czwartek, 24 stycznia 2013

Rewolucja w reklamie

Rewolucja w reklamie

Autorem artykułu jest Dariusz Tryba


Co łączy Mikołaja Kopernika, Alberta Einsteina i Krzysztofa Kolumba? Pytanie to jest dziecinnie proste i już uczeń podstawówki potrafi zauważyć, że wszyscy wymienieni byli wielkimi odkrywcami. Ich odkrycia przyczyniły się do całkowitej zmiany postrzegania świata, a co za tym idzie – wszystkie ... Co łączy Mikołaja Kopernika, Alberta Einsteina i Krzysztofa Kolumba? Pytanie to jest dziecinnie proste i już uczeń podstawówki potrafi zauważyć, że wszyscy wymienieni byli wielkimi odkrywcami. Ich odkrycia przyczyniły się do całkowitej zmiany postrzegania świata, a co za tym idzie – wszystkie one miały implikacje dla późniejszego rozwoju rozmaitych wynalazków, filozofii oraz podejścia do życia i natury ludzkiej.

Także psychologia miała swojego geniusza – był nim Zygmunt Freud. To on stwierdził, że człowiek nie jest panem nawet we własnym domu, bo rządzi nim podświadome imperium konfliktów, popędów i mechanizmów obronnych. Mimo, że jego teorie trudno jest zweryfikować, a ich sens w świetle najnowszych badań psychologicznych wydaje się wątpliwy, to jednak idea rządów podświadomości okazała się jak najbardziej trafna i oddająca funkcjonowanie ludzkiej psychiki.

Współczesna metodologia eksperymentalna i rozwój technik neuroobrazowania, dzięki któremu możemy zobaczyć jak dany proces wygląda w mózgu, dowiodły, że ludzie o wiele częściej niż postępują racjonalnie, są istotami racjonalizującymi podjęte przez siebie naprędce decyzje. A w tych decyzjach kierują się swoimi emocjami, automatycznie wyuczonymi reakcjami i schematami poznawczymi.

Dlaczego tak się dzieję?

Potęga podświadomości

Mózg ludzki to mikrokosmos tajemnic. Wiele rzeczy udało nam się już jednak odkryć. I tak wyobraź sobie drogi czytelniku, że posiadasz w swoim domku o powierzchni około 200 m2 instalację grzewczą, która pochłania 20% energii elektrycznej a zajmuje zaledwie 2% powierzchni. Jak często byś ją uruchamiał? O ile nie jesteś Billem Gatesem, to najprawdopodobniej wprowadziłbyś radykalne oszczędności i określony czas jej działania, tak aby „nie pójść z torbami”.

Analogiczna sytuacja dotyczy naszego mózgu. Jeśli tak kosztowny organ wymaga takich nakładów energii przy podejmowaniu nawet najprostszych działań, to wykorzystując non – stop jego pełne obroty męczyłoby nas nawet oddychanie.

Dlatego też gros czynności, które wykonujemy na codzień nie wymaga naszego skupienia ani świadomości – zachodzą one automatycznie, bezwiednie, nieświadomie. To tak, jak z jazdą samochodem – na początku wydaje się to strasznie skomplikowana aktywność, ale później od świadomości zależy jedynie chęć lub potrzeba jechania.

Nieświadomość agencji reklamowych

Nieświadomi potęgi podświadomości są twórcy przekazów reklamowych. Kiedy włączymy pierwszy lepszy program i pojawi się w nim reklama, to zaledwie 10% z nich spełnia kryteria, dzięki którym może skutecznie wywierać wpływ na ludzką psychikę i sprawiać, że produkt w niej prezentowany zwiększy swój udział w rynku.

Taki stan rzeczy wynika z wyobrażenia wielu agencji reklamowych, że oto reklama jest odbierana przez telewidza świadomie, że koncentruje on na niej całą swoją uwagę i racjonalnie przetwarza pojawiające się w niej argumenty. Tymczasem chyba nie muszę tłumaczyć dlaczego tak się nie dzieję. Na samo słowo reklama przechodzi zapewne po większości z was dreszcz, bo pojawiają się one w najbardziej nieodpowiednich momentach i co najwyżej stanowią okazję do wyjścia do toalety lub zmiany programu TV.

