.

Zakłada się, że wszystkie inteligentne urządzenie nowej generacji mogą odczytać kody QR dzięki doinstalowywanym
aplikacjom. Aplikacje i programy do odczytu kodów QR dostępne są na każdą platformę to znaczy: Symbian, Windows Mobile, Android czy te bazujące na Java.

Telefon ZDECYDOWANIE musi być z APARATEM FOTOGRFICZNYM. Od razu zastrzegam nie wszystkie dają radę. Nokia ma
dobre aparaty i kody czyta aż miło ale stary poczciwy SONY ERRICSON 700i już niestety sobie słabo radzi. Listy telefonów można poszukać w necie albo zapytać swojego operatora sieci komórkowej.

Czy (i jeżeli tak to w jaki sposób) mogę sobie wygenerować swój kod QR?

Ależ oczywiście, że tak! Jeżeli prowadzisz jakąś działalność biznesową to wręcz powinieneś. Co więcej jest to stosunkowo proste.

Generatory kodów QR są dostępne w Internecie. Poniżej podajemy kilka adresów stron, gdzie kody można generować bezpłatnie.

Jak to z darmowymi generatorami bywa każdy oferuje inny zakres usług. W naszej ocenie najbardziej rozbudowany jest ten ze strony http : //zxing.appspot.com/generator ale poeksprymentować można na każdej stronie.

O czym należy pamiętać generując kody QR do wykorzystania przez innych:

Zaleca się stosowanie kodów czarno białych.

Ważny jest odpowiedni kontrast, który musi wynosić przynajmniej 55%

Należy zostawić pustą przestrzeń dookoła wszystkich 4 krawędzi kodu

Nie komplikuj sztucznie kodu. Może to sprawiać problem niektórym modelom telefonów. Długie adresy stron www można skrócić korzystając z takich serwisów jak TINYURL.

Jak prawidłowo wykorzystywać kody QR:

Poniżej 10 przykazań jak korzystać z kodów do zastosowań biznesowych

1 Poinformuj klientów, czym są kody QR; przy kodzie dodaj wyjaśnienie czym są i za pomocą jakiej aplikacji można je odczytać.

2 Najlepiej gdy kod QR kieruje do specjalnie przygotowanej wersji mobilnej twojej strony, nie do normalnej strony.

3 Ważne, żeby wokoło był dobry zasięg telefonów, aby łatwo można było połączyć się z miejscem, w które kieruje kod QR

4 Zaproponuj dodatkowe korzyści dla osób, które użyły kodu QR (obniżka, kupon, nagroda).

5 Śledź rezultaty, mierz działania przykładowo podłącz Google Analytics pod stronę mobilną.

6 Niech promocja z wykorzystaniem kodów QR będzie wciągająca, interesująca tak, aby użytkownicy chcieli wracać do Ciebie po więcej.

7 Przed puszczeniem promocji sam przetestuj, czy kod działa, wyjmij telefon i przeskanuj.

8 Niech promocje będą zawsze świeże, zmieniane co tydzień lub dwa, a wtedy klienci będą chcieli korzystać z nich regularnie.

9 Niech link będzie krótki (zmniejszy ryzyko błędów).

10. Powodzenia!

Mam nadzieję, że treści zawarte w tym artykule przydadzą się.


Po więcej
zapraszam na mój fanpage dla strony buyauto.pl
(http://www.facebook.com/pages/buyautopl/187022291367563).

andrzej@buyauto.pl

www.buyauto.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Artysta, kreator, ...grafik

Artysta, kreator,...grafik


Autor: ivona86


Człowiek XXI wieku to człowiek, który jedną nogą stąpa po świecie rzeczywistym, a drugą po świecie realnym. Prowadzenie życia zarówno biznesowego, jak i osobistego na łamach sieci Internet już dziś nikogo nie dziwi.


Ludzie chętnie zaglądają na strony www, ponieważ zachęcają one swoim pięknym wyglądem, łatwością nawiązywania kontaktów oraz przewidywalnością. Można wręcz powiedzieć, że Internet stał się światem idealnym. Kto stoi za kreowaniem miejsca, do którego tak chętnie zaglądamy?

Tworzenie stron www jest domeną dwóch osób. Programisty oraz grafika komputerowego. Programista odpowiada za tworzenie strony www od aspektu funkcjonalnego. Dba by witryna była intuicyjna dla użytkowników poruszających się po niej. Grafik komputerowy jest natomiast osobą, która dba o przejrzystość oraz atrakcyjny layout strony www. Musi on posiadać wyjątkową wyobraźnię, tak by móc sprostać wymogom każdego klienta oraz internauty. Grafik komputerowy powinien umieć myśleć, jak osoby, które będą odwiedzać daną witrynę. Tylko wtedy będzie miał możliwość dobrania odpowiednich kolorów oraz zdjęć.

Tworzenie stron www jest jednoznaczne z tworzeniem nowego świata. Świata, w którym prawie każdy człowiek już funkcjonuje. Grafik komputerowy staje się więc jego kreatorem. Osobą pobudzającą zmysły, potrafiącą poprzez zmysł wzorku wpłynąć na decyzję podejmowane przez wielu użytkowników sieci.

Programiści i graficy komputerowi zajmują się tworzeniem stron www, których nie będziemy chcieli opuścić przez wiele godzin i które będą również wpływać na podejmowane przez nas decyzje. Zachęcą do kupna lub wzięcia udziału w konkursie.

Świat pędzi do przodu, a my wraz z nim. Przemierzamy strony www w poszukiwaniu tego, czego nie znajdujemy w rzeczywistości. UtopiI, świata idealnego. Często zapominając o tym, że Internet jest fatamorganą wytworzoną przez osoby, które wiedzą czego pragniemy.




pozycjonowanie stron www - Nove-Media.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Konkursy firmowe

Konkursy firmowe


Autor: Ireneusz Mięta


Obecnie jak łatwo zauważyć czas nudnych i statycznych stron internetowych minął bezpowrotnie na rzecz dynamiki i interakcji pomiędzy klientami a firmą. Organizowanie konkursów to nie tylko atrakcja ale i reklama dla firmy która dany konkurs organizuje.


Z roku na rok wzrasta zainteresowanie promocją firm w Internecie. Zakładanie stron internetowych jest właśnie po to, aby zareklamować swój produkt lub usługi. Tylko tutaj następuje pewien zgrzyt, gdy już taką stronę mamy. Otóż okazuje się, że nie wystarczy mieć stronę internetową, aby zwiększyć sprzedaż produktów lub proponowanych usług. Kto trafi do nas, jeżeli podobnych stronę jest setki czy nawet tysiące proponują one takie same usługi. Okazuje się, że nasza strona musi być odpowiednio zareklamowana, aby można było do niej trafić lub wypozycjionować by była w pierwszej dziesiątce w wyszukiwarce. Przeszukiwanie Internetu jest zajęciem żmudnym, chociaż na samym początku wyobrażaliśmy sobie to nieco inaczej. Wpisujemy do wyszukiwarki odpowiednią frazę i mamy przez oczami to, czego poszukujemy, ale czy właśnie tak jest. Okazuje się, że strony wartościowe mogą się znajdować na 50-tej pozycji i zanim znajdziemy odpowiednią musimy stracić sporo czasu. Drugą istotną sprawą jest ruch na stronie, ponieważ im jest on większy tym większa szansa na to, że zdobędziemy zamówienie lub sprzedamy swój produkt. Obecnie, aby zwiększyć ruch na stronie serwisy internetowe organizują na swoich stronach konkursy. Konkursy mogą mieć różną formą od prostych zadań konkursowych poprzez bardziej wyszukane konkursy kreatywne. Z pewnością przeszukując Internet każdy z nas spotkał się z różną formą konkursów, które mają za zadanie nie tylko zwiększyć oglądalność strony, ale również są pewną formą reklamy.

Dajmy na to konkursy muzyczne mogą promować nową płytę i zespół, który ma być wylansowany lub nawet tylko wybrany utwór ma być hitem sezonu. Forma konkursu oraz informacji, jakie się ukażą podczas jego trwania jest dowolny niemniej jednak interakcja w czasie jego trwania z uczestnikami jest bardzo ważna z punktu widzenia marketingowego. Dla firm, które posiadają swoją stronę na Facebook jest to bardzo ważne, ponieważ dzięki dobrze zorganizowanemu konkursowi zwiększamy większą liczbę fanów własnego fun page. Im szybciej zdobędziemy swoich fanów tym więcej informacji o firmie będzie się rozprzestrzeniało. W wypadku poważnych firm, które dysponują własnymi stronami internetowymi bardzo szybko w komentarzach możemy się zapoznać z jakością produktu oraz proponowanych usług. Wypowiedzi internautów są niesamowitą reklamą dla firmy, jeżeli strona jest prowadzona dynamicznie. Obecnie tylko dynamicznie prowadzone strony przyciągają większą ilość użytkowników, którzy w różnej formie wyrażają swoją aprobatę w stosunku do działalności danej firmy. Jest to niesamowita reklama, której nie można pominąć. Ilość fanów na firmowym fun page wskazuje potencjalnym nowym klientom, że produkt danej firmy jest dobry i należy się nim zainteresować. Czas nudnych i statycznych stron internetowych minął bezpowrotnie na rzecz dynamiki i interakcji pomiędzy klientami a firmą, która prowadzi swoją stronę.


