środa, 22 października 2014

Wino i akcesoria do wina jako gadżety reklamowe

Wino i akcesoria do wina jako gadżety reklamowe


Autor: JBmedia


W dziedzinie gadżetów reklamowych trudno jeszcze zaskoczyć czymś klientów. Długopisy reklamowe, notesy, szklanki z firmowym logo zalegają w szafach lub lądują na śmietniku. A może wino będzie tym, co przyciągnie klientów do Twojej firmy?


Romantic wine bottle by fire

Wino uchodzi za podarunek elegancki i świadczący o dobrym guście. Oczywiście, o ile jest odpowiedniej jakości. Dla przypomnienia dodajmy, że bułgarska Sophia czasy świetności ma już za sobą...

Dla jakiej firmy wino i akcesoria to dobre gadżety reklamowe?

Rzecz jasna – butelka wina to idealny gadżet reklamujący firmę mająca związki z winiarstwem i alkoholami. To naturalny prezent reklamowy, gdy prowadzimy sieć restauracji, sklepów lub hurtowni alkoholowych, a także gdy importujemy wina. Butelka przedniego trunku może reklamować nasze kursy somelierskie i degustacje a nawet... wydawnictwo wprowadzające na rynek publikacje o tematyce win. Taki gadżet reklamowy będzie wówczas świetnym uzupełnieniem informacji prasowej przeznaczonej dla dziennikarzy i powinien być uwzględniony w działaniach marketingowych. Co więcej, wino i ekskluzywne akcesoria winiarskie mogą być świetnymi gadżetami reklamowymi dla niemal każdej firmy z segmentu premium. Przykład? Salon samochodów luksusowych może wysłać efektowne skrzynki z dobrym winem do swoich najlepszych klientów. Wysokogatunkowy szampan może z okazji Nowego Roku trafić do klientek drogerii w stylu concept store specjalizującej się w starannie wyselekcjonowanych markach kosmetycznych. Rzecz jasna, szampan wspaniale komponuje się też z diamentami, jest więc idealnym gadżetem reklamującym ekskluzywny salon jubilerski. Taki podarunek na pewno na długo zapadnie w pamięć i wzmocni pozytywne skojarzenia z naszą marką.

Jak skomponować winny podarunek?

Wino musi być dobrej jakości – to podstawa. Jeśli nasza branża nie ma nic wspólnego z winiarstwem, warto skorzystać z opinii i rady profesjonalisty, bo pomyłka może fatalnie odbić się na wizerunku firmy. Po wybraniu wina czas dopasować do niego odpowiednią oprawę. Idealna będzie elegancka, drewniana skrzynka, którą możemy dodatkowo spersonalizować, ozdabiając dyskretnym logo firmy, a po wewnętrznej stronie wieczka grawerując dedykację dla klienta. Jesli taki podarunek wydaje nam się zbyt drogi, zastąpić go może elegancka skrzynka z akcesoriami do wina i szampana, którą także możemy spersonalizować. To również będzie ciekawy gadżet reklamowy.

Komu nie dawać wina?

Choć brzmi to zaskakująco, nie zawsze wino i akcesoria winiarskie będą dobrym gadżetem reklamowym. Komu lepiej sprezentować inny upominek? Przede wszystkim klientom i kontrahentom z muzułmańskiego kręgu kulturowego, w którym picie alkoholu jest potępiane ze względów religijnych. Z zupełnie innego powodu lepiej nie wręczać butelki wina importerowi alkoholi czy właścicielowi sieci restauracji specjalizujących się w winach z całego świata. Dlaczego? Cóż, może to ujść za nietakt i przytyk. Specjalista w dziedzinie win może poczuć się pouczany w dziedzinie, jaką świetnie zna. Jest też ryzyko, że trafimy kulą w płot i podarujemy mu wino, jakie nie nalezy do najlepszych.

Więcej o gadżetach reklamowych znajdziesz tutaj


Artykuł może być przedrukowywany jedynie w niezmienionej postaci z zachowaniem aktywnych linków.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Zakupy grupowe sposobem na skuteczną promocję

Zakupy grupowe sposobem na skuteczną promocję


Autor: scribulonek


Wiele firm szuka tanich, ale zarazem skutecznych sposobów na wypromowanie się i zaistnienie na szeroką skalę. Formy książek telefonicznych czy przyulicznych banerów odchodzą do lamusa, ponieważ dziś, dającą najlepsze rezultaty formą, jest internet.


