wtorek, 21 października 2014

Praktyczne sposoby na promocję salonu kosmetycznego

Praktyczne sposoby na promocję salonu kosmetycznego


Autor: Kamil Rybczyński2


Wyobraź sobie, że o Twoim salonie mówi się w samych superlatywach, terminy zabiegów zarezerwowane są na miesiąc do przodu, a liczba stałych klientów rośnie z dnia na dzień. Na konto wpływają okrągłe sumy i po pewnym czasie realną staje się perspektywa otwarcia kolejnego salonu. Taka wizja to chyba marzenie każdego właściciela.


Wyobraź sobie, że o Twoim salonie mówi się w samych superlatywach, terminy zabiegów zarezerwowane są na miesiąc do przodu, a liczba stałych klientów rośnie z dnia na dzień. Na konto wpływają okrągłe sumy i po pewnym czasie realną staje się perspektywa otwarcia kolejnego salonu. Taka wizja to chyba marzenie każdego właściciela. Ale powiedz szczerze - jaka była Twoja pierwsza myśl po przeczytaniu tych słów? Założę się, że pomyślałeś o tym: jak wiele pieniędzy trzeba wydać na reklamę i promocję, aby osiągnąć taki efekt. A może sądzisz, że to możliwe jest tylko dla zakładów, które firmuje jakaś już znana na rynku marka? Jeśli tak to nie wmawiaj sobie, że jesteś realistą - to nie prawda. W tym przypadku jesteś wyłącznie pesymistą, bo aby osiągnąć efekt, o którym napisałem nie potrzebujesz wcale wielkich inwestycji. Wystarczy głowa na karku, kreatywność i wiedza, którą chcę ci przekazać w tym artykule.

Klucz do sukcesu

Pamiętasz może jak na rynek wchodził operator komórkowy Heyah? Ich znak rozpoznawczy czerwona dłoń pojawiała się niemal wszędzie, brak jakiejkolwiek informacji co ona oznacza sprawiał, że ludzie się zastanawiali o co chodzi, rozmawiali na ten temat i w ten sposób ów motyw zagościł w umysłach potencjalnych klientów i okazał się strzałem w dziesiątkę. Później Heyah kontynuowało swoją politykę przez nietypowe filmy reklamowe, na temat których potencjalni klienci – młodzi ludzie – wymieniali swoje opinie. Na tym właśnie polega klucz do sukcesu, a jest nim tak zwany marketing wirusowy. W skrócie, chodzi w nim o to by źródłem informacji o twoim salonie nie były reklamy, ale twoi klienci. No bo zastanów się komu bardziej byś zaufał – opinii znajomego czy reklamówce, którą obejrzałeś w telewizji? Odpowiedź jest oczywista. Cała sztuka polega na tym, by mile zaskoczyć jak największą liczbę klientów, wyróżnić się czymś na tle konkurencji. Oto kilka pomysłów, które mogą pobudzić Twoją kreatywność.

Atak z zaskoczenia

Z czym kojarzy się salon kosmetyczny? No jak to z czym: z kosmetykami, zabiegami kosmetycznymi i...w zasadzie to wszystko. Tak myśli większość osób, które korzysta z usług twoich i twojej konkurencji. Tak też myśli większość właścicieli salonów, dlatego próbują uszczknąć trochę czyjejś sławy promując znane marki, organizując konkursy, w których można wygrać oczywiście kosmetyki itd.

Chcesz by klienci mówili o twoim salonie? Wyjdź poza te schematy. Wystarczy chwila zastanowienia. Kto najczęściej korzysta z usług twojego salonu? Zapewne kobiety. I tu masz pole do popisu. Odpowiedz sobie na pytanie – o czym rozmawiają, co je zajmuje, czym się ekscytują, o kim mówią. A teraz po prostu skorzystaj z tej wiedzy. Zorganizuj spotkanie z kimś znanym w twojej okolicy – nie chodzi o jakąś ogólnopolską sławę, ale kogoś lubianego czy podziwianego przez kobiety w twoim środowisku lokalnym. Nikt Ci nie przychodzi do głowy? Cóż może potrzebujesz czasu. A tymczasem ogłoś konkurs, ale nie taki banalny w stylu - „skorzystaj z naszych zabiegów na kwotę XX i weź udział w losowaniu nagród”. Tak robią wszyscy. Może to być konkurs na hasło promujące salon, albo też konkurs rysunkowy dla dzieci klientek, w którym pociechy malowałyby swoją mamę po powrocie z Twojego salonu.

Niech wie, że Ci na nim zależy

Nie ma chyba człowieka, któremu nie jest miło gdy ktoś o niego dba, stara mu się dogodzić, gdy dewiza „klient nasz pan” nie jest pustym sloganem, ale zasadą realizowaną w rzeczywistości. Jeśli dasz na co dzień odczuć swoim klientom, że ci na nich zależy, na pewno będą o tym mówić – pod warunkiem oczywiście, że czymś ich zaskoczysz i wyróżnisz się na tle konkurencji. Możesz od czasu do czasu wręczyć drobny upominek, który ciebie niewiele będzie kosztował, a pozostawi miłe wrażenie. Prezent – bez okazji? Tego raczej się nie spotyka.

Spróbuj wprowadzić udogodnienia, które zwiększą komfort osób korzystających z twoich usług. Czy wiesz, że mniej niż 1 % firm z Twojej branży daje możliwość rezerwacji terminu wizyty online? A przecież coraz więcej osób korzysta z internetu i bardzo ceni wszelkie rozwiązania, które pozwalają im oszczędzić czas. Co więcej nie musisz posiadać specjalistycznej wiedzy informatycznej, ani płacić dużych pieniędzy by w ten sposób ułatwić życie klientom. Wystarczy skorzystać z gotowych rozwiązań. Ale aby nie być gołosłownym podam przykład. System Rezervante.pl daje zapewnia całościową obsługę Twojej firmy pod tym kątem. Jednym słowem możesz od ręki uruchomić system rezerwacji zabiegów dla twoich klientów. Ty ustalasz jak daleko w przód mają sięgać rezerwacje, czy ustawić przypomnienia o terminach za pomocą SMS-ów itp. Dodatkowo dzięki statystykom jakie tworzy Rezervante.pl widzisz jak na dłoni, kto jest stałym klientem, kwoty jakie w dowolnym okresie rozliczeniowym dany klient zapłacił za twoje usługi itp. Opcji i możliwości jest dużo więcej, a co do opłat – wystarczy 37 zł (netto) miesięcznie by Twoi klienci mogli korzystać z rezerwacji wizyt online. Chyba zgodzisz się ze mną, że to niewiele za ich zadowolenie? Jakby tego było mało, możesz przez miesiąc bezpłatnie testować funkcjonalność całego systemu i zrezygnować gdy uznasz, że ci on nie odpowiada.

Wspólne świętowanie

A skoro klient ma rzeczywiście czuć się ważny, to warto wraz z nim świętować firmowe jubileusze. Można z tej okazji zaproponować jakąś promocję, zorganizować mini przyjęcie czy drobny poczętsunek itp. Okazji może być wiele – nie tylko rocznica otwarcia zakładu, ale również odwiedziny tysięcznego klienta. Albo też zdobycie jakiejś liczby stałych klientów, przy czym ową stałość możesz definiować według własnego uznania. Ty podajesz tylko fakty, które zapadają w pamięć osób korzystających z usług salonu. Miej na uwadze to, iż poprzez oddziaływanie na emocje, szczególnie te pozytywne,wywołane uczestnictwem w jubileuszu, salon zostaje zapamiętany na dłużej i kojarzony jest z przyjemnymi wspomnieniami. By to wzmocnić warto zaskoczyć korzystających z twoich usług niezapowiedzianą wcześniej zniżką na dany zabieg albo też symbolicznym upominkiem.

Szanuj konkurencję

A cóż robić z konkurencją? W końcu ona również stosuje różne chwyty marketingowe. Istotne byś pamiętał o jednym – rozmawiając o konkurencji możesz sobie pomóc albo zaszkodzić. Klient, który usłyszy od Ciebie, że wyrażasz się o konkurentach w sposób nieparlamentarny czy nieprawdziwy może bardzo łatwo się zniechęcić. W końcu naturalnym odruchem człowieka jest obrona tego, kto jest przy nim atakowany. Specjaliści od marketingu wirusowego radzą by nie stosować komunikatów typu „usługa firmy A jest do niczego, a firmy B wspaniała”, tylko „usługa firmy A jest dobra, ale ta firmy B jest jeszcze lepsza”. Dlatego, gdy klient zacznie rozmowę o innym salonie kosmetycznym chwaląc go, nie zaprzeczaj jego słowom. Daj mu odczuć, że nie boisz się konkurencji, bo nie masz ku temu powodów. Oni są dobrzy, ale przecież Ty jesteś lepszy. Oczywiście nie znaczy to, że powinieneś lekceważyć opinie na swój temat. Bądź czujny i wyłapuj wszelkie wypowiedzi na temat Twojego salonu, również te, które pojawiają się w internecie.

Stałość i spontaniczność

Pomysłów na wykorzystanie marketingu wirusowego jest wiele. Powyższe przykłady miały cię tylko zainspirować i pobudzić Twoją kreatywność. Jakiekolwiek rozwiązanie zastosujesz pamiętaj o tym, że jeśli będziesz w nim stały, to stanie się ono dużo bardziej skuteczne. Cykliczne konkursy, spotkania z ciekawymi osobami czy inne pomysły, które przyjdą ci do głowy sprawią, że na kolejne edycje będą przychodzić nie tylko dotychczasowi klienci, ale również osoby, które one przyprowadzą ze sobą. Ne bój się też spontaniczności i podchodzenia z dystansem do siebie i swojego biznesu – uśmiech i odrobina luzu przyciągają bardziej niż najefektywniejsza reklama.


Kamil Rybczyński - specjalista ds. marketingu internetowego, właściciel systemu rezerwacji terminów przez internet – Rezervante.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Kioski Dotykowe – Docieraj do klienta w każdym miejscu!

Kioski Dotykowe – Docieraj do klienta w każdym miejscu!


Autor: Michał Jaworski


Kioski dotykowe gwarantują efektowną formę wizualną, skracają czas dostępu do informacji, posiadają intuicyjną obsługę i co najważniejsze są dostępne o każdej godzinie dnia i nocy.


Info punkty dotykowe w efektywny sposób pozwalają zdobyć podstawowe informacje na temat firmy, oferty, aktualnych promocji. Mogą także prezentować inne treści informacyjne, multimedialne lub pozwalać na eksplorowanie sieci internet. Bardzo fajnym rozwiązaniem są także kioski, które łączą technologie interaktywne i dotykowe. Zintegrowane systemy interaktywne i dotykowe mogą aktywnie reagować (wyświetlając treść lub emitując dźwięk) na ruch przechodzących osób zachęcając do zwrócenia uwagi. Natomiast po dotknięciu, dzięki zastosowaniu technologii multi touch pozwalają na eksploracje multimediów, oferty, stron internetowych lub innego elementu za pomocą dotyku. Czad ! Interaktywne kioski to doskonałe rozwiązanie problemów logistycznych dworców, lotnisk, urzędów czy szpitali. Kioski mogą pełnić różne funkcje, np. sprzedażową ( banki, centra handlowe), reklamową ( sklepy, targi, hipermarkety, księgarnie, apteki) opiniotwórczą ( badania rynku lub opinii publicznej), informacyjną ( hotele, muzea, kina, teatry, szkoły, biblioteki, centra wystawowe). Info punkty dotykowe mogą być narzędziem do organizowania konkursów, loterii, zadawania zapytań przez klientów, a nawet przeprowadzania video konferencji. Jeśli chodzi o instalację kiosków to mogą mieć formę wolnostojącą , nabiurkową czy naścienną.

Multimedialne kioski to innowacyjne rozwiązanie pozwalające na poznanie interesujących nas informacji lub oferty 24 h na dobę 7 dni w tygodniu! Mnogość zastosowań i konfiguracji systemu daje nieograniczone możliwości zastosowań info kiosków.