Poza tymi pobudkami, raczej mało kto ma motywację, żeby w przerwach dobrego filmu, który oglądamy w celu odprężenia się, nagle przestawić się w tryb analityczny, dzięki któremu będziemy mogli porównać oferty poszczególnych produktów i zapisać je na kartce przed pójściem rano do sklepu po mleko i inne produkty codziennego użytku.

Reklamy przetwarzamy płytko, pobieżnie i na ogół twierdzimy, że działają na innych ludzi, ale nie na nas samych. Tryb, w którym przetwarzamy informacje reklamowe to tzw. low – involvement processing. Charakteryzuje się on kierowaniem informacjami peryferycznymi – takimi jak wiarygodność źródła informacji, znak afektywny, interakcja informacji z nabytym doświadczeniem.

Coraz więcej agencji współcześnie zdaje sobie sprawę z odkryć psychologii, ale na ogół stosuje się do wiedzy rodem z lat 70' XX wieku lub robi to dość nieudolnie. Taki stan rzeczy nie dziwi – współczesna psychologia stała się bardziej zawiła, ale za to precyzyjniejsza niż kiedykolwiek – do jej wykorzystania nie wystarczy już przeczytanie kilku podręczników, a ukończenie studiów. Toteż, kiedy twórcy reklam próbują ją stosować według własnego uznania, rysują nam się abstrakcyjne dla naszego umysłu asocjacje wielkiej dziewiątki z kosztem pakietu startowego albo biegnących ludzi, którzy przekształcają się w kulę, niszczącą stojący jej na przeszkodzie mur z siłą działania napoju energetycznego. Takie obrazki nawet naszej świadomości mogą sprawić nie lada problem ze zrozumieniem, a co dopiero o wiele prostszym ewolucyjnie strukturom podkorowym naszego mózgu.

Zaawansowana metodologia

Konstruowanie reklam to jedno, natomiast sprawdzanie ich skuteczności to druga bardzo ważna kwestia.

Najpopularniejszymi metodami są dzisiaj pogłębione wywiady grupowe i indywidualne. Nieco rzadziej stosuje się rozmaite kwestionariusze i inne narzędzia do pomiarów ilościowych. To co jednak jest znamienną cechą wszystkich tych metod, to fakt, że mierzą one głównie świadome postawy i spostrzeżenia.

Język jest jednak bardzo młody i potrafimy posługiwać się nim zaledwie od godziny – jeśli przyjmiemy, że na Ziemi żyjemy od 24h. Stanowi on wytwór struktur korowych w mózgu, które na ogół są bardzo słabo połączone ze strukturami podkorowymi – ewolucyjnie starszymi częściami centralnego układu nerwowego. To między innymi dlatego nad emocjami nie mamy kontroli – mimo, że wiemy iż ktoś bliski nas skrzywdził, wciąż emanujemy do niego pozytywnymi emocjami, mimo że staramy się je zagłuszyć złością czy innymi negatywnymi reakcjami (to dlatego Kasia kocha Tomka, mimo że wie jaki to drań).

Język posiada zatem ograniczony dostęp do naszej podświadomości. Jakże często się zdarza w końcu, iż mamy problem z opisaniem własnych uczuć? Nie jest on zatem w stanie opisać naszych utajonych postaw, a to właśnie one stanowią predyktor zainteresowania produktem dzięki działaniu reklamy.

Panaceum stanowią rozbudowane plany eksperymentalne, które potrafią precyzyjnie dotrzeć do naszej podświadomości i sprawdzić, czy dana reklama jest skuteczna i jak wypada na tle konkurencji. Na dodatek można sprawdzić, czy faktycznie wzbudza ona w odbiorcy chęć działania (zakupu produktu).

To wszystko wynika z najnowszych odkryć psychologów i neurobiologów, które wywołały spore zamieszanie nawet w tych środowiskach, bowiem także tam panował spór o rolę i siłę procesów podświadomych. Dzisiaj już psychologowie nie mają wątpliwości jaka siła drzemie w ludzkiej podświadomości, pora aby ta rewolucja przeniosła się do świata biznesu, bowiem nie ma nic lepszego niż dobry mariaż nauki z biznesem. Wojskowi już dawno poślubili naukę, nadszedł czas aby to samo stało się z bisnesem – korzyści będą obustronne – w końcu po to ludzie biorą śluby. ---

Autor: Jarosław Świątek, SWPS Wrocław, Polski Portal Psychologii Społecznej

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Reklama i promocja produktu

REKLAMA I PROMOCJA PRODUKTU

Autorem artykułu jest Zofia Biegańska


Uwagi na temat reklamy i promocji usług lub produktu na stronach www.
Wszyscy zdajemy sobie sprawę jak ważne jest zaistnienie naszych usług, lub oferowanego towaru w świadomości żywych odbiorców. Wszyscy też zdajemy sobie sprawę z faktu, że w świecie Sieci, w którym ilość potencjalnych konkurentów wzrasta szybciej, niż możemy sobie to uświadomić, musimy posiadać wiedzę i narzędzia, które pozwolą nam podjąć próbę przebicia się w tej straszliwej, pełnej pułapek dżungli.

Istnieją liczne możliwości skorzystania z darmowych form promocji i reklamy internetowej, które mogą przyczynić się do zwiększenia PR strony, generowania linków i przekierowań na stronę docelową. Jedną z form reklamy jest częste publikowanie unikalnych treści dotyczącej naszej działalności na dostępnych blogach, włączanie sie do dyskusji na forach tematycznych, czy zapraszanie do publikacji na własnych stronach.

Portal Blogów Reklamowych pragnie zaprosić wszystkich chętnych do dzielenia się opiniami na temat skuteczności stosowanych przez siebie technik dotyczących reklamy i promocji oraz udzielenia rad nowicjuszom w tej dziedzinie. ---

http://www.blog.eagleblogs.com darmowa reklama internetowa

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Czym są wizytówki i jak ważne są dla osoby prowadzącej biznes?

Czym są wizytówki i jak ważne są dla osoby prowadzącej biznes?

Autorem artykułu jest Dawid Jaroński


Czy wiesz, że wizytówki są jednym z najważniejszych narzędzi w relacjach biznesowych? Współdecydują one o tym czy będziesz postrzegany jako osoba godna zaufania, z którą warto prowadzić interesy. Wizytówka jest odbiciem Twojego biznesu, najlepszych Twoich cech. Podkreśla prestiż i elegancję Ciebie jako osoby i oczywiście kojarzonej z tym firmy. Jednym ze sposobów budowania pozytywnego wizerunku firmy jest zaangażowanie w każdą, nawet najmniejszą część Twojego biznesu. Szczegóły są bardzo ważne i to czy Twoja wizytówka zrobi wrażenie na kontrahencie może zdecydować o sukcesie Twojej firmy.

Projektowaniem wizytówek zajmuje się już od wielu lat i często spotykam osoby, które nie zdają sobie zupełnie sprawy z tego, jak ważną częścią całego ich biznesu jest ten „prosty” kartonik. To od pierwszego kontaktu z potencjalnym partnerem biznesowym, wymianie wizytówek a więc przekazaniem sobie wzajemnie kontaktów może się rozpocząć wielki biznes.

Jak ważne w biznesie są profesjonalne wizytówki?
Wyobraź sobie spotkanie biznesowe dwóch osób... wyobraź sobie, że jedną z nich jesteś Ty
Idziesz na spotkanie, na którym chciałbyś zrobić jak najlepsze wrażenie, przedstawiając Siebie i Swoją firmę osobie, która potencjalnie stanie sie Twoim partnerem biznesowym na długie lata. Zastanawiasz się, w jaki sposób pokazać siebie jako profesjonalną i godną zaufania osobę, z którą warto robić interesy.

Teraz już wiesz... potrzebne są Ci profesjonalnie zaprojektowane i wydrukowane wizytówki, które zrobią ogromne wrażenie na osobie, której je wręczysz. Pamiętaj, iż w biznesie liczą się nawet drobne szczegóły i dlatego dzięki wizytówce Twoja firma zyska w oczach potencjalnego klienta profesjonalny charakter już na samym początku współpracy.

Porada: Jeśli chcesz mieć pewność, że dana drukarnia profesjonalnie zaprojektuje i wydrukuje Twoje wizytówki przeczytaj opinie innych klientów, sprawdź dla kogo drukarnia już wykonała wizytówki a na koniec poproś o możliwość przesłania próbki druku – zamów choćby najmniejszy pakiet wizytówek przed większym zamówieniem. To Ci pomoże upewnić się o jakości i nie wyrzucić pieniędzy w błoto. ---

Symilo. Quality of Print - Wizytówki, które na każdym zrobią duże wrażenie

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Lokalna e-reklama

Lokalna e-reklama

Autorem artykułu jest Magda Konarska


Artykuł przedstawia zalety lokalnej e-reklamy. Reklama lokalna jest najbardziej skuteczną formą reklamowania się dla lokalnych firm.