Wiele firm szuka tanich, ale zarazem skutecznych sposobów na wypromowanie się i zaistnienie na szeroką skalę. Formy książek telefonicznych czy przyulicznych banerów odchodzą do lamusa, ponieważ dziś, dającą najlepsze rezultaty formą, jest internet. Jednak nie tylko strona internetowa, czy reklamy na zewnętrznych serwisach daje gwarancję zdobywania nowych klientów, o wiele skuteczniejsze są cieszące się coraz większym zainteresowaniem wśród internautów zakupy grupowe i serwisy takie jak Groupon, Wgrupie czy Klub Zniżek, je oferujące. Firma, działająca w konkretnym mieście, może zamieścić swoją ofertę, na przykład na tańsze usługi gastronomiczne, czy fryzjerskie, albo markową odzież, określając przy tym minimalną ilość osób, muszących z promocji skorzystać. Jeśli grupa się zbierze, transakcja zostaje zrealizowana. Oczywiście, warunkiem, jest przyznanie rabatu, a więc na przykład proponujemy internautom voucher o wartości 9 złotych na zestaw obiadowy wartości 22 złotych i warunkiem jest wykupienie go przez na przykład 50 osób. Tracimy cześć marży, ale korzyści mamy sporo. Przede wszystkim na szeroką skalę promujemy swój lokal w sieci, opisując go, podając adres strony internetowej, szczegółowe dane internetowe. Po drugie wiele inwestorów, a w tym i Digital Invest Poland na stronach swojego serwisu Klub Zniżek pozwala na umieszczenie dokładnej mapki dojazdu, logo firmy, a także udostępnia ruchomą galerię zdjęć salonu, bądź restauracji. Rzadko też jest tak, że klient wykorzysta tylko voucher, przeważnie zamówi podczas wizyty dodatkowe produkty, albo zabiegi, za które zapłaci już normalną cenę, a ponadto, jeśli będzie zadowolony z naszych usług, to powróci do nas jako stały klient. W internecie zawsze warto reklamować się tam, gdzie przewija się duża osób, a portale typu Groupon czy Klub Zniżek właśnie to gwarantują, codziennie bowiem zagląda na nie spora liczba internautów, zainteresowana aktualnością dnia, ponieważ na bieżąco jest wystawiana jakaś nowość w serwisie. Jednak co jest jeszcze korzystne, to fakt, że reklama o firmie nie znika wraz z zakończeniem aukcji, a pozostaje w ofertach zrealizowanych, gdzie co prawda internauta z promocji już nie skorzysta, ale za to wciąż będzie miał informacje o danej firmie jak i samych usługach. Ponadto to właściciel sam ustala, jakiego rabatu chce udzielić i czy oferta proponowana przez internautów jest korzystna. Dlatego w ostatecznym rozrachunku jeśli kwota proponowana jest niekorzystna, ma prawo do wycofania oferty, a osobom, które wpłaciły pieniądze, zostają one zwrócone przez serwis.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Zakupy przez Internet

Zakupy przez Internet.


Autor: Joanna M.


W dzisiejszych czasach, aby coś nabyć nie trzeba nawet wychodzić z domu, wystarczy dostęp do Internetu, wyszukiwarka i już po chwili możemy być w posiadaniu nowej rzeczy .


Potrzebujesz nowych spodni, może chcesz kupić komuś prezent a może interesuje cię nowe auto albo pralka , teraz to wszystko możesz nabyć drogą internetowa, bez konieczności chodzenia od sklepu do sklepu i porównywania ofert. Na dodatek takie zakupy są bardzo często dużo tańsze niż te w sklepie a to dlatego, że przecież sklep internetowy nie musi płacić za lokal. Największa obniżka cenowa jest widoczna chyba przy zakupie sprzętu RTV i AGD, różnice w cenach między sklepem firmowym do którego idziemy sami a cena w sklepie internetowym często jest bardzo zróżnicowana. Przykładowo zmywarka Bosch jest 350 zł tańsza niż w sklepie normalnym. Ponadto jeśli np. robimy remont kuchni czy łazienki i potrzebujemy więcej niż jedno urządzenie to najlepiej kupować u jednej osoby, można wtedy zaoszczędzić często nawet po negocjacji 30% i płacimy w tym przypadku tylko raz za dostawę.
Skąd możemy wiedzieć gdzie jest najtańsza cena czego szukamy ?
Teraz to proste, istnieje wiele portali takich jak np. : skąpiec.pl, poile.pl czy ceneo.pl, na których można się dowiedzieć co, po ile i gdzie znajdziemy najtaniej. Warto też zdać się na opinie bliskich, którzy takie zakupy robią również przez Internet , zawsze czytajmy opinie i komentarze o sprzedających czy o sklepie. Jeśli po raz pierwszy u danego sprzedawcy robisz zakupy sprawdź jego dane takie jak nazwa i fizyczny adres, organ rejestrowy oraz numer rejestru i telefon. Ważne jest, aby sprawdzić koszty przesyłki czy dostawy, czy będzie to dostarczone przez pocztę a może kuriera.
Samo kupowanie jest bardzo proste, wystarczy najpierw obejrzeć produkt, można także porównać go wcześniej do widzianego w sklepie. Przeczytaj jednak opis towaru, dlatego że samo zdjęcie jest często niedokładne, nie kupisz przecież spodni "na oko", musisz zobaczyć rozmiar i inne parametry, aby wiedzieć, że to co widzisz jest tym czym na prawdę jest i czy spełnia twoje wymogi. Następnie wystarczy wejść na stronę sklepu i już możemy złożyć zamówienie. Musisz pamiętać, aby wydrukować istotne dla ciebie informacje i opis towaru oraz numer zamówienia, jest to bowiem twoje potwierdzenie zakupu. Bardzo często masz też możliwości pisania ze sprzedawcą. Najlepiej jest skorzystać z możliwości płacenia przy odbiorze, dzięki temu masz możliwość obejrzenia danej rzeczy przed zapłaceniem i sprawdzenia czy aby na pewno to rzecz, którą zamówiliśmy. Wiele sklepów ma od niedawna także punkty odbioru osobistego, dzięki temu nie trzeba już płacić za wysyłkę czy kuriera.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Stół / Bar Interaktywny – sposób na nudę w kolejce do barmana

