sobota, 22 października 2016

Promocja firmy na Linkedin

Promocja firmy na Linkedin


Autor: Artelis - Artykuły Specjalne


Prawie każda osoba, która w ciągu ostatnich kilku lat próbowała znaleźć, zmienić pracę lub odwracając perspektywę - przeprowadzić skuteczną rekrutację nowego pracownika do swojej firmy, słyszała o portalu Linkedin i prawdopodobnie z niego korzystała. Czym dokładnie jest Linkedin?


Największą na świecie bazą profesjonalistów, która w 2016 roku przekroczyła liczbę 400 milionów użytkowników? Oczywiście. Globalną siecią służącą nawiązywaniu relacji zawodowych i biznesowych? Również. Przestrzenią, której zwiększamy swoje szanse na rynku pracy, poprzez umieszczenie elektronicznego CV z możliwością potwierdzenia naszych kompetencji przez dziesiątki innych użytkowników? Tak, to wszystko prawda. Dziś spojrzymy jednak na funkcjonalność Linkedin z innej, mniej oczywistej, a zyskującej na znaczeniu perspektywy - potraktujemy portal jako narzędzie promocji własnej firmy.

Dlaczego warto promować firmę na Linkedin?

Szczególnie w przypadku promocji B2B ogromną przewagę Linkedin nad innymi mediami społecznościowymi jest profesjonalny charakter portalu, na którym użytkownikom najdalej do anonimowości. Przy pomocy profilu reprezentują nie tylko siebie jako profesjonalistów, ale również jako pracowników firm, w których są zatrudniane. Stwarza to więc ogromny potencjał do targetowania reklam, oczywiście pod warunkiem, że zależy nam na dotarciu przede wszystkim do osób lepiej sytuowanych zawodowo i materialnie, a także posiadających określoną moc decyzyjną w swojej organizacji. Unikatowy charakter portalu wpływa również na wyższy poziom zaufania do prezentowanych na nim treści, w porównaniu do Facebooka i innych mediów społecznościowych.

Jak promować firmę na Linkedin?

Obecnie Linkedin oraz dostępne tu możliwości promocji osiągnęły znaczenie, które trudno bagatelizować przy doborze strategii marketingowej, również w przypadku małych i średnich firm, a nawet jednoosobowej działalności. A wspomniane możliwości są naprawdę duże.

Posiadanie kompletnego firmowego profilu przede wszystkim uwiarygadnia przedsiębiorstwo, jednak to dopiero początek drogi, bowiem profil jest doskonałym narzędziem content marketingowym. Warto wykorzystać go do publikowania artykułów, filmów, zdjęć i ciekawych linków, dzięki którym zaangażujemy odbiorców o dużym potencjale nabywczym lub decyzyjnym.

Warto postawić na aktywny udział w grupach dyskusyjnych. W przypadku większych firm, może to być zadanie pracowników działu marketingu, którzy wystąpią, jako reprezentanci naszej marki. Wartościowa treść i dyskusje to naturalny sposób na promocję marki do potencjalnych klientów lub współpracowników.

Dobry content obroni się sam, jednak Linkedin to również szeroki wachlarz możliwości szybkiego poszerzenia odbiorców poprzez płatne reklamy. Należą do nich sponsorowane aktualizacje, czyli np. publikacja nowego artykułu eksperckiego, w której poszerzamy grono odbiorców o osoby spoza grona śledzących nasz profil. Inna forma reklamy to FollowAd, czyli graficzna zachęta do śledzenia naszego profilu, złożona ze zdjęcia profilowego oraz profilu naszej firmy. Wiadomości reklamowe za pośrednictwem poczty InMail to kolejne doskonałe narzędzie pozyskiwania leadów. Możliwość ich otrzymywania jest przynajmniej na razie drastycznie ograniczona czasowo, dzięki czemu open rate potrafi sięgać niewyobrażalnego w porównaniu do tradycyjnych mailingów poziomu ponad 50%.

Targetowanie reklamy na Linkedin

Przewaga Linkedin nad innymi formami promocji ujawnia się w precyzyjnym targetowaniu reklamy. Użytkownicy znacznie częściej i w sposób bardziej wiarygodny upubliczniają szczegółowe informacje na temat swojej sytuacji zawodowej. Możemy więc targetować reklamę między innymi po firmie, zajmowanym stanowisku, liczbie kontaktów w sieci, branży, czy słowach kluczowych zawartych w elektronicznym CV. To skarb, szczególnie z punktu widzenia B2B.

Doskonale stargetowana reklama i wartościowy content na Linkedin to prawdopodobnie najskuteczniejsza metoda pozyskiwania wartościowych leadów i budowania pozytywnego wizerunku marki wśród profesjonalistów.

Autor :

PosIT - Marketing Internetowy

Maciej Skibiński


Artykuły na licencjach dostarcza Artelis.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

27 komentarzy:

  1. W przypadku osób, które chcą pozyskać kontakt biznesowy, ten portal społecznościowy jest na pewno lepszy niż facebook

    OdpowiedzUsuń
  2. No widziałem dużo firm się promouje na linkedin mają mocne pozycjonowanie przez to pewnie że leci przez strone linkedin dlatego tak robią.

    OdpowiedzUsuń
  3. lubię linkedin nawet jak nawiązuję kontakt z nieznaną osobą w 70% kończy się to współpracą ze mną :) takie kontakty i znajomości to my lubimy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Linkedin jest bardzo przydatny, sam słyszałem od 2 znajomych ze wypromowali im firme :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pierwszy raz słyszę o tej stronie. Na jakiej zasadzie oni promują firmę?

    OdpowiedzUsuń
  6. Normalnie promują proponując ją wszędzie gdzie się da w obrębie swojego portalu

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawie wygląda ten linkedin, muszę się im bliżej przyjrzeć to może mi też wypromują firmę

    OdpowiedzUsuń
  8. No widziałem dużo firm się promuje na linkedin, mają mocne pozycjonowanie i dlatego są tak popularni.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawi mnie jak działa ten portal, i dlaczego jest taki skuteczny. Bo to trochę dziwne co nie :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Dobre było by takie promowanie przez nich firm mających coś na sprzedaż. Podejrzewam że klientów by wtedy nie brakowało.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekawe jak wygląda współpraca tak od kuchni. To interesujące jak oni o wszystko ogarniają.

    OdpowiedzUsuń
  12. Mógłby ktoś wytłumaczyć jak nawiązać z nimi owocną współpracę? Co trzeba mieć, czy coś takiego. No nie za bardzo się znam na tym :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Każdy może z nimi tak współpracować czy to bardziej zarezerwowane dla poważnych i dużych firm?

    OdpowiedzUsuń
  14. Myśle ze kazdy moze wziac udział we współpracy z nimi. Kiedyś też to rozważałem ale stwierdziłem że inne metody są równie skuteczne ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. A zwykłe pozycjonowanie strony połączone z artykułami sponsorowanymi? Nie będzie lepsze od ich kampanii?

    OdpowiedzUsuń
  16. Oni działają na różne sposoby także ciężko jest powiedzieć czy są lepsi od wymienionych przez ciebie rozwiązań. ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. W przypadku osób, które chcą zdobyć biznesowy kontakt czy kontrahenta, ten portal jest na pewno lepszy niż facebook

    OdpowiedzUsuń
  18. Też mi się tak wydaje, tam najlepiej szukać kontaktów biznesowych. To najlepiej się sprawdza.

    OdpowiedzUsuń
  19. Tak na prawdę takich serwisów jest o wiele więcej. Ten akurat ma popularnosc.

    OdpowiedzUsuń
  20. świetny artykuł na pewno pomoże wielu osobą taki jak np. ja, dzieki i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  21. W końcu coś poza tym facebookiem. Dobry portal Linkedin. Dobre miejsce by nawiązywać współpracę z innymi porządnymi firmami. Genialny pomysł miał ten kto to stworzył :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ponoć dobry portal. Sam prowadzę mały biznes. Wcześniej byłem sceptycznie nastawiony dlatego szukałem informacji o nim i trafiłem tutaj. Powiem szczerze że chyba zmienię zdanie..

    OdpowiedzUsuń
  23. Wcześniej nawet nie słyszałem o takim czymś jak Linkedin, nigdy aż tak nie zagłębiałem się w reklamę swojej firmy ale ostatnio potrzebuje reklamy ponieważ otworzyłem nowy sklep i chce go szybko wypromować, dobry post bardzo przydatny

    OdpowiedzUsuń
  24. a co sądzicie o pozycjonowaniu stron, bo mam sklep internetowy od niedawna i nie wiem czy zatrudnić kogoś do tego bo mam dość mało wejść na strone

    OdpowiedzUsuń
  25. Świetnie to przedstawiliście, z tego co widze serio linkedin troche wyprzedza pozostałe portale

    OdpowiedzUsuń
  26. Zaciekawił mnie ten wpis. Muszę swoją firmę tam umieścić. Wydaje się wszystko bardzo obiecująco

    OdpowiedzUsuń