Internet stał się głównym narzędziem reklamy lokalnej.
Portale, serwisy www oraz wyszukiwarki pozwalają na szybkie dotarcie do klientów z danego regionu.

Jest to na tyle skuteczna forma reklamy, ponieważ dociera do grupy odbiorców zamieszkujących ten sam region co reklamodawca.

W ten sposób, odbiorca może dowiedzieć się gdzie znajduje się najbliższy magiel, w jakich godzinach jest czynny i co oferuje.

Odbiorcy, czyli mieszkańcy danego regionu, przeglądając portale i serwisy lokalne znajdują tam reklamy i oferty firm z sąsiedztwa. Często nie wiedzą, że w ich miejscowości działa firma sprzedająca poszukiwane przez nich produkty lub świadcząca potrzebne im usługi

W tym momencie, wycieczki na zakupy do innych miast stają się zbędne. Pozwala to osiągnąć konsumentom pewien poziom zadowolenia, oszczędność kosztów i czasu.

Wiadomo: zadowolony klient- dobry klient.

Trzymając się tego hasła, należy zaufać internetowej reklamie lokalnej.

Dobrym przykładem zastosowanie takiej formy reklamy jest portal Karczew24.pl., www.karczew24.pl ---

Karczew24.pl- niezależny portal miasta i gminy http://www.karczew24.pl

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Historia papieru

Historia papieru

Autorem artykułu jest Dawid Jaroński


Dowiedz się jak powstawał papier na przestrzeni dziejów, który obecnie możemy zaoferować m. in. do produkcji wizytówki Po raz pierwszy papier otrzymano w Chinach, jako pozostałość po myciu jedwabnej waty, czynność tę wykonywano na matach. Polegała ona na zwilżaniu i ubijaniu jej kijami. Po zdjęciu waty na tychże matach osadzał się cienki nalot, który po wypchnięciu nadawał się do pisania. Ponieważ jedwab był bardzo drogi Chińczycy zastąpili go włóknami roślinnymi i szmatami lnianymi.

Wynalezienie tych składników do produkcji materiału pisarskiego przypisuje się Tsai Lunowi około roku 107 n.e. Masa papierowa składała się z włókien tkanin miażdżonych i tłoczonych w cienkie arkusze. Była to produkcja polegająca na powtórnym zużyciu tkanin, później dodawano do składników włókna roślinne oraz inne surowce (np. Stare sieci rybackie). Nowy materiał rozpowszechnił się bardzo szybko dzięki zapoznaniu z nim cesarz. Tajemnica produkcji papieru była zazdrośnie strzeżona przez prawie 700 lat.

Mimo to ok. 750 roku Arabowie nauczyli się jego wytwarzania od jeńców chińskich, ujawniając tajemnicę produkcji innym krajom ze świata arabskiego. Prawdopodobnie już w III wieku składniki do wytwarzania papieru znali Koreańczycy. W VI wieku umiejętności te posiedli Japończycy, którym tajemnicę wytwarzania papieru zdradził koreański mnich Dancho. Japoński papier, niedługo po tym, stał się lepszy jakościowo od koreańskiego. W IX wieku istniało w Japonii ponad 40 warsztatów produkujących papier wysokiej jakości m. in. Z kory drzew Kozo, mitsumata i Krzewu gampi.

Po przez migrację ludów droga papieru obiegła cały świat. Do Europy dotarł jedwabnym szlakiem, który biegł przez Azję Środkową, Persię, Egipt, Afrykę i Hiszpanię. Tu w 1154 roku zbudowano pierwszą papiernię. Niezależnie od Chin w Ameryce Środkowej w plamieniach Majów wyrabiano materiał papierniczy z kory i łyka dzikiego figowca.

Obecnie istnieje wiele papierni produkujących wspaniałe i niepowtarzalne papiery nadające się do wielu zastosowań oraz technik drukarskich.

Nasza firma współpracuje z najlepszymi hurtowniami papierów w Europie, wykorzystujemy papier do produkcji takich produktów jak wizytówki, papiery firmowe oraz wiele innych materiałów promujących firmę. --- Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl