niedziela, 7 czerwca 2015

Często popełniane błędy związane z promocją i reklamą w wyszukiwarce Google...

Często popełniane błędy związane z promocją i reklamą w wyszukiwarce Google...


Autor: Jacek Pietrasiuk


Wiele firm rozpoczyna działania promocyjne w internecie od pozycjonowania swojej strony internetowej. Pozycjonowanie z kolei zazwyczaj zaczynają od doboru słów kluczowych.


Korzystając z narzędzia Google Keyword Tool sprawdzają jakie słowa kluczowe z danej branży mają dużą ilość wyszukiwań i na tej podstawie podejmują decyzję odnośnie pozycjonowania tych konkretnych słów kluczowych.

Gdzie jest błąd w takim działaniu ?

Po pierwsze duża ilość wyszukiwań danego słowa kluczowego nie oznacza, że będzie ono generowało satysfakcjonującą nas konwersję. Konwersją może być np. sprzedaż lub inna akcja, na której nam zależy. Po drugie frazy z największą ilością wyszukiwań, są to frazy ogólne (najczęściej jednowyrazowe), które pozycjonuje się niezwykle trudno. Na takie frazy jest zazwyczaj bardzo duża konkurencja, więc proces ich pozycjonowania jest drogi i długotrwały, a pozycjonowanie jak każde inne działanie promocyjne czy reklamowe musi przynieść zwrot z inwestycji.

Najlepszym rozwiązaniem przed podjęciem decyzji o pozycjonowaniu jest stworzenie kampanii linków sponsorowanych Google AdWords i określenie na podstawie wklejonego na stronę internetową kodu konwersji, które słowa lub frazy kluczowe generują największą sprzedaż lub inną oczekiwaną przez nas akcję np. złożenie zapytania ofertowego poprzez wypełnienie formularza na stronie. Kampania w AdWords najczęściej pokaże, że najlepiej konwertują frazy dwu i trzy wyrazowe (tzw. frazy z długiego ogona). Poza tym, że zwykle takie frazy są skuteczniejsze, to jest na nie także mniejsza konkurencja, dzięki czemu łatwiej, taniej i szybciej można się na nie wypozycjonować.

Jak to wygląda w praktyce ?

Za przykład niech posłuży branża rolet. Słowo „Rolety” jest wyszukiwane miesięcznie 301 tys. razy. Fraza „Rolety zewnętrzne” jest wyszukiwana 40,5 tys. razy. Natomiast fraza „Rolety zewnętrzne ceny” jest wyszukiwana 4,4 tys. razy. Osoba wpisująca do wyszukiwarki Google słowo „Rolety” najczęściej szuka informacji o roletach (niekoniecznie myśląc o zakupie). Mimo dużej ilości wyszukiwań tego słowa kluczowego najprawdopodobniej nie konwertuje ono zbyt dobrze. Natomiast osoba wpisująca w wyszukiwarce „Rolety zewnętrzne ceny” jest prawdopodobnie gotowa na zakup takiego produktu.

Przed uruchomieniem kampanii linków sponsorowanych Google AdWords powinieneś również zwrócić uwagę na słowa i frazy kluczowe, na które najwięcej wejść ma Twoja konkurencja. Warto takie słowa i frazy kluczowe dodać do swojej kampanii i sprawdzić jak będą one konwertowały. Jeśli Twoja konkurencja robi profesjonalny marketing w wyszukiwarce Google, to prawdopodobnie słowa i frazy, na które ma dużo wejść są tymi wartościowymi. Takie słowa i frazy możesz sprawdzić korzystając z tego oto darmowego narzędzia.


Autor: Jacek Pietrasiuk właściciel StrategieWzrostu.pl. Więcej artykułów na jacekpietrasiuk.pl.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Hostessa w Święta

hostessa w Święta


Autor: Katarzyna Kural


Przed nami radosny okres roku- Święta Bożego Narodzenia. Dzięki pięknym dekoracjom i świątecznym piosenkom zima wydaje nam się cieplejsza i mniej sroga.


Świąteczny czas sprawia również, że sięgamy chętniej do naszych portfeli i kupujemy prezenty. Tak, tak, prezenty- piękne, w kolorowych, błyszczących torebeczkach, które niestety...kosztują nas sporo pieniędzy.

Jednak nie upadajmy na duchu, ponieważ tam gdzie zakupowe szaleństwo, tam też roi się od promocji a gdzie promocje nie może zabraknąć hostess. I tak drogie Panie możemy podratować swój budżet pracując dla agencji hostess. W tym radosnym, zimowym czasie agencje hostess mają wzmożone zapotrzebowanie na śnieżynki, anielice czy panie mikołajowe, które w świątecznych strojach przechadzają się po centrach handlowych. Jest to więc okazja by szybko zarobić dodatkowe pieniądze na świąteczne podarunki.