Serwis Konkursy zajmuje się organizowaniem konkursów na zamówienie firm i organizacji. Sam konkurs to nie tylko zabawa, ale również reklama dla firm, które są sponsorami nagród konkursie.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Odblok(g)uj sukces swojej firmy

Odblok(g)uj sukces swojej firmy


Autor: Tomasz Galicki


Internet i komunikacja z klientami za pomocą tego właśnie medium zajęła bardzo wysokie i ważne miejsce jako narzędzie wymiany informacji z otoczeniem, opinią oraz służące do otrzymywania bezcennego feedbacku.


O roli internetu powiedziano tak wiele, że większość tych informacji jest znana i niewielu zaskoczy, w każdym razie jedno wiemy na pewno – jego ranga przerosła najśmielsze oczekiwania większości tych, którzy próbowali przewidzieć jej wielkość. Jednak jest pewne niezastąpione narzędzie, o którym wiedzy nigdy za wiele – a mianowicie o blogu firmowym.

Prowadzenie bloga firmowego może przynieść firmie ogromne korzyści i niestety, ze względu na silne możliwości dotarcia tego narzędzia, może przysporzyć także poważnych szkód. Dlatego tak ważne jest zrozumieć, że mimo pozornej „lekkości” i łatwości korzystania z bloga, jego prowadzenie wymaga wielu kompetencji, rozwagi i wysiłku.

Blog jest jednym z narzędzi tworzenia tzw. „szumu” wokół firmy (buzz marketing), którego, o ile trafi na podatny grunt, ciężko już powstrzymać lub zawrócić. Dlatego z blogiem nie trzeba się spieszyć – jeśli powierzymy jego prowadzenie osobie kompetentnej, to powinna ona wiedzieć, że na efekty takiej formy PR-u należy poczekać, nigdy nie są one natychmiastowe, ale odpowiednia praca przyniesie niewspółmierną korzyść – rozpoznawalność naszej firmy lub marki, a w efekcie utożsamianie się z nią i ten jeden, najważniejszy dla każdego marketingowca cel – więź z marką.

Dosyć o korzyściach, czas o wspomnianej przeze mnie, ciężkiej pracy, czyli co robić, a czego absolutnie unikać, aby nasz blog przyniósł naszej firmie korzyści.

Po pierwsze – informuj i bądź obiektywny – treści, jakie zawierasz w swoich wpisach muszą być korzystne dla Twoich potencjalnych klientów. Wiemy, jak wielu pracowników potrafi w nieskończoność wychwalać swoją firmę na blogu (szczególnie, jeśli jego autorem jest sam szef), jednak raczej nie zachęci to nikogo do naszego produktu, a ponadto zachwieje obiektywność blogu – czynnik niezbędny dla jego sukcesu. Dlatego radź, dziel się rzetelnymi doświadczeniami, które oczywiście związane są z tym, na czym znasz się najlepiej – Twoją firmową działalnością. Jeśli więc prowadzisz biuro turystyczne – pisz o własnych doświadczeniach z podróży, opisuj miejsca, smaki i hotele, chwal, ale i krytykuj (najlepiej w stosunku (3:1). Staraj się wczuwać w położenia klienta i myśl o tym, czego sam, jako potencjalny użytkownik produktów danej firmy, chciałbyś się dowiedzieć.

Po drugie – bądź zawsze na bieżąco. Blog umożliwia znacznie częstszą, większą i ciekawszą moderację oraz uaktualnianie treści „z życia firmy” niż jej strona internetowa. Dlatego postaraj się, aby Twoje wpisy były jak najbardziej aktualne, zgodne z tym, co akurat realnie w firmie się dzieje, prawdziwe i ciekawe. Dobrym pomysłem jest także odsłanianie zasłony i ukazanie tego co dzieje się wewnątrz firmy, między pracownikami, gdyż to z pewnością uatrakcyjni bloga i podniesie jego wiarygodność w oczach czytelników.

