sobota, 7 czerwca 2014

Zamówienie ulotek przez Internet – co warto wiedzieć

Zamówienie ulotek przez Internet – co warto wiedzieć


Autor: Irena Zobniów


Wykorzystywanie materiałów poligraficznych w kampaniach reklamowych jest ponadczasową formą promocji. Mimo iż internet dominuje we wszystkich dziedzinach życia, a reklama banerowa jest obecna na większości portali to tradycyjne ulotki i plakaty cieszą się wciąż dużą popularnością.


Częstym problemem, z jakim spotykają się firmy, które nie mają doświadczenia w organizowaniu kampanii „drukowanych” jest niewłaściwa komunikacja z drukarnią.

Zamawiając materiały poligraficzne ważne jest, aby wiedzieć, jakie informacje na temat Twojego zamówienia są niezbędne drukarni w celu dokonania wyceny zlecenia.

Na początek warto poznać kilka ważnych pojęć, używanych w drukarskiej nomenklaturze. Wiedza na ten temat sprawi, że Twoje zamówienie będzie precyzyjnie sformułowane i tym samym oszczędzi wielu nieporozumień związanych z niewłaściwym określeniem parametrów zamówienia. Zanim złożysz zamówienie na zakup ulotek, zapoznaj się z poniższymi pojęciami:

Ulotka reklamowa

To jedna z najpopularniejszych form reklamy drukowanej. Najczęściej ma postać arkusza papieru o dowolnym formacie i może być kolorowa lub czarno – biała. Ulotka ma za zadanie zaprezentować ofertę firmy za pomocą sloganu reklamowego oraz jego graficznej interpretacji.

Format ulotki

To nic innego, jak jej wymiary. Najpopularniejszy format ulotek to A5 (148 mm x 210 mm), czyli połowa formatu A4. Można również wykonać ulotki mniejsze, o formacie A6 i wymiarach 105 mm x148 mm oraz większe, w formacie A4 - 210 mm x 297 mm. Często stosuje się również format DL o wymiarach 210 mm x 99 mm, który uzyskujemy po złożeniu arkusza A4 na trzy części. Wielkość ulotki zależy od ilości treści oraz grafiki, którą chcemy w niej umieścić, a także od tego, do jakich celów będzie ona wykorzystana.

Gramatura papieru

To masa jednego metra kwadratowego arkusza wyrażona w gramach na metr kwadratowy (g/m2). Ulotki drukowane są zwykle na papierze o gramaturze od 70 do 300 g, w zależności od rodzaju papieru oraz przeznaczenia.

Rodzaje papieru

1) Papier offsetowy – jest białym papierem o matowej powierzchni używanym w gramaturach od 80 do 200 g/m2.

2) Papier offsetowy preprint – jest papierem matowym stosowanych przy gramaturach od 90 do 120 g/m2 i w porównaniu do papieru offset, ma wyższą barwę bieli oraz gładszą powierzchnię.

3) Papier kredowy – jest papierem o białej barwie, używanym w gramaturach od 90 do 300 g/m2 i jest dwu - lub trzykrotnie powlekany. Powierzchnia papieru może być matowa lub z lekkim połyskiem o dużej gładkości.

Nakład

Jest całkowitą liczbą wydrukowanych egzemplarzy danego wzoru ulotek. Małe nakłady - do 100 sztuk, są opłacalne przy druku cyfrowym, natomiast większe ilości korzystniej jest wykonać w technologii offset.

Technologie druku

1) Druk cyfrowy – umożliwia szybki wydruk materiału bezpośrednio z pliku cyfrowego. Technologia cyfrowa pozwala na personalizację każdego arkusza oraz różnego rodzaju modyfikacje pliku, jak skalowanie, czy zmiana barwy. Druk cyfrowy można wykonać w dowolnych formatach oraz stosując różne typy podłoża.

2) Druk offset - jest to tzw. druk płaski, w którym obraz przenoszony jest na papier za pomocą cylindra pokrytego gumą. Jego największą zaletą jest wysoka precyzja w odwzorowaniu projektu. Przygotowanie maszyny do wykonania druku jest procesem dość skomplikowanym, dlatego skorzystanie z technologii offsetowej jest opłacalne przy dużych nakładach.