W dobrych agencjach hostess możemy liczyć na stawki od 10 zł za godzinę wzwyż. Stawki wręcz szybują w górę jeśli hostessy występują w nietypowych strojach. Możecie być pewne tego, że w przebraniu renifera zarobicie znacznie więcej niż wcielając się w pospolitą śnieżynkę.

Ponieważ zależy nam na szybkim wzbogaceniu się, nie szukajmy pracy przez tradycyjne portale ogłoszeniowe. Znacznie szybciej znajdziecie pracę i uzyskacie odpowiedź od agencji hostess zgłaszając się na Facebooku. Wystarczy odnaleźć na FB interesują nas agencję a oferty pracy czekają na ich "ścianie".

Kiedy już dostaniecie pracę pamiętajcie aby dokładnie przeczytać umowę aby nie okazało się, że wynagrodzenie za swoją pracę dostaniecie dopiero po Nowym Roku. Najlepiej wprost poprosić pracodawcę o wypłatę przed Świętami, licząc na to że świąteczna atmosfera udzieliła się również pracodawcy.

Z okazji Świąt życzę Wam uczciwych pracodawców i dobrze płatnych, ciekawych zleceń!


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Gdzie rozdawać ulotki? Kraków, Warszawa czy inne miasta?

Gdzie rozdawać ulotki? Kraków, Warszawa czy inne miasta?


Autor: Karol Stopka


Załóżmy, że mamy do dyspozycji ograniczony budżet na ulotki. Gdzie powinniśmy uderzyć, żeby wykorzystać go jak najlepiej? Które miasta wybrać?


wizytówkiRozdawane na ulicach ulotki mogą wydawać się mało efektywną formą reklamy. W końcu kto zwraca uwagę na to, co dostaje do ręki. A jednak kolejne firmy angażują się w tę formę promocji i przynajmniej część z nich robi to bazując na konkretnych wyliczeniach. Uwzględniają w nich liczbę osób, które dostają ulotki, a także ogólną ich liczbę. W sumie mogą w ten sposób wyliczyć, ile ulotek jest im potrzebnych i jaki przyniesie efekt ich dystrybucja.

Dopasowanie przede wszystkim

Rzecz w tym że efektywność, jaką cechują się ulotki może być różna. Zależy w dużej mierze od tego, jak dopasowana jest grupa docelowa do oferowanych produktów i usług. To dlatego wybór miejsca, gdzie będą rozdawane ulotki ma tak duże znaczenie.

Jeśli więc rozważać w tym kontekście czy lepsza jest Warszawa czy może Kraków lub Wrocław, trzeba najpierw zastanowić się nad tym, jaki produkt jest oferowany. I gdzie mogą mieszkać ludzie, którzy będą zainteresowania jego kupnem.

Podejście, które się sprawdza

Takie podejście wydaje się oczywiste dla każdego, kto chociaż otarł się o podręcznik do marketingu, jednak wcale nie jest powszechne. Jakże często zdarza się, że znajdujemy za szybą samochodu ulotki reklamujące kredyty chwilówki. Czy jednak ktoś, kto je tam wkłada zastanowił się, czy ktokolwiek należący do klasy średniej będzie chciał skorzystać z takiej oferty? Raczej nie.

Z drugiej strony coraz częściej widzimy na ulicach młodszych lub starszych ludzi, którzy rozdają ulotki w bardziej wyrafinowany sposób. Nie podchodzą do każdego, kto ich mija, ale wybierają konkretne osoby. W niektórych przypadkach kobiety, w innych starszych mężczyzn. Robią to, ponieważ zatrudniająca ich firma rozpoznała wcześniej rynek i określiła, jakiej grupy społecznej potrzeby spełnia ich produkt.

Miasta podzielone na zbiory

Biorąc pod uwagę powyższe można próbować określić jakie miasto może być najlepsze do rozdawania ulotek. Nie tylko to zresztą. Dzięki starannemu przemyśleniu kampanii można wybrać szczegółowo konkretne miejsce, gdzie ma się ona odbywać. Na przykład – w okolicy dworca czy przed uniwersytetem. Albo przeciwnie, na osiedlach wybudowanych w latach siedemdziesiątych. Wszystko jest tu względne.

Z reguły też wynikiem takiej analizy będzie pogrupowanie miast w zbiory. Do jednego należeć będą Warszawa, Kraków, Wrocław i Poznań. Najbardziej dynamiczne metropolie, w których mieszka najwięcej przedstawicieli klasy średniej. Tam trafiać będą ulotki reklamujące towary i usługi skierowane do tej właśnie grupy.

Miasteczka, zawody, wiek

W innym zbiorze znajdziemy ośrodki małe. Tam także mieszka spora grupa ciekawych klientów. Jednak przekaz kierowany do nich powinien być nieco inny. Tak samo zresztą, jak do mieszkańców wsi. O podziale na grupy wiekowe czy zawodowe nie wspominając.

Co to wszystko oznacza? Tyle, że przygotowując kampanię ulotkową należy dobrze się zastanowić. Przemyśleć każdy jej aspekt i dopiero wtedy ruszać do boju.


ulotki Warszawa

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Czy skuteczna reklama może być tania?

Czy skuteczna reklama może być tania?


Autor: Kamil Kluziak


Omówienie przykładowych rozwiązań reklamowych dających duże efekty przy relatywnie niskich kosztach w porównaniu z czasem antenowym dużych stacji telewizyjnych oraz radiowych.


Twórcy reklam i wszelkiego rodzaju marketingowcy, prześcigają się w wynajdowaniu coraz to nowych sposobów na skuteczną i pomysłową akcję promocyjną. To, że reklama jest dźwignią handlu wiedzą już doskonale nawet amatorzy, jednak przy obecnej konkurencji na rynku, marketing musi prowadzić ze sobą jasny i czytelny przekaz, zrozumiały dla każdego potencjalnego odbiorcy. Każdy chce zaistnieć na rynku, każdy chce by jego marka była rozpoznawalna, jednak nie każdy jest w stanie zapłacić setki tysięcy złotych za minutę czasu antenowego największych telewizyjnych stacji, podczas okresu ich największej oglądalności. Dla tych, których jeszcze nie stać na tak ekstrawagancką formę reklamy, pozostają dziesiątki rozwiązań, od prasy i radia poprzez ulotki i promocje a skończywszy na zamawianiu i rozdawaniu długopisów, kubków, kalendarzy czy nośników pendrive z nadrukiem logo firmy. Te działania przynoszą, zgodnie z badaniami prowadzonymi przez studentów Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu, zaskakująco dobre efekty a biorąc pod uwagę ich koszt, stają się obecnie niemal obowiązkowym elementem promowania własnego biznesu. Korzystając z gadżetów reklamowych możemy w prosty sposób zaistnieć w pamięci naszego klienta na dłuższy okres czasu. Logo naszej firmy naniesione na taki przedmiot pozostaje przez dłuższy czas przydatnym obiektem użytkowym. Fakt ten powoduje iż klient będzie często widzieć nasze logo co przyczyni się do jego zwiększenia jego przywiązania do naszej firmy.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Kubki reklamowe a EURO 2012

Kubki reklamowe a EURO 2012


Autor: Franciszek Konrad Bułak


Wielkimi krokami zbliża się dzień rozpoczęcia naszej największej narodowej imprezy w piłce nożnej. Jednak oprócz coraz większej ilości informacji w wszelkich wiadomościach telewizyjnych, nie możemy poczuć atmosfery tego święta. Jak można dodatkowo wypromować tę nadciągającą imprezę, aby poczuć atmosferę mistrzostw Europy już dziś?


Dotychczas tylko raz, jak do tej pory, widziałem różnego rodzaju gadżety promocyjne związane z tym wielkim wydarzeniem. Było to w markecie, który jest oficjalnym sponsorem naszej reprezentacji kraju w tym sporcie. Nigdzie indziej nie zdarzyło mi się zauważyć choćby cząstki promowania tej imprezy. Może to jeszcze nie czas na tego typu zabiegi? Dlaczego nasz kraj nie chce lub nie umie wykorzystać potencjału tego typu wydarzenia? Dlaczego zamiast promować najważniejszą imprezę w historii naszego kraju, PZPN walczy z naszym orzełkiem?

Generalnie każdy, kto by chciał, mógłby odważyć się na zaprojektowanie całej kreacji wizerunku na tę imprezę. Zaczynając od różnego rodzaju gadżetów promocyjnych jak reklamowe kubki, długopisy, smycze, breloczki czy też nawet odświeżacze samochodowe, a kończąc na usługach poligraficznych, takich jak kalendarze, notesy czy też torby. Tak wykonana i dopracowana do ostatniego szczegółu kampania mogłaby przynieść dużo większe zyski, aniżeli bez niej. Tego typu przyrządy ludzie z miłą chęcią przyjmują i wykorzystują je na co dzień. Na pewno każdy chciałby mieć kubki z logo mistrzostw lub np. grafiką maskotek, które je reprezentują. Byłaby to doskonała pamiątka do końca życia i przedmiot wielu opowiadań w przyszłości. Wszystkie tego typu przedmioty nakręcałyby coraz bardziej atmosferę wokół EURO w naszym kraju, co przełożyłoby się na oglądalność samego turnieju i zwiększenie popularności tą dyscypliną sportu.


48 modeli kubków reklamowych w różnych wersjach kolorystycznych.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.