sobota, 7 czerwca 2014

Kampania e-marketingowa w 6 krokach

Kampania e-marketingowa w 6 krokach


Autor: OPCJA


Kampania reklamowa w Internecie ma jeden cel: sprzedaż produktu. Aby osiągnąć ten cel, trzeba umiejętnie przyciągać uwagę potencjalnego klienta i... podtrzymać jego zainteresowanie aż do momentu sprzedaży.


Promocja w Internecie ma tę zaletę, że nie wymaga tak dużego budżetu jak tradycyjne media, choć nie znaczy to, że jest za półdarmo. Należy jednak pamiętać, że kampania będzie bardziej efektywna, jeśli zainwestujemy większy budżet i starannie ją zaplanujemy.

Poniższy schemat prezentuje poszczególne etapy planowania i realizacji kampanii.

Kampania e-marketingowa w 6 krokach

Krok 1: ustal cel
Zastanów się, czy celem kampanii ma być kreowanie wizerunku marki (cel długoterminowy!), czy podniesienie poziomu sprzedaży produktu. Rodzaj celu warunkuje kolejne kroki planowania kampanii.

Krok 2: grupa docelowa
Odpowiedz sobie na pytania: Kto ma się dowiedzieć o twoim produkcie? Kto ma go kupić? Zdefiniuj grupę odbiorów według kryteriów wieku, płci, miejsca zamieszkania, dochodów, stylu życia czy wyznawanych wartości. Kampania do wszystkich, to... kampania do nikogo!

Krok 3: dobór portali
Które portale są najchętniej odwiedzane przez twoich potencjalnych klientów? W zależności od rodzaju produktu, rozważ portale informacyjne, branżowe, hobbystyczne, znane blogi czy też portale społecznościowe.

Krok 4: kreacja reklamy
Jeśli twoim celem jest poprawa świadomości istnienia marki pamiętaj, by kreacja była wpadająca w oko i pamięć. Przy reklamie banerowej warto użyć kreacji dynamicznych, filmów, mini-gier.
Przy nacisku na sprzedaż produktu, baner powinien być motywujący do wykonania akcji, zawierać np. button „sprawdź to",„kliknij tutaj", „zamów".
Przy reklamie Google AdWords dobierz słowa kluczowe. Przygotuj teksty zwracające uwagę osób z grupy docelowej.

Krok 5: strona docelowa
Jest ona jednym z kluczowych elementów powodzenia kampanii, niestety bardzo zaniedbywanym. Strona docelowa (landing page) powinna być prosta, nie rozpraszać użytkownika nadmiarem informacji. Musi zawierać prezentację produktu z informacjami, które będą potrzebne użytkownikowi do dokonania konwersji. Najczęstsze cele kampanii to złożenia zamówienia, zostawienia danych adresowych, wypełnienia ankiety, pobranie pliku, zapisanie się na newsletter. Warto tutaj wczuć się w użytkownika, zasięgnąć na jej temat opinii osób z grupy docelowej, nie związanych z naszą firmą. Świetnym narzędziem jest optymalizator stron Google, gdzie możemy przygotować kilka wersji strony docelowej i sprawdzić, która będzie najbardziej popularna. Takiej wersji strony będzie można użyć w kolejnych kampaniach.

Osoby, które dotrą na naszą stronę docelową to osoby potencjalnie zainteresowane dokonaniem zakupu. Czasami wystarczy ich po prostu nie zniechęcić...

Doprowadzenie klientów do strony docelowej i zachęcenie do wykonania akcji to moment, w którym klient przekazywany jest w ręce firmy zlecającej kampanię reklamową w Internecie.

Krok 6: analiza statystyk kampanii
Przeprowadzając analizę kampanii należy pamiętać o tym, jaki był jej cel.
Przy kampanii wizerunkowej istotne będzie zwiększenie ruchu na stronie www produktu, duża liczba odwiedzin na stronie docelowej przez nowych użytkowników. Istotny będzie czas spędzony na przeglądaniu witryny i głębokość penetracji strony.
Wskaźnikiem pomocnym w ocenianiu efektów kampanii będzie CTR - procent osób, które kliknęły w reklamę.

