piątek, 16 października 2015

Restauracje i kawiarnie, czyli projektowanie logo a przyjemność z jedzenia

Restauracje i kawiarnie, czyli projektowanie logo a przyjemność z jedzenia


Autor: Ksandi


Wyobraź sobie grillowane na lawie wulkanicznej kotleciki jagnięce w sosie winnym w towarzystwie dzikich szparagów i pieczonych ziemniaczków z cebulką i ziołami…


Ślinka cieknie

lub, jeśli wolisz, podaną na gorąco szarlotkę na kruchym cieście z lodami waniliowymi z odrobiną sosu z aromatycznych malin… jak tu nie mówić o przyjemności jedzenia, skoro spełnia ono w naszym życiu trzy funkcje: najbardziej przyziemną, czyli odżywczą, następnie przyjemnościowo-bodźcową oraz towarzyską.

Głodny? Zjedz coś!

Jedzenie ma się miło i dobrze kojarzyć. Restauratorzy, aby przyciągnąć potencjalnego klienta, tworzą opisy menu tak apetyczne, że „aż ślinka cieknie”. Wystroje sal restauracyjnych mają nam się kojarzyć z czymś miłym, pozytywnym, ciepłym i zachęcającym do jedzenia. A co z logo? Czy ono w jakiś sposób ma kojarzyć się z restauracją czy kawiarnią? Oczywiście, że tak. Lubimy jadać w sprawdzonych miejscach. Dlatego wiele największych sieci restauracji czy kawiarni postawiło na charakterystyczne logo, gdzie wystarczy nasze jedno spojrzenie i już wiemy, jaki rodzaj posiłków jest tam serwowany.

Zdrowo czy szybko?

Logotyp restauracji czy kawiarni powinien mieć też określone kolory, kojarzące się z określonym typem jedzenia. Kolor żółty czy pomarańczowy można skojarzyć np. ze złocistymi frytkami, zielony z posiłkami dietetycznymi, a czerwony z mięsem czy ostrymi przyprawami. Zazwyczaj w logo restauracji znajduje się symbol obrazujący jedzenie, a jeśli go nie ma, można spotkać po prostu nazwę serwowanych najczęściej posiłków.

Źle lub niedbale zaprojektowane logo restauracji czy kawiarni może odstraszać potencjalnych klientów. Niewielu śmiałków zjadłoby cokolwiek w restauracji o nazwie „chlew” czy „obora”. Logo ma zachęcać, „przedstawić” klientowi restaurację, odzwierciedlić jej tożsamość, dać pierwszy sygnał, czego możemy się spodziewać, jeśli zdecydujemy się na posiłek.

Gra w skojarzenia

Projektowanie logo dla restauracji czy kawiarni to wyzwanie. Dla przykładu – 73% pizzerii ma w swoim logo uśmiechniętego kucharza z pizzą, kuchnia meksykańska obfituje zazwyczaj poprzez sombrero, papryczkę czy pinatę, a sushi bary niezmiennie łączy związek pomiędzy rybą, a jej smacznym mięsem. Jak więc sprawić, aby logo restauracji czy kawiarni wyróżniało się na tle konkurencji?

Smacznie Projektowanie logo

To proste – zlecić zaprojektowanie logo profesjonalnej firmie. Specjaliści przekształcą każdy pomysł w niebanalny, profesjonalny i unikalny projekt, który przyciągnie rzesze głodnych klientów.

Prawa autorskie: Zamieszczone tutaj nazwy i znaki firmowe są zastrzeżone oraz prawnie należą do ich właścicieli. Zostały tutaj przedstawione jedynie celem przykładu.


Głód pomysłów oraz przekonanie o wartości dobrego smaku cechuje tylko tych najwykwintniejszych grafików. Właśnie dlatego projektowanie logo jest wizualną ucztą.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

2 komentarze: