sobota, 7 lutego 2015

Dlaczego jedne strony www zarabiają, a inne nie?

Dlaczego jedne strony www zarabiają, a inne nie?


Autor: Magdalena Niemcewicz


Przy zakładaniu biznesu wielu z was decyduje się na stworzenie strony internetowej. Kierujecie się różnymi przesłankami. To kwestia prestiżu, podpatrywania konkurencji. Proponuję jednak trochę inne podejście.


Strona www ma zdobywać dla mnie klientów!

Takie postawienie sprawy determinuje postrzeganie witryny internetowej nie jako koniecznego kosztu. Kolejnego z rzędu wydatku, który gdzieś musimy ponieść w swoim budżecie. Spójrzmy na stronę internetową jak na narzędzie, dzięki któremu możemy pozyskiwać nowych klientów. Potraktujmy koszty stworzenia skutecznej strony www jak inwestycję. Inwestycję, która zwróci się z nawiązką.

Co zatem zrobić żeby nasza strona zarabiała?

Daj się znaleźć

Kluczowe dla twojej strony jest to, aby twoi potencjalni klienci na nią trafili. Sprawa wydaje się banalna. Wystarczy pozycjonowanie strony, które spowoduje wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania Google. Gdy jednak zaczniesz się zastanawiać nad doborem słów kluczowych może się pojawić problem.

Jakie wybrać słowa do pozycjonowania mojej strony?

Czy wybrać biuro rachunkowe czy biuro księgowe? Możemy pytać znajomych, rodzinę czy współpracowników co by wpisali do wyszukiwarki. Może da nam to jakiś obraz sytuacji. Zamiast próbować wyważać otwarte drzwi warto skorzystać z gotowych rozwiązań i zapytać kogoś, kto wie najwięcej o zapytaniach internautów – samego wujka Google.

Statystyki Wyszukiwarki to narzędzie umożliwiające sprawdzenie jak zadają pytania internauci. Wracając do dylematów naszego biura rachunkowego czy księgowego możemy przeanalizować trendy zapytań, ich okresowość w ujęciu czasowym i regionalnym.

I mamy gotową odpowiedź. A przy okazji dobra wiadomość – widać trend rosnący. Czyli przybywa zapytań związanych z tą branżą.

Tego typu analizy są niestety dość uciążliwe. Są to też dane statystyczne. Jest jednak sposób na to, aby w sposób empiryczny sprawdzić jakich słów kluczowych używają nasi klienci. Co więcej możemy sprawdzić, z których słów kluczowych łapiemy tylko „oglądaczy” naszej strony, a które słowa przynoszą nam klientów.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Czy jesteś słupem reklamowym?

Czy jesteś słupem reklamowym?


Autor: mariusz xxx


Reklama w dzisiejszym świecie staje się coraz bardziej nierozerwalna częścią życia. Czy ty również jesteś nieświadomym reklamodawca? Przeczytaj tekst i przekonaj się sam!


Reklama w dzisiejszym świecie staje się coraz bardziej nierozerwalną częścią egzystencji każdego obywatela. Rozglądając się po zatłoczonych ulicach wszelakich miast, dostrzec można wielkie bilbordy, na których piękne panie prezentują produkty najwyższej jakości. Spoglądając bystrym spojrzeniem w telewizor, co kilkanaście minut zostaje zaprezentowany spot reklamowy. Marchewka rozmawiając z kiełbasą zapraszają do zakupu owych potraw. Słuchając ulubionej radiowej audycji, również natrafimy się na dźwięczna reklamę, nakłaniająca do wydania pieniędzy. Bo przecież to już ostatnie dni promocji, która może się nigdy nie powtórzyć.

Konsekwentnie zaplanowane strategie kampanii reklamowych potrafią w ogromnym stopniu wpłynąć na decyzje potencjalnych klientów. Tym samym wywołując emocje rozciągające się na całości skali odczuć wewnętrznych.
Agencje reklamowe za promowanie danego produktu notują przychody sięgające często co najmniej kilku zer. Firmy produkcyjne, których produkty zyskują popularność w mediach również mają powody do zadowolenia. Przychody w tendencji zwyżkowej cieszą każdego prezesa. Co więc zrobić by reklama była skuteczna i jak najtańsza, a jednocześnie trafiała do największej ilości odbiorców?Co zrobić by trafiała często nie do świadomości, lecz prosto do podświadomości?