Przy kampaniach sprzedażowych wskaźnik CTR to za mało. Tutaj najważniejsza jest konwersja, czyli wykonanie przez internautę zaplanowanej przez nas akcji. Miernikiem będzie wskaźnik konwersji, czyli procent osób, które tę akcję wykonały.

I na koniec jeszcze jedna przestroga - Internet to medium dynamiczne. Testujcie, liczcie, sprawdzajcie. Nie ma gwarancji, że raz wypracowana metoda reklamy będzie stale skuteczna. Warto o tym pamiętać, czy planowaniu kolejnych kampanii.


www.opcja.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Produkcja filmów dla e-commerce

Produkcja filmów dla e-commerce


Autor: TVIP


Zgodnie z wydanym w ubiegłym roku przez IAB raportem wydatków na reklamę internetową za 3 kwartał 2009 w tym okresie wartość przychodów brutto reklamy online wyniosła ponad 300 mln zł.


Jedynie 1,5 % z tej kwoty dotyczyło reklamy wideo. Jednocześnie jednak jest to o prawie 50% więcej niż w analogicznym okresie roku 2008. Płynie z tego wniosek, że popularność produkcji filmów reklamowych online rośnie, ale wciąż jest ona w Polsce zbyt mało doceniana.

Z przeprowadzonych badań Gemius dotyczących treści audio i wideo w Internecie 84 proc. osób oglądających treści wideo korzysta z tych mediów by się zrelaksować: 70% ogląda teledyski, 59% filmy tworzone przez innych internautów, a 40% zwiastuny filmowe, filmy i seriale. Z reklamami wideo zetknęło się 73 proc. tej grupy respondentów.

- Internauci oglądają seriale, TV, newsy, klipy krótkie filmiki dostarczające rozrywki. Oglądając darmowy kontent wideo, godzą się na oglądanie reklam w tym formacie. Poza tym internauci mają co raz szybsze łącza, reklama więc wyświetla się bez zakłóceń. Internauci lubią treści humorystyczne, intrygujące. Im więc ciekawszy, innowacyjny spot wideo, tym chętniej obejrzą reklamę – podkreśla Niebrzydowski.

Z raportu wynika jednak, że zdaniem osób, które spotkały się z taką reklamą, treści wideo są nieinteresujące, denerwujące i nienowoczesne. Uważają, że nie przyciągają uwagi i nie stanowią dobrego sposobu dotarcia do osób takich jak oni. Ta negatywna ocena przekłada się również na zachowanie użytkowników sieci. Aż 2/3 internautów aktywnie unika z kontaktu z reklamami wideo – rezygnując z dalszego oglądania materiału czy próbując przewinąć reklamę. Co piąty ankietowany w czasie emisji reklamy zajmuje się czymś innym, a jedynie 15 proc. respondentów decyduje się na obejrzenie przynajmniej fragmentu spotu.

Z drugiej strony zdecydowana większość odbiorców spotów wideo (69 proc.) jest zdecydowana na oglądanie ich w zamian za możliwość oglądania darmowych treści wideo.

- Wszyscy inwestujący w reklamę internetową nastawiają się wzrost sprzedaży. Jednak w przypadku promocji przy wykorzystaniu wideo online jest to błąd- zaznacza Olszewski. Przekonuje on, że wideo online faktycznie może wpłynąć pozytywnie na sprzedaż, jednak wizerunek powinien być celem nadrzędnym.

- Mając możliwość zweryfikowania oglądalności spotów, można zweryfikować, jakie są preferencje użytkowników co do samych spotów i jakie wzbudzają zainteresowanie – dodaje.

E-commerce podzielić możemy na trzy główne typy handlu elektronicznego: bezpośredni, pośredni i hybrydowy. Nad tradycyjnymi placówkami handlowymi górują one dostępnością (24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu), bogactwem asortymentu, szybkim dostępem do nieograniczonej ilości informacji (popartych zdjęciami lub multimedialnymi prezentacjami produktów) oraz możliwością wyboru najbardziej dogodnej dla klienta formy płatności.

Na polskim rynku e-handlu działa około 4 tysięcy podmiotów, z czego około tysiąca przybyło w zeszłym roku. Połowa z nich prowadzi jednocześnie sprzedaż tradycyjną. Około 60 procent sklepów działa krócej niż dwa lata, a ich udział w łącznej liczbie wzrósł w zeszłym roku aż o 15pkt. procentowych. Świadczy to o wciąż wysokiej dynamice całej branży.

Świetnym perspektywom branży, w które wierzy zdecydowana większość firm, sprzyjają sami kupujący. Sklepy internetowe oferują to, czego nie mogą tradycyjne – towar można zamówić o dowolnej porze, zostanie on dostarczony do domu, często także jest tańszy. Przeciętny polski internauta kupował w internecie kilkanaście razy, na co wydał około 2,3 tys. złotych. Można oczekiwać, że w tym roku te wskaźniki pójdą do góry.

Elektroniczny handel tworzy gospodarkę, w której nie istnieją granice państwowe, tak zwaną Nową Ekonomię, gdzie amerykańscy analitycy uważają, że stanie się ona motorem stałego, szybkiego wzrostu gospodarczego w najbliższej dekadzie. W USA z pewnością sprzyjać będzie temu utrzymanie zwolnień od podatków od wszystkich transakcji handlowych przeprowadzanych w Internecie. Nowa ekonomia może zostać nauką o szerszym, głębszym i bardziej sprecyzowanym charakterze badawczym zachowań konsumentów, państw czy przedsiębiorców. Dlatego serwisy już niedługo będą musiały być tak rozbudowane, że tematyczne ich odpowiedniki “przejdą do lamusa”, a finanse będą bardziej niż dotychczas chronione i prostsze, przez co niewątpliwie zmieni się intensyfikacja transakcji oraz formalność umów.

Produkcja filmów dla e-commerce jest więc o tyle istotnym i wszechstronnym narzędziem, że sprzyja nie tylko zwiększeniu sprzedaży, ale pomaga przełamać bariery zakupu, a nawet niechęć do zakupów w Internecie.


Przypisy:
http://wiadomosci.nf.pl
Marketing terytorialny czyli jak promują się polskie regiony

przeczytaj więcej o videomarketingu na: blog.tvip.pl

TVIP

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Budowanie wizerunku firmy w bazie firm

Budowanie wizerunku firmy w bazie firm


Autor: miwa


Zazwyczaj główne cele, jakie stawia sobie właściciel firmy, to osiągnięcie jak największych zysków przy utrzymaniu wysokiej jakości produktów a co za tym idzie silnej pozycji firmy na rynku lokalnym. Na sukces firmy ma wpływ wiele czynników, a jednym z nich jest promocja firm w sieci.


Zazwyczaj główne cele, jakie stawia sobie właściciel firmy, to osiągnięcie jak największych zysków przy utrzymaniu wysokiej jakości produktów a co za tym idzie silnej pozycji firmy z Gniezna na rynku lokalnym. Na sukces firmy ma wpływ wiele czynników, a jednym z nich jest promocja firm w sieci.

Baza firm Gniezno to ogromny potencjał, który może zostać wykorzystany w bardzo prosty sposób. Wpis w katalogu będzie miał charakter promocyjno informacyjny. Przedstawiać może adres firmy, dane kontaktowe, adres strony internetowej i opis działalności. Oczywiście każdy właściciel firmy może umieści w katalogu firm obszerny opis wzbogacony zdjęciami oraz ofertą produktów.

Wpis w bazie firm to prosty i tani sposób na zaistnienie firmy w sieci. W kilku łatwych krokach możesz umieścić informacje na temat świadczonych usług, możesz także zaplanować trasę dojazdu ze swojej miejscowości do firmy w Gnieźnie, oraz umieszczać różnego rodzaju ogłoszenia czy też konkursy.

Katalogi tego typu to dobry pomysł dla ludzi robiących zakupy Gniezno, firmy takie pozwolą dotrzeć szerzej grupie odbiorców oraz zapoznanie się z pełną ofertą firmy, przez co zwiększają szanse na pozyskanie nowych klientów.

Większość katalogów firm uposażona jest w tagi powiązane z firmą, są to słowa kluczowe opisujące działalność firmy. Taka opcją niesie ze sobą kolejną korzyść. Tagi powiązane z firmą pozycjonują firmę w wyszukiwarkach. Może oznaczać to, większą odpowiedzialność naszej strony a co za tym idzie zwiększenie wolumenu sprzedawanych usług czy tez produktów


Baza firm Gniezno Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Marketing 65+

Marketing 65+


Autor: Agencja Praktycy.com


Marketerzy w coraz większym stopniu zwracają uwagę na seniorów jako atrakcyjną grupę konsumentów. Firmy prześcigają się w pomysłach na biznes, oferując produkty i usługi nowego typu lub też nadając tym starym nowy wymiar.


Jednak seniorzy, jako specyficzna grupa odbiorców, charakteryzują się właściwym jej sposobem odbioru treści serwowanych przez marketerów. Agencja Praktycy.com przeprowadziła analizę działań reklamowych prowadzanych przez firmy z wybranych sektorów rynku oraz badania ankietowe na grupie seniorów.

Reklama przez wiele lat unikała problemu starości, a wręcz się go bała. Jednak za sprawą postępujących zmian kulturowych i światopoglądowych starość przestała być taka straszna. Dziś inaczej ją postrzegamy, dlatego też mówi się o niej odważniej, w szczególności w mediach i podejmowanych tam działaniach reklamowych. Reklama nie boi się starości, stąd też zintensyfikowane wysiłki marketerów, skierowane do tej grupy docelowej. Jednak czy przekazywane przez nią treści są zgodne z oczekiwaniami samych zainteresowanych?

Do celów badania analizie poddane zostały kampanie reklamowe prowadzone w telewizji, prasie, a także internecie. Przedmiotem badania objęte zostały firmy oferujące swoje produkty i usługi w następujących sektorach rynku: nowe technologie, kosmetyki oraz środki farmaceutyczne, jako te najbardziej popularne.

Stosunek seniorów do wykorzystywania ich wizerunku w kampaniach reklamujących produkty i usługi skierowane do tej grupy konsumentów
Mężczyźni Pozytywny 53% / Negatywny 33%, Nie mam zdania 14%
Kobiety Pozytywny 66% / Negatywny 22%, nie mam zdania 12%
Źródło: badanie ankietowe przeprowadzone na grupie 207 respondentów, w grupie wiekowej 65+, w tym 124 kobietach i 83 mężczyznach, kwiecień/maj 2010

Powyższe dane wskazują, że kobiety w większym niż mężczyźni stopniu odnoszą się pozytywnie do osób ze swojej grupy wiekowej reklamujących produkty i usługi. Ocena mężczyzn, choć i tak wysoka, może być tłumaczona w kontekście nieco mniejszej potrzeby utożsamiania się z produktem czy usługą poprzez osobę występującą w reklamie. Być może decyzje zakupowe u mężczyzn działają nieco sprawniej, dlatego też nie potrzebują oni dodatkowych bodźców w postaci wizerunku innych seniorów polecających produkt czy usługę.

Nowe technologie

Austriacka firma Emporia Telecom zadebiutowała w Polsce jesienią 2009 r., wprowadzając na rynek bezprecedensowy produkt – mocno spersonalizowany telefon komórkowy dla seniorów. Pojawienie się nowego producenta pozwoliło ograniczyć postępujący proces marginalizacji seniorów przez rynek telefonii komórkowej. Claim firmy brzmi: „łatwiejsze kontakty z bliskimi”. Kampania reklamowa w prasie oraz przekazy emitowane w internecie bazują na wizerunku seniora, który często występuje w parze z jednym ze swoich bliskich – synem lub wnukiem. Postacie zawsze są uśmiechnięte, a obok nich widnieje dużych rozmiarów aparat komórkowy.