Michał Jaworski - Specjalista ds. Marketingu Internetowego

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Katalog firm - najlepsza reklama firmy w internecie

Katalog firm-najlepsza reklama firmy w internecie


Autor: AREK PIO


Jak wypromować firmę w internecie? Wszystkie firmy na pierwszej stronie w katalogu firm. Tak to już możliwe. Twoja firma zawsze była na 4 bądź 5 podstronie w katalogu firm? nikt praktycznie tam nie zaglądał, od dziś to się zmieni, zapraszamy.


Internet stał się już podstawowym narzędziem promującym firmy. Firma bez strony www dziś praktycznie nie istnieje. Dlatego tak ważna jest promocja w internetowych katalogach firm. Katalog taki powinien charakteryzować się prostotą tak, aby w szybki sposób można było odnaleźć poszukiwaną firmę. Dodatkowo układ strony takiego katalogu powinien być dostosowany do potrzeb każdego klienta. Jak wiemy, szukając np. ekip budowlanych i mieszkając w województwie warmińsko-mazurskim nie będziemy szukać w województwie podlaskim. Dlatego tak ważny jest przejrzysty układ serwisów firm.

Jak przyciągnąć do siebie nowych klientów? Z pewnością unikalne logo i serwis www zwiększa szansę na szerszy odbiór Twojej firmy. Jednakże jednym z najważniejszych czynników jest utrzymywanie stałej wysokiej pozycji firmy w różnych rankingach i katalogach firm, bowiem tego typu bazy firm mają najszerszy zasięg odbiorców.

Katalog firm powinien być tak skonstruowany, aby bez przeszkód móc odnaleźć firmę z danej branży. Jeśli w danej branży jest tylko kilka firm, to nie ma problemu, gdyż do każdej można w łatwy sposób dotrzeć. Natomiast co zrobić w przypadku, gdy firm z danej branży jest kilkanaście czy nawet kilkadziesiąt? W zależności od nakładów danej firmy na promocję może być ona blisko bądź daleko w katalogu.

Jest wiele katalogów oferujących promocję firmy poprzez dodanie jej do swoich zasobów. Jednak aby promocja naszej firmy przyniosła skutek, musimy wykupić miejsce w katalogu. Nieraz jest to spora kwota miesięczna, a mimo tego i tak jesteśmy na trzecim, rzadko na drugim czy pierwszym miejscu w katalogu firm. Czy istnieje baza firm, w której każda firma jest widoczna na pierwszej stronie?


pozdrawiamy

firmyw1miejscu.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Plazmy bezszwowe

Plazmy Bezszwowe


Autor: Michał Jaworski


Plazmy bezszwowe są wysoko zaawansowanym systemem prezentacji o unikalnie wysokiej rozdzielczości High Definition, co pozwala osiągnąć wyjątkowe efekty wizualne.


Plazmy Bezszwowe to innowacyjny system składający się z kilku lub kilkunastu modułów plazm, nie posiadających charakterystycznych ramek. System może składać się z 4 modułów (2x2) lub nawet 100 ! ( 10 x10 ). Minimalna grubość panelu powoduje że obraz wyświetlany jest do samej krawędzi dzięki czemu zachowana jest ciągłość obrazu w całym rozwiązaniu. System plazm jest łatwy do instalacji, nie ma technicznych problemów z jego adaptacją. Możemy łączyć od kilku do kilkunastu modułów w zależności od charakteru projekcji. Istnieje możliwość stworzenia monstrualnego systemu o dowolnych wymiarach – nie ma tu ograniczenia technicznego. Dodatkowym smaczkiem jest możliwość zastosowania w systemie plazm technologii dotykowej, lub zastosowanie technologii interaktywnej w postaci ściany interaktywnej. Jedynym poważnym ograniczeniem jest zasób portfela.

Wielkoformatowy obraz nie traci na jakości w jasnych pomieszczeniach, co daje duże możliwości stosowania go na wolnym powietrzu przy pełnym słońcu. Następną ważną cechą jest bardzo szeroki kąt widzenia, co pozwala na czytelność projekcji z prawie każdej odległości. System Plazm bezszwowych stanowi nową jakość w sektorze urządzeń wizyjnych o ogromnych możliwościach i zastosowaniach.

Najlepszym przykładem zastosowania plazm bezszwowych są koncerty , wielkie imprezy muzyki elektronicznej, konferencje i kongresy, hale sportowe czy targowe. Plazmy bezszwowe są często wykorzystywane również ze względów scenograficznych i prestiżowych.

Na dzień dzisiejszy nie istnieją źródła video na tyle precyzyjne by mogły wykorzystywać w pełni rozdzielczość tego systemu.Wiadomo jednak że plazmy bezszwowe pod względem wydajności i jakości obrazu nie mają konkurencji.


Michał Jaworski - Specjalista ds. Marketingu Internetowego

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Virtual Spray i FogScreen - futurystyczne rozwiązania interaktywne

Virtual Spray i FogScreen - futurystyczne rozwiązania interaktywne


Autor: Michał Jaworski


Produkty interaktywne zyskują coraz większa popularność wśród firm stawiających na innowacje w reklamie. Wśród najszczęściej wybieranych systemów znajdują się interaktywne bary, stoły,podłogi, czy ekrany dotykowe. Istnieją natomiast rozwiązania które największy "boom" mają dopiero przed sobą.


Pokrótce omówię 2 ciekawe produkty interaktywne, które charakteryzują się sporym potencjałem.

1. Virtual Spray – jest to system który występuje w połączeniu z ekranem prezentacyjnym Holo Screen. Każda osoba za pomocą specjalnej puszki może na ekranie zrobić swoje graffiti np. na murze berlińskim lub na jakimkolwiek innym tle. Jeśli mamy ochotę zrobić wrzutę na murze chińskim – wgrywamy mapę i malujemy. Ekstremalnym graficiarzom możemy zaserwować wirtualny wagon. Realizm projekcji i koordynacja ruchowa pozwala bawić się nie tylko młodym adeptom malunku. Grafika może zostać w pamięci systemu a następnie może być przeglądana jako galeria na tym samym ekranie. To ciekawe rozwiązanie może z powodzeniem być urozmaiceniem każdego eventu, imprezy. Interaktywna rozrywka jest doskonałym wyborem dla osób, które chcą zapewnić przednią zabawę swoim klientom/odbiorcom. Zabawa nie niszczy ściany, nie męczy nas zapach farby, możemy tagować dowolną ilość ścian z całego świata, a i ubrania pozostają czyste.

2. FogScreen - to technologia, w której obraz tworzony jest na odpowiednio skondensowanym suchym dymie, służącym jako półprzeźroczysty ekran projekcyjny. Do uruchomienia wystarczy nam woda i technologia cyfrowa. Nasycenie, grubość strumienia, jak i prędkość opadania kurtyny z pary wodnej możemy płynnie regulować. Obrazy wyświetlane za pomocą FogScreena zdają się wisieć w powietrzu!

Technologia gwarantuje niesamowite efekty wizualne - dlatego właśnie wykorzystywana jest tak często na premierowych prezentacjach produktów, różnego rodzaju targach, pokazach mody czy w klubach. Co ważne przez ekran FogScreen można przechodzić lub stać w jego środku. Fogscreen to rozwiązanie potrafiące uświetnić każdą imprezę. Wizualizacje mogę być dowolnie przygotowane i przykrywane interaktywnymi elementami. Standardowo są to liście, kafelki itp. jednak możemy te elementy dowolnie podmienić np. tak aby zdjęcie produktu lub logo było przykryte znakiem graficznym klienta. Interakcja może zachodzić np. w momencie przejścia osoby przez mgłę, kiedy to zmienia się wyświetlany kontent. Główną zaletą FogScreenu jest jego monstrualna wielkość która w połączeniu z interaktywnymi efektami niesamowicie przyciąga uwagę odbiorców. Osobiście widziałem efekt mgły na pewnej imprezie, gdzie klubowicze wchodzili, przechodzili i wychodzili z obrazu. Dawało to w pełni interaktywny efekt, w którym pełnia moc technologii fog screenu była widoczna właśnie dzięki wspomnianej interakcji.


Michał Jaworski - Specjalista ds. Marketingu Internetowego

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.