sobota, 29 listopada 2014

Książka telefoniczna XXI wieku

Książka telefoniczna XXI wieku


Autor: HieronimB


Reklamowałeś się z powodzeniem w Panoramie Firm czy Polskich Książkach Telefonicznych? Zauważyłeś, że reklama tam umieszczona przestała działać? Wiesz czemu? Bo ludzie przestali tam Cię szukać...


A gdzie zaczęli? Zrób mały test: zapytaj 10-15 osób (znajomych, rodzinę) gdzie szukają opinii o kurtce, którą mają kupić, o filmie, na który się wybierają do kina, spytaj koleżankę z pracy, gdzie szuka przepisów kulinarnych (jeśli gotuje), spytaj kolegę, gdzie szuka części do swojego samochodu. Jeśli pytane przez Ciebie osoby mają mniej niż 40-45 lat z dużym prawdopodobieństwem przynajmniej jedną z otrzymanych odpowiedzi będzie: Google.

Kiedyś nie mogłem pojąć czemu w statystyce najczęściej wpisywanych w wyszukiwarkę słów kluczowych na czołowych miejscach są największe polskie portale internetowe - Onet, Wirtualna Polska, Interia. Pojąłem, gdy zobaczyłem jak kilka osób "wchodzi na Onet" wpisując słowo "Onet" w pasek wyszukiwarki Google będącej ich stroną startową i klika w pierwszy pojawiający się link.

Zjawisko to rozszerza się z dwóch powodów:

1) dorasta pokolenie, dla którego Google jest naturalnym (żeby nie napisać jedynym znanym) sposobem wyszukiwania jakichkolwiek informacji;

2) ludzie, a w szczególności internauci są leniwi - wpisanie tego, co się szuka w toolbar swojej przeglądarki czy pasek strony startowej, którą często bywa Google (kiedyś był on także stronie startowej Mozilli) jest dużo mniej pracochłonne niż przewertowanie kilku katalogów, w których zresztą też nie ma wszystkich informacji.

Rozszerzanie się tego zjawiska ma ogromny wpływ na rynek usług lokalnych, bo powoduje to, co zasygnalizowałem na wstępie - zmianę nawyku poszukiwania tego, co chcemy kupić czy zamówić - papierowa książka telefoniczna systematycznie traci użytkowników na rzecz internetowych "wszystkowidzących gogli". Dowód? 33100 zapytań średnio miesięcznie na frazę "apteka Warszawa", 6600 osób średnio w miesiącu pyta o "dentysta Wrocław" - dane z Keyword Tool External z marca 2011, średnia miesięczna dla ostatniego roku. O ile w pierwszym przypadku wytłumaczeniem może być charakterystyka miasta, do którego przyjeżdżają różni ludzie, którym przydarzają się różne wypadki, a z internetu można skorzystać praktycznie wszędzie np. z telefonu dojeżdżając pociągiem do Dworca Centralnego, o tyle druga fraza wskazuje na to, iż wyszukiwanie lokalnych dostawców usług takich jak dentysta, mechanik czy notariusz to domena nie tylko osób nowych w danym miejscu. Bo to, że właściciel firmy ze Szczecina pyta w Google o wynajem biur w Katowicach wiadomo już od dawna.

Co trzeba zrobić, by znaleźć się w książce telefonicznej XXI wieku?

O tym w następnym odcinku... :)


Hieronim B

Wynajem biur Katowice

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jak napisać dobrą notatkę prasową?

Jak napisać dobrą notatkę prasową?


Autor: Notka Prasowa


Notatka prasowa to krótki tekst dziennikarski o charakterze informacyjnym. Jego zadaniem jest powiadomienie odbiorców o jakimś wydarzeniu, usłudze, produkcie, ewentualnie podanie dodatkowych informacji dotyczących tematu.


Za pomocą artykułów opublikowanych na bazie notatki możemy budować naszą markę w mediach. Ale aby ktokolwiek chciał ją opublikować, notatka powinna być obiektywna, zwięzła, konkretna, przejrzysta, a przede wszystkim – ciekawa.

Podstawową umiejętnością, jaką powinna wykazać się osoba pisząca notatkę, jest zdolność informowania, przekazywania innym faktów na dany temat. Notatka powinna składać się z tytułu, ewentualnie podtytułów, lidu (pierwszy akapit po tytule zawierający w 2-3 zdaniach najważniejsze informacje), korpusu (kolejnych akapitów). W przypadku portalu Notka Prasowa można też podać numer kontaktowy czy adres osoby zajmującej się konkretnym zagadnieniem od strony public relations.

Najważniejsze, aby zacząć tekst (a więc lid) od informacji najistotniejszych. Stosuje się w tym celu zasadę pięciu pytań: who?, was?, where?, when?, why? – kto?, co?, gdzie?, kiedy?, dlaczego? W kolejnych akapitach podaje się fakty mniej ważne, dodatkowe.

Intrygujący tytuł to połowa sukcesu. Tu można pozwolić sobie na trochę swobody i zabawę językiem., np. stworzyć tytuł-cytat, tytuł-kalambur, tytuł-pytanie, tytuł-wykrzyknienie itp.

Bardzo ważna jest u autora notatki prasowej umiejętność oddzielania informacji od reklamy.

Tekst dziennikarski musi być obiektywny, a zatem:

pod względem gramatycznym - pisany w trzeciej osobie, a nie w perspektywie autorskiej, pierwszoosobowej (nie wolno więc używać słów typu: „ja”, „moim zdaniem”, „jak sądzimy” itp.),

pod względem stylistycznym – należy unikać wszelkich określeń wartościujących i opinii, eliminować zbędne przymiotniki i przysłówki (np. „wspaniały”, „godny pożałowania”, „super”).

Ponadto zaleca się zwięzłość i operowanie konkretami. Krótka notatka jest często dla dziennikarza atrakcyjniejsza. Jej przeczytanie i ocenienie, czy zawartość nadaje się do umieszczenia w mediach nie zabiera mu zbyt wiele cennego czasu. Trafne okazuje się tutaj zdanie, iż „dziennikarze nie są zainteresowani pomaganiem ci w zdobywaniu pieniędzy”.

Warto też pamiętać, że krótkie zdania i akapity łatwiej przyciągną odbiorcę niż wielokrotnie złożone konstrukcje składniowe. Należy tak dobierać słownictwo, by było ono zrozumiałe dla przeciętnego czytelnika – w tym celu trzeba niekiedy zrezygnować z terminologii fachowej na rzecz wytłumaczenia zagadnienia, wyjaśnienia praktycznego zastosowania danego produktu, przedstawienia korzyści, jaką osiągnie odbiorca po lekturze tekstu.

Należy mieć świadomość, że notatka ma być ciekawa, ma zainteresować czytelnika (a wcześniej dziennikarza). Trzeba zatem tak pisać, by informowanie nie ograniczało się do tworzenia nudnych, sztampowych i przewidywalnych zdań.

Tekst powinien być poprawny pod względem językowym, ortograficznym i interpunkcyjnym. Przekazywanie mediom artykułu, którego autorowi nie chciało się sięgnąć po słownik, świadczy po prostu o niechlujstwie i lenistwie.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Zapach czekolady a zwiększenie obrotów sklepu

Zapach czekolady a zwiększenie obrotów sklepu


Autor: Joanna Pachnący Świat


Ten tytuł może się wydawać co najmniej dziwny, prawda? Ale ponieważ bardzo mało osób wie, jak za pomocą zapachu podnieść obroty swojego sklepu - śpieszę więc o tym napisać.


Marketing zapachowy nie jest nową dziedziną, nad którą zatrzymują się specjaliści od sprzedaży. Nie jest jednakże ta wiedza na tyle rozpowszechniona, aby była szeroko wykorzystywana.


Załóżmy, że prowadzisz własny sklep z odzieżą, organizujesz promocje, wyprzedaże, dbasz o to, aby klienci chętnie wracali do Twojego sklepu, zmieniasz asortyment. Podejmij więc jeszcze jedno, mało kosztowne, a skuteczne działanie. Zadbaj o to, aby w sali sprzedażowej nieustannie był obecny zapach czekolady.


Obecność tego zapachu wyzwala w ludziach poczucie szczęścia, zadowolenie, błogość, ba...nawet niefrasobliwość. W takim stanie ducha znacznie łatwiej podejmuje się decyzje związane z zakupami, z wydawaniem pieniędzy, z pragnieniem posiadania określonego towaru.
Nie jest dobrym pomysłem rozłożenie pokruszonej czekolady, bo efekt zapachowy będzie minimalny. Nie ma też odświeżaczy powietrza o takim zapachu. Nie spotkałam się również nigdzie z zawieszkami perfumowanymi aromatem czekolady, nie znam też perfum, gdzie dominowałaby taka nuta zapachowa.


Ale są kompozycje olejków eterycznych o intensywnym czekoladowym zapachu. Jest to olejek czekoladowy występujący pod nazwą Czekoladowe Marzenie. Wystarczy w podgrzewaczu umieścić wodę z kilkunastoma kroplami takiego olejku, podgrzewać nieustannie małą świeczką i....patrzeć, jak miłe są tego efekty. Zarówno aromatyczne, jak i te najważniejsze - zwiększenie sprzedaży i zysków.
Niby banalne, prawda? Ale skuteczne, pięknie pachnące i niedrogie.


"Kto ma władzę nad zapachami, ten ma władzę nad sercami ludzi"

Patrick Suskind "Pachnidło"

www.swiatperfum.aromagroup.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Marketing zapachowy - sukces kreowany zapachem

Marketing zapachowy - sukces kreowany zapachem


Autor: Joanna Pachnący Świat


O tym, jak w prosty sposób można kreować emocje wyzwalające chęć natychmiastowego zakupu - czyli jak w pachnący sposób zwiększyć obroty swojej firmy.


Jak ważny jest w naszym życiu zapach ? Czy może on wpływać na nasze decyzje? Jak skutecznie możemy wykorzystać zapach?

Mało kto zdaje sobie sprawę, że aż 75% naszych emocji wyzwalane jest pod wpływem zapachu. Dotyczy to zarówno emocji pozytywnych, jak i negatywnych.

W dzisiejszym świecie, gdzie zalewani jesteśmy nieustannymi obrazami, reklamami, treściami wizualnymi zwiększa się świadomość marketingu zapachowego. Klient, który przychodzi do naszego sklepu czy biura z reguły już wie, czego szuka, ale nie jest jeszcze przekonany do zakupu. Każdy handlowiec doskonale zdaje sobie sprawę, że nachalność, agresywna sprzedaż przynosi negatywny skutek i potencjalny klient ucieka. Nie zatrzymamy go już filiżanką kawy z ciasteczkiem, manipulacja słowna też nie jest najlepszym rozwiązaniem. Trzeba uciekać się do bardziej wysublimowanych metod zatrzymania klienta i sfinalizowania sprzedaży.

I wówczas z pomocą przychodzi nam zapach. Każdy dobry handlowiec powinien zdawać sobie z tego sprawę. Pytanie tylko, jaki zapach wyzwoli w kliencie nieodpartą chęć zakupu? Badania wykazały, że pachnące otoczenie zmusza klientów do pozostania w nim dłużej, a co za tym idzie, wydania większej ilości pieniędzy.

A więc, jaki zapach ?

Zapach bambusa, którym będziemy aromatyzować pomieszczenie wyzwala w kliencie poczucie luksusu, świeżości, elegancji. W podświadomości pojawia się poczucie błogostanu i identyfikacji z luksusem, wyzwalając emocje prowadzące do zakupu określonego produktu. Słodki, aromatyczny zapach czekolady doskonale sprawdzi się w kafejkach, cukierniach i sklepach z odzieżą, zwłaszcza z odzieżą dla kobiet. Zapach lawendy doskonale sprzyja negocjacjom handlowym, łagodząc emocje i usypiając czujność oponentów.

Odpowiednio dobrany aromat bywa też wykorzystywany jako narzędzie wspomagające koncentrację i zwiększające efektywność pracy. Specjaliści od aromaterapii sugerują, by rano wdychać zapachy cytrusowe – pobudzą do działania. Jaśmin z kolei zapobiega zmęczeniu, dlatego warto go stosować wieczorem. Werbena wpływa na koncentrację, łagodzi zmęczenie, a także koi bóle głowy.

Dlatego warto - prowadząc własny biznes - brać pod uwagę również odpowiednią aromatyzację pomieszczenia, w którym prowadzone są rozmowy biznesowe, sprzedaż itp.


"Kto ma władzę nad zapachami, ten ma władzę nad sercami ludzi"

Patrick Suskind "Pachnidło"

www.swiatperfum.aromagroup.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Reklama firmy

Reklama firmy


Autor: AREK PIO


Dzisiejsze technologie umożliwiają wynajdowanie wykonawców różnorakich usług z dużą szansą na to, że uda się odnaleźć to, co jest potrzebne. Jednakże wydaje się, że w wielu przypadkach nie ma się świadomości jak wielki potencjał marnuje się, choć jest on na wyciągnięcie ręki.


Dotyczy to zarówno ludzi, które poszukują w Internecie różnorakich korporacji jak i osób, które chcą zareklamować własną działalność. Jeżeli już korzystamy z Globalnej sieci w takich celach to na pewno jest to znakomity sposób, aby odnaleźć to, co jest nam potrzebne. Ze stuprocentową pewnością klasyczne formy promowania indywidualnej działalności pomiędzy potencjalnych nabywców posiadają znacznie mniejszy potencjał niż internetowe katalogi korporacji, w których możemy odnaleźć bardzo dużo ogłoszeń.

Globalną sieć jest znakomitym miejscem, żeby poszukiwać różnorakich ofert gdyż jest to znakomite miejscem promocji. Jednak przeszukiwanie pojedynczych stron w szukaniu tego, co nas konkretnie interesuje nie jest zbyt dobrym rozwiązaniem poza tym nie mamy gwarancji, że coś znajdziemy a dodatkowo możemy stracić na tym zupełnie sporo czasu. Jeżeli mamy taki problem to ze 100% pewnością warty polecenia jest katalog firm, na którym dostępna jest wyszukiwarka firm, co ze 100% pewnością ułatwi znalezienie firmy, która kreuje dokładnie sprecyzowane usługi. Nie powinno się prawdopodobnie nikogo przekonywać, że takie rozwiązanie jest komfortowe i skuteczne. A dodatkowo już po protokołach konkretnych ofert możemy poznać, na jakim poziomie jest firma, czy uwzględniając rozpowszechnienie posiada świadomość, że wyjaśnienie ofert kontrahentom ma ogromne znaczenie. Zresztą to, że poszukujemy jedynie jednej dokładnie określonej oferty nie znaczy, że kiedyś nie będziemy potrzebowali wykonawcy następnych usług a wtedy już będziemy wiedzieli gdzie go poszukiwać.

Tak, zatem internetowe katalogi firm/spółek/korporacji są dobrym wyborem dla każdego, kto nie woli tracić czasu na żmudne przeszukiwanie ogłoszeń chociażby w gazetach. W bardzo wielu sytuacjach, bowiem wykorzystujemy Globalną sieć w celach rozrywkowych czy informacyjnych, ale nie zastanawiamy się czy nie można ażeby wykorzystać go jeszcze przeciwnie. Innowacje technologiczne powinny służyć rozwojowi w każdej dziedzinie i Internet oczywiście posiada taką sposobność, ale jednakże nie staramy się go tak obsługiwać. Bo wszakże znajdujemy tam tyle na pewno intrygujących rzeczy, które odwrócą naszą uwagę od spraw bardziej priorytetowych. Wszakże każdy zdaje sobie sprawę, że umieszczanie ogłoszeń własnej korporacji w Internecie jest z całą pewnością bardzo skuteczne i przynosi nam nadzieję, że na ogłoszenie trafią Ci, którzy z pewnością będą zainteresowani naszą ofertą usług. I aktualnie taka postawa jest dowodem na to, że jesteśmy w pełni nowoczesnymi ludźmi, bowiem potrafimy wykorzystywać to, co daje nam technologia a nie tylko używać jej do rozrywki czy do innych błahych spraw. I w tej chwili taki powinien być ideał, bowiem w większości wypadków można usłyszeć narzekanie na to, że coś nie idzie tak jak byśmy tego chcieli, ale wszakże w wielu wypadkach są sposoby, żeby to przerobić.

Katalogi spółek ze 100% pewnością są warte poświęcenia im, choć chwili wątpliwości, bowiem jeśli znajdziemy takie, które są popularne i łatwe w obsłudze to oczywiście warto tam umieścić osobiste ogłoszenie, ponieważ lepsze foldery oczywiście są chętniej odwiedzane chociażby, dlatego że wykorzystywanie z nich jest łatwe i nie nastręcza jakiś dodatkowych trudności. Przecież, o ile folder nie jest dopracowany i nie posiada chociażby wyszukiwarki firm/spółek/korporacji to na 100% nie będzie zbyt chętnie odwiedzany i prawdopodobnie nie ma co tracić czasu na dodawanie wpisów w takich miejscach.

Więc reasumując można powiedzieć, że połączenie dobrych chęci z technologią ma możliwość przynieść bardzo dobre dla nas efekty.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.