Usługą bazującą także na sieci GSM oraz telefonii stacjonarnej jest mało znana w naszym kraju idea TeleOpieki. Mimo, że personalny i domowy monitoring osób starszych jest w Polsce ciągle nowością, to jego potencjał leży w zachodzących zmianach w społeczeństwie, takich jak proces starzenia się czy atomizacja. W swoich działaniach reklamowych TeleOpieka wykorzystuje wizerunek samego seniora jak i seniora w relacjach z bliskimi. Jest on zawsze uśmiechnięty, a osoba występująca z nim na zdjęciu często obejmuje go. Claim wrocławskiej firmy Centrum TeleOpieki głosi: „pewność i spokój”. Dodatkowo przy każdej grafice przedstawiającej seniora pojawiają się hasła podkreślające główną ideę teleopieki, czyli dbanie o bezpieczeństwo. Najczęściej są to treści nawiązujące do relacji rodzinnych i potrzeby kontaktu z bliskimi oraz troski o nich, np.: „teraz mogę spokojnie wyjechać w sprawach służbowych - mówi syn do ojca, który korzysta z usług teleopieki. Na uwagę zasługuje pojawiający się motyw pomocnej dłoni – młodsza dłoń z góry, w delikatnym uścisku, trzyma starszą.

Wartości najbardziej pożądane przez seniorów w kampaniach reklamowych nowych technologii
Motyw rodzinny 51,00%
Bazowanie na emocjach, np. bezpieczeństwie16,00%
Zniżki/ Rabaty15,00%
Rzetelne informacje8,00%
Znana osoba6,00%
Poczucie humoru4,00%
Źródło: badanie ankietowe przeprowadzone na grupie 207 respondentów, w grupie wiekowej 65+, w tym 124 kobietach i 83 mężczyznach, kwiecień/maj 2010

Korelacja między treściami serwowanymi w kampaniach reklamowych nowych technologii w zadowalającym stopniu pokrywa się z oczekiwaniami seniorów. Odpowiedzi osób z badanej grupy, które wskazały motyw rodzinny jako wartość pożądaną w największym stopniu, wynikają z pewnością z potrzeby kontaktu z otoczeniem, która na tym etapie życia jest znacznie większa. Postępujący proces atomizacji społeczeństwa – rodzice we Wrocławiu, dzieci w Warszawie lub Dublinie, wymusza bowiem poszukiwania nowych możliwości realizowania potrzeby kontaktu. Dodatkowo występowanie w reklamach seniorów wraz z osobami bliskimi, daje odbiorcy sui generis poczucie wsparcia. W świadomości osób starszych pojawia się schemat, według którego produkt polecany przez ich dzieci czy wnuki jest dla nich właściwy. Bo w końcu najbliżsi nigdy nie życzą nam źle.

Kosmetyki

Produkty skierowane dla seniorów zaczęły pojawiać się w tym sektorze rynku już od dłuższego czasu. Dove w swojej kampanii kosmetyków pro age posłużył się wizerunkiem nagich kobiet, w różnym wieku od 40 do 60+. Przedstawione one zostały w sposób naturalny, z podkreśleniem zmarszczek i ukazaniem dojrzałej skóry. Claim nowej linii produktów Dove przekonuje: „Nowe Dove pro age. Piękno nie ma limitów”. Dodatkowo w polską odsłonę kampanii zaangażowane zostały gwiazdy: Edyta Jungowska, Ewa Kasprzyk oraz Beata Tyszkiewicz reprezentująca grupę 60+. Każda z uśmiechniętych Pań, obok swojego zdjęcia miała umieszczone kilka zdań związanych z pielęgnacją ciała. Z kolei w odsłonie kampanii kosmetyków Evelin, wykorzystano wizerunek Barbary Brylskiej. Obok promieniejącej radością aktorki widnieje claim: „Maksymalna skuteczność przeciwzmarszczkowa”.

Wizerunek znanej osoby użyty został również przez firmę L'Oreal, która wprowadziła na rynek kremy Pro- Calcium. Twarzą kampanii została amerykańska aktorka Jane Fonda. Uśmiechnięta, zadbana, stylowa kobieta firmuje linię kosmetyków swoim podpisem, przy którym podany jest także wiek aktorki- Jane Fonda, 68 lat. Claim kampanii, który prezentowany jest jednocześnie jako motto aktorki brzmi: „Calcium to przyszłość mojej skóry”. Z kolei produkty L'Oreal menexpert, skierowane do starszych mężczyzn reklamowe są przez Pierca Brosnana. Claim: „Nie dbam o swój wiek. Dbam o siebie”, doskonale wpisuje się w lansowany wśród seniorów trend, który mówi o tym, że nieważne ile ma się lat, ale jak się starzeje.

Firma Vichy odeszła od posługiwania się wizerunkiem znanej osoby. Linia kosmetyków skierowana do seniorek reklamowana jest przez radosną kobietą, otoczoną bąbelkami wody. Obraz kobiety stanowi przeciwieństwo stereotypowej 60-latki, smutnej, siwiejącej, nękanej problemami menopauzy. W tej reklamie występuje przełamywanie stereotypów oraz element nadziei, który pokazuje, że mimo wieku można być atrakcyjnym. Claim: „Druga młodość zaczyna się po 60. roku życia”.

Wartości najbardziej pożądane przez seniorów w kampaniach reklamowych kosmetyków
Znana osoba 58,00%
Bazowanie na emocjach, np. zdrowiu 16,00%
Podkreślanie wieku 9,00%
Rzetelne informacje 7,00%
Zniżki 5,00%
Poczucie humoru 5,00%
Źródło: badanie ankietowe przeprowadzone na grupie 207 respondentów, w grupie wiekowej 65+, w tym 124 kobietach i 83 mężczyznach, kwiecień/maj 2010

Wyniki ankiety potwierdzają trend popularności reklam, w które zaangażowane zostały znane osoby. Jednak o ile wizerunek Jane Fondy, bogatej kobiety, która może pozwolić sobie na częste liftingi czy inne zabiegi upiększające może stanowić problem w utożsamianiu się seniora z reklamą, czy wręcz zazdrość, to już naturalne Panie przedstawione w reklamie Dove eliminują takie ryzyko. Ukazanie kobiety naturalnie starzejącej się sprawia, że wypada ona lepiej w przekazach reklamowych i więcej osób może się w nią utożsamiać. W kwestii wizerunku Pierca Brosnana, nie ma chyba wątpliwości, że stanowi on wymarzony wzór kochanka dla wielu kobiet, a przez to mężczyźni chcieliby w pewien sposób być podobni do niego. Wiadomo, że odbiorca zaufa reklamie jedynie, gdy pozwala mu ona się z nią identyfikować.

Stosunkowo niski procent odpowiedzi w badaniu uzyskał wiek, jako wartość prezentowana w reklamach. Wynika z tego, że wśród seniorów istnieje nadal pewien kompleks związany z tym, ile mają lat. W większym stopniu bazowanie na emocjach, jak zdrowie pozwala im identyfikować się z reklamą niż informacja, że produkt czy usługa skierowana jest do grupy 65+.

Środki farmaceutyczne

Wiadomo, że starość jest etapem w życiu człowieka, w którym narażony jest on na nieco inne dolegliwości. W przypadku kobiet szczególnie wrażliwą sprawą jest menopauza. Produkty łagodzące objawy tego procesu stały się więc obiektem kampanii promocyjnych znanych marek.

Firma Aktiv-Meno w jednej ze swoich reklam posługuje się wizerunkiem uśmiechniętej kobiety obejmowanej przez mężczyznę. Pod wizerunkiem kobiety znajduje się opakowanie preparatu oraz lista problemów, z którymi pozwala walczyć reklamowany środek.

Oczywiście, z omawianym okresem życia wiąże się więcej dolegliwości i chorób niż te dotyczące zmian i zaburzeń hormonalnych. Powszechnie reklamowane są produkty związane są z sercem i bólami stawów, które wraz z wiekiem są coraz mniej odporne na urazy. Vicard w swojej reklamie środka wzmacniająco serce posługuje się wizerunkiem uśmiechniętej seniorki oraz osoby jej bliskiej - córki, która obejmując ją pokazuje, że „czuwa” z drugie planu.

Również w branży farmaceutycznej coraz bardziej popularne staje się wykorzystywanie wizerunku osób znanych. Ultrafastin polecany jest przez Władysława Kozakiewicza – elegancki, opalony, podkreślający swoją muskulaturę mimo wieku pokazuje, że każdy ból stawów można pokonać. Z kolei Teresa Lipnicka, swoim śnieżnobiałym uśmiechem poleca używanie kleju mocującego do protez Corega.

Wartości najbardziej pożądane przez seniorów w kampaniach reklamowych środków farmaceutycznych
Bazowanie na emocjach, np. zdrowiu, rodzinie 32,00%
Rzetelne informacje 27,00%
Podkreślanie wieku 21,00%
Znana osoba 8,00%
Zniżki 7,00%
Poczucie humoru 5,00%
Źródło: badanie ankietowe przeprowadzone na grupie 207 respondentów, w grupie wiekowej 65+, w tym 124 kobietach i 83 mężczyznach, kwiecień/maj 2010

W przypadku kampanii reklamujących środki farmaceutyczne wyniki badania dały bardziej zrównoważone odpowiedzi niż w kontekście nowych technologii i kosmetyków. Okazuje się, że seniorzy mają rozbudowaną świadomość w kwestiach zdrowia, dlatego też od reklam oczekują jak najwięcej informacji na ten temat. Operowanie przez marketerów emocjami umacnia badanych w przekonaniu, jak istotne jest dbanie o zdrowie, a także dostarcza informacji, że istnieje wiele podmiotów oferujących pomoc poprzez swoje produkty. Druga na liście, najbardziej pożądana wartość, to rzetelne informacje. Ten wynik wskazuje, że seniorzy oczekują produktów, które będą silnie sprofilowane na ich potrzeby. Podkreślenie w reklamie, że dany środek łagodzi objawy menopauzy, a nie np. złe samopoczucie czy działa kojąco w przypadku reumatyzmu, a nie bólów stawów, w większym stopniu zachęca seniorów do zakupu produktu. Co ciekawe, podkreślanie wieku w reklamie leków nie jest źle odbierane przez respondentów w badanej grupie. Takie stanowisko to konsekwencja potrzeby seniorów dookreślenia ich jako odbiorców produktów służących poprawie zdrowia. Wykorzystanie wizerunku osób znanych nie jest aż tak oczekiwane jak w przypadku sektora kosmetycznego. Być może wynika to ze wspomnianej wysokiej świadomości własnych potrzeb w zakresie zdrowia, które nie muszą być motywowane przez inne osoby, w tym wypadku aktorów, gwiazdy sportu etc.

Podsumowanie

Wyniki przeprowadzonych badań pokazują, że seniorzy oczekują od reklamy tradycyjnego przekazu, tzn. bazowania na wartościach, do których w największym stopniu są przywiązani – na pierwszym planie są rodzina, zdrowie, poczucie bezpieczeństwa. W szczególności wykorzystanie w reklamach wizerunku rodziny oraz samego seniora mocno oddziałuje na konsumentów z grupy 65+. Wykorzystany jest w tym przypadku argument potwierdzenia, który komunikuje, że senior podejmuje dobrą decyzję, decydując się na dany produkt czy usługę. W niektórych sektorach dużym zaufaniem cieszą się także reklamy bazujące na powszechnie znanym autorytecie: aktorze, aktorce, sportowcu czy innych. Z drugiej strony kampanie reklamowe w coraz większym stopniu wpisują się w oczekiwania seniorów. Jednak poszczególne wartości analizowane w wybranych sektorach często nie różnią się od siebie w dużym stopniu. Dlatego też, abstrahując od tych, które mają silną, ugruntowaną pozycję (jak rodzina), marketerzy mają jeszcze do wykorzystania cały wachlarz wartości, kształtujących się na niskim poziomie.



Praktycy.com


Źródło: badanie ankietowe przeprowadzone na grupie 207 respondentów, w grupie wiekowej 65+, w tym 124 kobietach i 83 mężczyznach, metodą ilościową, gdzie każdy badany miał możliwość wybrania jednej odpowiedzi w każdej z ankiet, kwiecień/maj 2010.


Praktycy.com

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Wirtualna wycieczka jako sposób na oryginalną reklamę dla firmy

Wirtualna wycieczka jako sposób na oryginalną reklamę dla firmy


Autor: rafal wojaczek


Panorama 360 stopni jest komputerowym odwzorowaniem rzeczywistego obiektu przy pomocy szeregu połączonych ze sobą zdjęć z zachowaniem perspektywy.


Niewątpliwie jednym z najbardziej atrakcyjnych pomysłów dla hoteli i wszelkich obiektów turystycznych, a także miejsc, których wartość sama w sobie jest tak wysoka, że z całą pewnością warto je pokazać bardzo dobrze, jest wirtualna wycieczka. Prezentacja taka składa się z szeregu zdjęć połączonych ze sobą w taki sposób by zachować perspektywę i by sprawiały wrażenie w pełni realnego widoku. Wirtualna wycieczka pozwala na wykonywanie pełnego obrotu (360 stopni) w każdym kierunku włączając w to obraz góry i dołu przedstawianego miejsca.

Takie prezentacje można zamieszczać zarówno na nośnikach wymiennych (cd, usb, dvd) jak i w zasobach projektowanie stron internetowych. Niezależnie od tego czy strona już istnieje w sieci, czy jest jeszcze nieutworzona panoramy 360 stopni można łączyć i dostosowywać w dowolny sposób, tak by pasowały do wizji zamawiającego.

Aby jeszcze bardziej uatrakcyjnić prezentację można dołączyć do niej głos lektora lub wideo-aktora, który bardzo dokładnie nałożony na wirtualną wycieczkę ożywia cały pokaz, jeszcze bardziej uwierzytelniając jej realny przekaz.

Nietypowym rozwiązaniem przy prezentacji obiektu mogą być zdjęcia z wysokości. Niektóre firmy oferują zarówno prezentacje o zasięgu 360 stopni, jak i zdjęcia z wysokości do 15 metrów, pozwala to na ukazanie obiektów (terenów zielonych, osiedli, parków, otoczenia) z zupełnie innej perspektywy. Fotografia z wysokości przyciąga potencjalnych Klientów wyjątkowym i nietypowym ujęciem danego miejsca.

Bardzo często istnieje zapotrzebowanie na niezwykle dokładne zdjęcia promowanych przedmiotów, czy elementów wartych podkreślenia. Z pomocą może przyjść tutaj technologia zdjęć bezcieniowych wykonywana w specjalnym studio o idealnym oświetleniu i parametrach. Zdjęcia studyjne i zdjęcia bezcieniowe dają możliwość wydobycia najlepszych cech fotografowanych obiektów i zwiększyć ich wirtualną atrakcyjność.

Wszystkie te elementy można z łatwością łączyć, tak by tworzyły jedną całość. Dla przykładu do wirtualnej wycieczki można dodać ujęcia z wysokości 15 metrów, także zbliżenia detali wykonanych jako osobne zdjęcia. Całości może towarzyszyć wypełnienie muzyczne, odgłosy i dźwięki dobiegające z konkretnych miejsc. Dla bardzo zaawansowanych prezentacji można dodać aktorów, lektorów, filmy i animacje by całość zrobiła piorunujące wrażenie na oglądających.


____________________
przykładowa wirtualna wycieczka po Wrocławiu Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.