Po trzecie – odpowiadaj i bądź wdzięczny. W swojej radosnej blogowej twórczości łatwo zapomnieć, że prowadzimy nie monolog, ale kluczowy dla firmy dialog, lub nawet szeroko pojętą rozmowę. Dlatego nigdy nie popełniajmy niewybaczalnego błędu – ignorowania komentarzy i pytań czytelników. Takie postępowania zada z pewnością śmiertelny cios popularności bloga, ale niechybnie też zachwieje ogólny wizerunek naszej firmy. Dlatego odpowiadajmy jak najszybciej na pytania, komentarze i sugestie naszych czytelników, nie bójmy się krytyki, odpierajmy ją mądrze i dyplomatycznie lub przyjmujmy z pokorą. I za wszystkie sugestie niestrudzenie dziękujmy.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Dwie twarze blogu firmowego

Dwie twarze blogu firmowego


Autor: Tomasz Galicki


Blog firmowy – jedno z najciekawszych narzędzi dialogu z potencjalnym klientem i nie tylko, które może przynieść naszej firmie ogromne korzyści, jest narzędziem wielowymiarowym.


Pamiętając o jego jednej stronie, często zapominamy o innych, nie wykorzystując wszystkich możliwości tego narzędzia i tym samym przyczyniając się do braku jego efektywności. Opisanie wszystkich wymiarów bloga byłoby materiałem na książkę, nie na krótki artykuł, dlatego też opiszę w nim krótko dwie najważniejsze twarze bloga firmowego – PR-ową i marketingową.

Twarz PR-owa

PR-owa działalność blogów firmowych jest działalnością sztandarową tego narzędzia, bardziej znaną niż działalność marketingowa, dlatego więcej napiszę o tej drugiej. Ma większe możliwości , więc korzyści tej drugiej są często, niesłusznie, niedoceniane. Jak wiemy bowiem blog firmowy służy przede wszystkim zwrócenie uwagi na istnienie marki czy też firmy, zbudowanie lub wzmocnienie jej rozpoznawalności i nawiązanie więzi.

Wszystkie te efekty są długofalowe – na realne korzyści musimy zwykle poczekać, a konwersja następuje później. Tworzenie bloga firmowego możemy porównać do robienia na drutach – zaczynamy od kilku oczek, czyli wpisów, po których na razie trudno rozpoznać, jak będzie wyglądać całość, ale jeśli wiemy, co robimy, to już wkrótce oczom odbiorców ukaże się jasny przekaz. W ten sposób, powoli i rozważnie, budujemy, wspomagamy i definiujemy wizerunek naszej firmy na blogu. A potem zaczyna się marketing.

Twarz marketingowa

Chociaż najczęściej blog wykorzystywany jest do promocji PR-owej i budowaniu relacji z otoczeniem, to działalność czysto marketingowa jest mu również nieobca i warto o niej pamiętać. Jednak jej prowadzenie jest znacznie trudniejsze niż w tradycyjnych formach marketingu - powinno być bardziej subtelne, przemyślane, prowadzone trochę „między słowami”. I musi oczywiście stale kooperować z twarzą PR-ową.

To właśnie na blogu firmowym pole do popisu mają bardziej zawoalowane formy reklamy. Absolutnie nie powinno się zamieszczać tu zwykłych banerów reklamowych czy też spotów z mediów – ale przeróżne filmiki, niekiedy kontrowersyjne, wzywające do polemiki, materiały z różnych konferencji, które organizuje nasza firma lub w których bierze udział. Dobrym pomysłem są także ciekawe materiały polecające naszą firmę lub w jakiś sposób ukazujące jej realne korzyści, wynikające z własnych, obiektywnych doświadczeń użytkowników.

Blog firmowy to także świetne miejsce na różnego rodzaju konkursy, nawiązujące w jakiś sposób do działalności naszej firmy. Najlepiej, żeby zwycięzcę wyłaniali internauci – to podniesie wiarygodność konkursu i tym samym firmy w oczach czytelników – oraz aby nagrodą był nasz produkt, dzięki czemu umożliwiamy zapoznanie się z nim i zareklamowanie przez użycie. Łączy się z tym także kolejny sposób – sampling – czyli udostępnienie na naszym blogu jego komentatorom, przykładowo tym najbardziej aktywnym, naszych produktów. Powierzone im w ten sposób zaufanie i darmowy produkt zaowocuje pozytywnym komentarzem zapewne w takim samym stopniu, co jakoś samego produktu.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.