piątek, 29 września 2017

Logo i upominki reklamowe - jaki mają wpływ na sukces firmy?

Logo i upominki reklamowe - jaki mają wpływ na sukces firmy?


Autor: Anna Sobot


Każdy właściciel firmy powinien szczególną uwagę zwrócić na znak rozpoznawczy marki. Logo nie może być przypadkowe - musi współgrać z polityką przedsiębiorstwa. Należy także zadbać o to, by upominki reklamowe z logo były najwyższej jakości. Jak duży wpływ ma logo i gadżety na wizerunek marki?


Bardzo często zdarza się, że właściciele firm bagatelizują kwestię zaprojektowania logo firmy, co w późniejszym czasie wpływa na sukces i wizerunek firmy. Firma, która będzie miała mało ciekawe logo, będzie w oczach klientów wyglądać nierzetelnie i amatorsko. Przede wszystkim przedsiębiorca nie powinien samodzielnie brać się za stworzenie logo, tylko wynająć fachowca, czyli grafika komputerowego.

Po co nam grafik komputerowy?

Każdy właściciel firmy na pewno ma wstępną wizję tego, jak powinno wyglądać logo. Profesjonalny grafik komputerowy właśnie o to powinien zapytać w pierwszej kolejności. Praca grafika polega na tym, by wizję przekształcić w konkretny kształt i kolory. Relacja przedsiębiorca-grafik powinna więc opierać się na rozmowie. By grafik mógł zaprojektować estetyczne i spójne logo, musi pozyskać jak najwięcej informacji o marce, którą logo miałoby reprezentować. Dlaczego jest to tak ważne? Ponieważ źle zaprojektowane logo może zniechęcić klientów do marki. Prosty przykład: jeśli zajmujemy się sprzedażą ziół, powinniśmy mieć logo w stonowanych, naturalnych kolorach. Jeśli jednak prowadzimy działalność w dynamicznej branży, np. prowadzimy dyskotekę, możemy sobie pozwolić na odważne kolory w logo firmy.

Okazuje się, że charakter naszej działalności ściśle wpływa na to, jak będzie wyglądało logo. Profesjonalny grafik komputerowy zbierze i przeanalizuje informacje o marce i na podstawie tego, zaproponuje ciekawe logo.

Jeśli już zdecydujemy się na znak rozpoznawczy naszej firmy, czas pomyśleć o upominkach reklamowych, na których logo miałoby się znaleźć.

Upominki reklamowe - niezbędne w planie marketingowym

Jest mnóstwo sposobów na reklamę własnej firmy. Możemy się zdecydować na reklamy telewizyjne, radiowe lub prasowe, ale w tym przypadku musimy się liczyć z większymi kosztami. Przede wszystkim zależy nam, aby nasi klienci rozpoznawali i pamiętali o naszej marce. Dlatego tak ważne jest przekazanie części środków na reklamę na przydatne gadżety. Musimy wybierać takie gadżety, na których nasze logo będzie widoczne - tylko w ten sposób utkwi ono w pamięci naszych klientów. Nie bez znaczenia jest także jakość gadżetów. Słabej jakości gadżet, który będzie bezużyteczny i nieestetyczny, na pewno nie wpłynie pozytywnie na wizerunek naszej firmy.

Okazuje się, że logo naszej firmy oraz upominki reklamowe mają ogromny wpływ na wizerunek marki. Każdy klient zwraca uwagę na jakość, więc musimy decydować się na najlepsze rozwiązania. Nie oszczędzajmy budżetu na reklamę firmy. Wybierzmy profesjonalnego grafika i wybierzmy oryginalne i dobrej jakości gadżety. Tylko w ten sposób wpłyniemy na sukces firmy. Jeśli marka będzie dobrze postrzegana przez klientów, możemy liczyć na długofalowe relacje z nimi.


Przydatne gadżety, upominki reklamowe - wszystko to na abcnplus.com

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

17 komentarzy:

  1. Moim zdaniem również mają ogromny wpływ, każdy lubi dostać jakiś upominek , a jak ktoś coś dostaje za darmo to od razu może zmienić zdanie;) Fajnie jak gadżety czy upominki są przydatne,a nie bezużyteczne.

    OdpowiedzUsuń
  2. Logo to wizytówka firmy, zdecydowanie powinno być wysokiej jakości.
    A tracydyjne formy promocji firmy (takie jak gadżety reklamowe) według mnie stanowią świetne wsparcie np. dla reklamy online - warto w nie inwestować.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zgadzam się z wami. Logo jest mega ważne, upominki reklamowe już nie koniecznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zgadzam się ze swoją imienniczką i autorką zarazem. Takie drobnostki potrafią wiele zdziałać.

    OdpowiedzUsuń
  5. Myślę, że upominki reklamowe to całkiem dobra opcja. Na pewno dzięki nim wiele osób zapamięta daną firmę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Czasami takie upominki pomogą zdobyć klientów. Ale w naszym kraju raczej jest to zbędny dodatek ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Gadżety czy upominki to bardzo fajny dodatek do szerzej zakrojonej kampanii marketingowej - świetnie sprawdzają się też np. na eventach :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ostatnio zamawiałam np. szlafroki hotelowe z logo naszych apartamentów - gościom bardzo przypadły do gustu. ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zgadzam się, takie gadżety, to bardzo dobry sposób na reklamę :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja wychodzę z założenia, że logo jest wizytówką firmy. Musi być więc wykonane profesjonalne i pasować do branży danego przedsiębiorstwa.

    OdpowiedzUsuń
  11. Logo jest najważniejsze, jednak aby marketingowo się wyróżnić warto zainwestować w dobrej jakości ulotki czy wizytówki. Markę budują także drobiazgi takie jak kubki czy dlugopisy z logiem firmy.

    OdpowiedzUsuń
  12. Logo jest bardzo ważne. Warto poświęcić mu trochę pracy albo zlecić jego wykonanie specjalistom. W końcu to z nim będzie kojarzona nasza marka.

    OdpowiedzUsuń
  13. Upominki dla klientów to bardzo fajne rozwiązanie. Pozwala nawiązać lepsze i bliższe stosunki z kupującym. Myślę, że każda forma marketingu jest dobra, jeśli tylko przynosi jakiś skutek.

    OdpowiedzUsuń
  14. Wszelkie upominki reklamowe to świetny pomysł na promocję każdej firmy. Świetną opcją są z pewnością koszulki z nadrukiem. Warto w nie zainwestować, bo nie tylko skuteczna, ale i praktyczna forma reklamy.

    OdpowiedzUsuń
  15. Upominki reklamowe przypadają do gustu wielu Klientom! Fajnym pomysłem są np. ładnie opakowane krówki. :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Dobrze wykonane logo firmy przyciąga uwagę

    OdpowiedzUsuń