3) Sitodruk – jest techniką druku polegającą na wykonaniu odbitek za pomocą siatki rozciągniętej na ramie. Siatkę pokrywa się powłoką światłoczułą, nieprzepuszczającą farby, która stanowi szablon druku. Następnie farba przeciskana jest przez otwarte oczka siatki bezpośrednio na podłoże. Zaletą tej techniki jest wysoka trwałość nadruku, gdyż jest on odporny na działanie warunków atmosferycznych, w tym promieni UV, oraz na uszkodzenia mechaniczne.

Kolorystyka

Aby określić, jaka ma być kolorystyka drukowanego materiału, używa się w tym celu następujących symboli:

CMYK- to zestaw czterech podstawowych kolorów drukarskich. Skrót ten tworzą pierwsze litery angielskich nazw kolorów: Cyjan (o barwie szaroniebieskiej, przypominającej błękit lub turkus), Magenta (barwa zbliżona do purpury, powstała z połączenia koloru czerwonego i niebieskiego), Yellow (odcień bladej żółci, będący połączeniem koloru czerwonego i zielonego) oraz Black ( to niezbyt głęboka czerń).

4+4 - oznacza dwustronny druk w pełnym kolorze CMYK. Na każdej stronie znajdują się cztery kolory.

4+0 - to druk jednostronny w pełnym kolorze CMYK. Druga strona nie posiada żadnego nadruku.

1+1 - to dwustronny druk czarno – biały.

1+0 - oznacza jednostronny druk czarno- biały.

RGB – to model przestrzeni barw oparty na właściwościach ludzkiego oka. Skrót ten powstał z pierwszych liter angielskich nazw kolorów: Red (czerwony), Green (zielony) oraz Blue (niebieski).

Decydując się na zamówienie ulotek przez internet warto posłużyć się powyższymi pojęciami w celu określenia parametrów ulotki. Dzięki temu nasze zapytanie ofertowe będzie precyzyjnie i fachowo przygotowane, co pozytywnie wpłynie na jakość i szybkość realizacji zlecenia.

Projekt graficzny i treść

Kolejną sprawą, o której musimy pamiętać podczas zamawiania ulotek przez internet, jest projekt graficzny oraz teksty. Jeśli zależy nam na umieszczeniu w materiale reklamowym logo firmy, konieczne jest przesłanie do drukarni projektu ze znakiem graficznym w pliku Corel, Illustrator lub Eps. Z kolei fotografie, które mają zostać użyte w ulotce powinny być wysokiej jakości, czyli o możliwie dużej rozdzielczości.

Najważniejszą częścią ulotki jest treść ulotki oraz hasło reklamowe lub slogan. Jeśli nie jesteśmy w stanie samodzielnie przygotować tych materiałów, możemy zlecić wykonanie projektu graficznego oraz napisanie dobrego tekstu reklamowego specjaliście.

Dysponując wszystkimi informacjami oraz materiałami potrzebnymi do realizacji zlecenia, możemy teraz złożyć zapytanie ofertowe na wykonanie ulotek reklamowych i czekać, aż firmy prześlą nam swoje oferty na realizacje zlecenia.


Irena Zobniów
irena.zobniow.com

Marketing internetowy

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Reklama na spotach reklamowych

Reklama na spotach reklamowych


Autor: Grzegorz Patynek


Emisja spotu reklamowego, jak się za to zabrać? Jak przedstawia się ten innowacyjny sposób reklamy. Na spotach wyświetlamy filmy albo pokaz zdjęć promujący naszą działalność.