Stół / Bar Interaktywny – sposób na nudę w kolejce do barmana


Autor: Michał Jaworski


Technika projekcyjna od pewnego czasu cieszy się szczególnym uznaniem wśród restauratorów i właścicieli barów. Ekrany plazmowe, telebimy to nowości sprzed ładnych kilku lat, nierobiące dziś na nikim większego wrażenia. Chcąc być konkurencyjnym, należy sięgać po nowatorskie rozwiązania autopromocji.


Interaktywny bar to innowacyjny nośnik reklamy mający zastosowanie w pubach, barach , dyskotekach. Interaktywny system to nie tylko sposób na nowoczesny design lokalu. W głównej mierze ma dostarczać rozrywki i zwracać uwagę klienta. Bar wykrywa ruch klientów i na niego reaguje w zależności od ustawionej przez reklamodawcę kreacji interaktywnej, może np. wyświetlać aktualne promocje, przedstawiać szczegółowe menu czy też dokonywać zapisów zamówień klienteli. Prócz prezentacji informacji, jest doskonałym urządzeniem wpływającym na decyzje zakupowe klientów. Poprzez połączenie nowej technologii z bezpośrednią reklamą otrzymujemy coś więcej niż baner reklamowy czy ulotkę. Dostajemy ciekawą interaktywną formę, gdzie dzięki zastosowaniu technologii multitouch, możemy ją dowolnie eksplorować – przeciągać, powiększać, obracać. Zarządzanie aktywnym przekazem reklamowym wedle upodobań jest nierozłącznym elementem reklamy interaktywnej. Co więcej, możemy klientowi zaserwować mini gry interaktywne, np. przygotowywanie drinka na czas, gdzie klient za pomocą ruchu dłoni będzie miał możliwość sprawdzenia swoich predyspozycji barmańskich. Podczas zabawy wyświetlane mogą być interaktywne marki znanych produktów, które klient wykorzystuje w swojej grze. Jest to doskonały przykład advergamingu z wykorzystaniem systemów reagujących na ruch i dotyk.
Innym ciekawym rozwiązaniem jest wyświetlanie filmów, animacji oraz zdjęć.
Klient może np. oglądać zdjęcia z poprzednich imprez, filmy z ostatnich koncertów przeprowadzonych w lokalu czy też oceniać reklamowe animacje.
Specyfikacja baru interaktywnego pozwala na wgrywanie dowolnych kreacji interaktywnych, prezentujących dowolny przekaz w równie dowolnej formie.
Powierzchnia blatu pełni funkcję ekranu, jednak że projekcja wyświetlana jest najczęściej w góry, wylany napój czy uderzenie o blat nie stanowi żadnego zagrożenia dla instalacji.
Bary można łączyć ze sobą nawet w 10 metrowe interaktywne blaty.
Tworzy to elastyczność personalizacji, co pozwala na idealne wkomponowanie nośnika reklamy w klimat i charakter lokalu.
Bar interaktywny charakteryzuje się łatwością instalacji w lokalu, co sprawia że nie ma technicznych przeciwwskazań instalacji systemu.
Interaktywne wykorzystanie baru pozwala na bardzo szczegółowe zapoznanie się z ofertą, surfowanie po stronach internetowych czy aktywną zabawę kontentem multimedialnym. W zależności od targetu ten unikalny nośnik może pełnić dość zróżnicowane funkcje np. informacyjną, reklamową, rozrywkową, a nawet logistyczną ( usprawnienie tempa pracy bramanów poprzez zintegrowany system zliczania zamówień). Często wykorzystuje się łączenie tych funkcji ( np. wspomniany już advergaming – połączenie rozrywki w formie gry interaktywnej z reklamą w postaci produktów lub marek).
Ten interaktywny system reklamy znajduje szerokie zastosowanie w zachodnich lokalach ( np. w Londynie), lecz w Polsce jest to wciąż motyw futurystyczny, co niewątpliwie świadczy o innowacji produktowej w skali kraju.


Michał Jaworski - Specjalista ds. Marketingu Internetowego

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Ściana Interaktywna – czyli jak zadziwić klienta

Ściana Interaktywna – czyli jak zadziwić klienta


Autor: Michał Jaworski


Idąc do kina lub spacerując po galerii handlowej miejcie się na baczności. W pewnym momencie możecie zostać wciągnięci w tajemniczy interaktywny świat, w którym będziecie musieli wykazać się dobrą koordynacją ruchową , umiejętnością logicznego myślenia, czy szybkością reagowania.


Nie lękajcie się jednak, gdyż oto nadchodzi nowa era bezpłatnej rozrywki zwanej advergamingiem serwowana przez reklamodawców dla klientów.
Interaktywne nośniki reklamy oparte są na technologii interaktywnej, która polega na wykrywaniu ruchu osób znajdujących się w przestrzeni interaktywnej. Czujniki rejestrują ruch uczestnika, a prezentowana treść jest dynamicznie modyfikowana w taki sposób, by osiągnąć efekt interaktywnej manipulacji obrazem.
Produkty interaktywne są coraz częściej stosowane w kreatywnych kampaniach reklamowych i wizerunkowych. Jest to jeden z najpopularniejszych nośników reklamy z branży produktów interaktywnych. Ściana pełni rolę przestrzeni projekcyjnej, na której wyświetlany jest interaktywny spot ( w dowolnej formie np. prezentacji, gry, animacji). Duże pole projekcji pozwala na wyjątkowy branding miejsca oraz gwarantuje dobrą zabawę odbiorcy poprzez jego wyjątkowe zaangażowanie. Warto zaznaczyć że aktywne uczestnictwo klienta w przekazie odbywa się dobrowolnie. Klient docenia swobodę w interaktywnej formie reklamy, co ma przełożenie na unikalnie długi kontakt z przekazem reklamowym i marką.
Inną ważną zaletą systemu iWall jest jego niezniszczalność – dzięki zastosowaniu techniki projekcyjnej animacje wyświetlane są na standardowej jasnej powierzchni ściany.
W tym interaktywnym rozwiązaniu wykorzystano technologię reagującą na ruch przechodzących osób, co czyni ją bardzo interesującym wabikiem na klientele. Zaczepia, zadziwia, i co moim zdaniem najważniejsze – ciekawi. Interaktywny spot skupia uwagę, podświadomie kształtuje markę, daje rozrywkę przy jednakowym zachowaniu "mocy" przekazu.
Uczestnik przekazu poddawany jest aktywnej zabawie treścią interaktywna, może być to gra interaktywna, malowanie bądź rysowanie ( sterujemy ruchem rąk ), układanie puzli, quizy itd. Dodajmy do tego tematyczną oprawę audio-wizualną oraz technologię 3D. Zamieszczenie filmu w technologii HD to również rozwiązanie do zrealizowania.
Badania skuteczności potwierdzają wysoką skuteczność przekazu systemów reagujących na ruch i dotyk. Wysoki współczynnik zapamiętywania motywów przewodnich, haseł reklamowych oraz poszczególnych elementów kontentu ma przełożenie na budowanie wizerunku, marki, trendu.
Podświadomie zapamiętujemy elementy spotu, gdyż poprzez aktywne uczestnictwo, byliśmy jego częścią. Nieszablonowy pomysł i nowe technologie budzą nasze zainteresowanie i akceptacje.
Jak widać możliwości jakie daje ten innowacyjny nośnik są ogromne i zależą od kreatywności projektantów. Warto również wspomnieć o dość nowym tworze jakim jest pokój interaktywny, gdzie wykorzystuje się jednocześnie interaktywną ścianę i podłogę. Jest to jednak jeszcze dość odległa melodia przyszłości.


Michał Jaworski - Specjalista ds. Marketingu Internetowego

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.