wtorek, 3 grudnia 2013

Koszulki polo w pigułce.

Koszulki polo w pigułce.


Autor: Maciej Próchniewicz


Kilka krótkich informacji, jak oceniać poziom wykonania, dokonywać słusznego wyboru i mieć pojęcie co jest osiągalne przy produkcji koszulek polo.


Koszulka polo to wśród modeli odzieży niewątpliwy evergreen. Jednocześnie jest to pierwszy w dziejach mody model, który swoją nazwę wywodzi z konkretnej dziedziny sportu i w niej znajduje przeznaczenie. Ale to nie na placach do polo pojawiła się ona po raz pierwszy. Twórcą koszulki polo w jej do chwili obecnej obecnej postaci był francuski mistrz tenisa Rene Lacoste. Zaproponowana przez niego w połowie lat dwudziestych dwudziestego wieku koszulka wykonana była z białej, bawełnianej dzianiny o splocie pique, miała ściągaczowy kołnierzyk, krótkie, wykończone ściągaczowymi plisami rękawki i co najważniejsze - będący istotą tego modelu, zapinany na drewniane guziki krótki dekolt, powstały w efekcie rozcięcia górnej części przodu koszulki. Ten właśnie typ koszulki opanował jako obowiązujący element stroju najpierw korty tenisowe, potem kluby polo, pola golfowe i boiska rugby, aby wreszcie stać się jednym ze standardów mody, wykorzystywanym także często jako odzież reklamowa, czy odzież korporacyjna.

Linia koszulek polo zmienia się wraz trendami mody. Jedynym składnikiem stałym dla polo jest zasada wykonania ich dekoltu. Może on być wykonany na trzy podstawowe sposoby: jako dekolt kryty, dekolt wszywany lub dekolt nakładany. W praktyce to właśnie uszycie dekoltu stawia najwyższe wymagania produkcyjne i jest miejscem występowania wad dyskwalifikujących koszulkę polo pod względem jakości.

Kołnierzyki koszulek polo mogą być szyte lub dziane, gładkie lub z elementami strukturalnymi, jednobarwne lub wielobarwne: paskowane bądź z dzianymi żakardowymi motywami graficznymi. Rękawki mogą być wszyte prosto, reglanowo lub jako maligan, zakończone listwami o takim samym stopniu urozmaicenia możliwości jaka dotyczy kołnierzyków. Mogą być również po prostu podkładane. Przy koszulkach polo z długim rękawem możliwe jest również zakończenie rękawa ściągaczem.

Koszulki polo mogą być szyte w wersji męskiej, lub damskiej, z tkanin albo dzianin, w jednym kolorze lub w kombinacjach wielobarwnych o dowolnym rozmieszczeniu kolorów. Koszulki mogą być zrobione z materiałów drukowanych, produkowanych z przędz barwionych lub poprzez zszycie elementów składowych wyrobu w różnych barwach.

Dół koszulek polo może być podłożony i zamknięty na obwodzie lub wykończony bocznymi rozporkami. Inną możliwość stanowią nakładane lub wpuszczane kieszonki. Sprawą wyboru jest też długość i szerokość listwy guzikowej oraz liczba i rodzaj guzików.

Rzeczą, na którą należy zwrócić uwagę oceniając wykonanie koszulki polo jest metoda wykończenia dekoltu po lewej stronie wyrobu. W przypadku produktów wyższej jakości nie odkryjemy tam postrzępionych krawędzi lub obrębiających szwów overlockowych. Wszystkie brzegi wewnętrznych elementów dekoltu są w tym wypadku zamknięte bezszwowo i sprawiają estetyczne wrażenie.

Koszulka polo przez wszystkie lata swojego istnienia zdołała zachować status jednego z najczęściej kupowanych wzorów ubrań i przypuszczalnie ten stan pozostanie stały przez jeszcze bardzo długi okres.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Puchary statuetki, gadzety reklamowe czy to odpowiednia reklama?

Puchary statuetki, gadżety reklamowe czy to odpowiednia reklama??


Autor: Radosław Witek


Mówi się, że dobra reklama, to połowa sukcesu. Nie zawsze tylko od tego to zależy, jednak na pewno jeśli nie będziemy widzieć, lub słyszeć o danym produkcie, nie odczujemy potrzeby jego nabycia.


Mówi się, że dobra reklama, to połowa sukcesu. Nie zawsze tylko od tego to zależy, jednak na pewno jeśli nie będziemy widzieć, lub słyszeć o danym produkcie, nie odczujemy potrzeby jego nabycia. Warto więc tak zorganizować akcję reklamową, żeby jak największe grono konsumentów nas poznało.