Obecnie na rynku widzimy różnego rodzaju ulotki, broszurki i plakaty reklamujące dany produkt. Dlaczego by nie skorzystać z innowacyjnej formy reklamy jaką jest reklama na monitorach przemysłowych. Wiemy, że konkurencja na rynku reklamy jest ogromna. Używanie standardowych form reklamy może przysporzyć nam klientów ale może też nieznacznie wpłynąć na nasz wzrost reklamy. Aby zwrócić uwagę odbiorców, trzeba szukać innowacyjnych form przekazywania informacji.
Reklama w telewizji przemysłowej sprawia, że jesteśmy zauważalni dla dużej rzeszy odbiorców.
Reklama wyświetlana jest kilkanaście godzin dziennie, tak długo jak działa lokal, w którym jest organizowana. Sami wybierzmy dogodne dla nas miejsce emisji, wystarczy znaleźć partnera, który zgodzi się wyświetlić reklamę. Zobaczmy ile osób odwiedza dane obiekt, ile klientów korzysta z usług danego lokalu. Gci wyświetla reklamy przykładowo w parku wodnym a ilość klientów miesięcznie wynosi 20.000.
Na ekranach możemy wyświetlić pokaz zdjęć promujący naszą działalność albo spot reklamowy na temat działalności.
Osoby, które nie potrafią samodzielnie przygotować spotu, z powodu trudności technicznych, mogą zapytać o to ekspertów, na przykład gci. Fachowcy umówią się na spotkanie, zrobią zdjęcia, przygotują materiał filmowy i przygotują wszystko w formie atrakcyjnego i miłego dla oka klipu filmowego.
Jeśli chcemy samemu przygotować spot, to film musi być w formacie avi lub mpg, z użyciem takich kompresji jak xvid, divx, mpeg4 czy h264. Najlepsza rozdzielczość to 720x576, prędkość 25 klatek na sekunde. W przypadku plików JPG do pokazu slajdów, format powinien wynosić 1050x576, kompresja na poziomie 80%, rozdzielczość 72 dpi.
Przykładowa cena za jedno wyświetlenie spotu 15 sekundowego to 0.27 gr


--

Grzegorz Patynek

Gminne Centrum Informatyczne

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Transmisje online a promocja wydarzeń biznesowych

Transmisje online a promocja wydarzeń biznesowych


Autor: TVIP


Bardzo skutecznym, bo i atrakcyjnym, sposobem na zwiększenie grona odbiorców wydarzenia oraz doskonałą okazją do działań promocyjnych na rzecz organizatora i sponsorów jest transmisja internetowa.


Odpowiednio zorganizowana, wsparta kampanią promocyjną patronów medialnych, przynieść może wymierne korzyści nie tylko w postaci większej liczby odbiorców wydarzenia, ale przede wszystkim, kształtowania nowoczesnego wizerunku firm partycypujących w jego organizacji.

Kompleksowe wykorzystanie transmisji online pozwala skuteczniej dotrzeć do otoczenia biznesowego, umożliwia aktywniejsze prowadzenie komunikacji wewnętrznej, opartej o zasadę informacji zwrotnych, w końcu poszerza możliwości rozwoju i kształcenia pracowników, obniżając przy tym koszty tych działań.

Nic więc dziwnego, że tego typu transmisje zyskują sobie coraz większe zainteresowanie. Z tego typu formy promocji skorzystał również II Międzynarodowy Kongres Shopper Marketingu, będący najważniejszym wydarzeniem w kalendarzu POPAI Poland – międzynarodowego stowarzyszenia non profit, będący globalną organizacją dedykowaną branży marketingu handlowego (marketing at-retail), dysponującą 20 światowymi niezależnymi oddziałami i siedzibą w Waszyngtonie DC. POPAI wypracowuje obowiązujące, światowe standardy dotyczące trade marketingu, prowadzi projekty badawcze i edukacyjne. Jest organizatorem najważniejszych na świecie konkursów na najlepsze rozwiązania promocyjne w miejscu sprzedaży, nazywane “Oskarami P.O.S.”. Polski oddział POPAI powstał w listopadzie 2007r.

Dostęp do powierzchni showroomowej i wystawy był otwarty, ale wyłącznie dla zarejestrowanych i zaproszonych przedstawicieli firm.

Kolejnym przykładem niech będzie rzeszowski Kongres Public Relations, gdzie organizatorzy uruchomili online platformę wideo. Umożliwiła ona udział w wybranych wykładach specjalistom PR, którzy nie mogli osobiście uczestniczyć w konferencji. Po zakończeniu Kongresu zarchiwizowane seminaria mają zostać udostępnione internautom w postaci oddzielnych transmisji poszczególnych wykładów. Zgłoszenie zainteresowania zdalnym uczestnictwem w Kongresie PR wymagało wypełnienia formularza rejestracyjnego z wybraniem wykładów oraz pozostawienie danych kontaktowych. Przed każdym seminarium system wysyłał link umożliwiający dostęp do transmisji, a w przypadku pozostawienia w formularzu rejestracyjnym numeru telefonu komórkowego – również wiadomość tekstową SMS z przypomnieniem o rozpoczynającej się transmisji i przywołaniem do komputera.

- W tym roku zdecydowaliśmy, że będziemy transmitować Kongres w internecie w postaci oddzielnych transmisji poszczególnych wykładów. Takie rozwiązanie skupi uwagę na konkretnej tematyce, lektorach i seminariach oraz ułatwi zdalne uczestnictwo w konferencji – mówi dr Dariusz Tworzydło, pomysłodawca Kongresu. - Liczymy na to, że taka forma spotka się z dużym zainteresowaniem również ze strony studentów – dodaje.

Z kolei, 28 kwietnia 2010 roku o godz.15:00 odbyła się transmisja online z II Kongresu Dyrektorów Finansowych, w trakcie którego podczas uroczystej gali, poznaliśmy nazwiska laureatów konkursu na Dyrektora Finansowego Roku 2009.

Zorganizowany, z inicjatywy Euler Hermes, ACCA oraz magazynu Forbes, Kongres Dyrektorów Finansowych jest przedsięwzięciem niekomercyjnym, którego głównym celem jest stworzenie platformy wymiany doświadczeń i dyskusji merytorycznej dla osób profesjonalnie zajmujących się finansami przedsiębiorstw.

Ideą konkursu jest wybór najlepszych dyrektorów wyróżniających się profesjonalizmem, etyką oraz skutecznością w działaniu przy zmiennych warunkach gospodarczych.

Wyboru Dyrektora Finansowego Roku 2009 dokonała kapituła niezależnych ekspertów – osób zaufania publicznego oraz aktywnych zawodowo finansistów. Kapituła wyłoniła laureatów na podstawie nadesłanych ankiet oraz zebranych informacji o nich samych i o firmach, w których pracują. Dotychczas tytuł Dyrektora Finansowego Roku otrzymali: Adam Pieniacki z York International, Karen Burgess z TVN, Krzysztof Zoła z Złomrex oraz Tadeusz Kozaczyński z Trakcja Polska.

Kapituła jubileuszowej piątej edycji konkursu Dyrektor Finansowy Roku, przyznała główny laur i tytuł Dyrektora Finansowego Roku 2009 Mariuszowi Machajewskiemu, Wiceprezesowi Zarządu i Dyrektorowi ds. Ekonomiczno-Finansowych Grupy Lotos SA.

Nad konkursem patronat mediany sprawowały redakcje: Bankier.pl, Builder, Controling i Rachunkowość Zarządcza, Dziennik Gazeta Prawna, Gazeta Bankowa, Gazeta MSP, KarierawFinansach.pl, Newsweek, Nowy Przemysł, onet.pl, PRnews.pl, Serwis FK, TOK FM, TV Biznes oraz wnp.pl.

Zapis z transmisji zrealizowanej przez TVIP dla Onet.tv, który ze swojej strony również zapewnił promocję, jest już dostępny na: www.dyrektorfinansowyroku.tvip.pl. Transmisję z Kongresu Dyrektorów obejrzało 1200 osób z unikalnych użytkowników, a zapis dostępny na stronie cieszy się nie słabnącym powodzeniem do dzisiaj.

Dlaczego organizator zdecydował się na takie rozwiązanie? Chcieliśmy dotrzeć do jak największej liczy odbiorców – szczególnie, że projekt cieszył się bardzo dużym zainteresowaniem, a nie wszyscy mogli w nim uczestniczyć – odległość, brak wolnych miejsc. Dodatkowo nasz projekt z roku na rok się rozwija i chcieliśmy “pójść z duchem czasu” i rozwoju nowych technologii. Taki zabieg zdaje się być w tych czasach niezbędny – mówi Katarzyna Kowalczyk, kierownik projektu Euler Hermes.

Dlaczego warto wykorzystywać dziś tego typu rozwiązania? Odpowiedź zdaje się być oczywista. Organizując wydarzenie nie musimy liczyć się z ograniczeniami logistycznymi. Gro naszych gości może być z nami wirtualnie i – co bardzo istotne – nie muszą oni być wytrawnymi znawcami komputerów, aby skorzystać z transmisji online. Wystarczy wpisać odpowiedni adres WWW i transmisję można już oglądać za pomocą dowolnej przeglądarki. Nie musimy martwić się także o to, że ktoś z naszych wirtualnych gości dysponuje zbyt wolnym łączem, co uniemożliwi mu uczestnictwo w konferencji online.

Transmisja online jest więc niewątpliwie rewolucyjnym narzędziem marketingowym i public relations, a możliwość archiwizacji i późniejszego udostępnienia materiałów poszerza wachlarz możliwości związanych z promocją danego wydarzenia.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

"Złoty wiek" ulotki.

"Złoty wiek" ulotki.


Autor: Tomasz R.


W czasie powstawania Solidarności, oraz wprowadzenia stanu wojennego istniał ogromny problem z uzyskiwaniem informacji związanych z działaniami centrali.


Nie istniał, co oczywiste internet. Prasa, radio i telewizja były kontrolowane przez agencje państwowe, lub w ogóle należały do państwa. Radio Wolna Europa natomiast nie docierało wszędzie, oraz samo nie posiadało pełnych informacji jako stacja nadająca zza granicy. W celu przekazywania najistotniejszych informacji, związanych z sytuacją międzynarodową, a także tym co się dzieje w kraju drukowane były ulotki solidarnościowe. Ulotka była wówczas idealnym narzędziem informacyjnym. Nie wymagała dużego nakładu finansowego do przygotowania druku oraz samego wyprodukowania ulotki. Do tego skromny format, który był stosowany przy ich druku zapewniał łatwiejsze rozprowadzenie, co było często poważnym problemem. Ulotka była dużym zagrożeniem dla władz, dlatego wprowadzono też poważne sankcje karne za ich druk jak i rozprowadzanie. Wielu opozycjonistów zostało aresztowanych i skazanych właśnie ze względu na wyżej wymienioną działalność, która została uznana za przewrotową. Nie ulega jednak wątpliwości, że ulotka wydatnie przyczyniła się do końcowego sukcesu Solidarności. Jej sposób rozprowadzania, ogromny stopień tajemnicy i przekazywanie jednej i tej samej ulotki z ręki do ręki, aby jak największa ilości ludzi mogła się z nią zapoznać budowała mit Solidarności oraz spajała jej struktury. Ulotka nigdy więcej nie święciła już takich „merytorycznych" sukcesów. Dzisiaj jest stosowana jako sposób na reklamę, głównie małych i średnich usług.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Nowe rodzaje druku wizytówek - plastik, rośliny i... czekolada!

Nowe rodzaje druku wizytówek - plastik, rośliny i... czekolada !


Autor: Tomasz R.


Wizytówka jest słusznie uznawana za jeden z najbardziej sztampowych środków zarówno reklamowych jak i kontaktowych, szczególnie w obrocie profesjonalnym.


Utarło się, że wizytówka powinna zachowywać pewne standardy jeżeli chodzi o format, papier, na którym jest drukowana, czy kończąc na informacjach na niej się znajdujących . Widać to w filmie „American Psycho", gdzie młodzi biznesami, rekiny rynku finansowego prezentują swoje wizytówki i zwracają uwagę np. na odcień papieru, czy sam jego rodzaj. Jednak na co dzień takie szczegóły trudno wyłapać, są raczej mało istotne.
Obecnie pojawił się nowy nurt wśród designerów, który ma odświeżyć wizerunek wizytówki i wprowadzić ją na nowe rynku, na których raczej nigdy nie była popularna. Nie chodzi tutaj wcale o mały lifting, lecz o całkowite odejście od ofert znajdujących się na rynku.
W swoich projektach przedstawiają oni warianty m. in. wizytówek stworzonych z plastiku, które byłyby odporniejsze i wytrzymalsze. Nowością są też wizytówki wykraczające poza standardowy format, a do tego rozkładające się, co tworzy prawdziwą wizytówkę 3d. Z tych najbardziej „odjechanych" pomysłów znajdują się takie, które przedstawiają wizytówkę stworzoną z czekolady, czy taką, na której hodowane są rośliny !
Pomysłów oczywiście jest znacznie więcej, a to przedstawione pokrótce te najciekawsze. Pewne jest, że tego typu wizytówki nie pasują to każdej działalności gospodarczej. Jednak taka nowatorska wizytówka doskonale będzie pasowała do branż, gdzie niezbędna jest kreatywność i błyskotliwość, jak chociażby agencja reklamowa. Rozwój nowych narzędzi marketingowych ma ogromne znaczenie dla pozyskiwania klientów i przedstawienia swojej firmy, czy działalności, jako tej, która wyróżnia się na rynku i oferuje coś ponad to, co w zanadrzu ma konkurencja.
Dzięki tego typu pomysłom, możliwe jest, że wizytówka stanie się ponownie popularna, a co ciekawe, na kompletnie nowych rynkach.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.