W grupie towarów zwanych potocznie odzieżą sprawa wydaje się być oczywista. To właśnie zadowoleni klienci należą do ekipy reklamującej i jednocześnie konsumpcyjnej. Kupując daną parę butów jesteśmy konsumentem. Natomiast nosząc na tym obuwiu wielkie, widoczne logo firmy jesteśmy jak słup reklamowy najwyższej jakości, a zarazem przedstawiciel handlowy niższego szczebla, który dopłaca do interesu. W szkole, na ulicy czy w tramwaju reklamujemy symbole, które oprócz potencjalnie dobrej jakości nie reprezentują żadnej innej głębokiej wartości.

Za dawnych czasów z dumą prezentowało się pacyfki, znaki anarchistyczne, flagi narodowe. Dzisiaj manifestuje się zamiłowanie do firm, które często w haniebny sposób wykorzystują swoich pracowników. Lecz to jest nie ważne. Najwyższą wartością jest fakt, że owe logo jest modne, drogie i dobrej jakości. Argument że jesteśmy pionkami w grze marketingowej nie trafia do większości, świadomości społeczeństwa.


Mój blog filozoficzny

www.eltroniks.blog.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Brief skuteczne narzędzie komunikacji

Brief skuteczne narzędzie komunikacji


Autor: Joanna Szukiel


Brief jest niezwykle ważnym, często niedocenianym, a równie często błędnie wykorzystywanym narzędziem w komunikacji klienta z agencją. Elementem niezbędnym dla prawidłowej współpracy klienta z agencją jest brief.


Brief to nic innego, jak dokument pisemny – forma pisemna jest warunkiem koniecznym, który zawiera wszystkie niezbędne informacje do wykonania projektu. Niestety, w ciągu mojego wieloletniego doświadczenia, relatywnie często spotykam się z problemem niewłaściwego przygotowania briefu. Czasami otrzymuję wiadomość
e-mail, która zawiera dosłownie kilka zdań, w nieznacznym stopniu odnoszą się do projektu i niewiele mówią o kliencie, jego potrzebach i oczekiwaniach. Innym, równie częstym problemem jest stosowany w wielu firmach „szablon briefu”, czyli zaproponowane odgórnie informacje i wytyczne do przekazania agencji. Niestety i ta metoda zawodzi. Powszechne jest wykorzystywanie starego szablonu, ze zdezaktualizowanymi danymi, bazujące na projekcie sprzed kilku lat, w którym świeżość briefu ogranicza się do zmiany daty, nazwy projektu lub nazwiska osoby odpowiedzialnej za zlecenie. Należy pamiętać, że szablon nam ma ułatwić pracę nad briefem i trzeba go napisać za pomocą szablonu od początku dla danego projektu. Za każdym razem trzeba odwołać się do najnowszych informacji przede wszystkim o produkcie, ale również o firmie.

Kolejnym przykładem pseudo briefu jest kontakt telefoniczny klienta z agencją i przekazanie istotnych dla projektu informacji. Niestety i ta metoda jest nieprawidłowa, gdyż przez przekaz telefoniczny mogą stworzyć się problemy np. brak przekazania jakieś informacji, gdzie Klient może być pewny, że wszystko przekazał. Wyznacznikiem briefu jest forma pisemna i szczegółowy opis. Do formy pisemnej można zawsze powrócić, przeczytać na spokojnie i wychwycić wszystkie niuanse. To właśnie forma pisemna jest niezbędna w komunikacji pomiędzy agencją a klientem.

Dobry brief tworzy się po to, aby klient przedstawił agencji najpełniejszy obraz firmy i produktu. Pełny, a jednocześnie rzeczowy i klarowny opis jest ważny zarówno dla agencji, z którą współpracujemy od pewnego czasu – przecież każdy projekt jest inny, inny projekt to nowy projekt, nowa kampania reklamowa, nowa promocja, mogły zmienić się oczekiwania lub sytuacja na rynku – jak również dla agencji, która pierwszy raz spotyka się z naszą firmą i naszymi produktami. Istotne jest, aby brief był pisany językiem przystępnym. Nie należy używać języka fachowego, specjalistyczne słownictwo musi być wytłumaczone i rozpisane językiem potocznym.

Brak świadomości briefu, jako narzędzia jest powodem tworzenia złych briefów lub nie tworzenia ich w ogóle. Brief odgrywa zasadniczą rolę w komunikacji klienta z agencją i stanowi podstawę do zrealizowania zgodnego z wymaganiami i oczekiwaniami projektu. Zadaniem agencji jest dostarczyć klientowi produkt finalny, który spełnia jego wymagania w 200%, jednakże klient powinien dać agencji podwaliny projektu i szkic oczekiwań właśnie w postaci briefu. To klient zna najlepiej swój produkt, swoją firmę, a także jej otoczenie. Pisanie briefu „na kolanie” nie przyniesie zamierzonego efektu.

Dobrą radą byłoby: pisz brief zawsze tak, jakby to był Twój brief, dla zupełnie obecej osoby, która nic nie wie i Ty wprowadzasz ją w świat Twojego produktu i całej kampani reklamowej. Pamiętaj od właściwych informacji zawartych zależy zrealizowanie dobrej reklamy i sukces Twojej firmy!

Autor Artykułu

Joanna Szukiel


Joanna Szukiel Inspi grupa kreatywna www.inspi.com.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Banery reklamowe - tani sposób na promocję

Banery Reklamowe - Tani Sposób na Promocję


Autor: Adam Kaszubowski


Banery reklamowe są spotykane niemalże wszędzie. W sumie to nic w tym dziwnego, ponieważ banery są świetną formą reklamy, nie dość że ich wydruk nie kosztuje dużo, to jeszcze dzięki swoim sporym gabarytom są bardzo dobrze widoczne dla mijających je osób.


Dobrze zaprojektowany baner reklamowy jest znakomitą formą reklamy. Ciekawy projekt oraz profesjonalnie drukująca drukarnia sprawią, że banery reklamowe twojej firmy nie pozostaną niezauważone. A wręcz przeciwnie, przyczynią się do rozreklamowania twojej oferty oraz sprawią, że twojej firmie przybędzie klientów.

Banery reklamowe mają same atuty.

1) dobrze wykonane dają się łatwo zauważyć - wiele osób dowie się o ofercie twojej firmy

2) są przejrzyste i czytelne - oferta zostanie zapamiętana.

3) łatwe w montażu i można je zawiesić niemalże wszędzie - duże możliwości rozreklamowania się

4) są wytrzymałe na wszelkie warunki atmosferyczne, a jeśli się je dodatkowo uszlachetni laminatem ochronnym będą służyć jeszcze dłużej. Pieniądze na ich wydruk wydaje się raz na kilka miesięcy, a nawet i lat.

5) wydruk banerów nie jest drogi. Nie musisz wydawać na rozreklamowanie się dużych środków finansowych. Na pewno druk banerów jest wydatkiem, który się firmie opłaci i przyniesie jej zwielokrotnione zyski. A o to w reklamie przecież chodzi.

Wiele firm popełnia bardzo powszechny błąd dotyczący ilość treści umieszczanych na banerach.

To, że banery reklamowe mogą być sporych rozmiarów wcale nie oznacza, że można umieszczać na nich duże ilości tekstów. Niestety, jeśli na jakiejkolwiek reklamie umieści się za dużo treści to staje się ona nieczytelna.

Reklama ma za podstawowe zadanie w prosty i czytelny sposób informować potencjalnych klientów o ofercie firmy.

Przekaz jaki niesie za sobą reklama ma być dosadny i konkretny.

Bardzo istotnym w przypadku reklamy jest projekt graficzny. Odpowiednio dobrana grafika sprawi, że banery reklamowe będą się wyróżniać na tle wielu innych, a co za tym idzie będą wyraziste i przekonujące.

Właśnie w ten sposób zaprojektowane i wydrukowane banery sprawią, że oferta firmy zostanie zauważona.


Adam Kaszubowski

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

12 prostych strategii by wypromować stronę internetową

12 prostych strategii by wypromować stronę internetową


Autor: JaToLubie


Nie znajdziesz tu innowacyjnych, genialnych strategii, jednak możesz potraktować ten artykuł jako zbiór najprostszych, działających strategii do zastosowania „od zaraz”. Zapraszam do lektury.


Ten artykuł stanowi krótkie streszczenie ebooka pt. „12 simple ways to promowe your website”

Autorem ebooka jest Tim Priebe.


1. Do swoich maili dołącz mini-sygnaturkę z linkiem do strony. Może ona wyglądać na przykład tak:

Tim,

Senior Web designer

T&S Web Design

[link do strony]

Nieco krótszej wersji warto użyć jako sygnaturki na forach internetowych. Ktokolwiek będzie z Tobą korespondował, nie powinien mieć żadnego problemu ze znalezieniem Twojej strony internetowej – zadbaj o to.

2. Naturalnie, w Internecie możesz zamieścić znacznie więcej treści niż w papierowej gazecie. Jednakże są osoby, które najpierw sprawdzają prasę, a dopiero potem przeszukują Internet. Wykorzystaj to, by poprzez prasę skierować ludzi na Twoją stronę.

3. Zawsze noś ze sobą wizytówkę – to stary i skuteczny sposób na zyskiwanie klientów. Koniecznie zamieść na niej adres swojej strony internetowej.

4. Stwórz papierowy newsletter. W przeciwieństwie do internetowego, będziesz musiał wydać pieniądze na papier i drukowanie, niemniej dzięki temu zyskasz rozgłos wśród ludzi, którzy nie korzystają z Internetu regularnie.

5. Stwórz również newsletter mailowy. Umieść na swojej stronie formularz, gdzie odwiedzający Twoją stronę będą mogli wpisać swój e-mail, by otrzymywać najświeższe informacje. Pamiętaj, by umieścić również możliwość wypisania się z newslettera.

6. Pisz artykuły dotyczące tematyki Twojej strony i zamieszczaj w nich link do Twojego www. Publikuj te artykuły na stronach do przedruku(jak np. artelis.pl).

7. Wymieniaj się linkami ze stronami o podobnej tematyce, które jednocześnie nie konkurują bezpośrednio z Twoją stroną. Po prostu szukaj stron z podobną grupą docelową.

8. Przesyłaj swój link do katalogów. Użyj wyszukiwarek by znaleźć najlepiej pasujące tematycznie katalogi. Im więcej katalogów tym lepiej – większa szansa, że ktoś odnajdzie Twoją stronę.

9. Postaraj się znaleźć nietypowe metody promowania swojej strony. Im bardziej nietypowe tym lepiej.

10. Znajdź popularne blogi, które poruszają podobną tematykę, co Twoja strona. Komentuj wpisy w sposób rzeczowy, i przydatny dla czytelników bloga. Upewnij się, że twój komentarz zawiera link do Twojej strony.

11. Napisz ebooka jeśli jesteś ekspertem w swojej dziedzinie. Opublikuj go, pozwól powielać i rozdawać za darmo. Koniecznie zamieść w nim kilka linków do Twojej strony.

Poinformuj jak najwięcej osób, że wydałeś ebooka i gdzie jest on dostępny.

12. Rozdawaj prezenty. Podaruj coś swoim użytkownikom za darmo i zamieść informację o tym na innych stronach.

Pamiętaj – promocja jest najważniejsza! Im więcej linków pozostawisz w Internecie tym lepiej dla twojego biznesu.* Postaraj się spędzać MINIMUM 2 godziny tygodniowo na promowaniu strony.

*Przypis autora artykułu: W rzeczywistości, ważniejsza od liczby linków jest ich jakość. Pod żadnym pozorem nie spamuj.


Naucz się grać w pokera dzięki naszym
strategiom i zgarnij 50$ bonusu od PokerStrategy bez wpłacania nawet
złotówki!

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.