W tym celu warto skorzystać z odpowiednich usług oferowanych przez profesjonalistów, na przykład oklejanie samochodów. Jest to bardzo dobry sposób na przyciągnięcie klientów, z racji faktu, że nie przegapią tej reklamy. Możemy również zaufać i wypróbować ulotki, jednak jest mało prawdopodobne, że w tej mnogości papierków akurat naszą ulotkę ktoś przeczyta i nie wyląduje ona od razu w śmieciach. Na przykład w dużych miastach takich jak Warszawa, Katowice czy Kraków takich ulotek jest mnóstwo więc, trzeba się zastanowić czy zaczynać ten typ reklamy. Coraz częściej firmy wybierają statuetki jako alternatywną formę reklamy.

Patrząc obiektywnie, jest naprawdę wiele możliwości żeby zareklamować swoją firmę. Najpierw jednak musimy zdecydować, do kogo będzie ona adresowana, tak więc musimy określić odpowiedni target naszej reklamy. Później dopiero możemy cośkolwiek tworzyć i oczekiwać konkretnych efektów. Wszystko początkowo zależy od nas.

Musimy również posiadać coś, co nas wyróżni od konkurencji i dzięki czemu nakłonimy ludzi do skorzystania jednak z oferty dobrej agencji reklamowej i kupić na przykład gadżety reklamowe. W ostatnich czasach furorę robią puchary i statuetki. Ogólnie rzecz biorąc trzeba mieć naprawdę dobry pomysł na firmę.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Telebimy

Telebimy


Autor: Radosław Witek


Takie reklamy, to nic innego jak telebim na których jest wyświetlana reklama. Ktoś wykupuje sobie taki telebim, wypożycza i zgarnia pieniądze. Ekrany led są bardzo opłacalne z racji tego, że po pierwsze są funkcjonalne.


W ostatnich czasach coraz częściej spotykamy się z ruchomymi reklamami wyświetlanymi na telebimie. Jest to nowość, dlatego jeszcze przyciąga wzrok i dlatego jest jeszcze opłacalne.

Takie reklamy, to nic innego jak telebimy na których jest wyświetlana reklama. Ktoś wykupuje sobie taki telebim, wypożycza i zgarnia pieniądze. Ekrany led są bardzo opłacalne z racji tego, że po pierwsze są funkcjonalne, możemy na nich oglądać film, słuchać sprawozdania, oglądać reklamy, a po drugie samo wypożyczenie ich jest bardzo opłacalne.

W tej chwili jest moda na reklamy ruchome, tak więc każdej większej firmie na tym zależy. Potencjalni klienci szybciej zwrócą uwagę na jakiś ruch w powietrzu, niż na ulotki, których setki mają za wycieraczkami w samochodach, w domach i skrzynkach pocztowych.

Oprócz tego z takiej ruchomej reklamy(ekrany led) jesteśmy w stanie coś zapamiętać, co dla firmy oznacza bardzo często wzrost sprzedaży albo chociaż wzrost popularności. Jest to bardzo efektywny sposób reklamy, dlatego też te ekrany są coraz popularniejsze.

Każdy kto prowadzi firm, wie, że reklama jest potrzebna, a coraz tańsze i bardziej efektowne jej wytwory pozwalają dotrzeć do coraz szerszej grupy ludzi. Reklama telebimowa jest już w zasięgu nowych małych firm, ponieważ koszty takiego telebimu są już naprawdę niewielkie. Więc nie zwlekaj i już dzisiaj zainwestuj w ten typ reklamy. Z pewnością ta reklama szybko się zwróci i przyniesie Ci zyski.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Reklama przy wykorzystaniu materiałów poligraficznych.

Reklama przy wykorzystaniu materiałów poligraficznych.


Autor: Dawid Kowalski


Artykuł dotyczący wykorzystywania tradycyjnych środków przekazu takich jak rollupy, bannery, ulotki i plakaty oraz porównanie reklamy poligraficznej z reklamą multimedialną.


Wydawałoby się, że przy wzrastającej popularności, multimediów tradycyjne formy przekazu reklamowego, takie jak ulotki, plakaty, bannery czy rollupy powoli zanikają. Faktem jest, że branża poligraficzna jest jedną z branż na której najbardziej odbił się kryzys (obok przemysłu metalowego i branży transportowej) podczas gdy wszelkiego rodzaju firmy i agencje reklamowe oferujące tworzenie stron internetowych i reklamowych kampanii internetowych nie odczuły aż tak bardzo spadku popytu.

Moim zdaniem mimo, że Internet, jest tak naprawdę jedynym medium reklamowym, które daje praktycznie nieograniczone możliwości sprawdzania skuteczności kampanii reklamowych - prowadząc np. kampanie sklepu internetowego dokładnie wiadomo z którego banneru lub linka/odnośnika osoba trafiła na niego, z jakiej strony przyszła, z jakiej korzysta przeglądarki, ile stron i jakie produkty przeglądała , ile czasu jej to zajęło a nawet z jakiego jest miasta. Ponadto Internet jest najtańszym medium biorąc pod uwagę koszty wydane na dotarcie do potencjalnych klientów (tańsze jest tylko radio). Jednak Internet ma również poważną wadę - nie dociera do wszystkich grup społecznych i jest jeszcze stosunkowo mało dostępny wg danych urzędu statystycznego jedynie 41% gospodarstw domowych posiada dostęp do Internetu (dane za 2007 rok opublikowane w 2009).

Inaczej sprawa ma się z plakatami, billboardami czy ulotkami po pierwsze człowiek musi obejrzeć zazwyczaj kilka do kilkunastu razy daną reklamę, żeby są zapamiętać i przekonać się do zakupu. Nie ma gwarancji, że osoba trafi na tą samą stronę internetową, natomiast jest prawie pewne, że zobaczy tą samą reklamę kilka razy np. na przystanku czekając na tramwaj lub autobus. Poligraficzne materiały dostarczane pod drzwi i do skrzynek również dłużej są oglądane, np. gdy leżą na biurku czy stoliku czekając na wyrzucenie czy poniewierają się przy drzwiach - w przypadku stron www - jeżeli nie wzbudzą zainteresowania od razu są natychmiast zamykane i znacznie trudniej jest jej ponownie zwrócić uwagę temu samemu klientowi. Pewną wadą jest cena tego typu tradycyjnej reklamy i niewielka interaktywność, ale zdolny grafik potrafi przygotować reklamę zwracającą uwagę bez wykorzystania multimediów.

Podsumowując reklamę na pewno należy dostosować do oferowanego produktu i grupy docelowej (klientów) nie dyskredytowałbym plakatów czy ulotek - po prostu mają zastosowanie w innych warunkach niż multimedia.


Dawid Kowalski
anansi.pl
programy partnerskie Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Seks i erotyka w reklamie

Seks i erotyka w reklamie


Autor: Dawid Kowalski


Artykuł dotyczący wykorzystywania erotyki w reklamie oraz próba wyjaśnienia dlaczego motyw erotyki jest tak popularny przy promowaniu produktów


Do napisania tego artykułu sprowokowało mnie wydarzenie, które niedawno miało miejsce - , działam w kilku programach partnerskich m.in. w programie partnerskim złotych myśli. Pewnego dnia, wygenerowałem wszystkie dostępne darmowe fragmenty ebooków. Wydawnictwo „Złote myśli" skupia się głównie na ebookach i książkach z zakresu samodoskonalenia i przedsiębiorczości, jednak ,ma w swojej ofercie m.in. kilka poradników komputerowych, książek kucharskich bajek jak również książki o tematyce erotycznej. Wygenerowane ebooki umieściłem na darmowej platformie p2p (wymiany plików) zrzeszającej bardzo dużą społeczność. Regulamin platformy zakładał, że plik nie ściągany przez miesiąc zostaje kasowany. Kilka dni temu sprawdziłem jak się ,mają moje darmowe fragmenty. Po pół roku z ponad 300 ebooków o różnej tematyce zostały trzy: „ angielskie czasy", „psychologia wywierania wpływu" i „odważnie o seksie" przy czym ostatni tytuł był niekwestionowanym liderem, pod względem ilości pobrań.

Z powyższego przypadkowego eksperymentu można wywnioskować, że tematyka seksu cieszy się stałym (ebook pobierany znacznie częściej niż raz w miesiącu) i bardzo silnym zainteresowaniem. Wobec tego nie powinien dziwić fakt przesycenia reklam seksem i erotyką. Praktycznie w każdym medium niezależnie czy jest to medium bardziej tradycyjne jak radio i prasa czy bardziej nowoczesne jak np. Internet (mini gry flash, kampanie wirusowe) wyraźnie widać podteksty seksualne. I tak w radiu mamy rozmowę pary, która bardziej pasuje do próby zaciągnięcia kobiety do łóżka niż przedstawienia oferty sprzedaży mebli, w pobliżu jednej z niemieckich dróg zakazano umieszczania billboardów reklamujących bieliznę, przez półnagą modelkę (z powodu drastycznego wzrostu wskaźnika wypadków samochodowych) w telewizji mogliśmy podziwiać Kubę Wojewódzkiego uciekającego przed modelkami w strojach kąpielowych.

Z jednej strony można mieć pretensje do momentami monotematycznych kampanii reklamowych (obecnie reklamy bardzo niewielu produktów nie zawierają podtekstów seksualnych), jednak należy również wziąć pod uwagę fakt, że kampanie musza zwracać uwagę, prowokować i co najważniejsze podnosić wskaźniki sprzedaży. Wiec jeżeli seks i erotyka spełnia powyższe warunki dlaczego jej nie wykorzystywać?


Dawid Kowalski
anansi.pl
programy partnerskie Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.