sobota, 30 stycznia 2021

Długopisy reklamowe świetnie sprawdzą się jako gadżet do przesyłki

Być może zastanawiasz się, jak obecnie możesz promować swoją firmę. Reklamy wielkopowierzchniowe raczej nie zdadzą egzaminu, a te w Internecie mogą łatwo umknąć potencjalnym klientom. Jeśli jednak już przyciągniesz uwagę, zadbaj o dobre wrażenie, które może przełożyć się na ich rekomendację.

W obecnej sytuacji budowanie więzi z klientami wydaje się być ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Spotkania twarzą w twarz praktycznie nie wchodzą w grę, a przecież nie można pozwolić sobie na osłabnięcie pozycji firmy. Jeśli prowadzisz sklep internetowy, może warto zastanowić się nad dorzucaniem do przesyłek jakichś gadżetów? Długopisy reklamowe to świetny wybór, bo gadżet nie tylko jest powiązany z firmowe, ale też jest zwyczajnie użyteczny. Decydując się na takie długopisy, nadruk możemy dostosować do własnych potrzeb - może ma pokazywać nasze logo, a może hasło czy nazwę, a może wszystko jednocześnie?

Długopisy reklamowe z nadrukiem to klasyczny dodatek

Nie zawsze reagujemy entuzjastycznie na nowości, więc większym zaufaniem darzymy znajome rzeczy i rozwiązania. Długopisy reklamowe z nadrukiem to gadżet stosowany w promocji rozmaitych firm od wielu lat. Pasuje do każdej okazji i nie powoduje zmieszania, a co najważniejsze - możemy być niemal pewni, że nie trafi do kosza. Długopisów nigdy mało, zwłaszcza tych, za które nie musimy płacić.

Długopisy firmowe to sprawdzony sposób

Dlatego, jeśli myślisz o tym, jak pokazać klientom, że każde zamówienie jest ważne dla Twojej firmy, możesz spokojnie postawić na długopisy z logo. Narzędzia piśmiennicze zawsze warto mieć pod ręką, więc niezależnie od branży, w jakiej działa Twoja firma, gadżet nie wyda się dorzucony na siłę. Długopisy firmowe to idealny i nienachalny dodatek do każdego zamówienia. 

Ile razy widzieliśmy długopisy z logo jakiejś firmy?

Pytanie retoryczne, bo standardowo pojawiają się w siedzibie każdej firmy, w każdym jej oddziale i przy każdej okazji związanej z targami biznesu, na których można wystawić własne stanowisko. Nie kojarzą się źle i budzą dobre skojarzenia, a przy okazji mogą wyglądać całkiem stylowo i estetycznie, co od razu przełoży się na pozytywne skojarzenia z naszą firmą. W końcu o jakość można dbać na każdym etapie i przy każdym, nawet najmniejszym detalu.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Remarketing na Facebooku - jak zrobić to dobrze

Remarketing to doskonały sposób na nawiązanie kontaktu z użytkownikami, którzy wcześniej weszli już w interakcję z naszą witryną czy też aplikacją. Czy wiesz, jak dobrze wykorzystać to narzędzie w social mediach, a w szczególności na Facebooku? Dziś postaramy się nieco zgłębić ten temat.

Remarketing na Facebooku

Remarketing na Facebooku to nic innego jak powracanie z reklamą do klientów, którzy mieli już styczność z naszą marką (np. odwiedzili wcześniej naszą stronę internetową). Chodzi tutaj przede wszystkim o to, że osoba, która potencjalnie zna już nasz produkt czy oferowaną przez nas usługę posiada większy potencjał zakupowy od osoby, która nie miała styczności z naszą marką.

Zacznijmy od piksela

Jeżeli chcemy uruchomić remarketing na Facebooku, musimy umożliwić portalowi zbieranie danych dotyczących naszej strony internetowej – w jaki sposób to zrobić? Tworząc piksel Facebooka i następnie wgrywając go na własną witrynę.

Facebook piksel to po prostu fragment kodu mający za zadanie identyfikować osoby, które odwiedziły daną stronę internetową i korzystają z Facebooka.

Tworzenie grupy odbiorców

Jeżeli na danej stronie internetowej piksel już zainstalowano, pora utworzyć grupę odbiorców na podstawie informacji gromadzonych przez piksel. W tym celu należy przejść do Menedżera reklam Facebooka, wybrać zakładkę Grupa odbiorców, a następnie Ruch w witrynie internetowej, by grupa stworzyła się automatycznie. Jeżeli okaże się, docelowa grupa remarketingowa jest bardzo liczna, warto ją zawęzić, kierując się np. tym:

  • czy użytkownik oglądał dany produkt więcej niż raz
  • ile czasu spędził na danej stronie
  • czy dodał produkty do koszyka
  • czy dotarł już do formularza dostaw, ale z jakiegoś powodu nie dokończył zakupów
  • na jakie produkty użytkownik zwracał uwagę (bardziej opłacalne może być kierowanie reklam do odbiorców, którzy interesowali się droższymi produktami, jednak nie jest to regułą).


To oczywiście tylko niektóre z możliwości zawężania grup odbiorców, ponieważ każda branża posiada własne cechy, które należy brać pod uwagę. Chodzi przede wszystkim o to, aby zdawać sobie sprawę z tego, że decydując się na remarketing na Facebooku, należy wnikliwie przeanalizować grupę docelową, co pomoże nam jak najlepiej wykorzystywać fundusze przeznaczone na ten cel.

Od remarketingu do zakupów…

Remarkeitng sam w sobie nie przyniesie Ci zysków, jeżeli w odpowiedni sposób nie przedstawisz oferowanych produktów lub usług – to, że odbiorca zna Twoją markę nie oznacza jeszcze, że dokona on zakupu. Liczy się przede wszystkim odpowiedni przekaz reklamowy. Jak o niego zadbać? Zwracając uwagę na trzy ważne aspekty:

1. Grafika/wideo

Grafika lub wideo, które zdecydujemy się umieścić w reklamie, mają kluczowe znaczenie, stąd warto zastanowić się, jak przyciągnąć wzrok odbiorcy, prezentując oferowany towar lub usługę w najatrakcyjniejszy, a jednocześnie prosty sposób. Profesjonalna grafika i wideo to coś, na czym nie warto oszczędzać – to one decydują bowiem o tym, czy potencjalny klient zdecyduje się kliknąć w pojawiającą się na ekranie reklamę.

2. Copy

Skuteczne copy to takie, które informuje klienta o tym, że nie warto przegapić oferty, którą mu właśnie proponujesz. Poinformuj użytkownika o cechach, które Cię wyróżniają – użyj emotikon, ale nie przesadzaj, ponieważ przekaz mus być czytelny i nienachalny. Potrzebna jest równowaga, by nie zniechęcić użytkownika, a jednocześnie nie zmarnować okazji, aby przekonać go do odwiedzenia Twojej strony.

3. Nagłówek

Nagłówek powinien być intrygujący, niezbyt długi, a jednocześnie powinien informować użytkownika o tym, czego może się spodziewać, klikając w link przekierowujący na stronę. W przypadku sprzedaży warto zawrzeć w nagłówku słowa takie jak „rabat”, „promocja”, czy „okazja”, a więc słowa kluczowe w marketingu sprzedażowym.

Jak widać, remarketing na Facebooku może być bardzo ciekawą formą dotarcia do potencjalnych klientów, mających już świadomość istnienia naszej marki. Nie można jednak zapominać o stosowaniu podstawowych zasad marketingowych, które w połączeniu z algorytmem Facebooka pozwolą nam na uzyskanie naprawdę świetnych rezultatów. Powodzenia!

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

środa, 27 listopada 2019

Z kodem promocyjnym więcej

Z kodem promocyjnym więcej


Autor: Mariusz Kwiecień


To nowe narzędzie w marketingu sprzedaży - kod promocyjny lub kupon rabatowy. Producenci wabią klientów już nie tylko ogólnodostępnymi promocjami, ale spersonalizowanymi (przynajmniej dla pewnej grupy) ofertami. Efekt? Wszyscy w internecie szukamy kodów promocyjnych.


Robisz zakupy online? Pojawia się opcja: masz kod rabatowy? Kupujesz bilety do kina w internecie? System pyta: posiadasz kod promocyjny? Rejestrujesz konto u legalnego bukmachera? Jedno z pól, które musisz uzupełnić to tzw. kod promocji.

Naturalnym instynktem ludzkim jest chęć wyboru jak najlepszej okazji. Jeśli masz szansę oszczędności, to dlaczego z niej nie skorzystać? Jeśli możesz zyskać coś ekstra, to dlaczego nie podjąć próby? Na swoim przykładzie wiem, że bywa to uzależniające. Raz kupując online spróbowałem znaleźć kod promocyjny, by otrzymać rabat - udało się zaoszczędzić 15% od wyjściowej ceny. Od tamtej pory zawsze próbuję skorzystać z kuponu rabatowego.

Gdzie zyskać kody promocyjne? Do tego funkcjonują już dedykowane portale internetowe, ale to nie wszystko. Kody rabatowe oferują marki na Instagramie i YouTube. Znani influencerzy z wielkimi zasięgami także niekiedy dają kod rabatowy promując określony produkt czy markę. Najprościej kod znaleźć poprzez wpisanie nazwy produktu lub sklepu do wyszukiwarki Google.

Kody promocyjne to kolejna przewaga sklepu internetowego nad stacjonarnym. Kupując online możesz liczyć na rabat, czego nie ma w naziemnych punktach - trudno spodziewać się, by na przykładowe hasło "Free" pani za ladą przyznała nam rabat.

Na co zwracać uwagę korzystając z kodów rabatowych? Na pewno na to, czy kod wciąż jest ważny, bo niektóre promocje są okresowe i może okazać się, że użyty przez ciebie kod wygasł. Co jeszcze? Trzeba poprawnie wpisać lub skopiować kod - mała literówka może pozbawić nas rabatu.

Jaka jest geneza kodów promocyjnych? To marketing oparty na sieci afiliacyjnej - oferujący kod czerpie zysk z jego użycia. Słowem, sklep "odpala" część kwoty dla podmiotu, dzięki któremu pozyskał klienta. Marketing afiliacyjny dywersyfikuje kanały sprzedaży, co zwiększa zasięg marki i przypływ klientów.


kodybonus.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Opisy produktów. Jak przekonać klientów, że dobrze trafili?

Opisy produktów. Jak przekonać klientów, że dobrze trafili?


Autor: Agnieszka Szynal-Tuleja


Opisy produktów sprzedają. Jeśli są konkretne, pokazują korzyści, a nie tylko cechy towaru i poparte są pozytywnymi doświadczeniami zakupowymi innych.


Opisy produktów często są niedocenionym elementem sklepu internetowego. Wklepane na szybko tylko po, by zapełnić lukę na karcie produktu i zawrzeć słowa kluczowe, które zostaną dobrze przyjęte przez roboty wyszukiwarek typu Google. To błąd, bo produkty w sklepie nie kupują wyszukiwarki tylko ludzie, którym zależy na rzetelnej informacji, sprawnej obsłudze i produkcie dobrej jakości.

Wbrew pozorom opis produktu nie jest łatwy, ani w przypadku przedmiotów unikalnych, ani ogólnodostępnych na rynku. Do nowych produktów trzeba wymyślić całą filozofię i przekonać klienta, że to, co sprzedajemy jest mu niezbędne do życia. Pomimo tego, że do tej pory świetnie sobie bez tego dawał radę.
Wydawałoby się, że produkty obecne na rynku można opisać łatwiej. Najprostszą i zarazem błędną praktyką jest kopiowanie opisów od producenta i wklejanie ich na własną stronę. Po pierwsze to kradzież, po drugie zero kreatywności. Wyobraź sobie, że sprzedajesz taki sam produkt jak 10 innych sklepów. Co więcej, w podobnej cenie. Jak przekonasz klienta, że to u Ciebie warto kupić? Opisem właśnie.

W niniejszym artykule postaram się podpowiedzieć Ci w jaki sposób tworzyć opisy, które pomogą przekonać do zakupu Twoich klientów, a może nawet wykreują kilku wiernych ambasadorów.

Nie wszyscy internauci to Twoi klienci

O konieczności stworzenia profilu potencjalnego klienta pewnie czytałeś już nie raz. Pytanie tylko dlaczego nie stosujesz się do tej rady? Oczywiste, chciałbyś sprzedawać jak najwięcej i to każdemu, kto zaglądnie na Twoją witrynę. Musimy Cię rozczarować – nie każdy użytkownik to klient. Opisując produkty przeanalizuj dokładnie swoją grupę docelową i poznaj jej zwyczaje i upodobania. Stwórz przykładowy obraz klienta – zachowanie, zainteresowania, potrzeby, styl życia i sposób wypowiedzi. Dostosuj język do języka odbiorcy. Najlepiej pokazać to na przykładzie.

Klientami sklepu z koszulkami chrum.com są przedstawiciele młodego pokolenia, którzy chcą się wyróżnić, lubią zabawę słowem i niebanalne podejście do mody. Wydawać by się mogło, że zwykłe koszulki ze śmiesznym napisem to nic nowego, ale wystarczy przeczytać kilka opisów produktów, a najlepiej wszystkie teksty na stronie, by przekonać się, że każde zdanie ukierunkowane jest do konkretnej grupy docelowej. Nawet ciasteczka cookies mają oryginalny, luźny styl.

O wszystkim, czyli o niczym

Wspaniała innowacyjna firma, doskonały produkt, godny zaufania producent, światowej klasy i wiele, wiele innych nic niewnoszących słów, frazesów, które zamiast przyciągać odpychają. Dlaczego pełno ich w opisach produktów? Bo to standardowe zapychacze, które zamiast informować zaśmiecają opis i odwracają uwagę od najistotniejszych dla klienta cech i korzyści wynikających z zakupu produktu. Co więcej, nadużywane tracą swoją moc i nie wzbudzają zaufania. Większość klientów, czytając podobne teksty, od razu ma wrażenie, że to reklama, a nie merytoryczny i przydatny opis. Tekst zatem ma wnosić rzeczowe i konkretne informacje, które będą przydatne dla klienta. Przy tworzeniu opisu skup się na faktach, używaj liczb (pisz je jako cyfry – lepiej przykuwają wzrok), zrezygnuj z zapychaczy.

źle:
Innowacyjna żarówka LED od światowej klasy producenta. Wysoka jakość zapewnia długie energooszczędne użytkowanie. Żarówka LED wykonana z dbałością o każdy szczegół. Trzonek GU10 oraz gładka powierzchnia doskonale pasują do obecnie wykorzystywanych lamp. Żarówkę można w prosty sposób zamontować, a prawidłowa instalacja gwarantuje bezproblemowe działanie.

dobrze:
Reflektor LED Philips o mocy 2 W (zamiennik 20 W), biała ciepła barwa światła, trzonek GU10. Dedykowany do oświetlenia w domu, biurze czy lokalach usługowych. Pozwala na mniejsze zużycie energii nawet o 90%. Temperatura barwowa zbliżona do naturalnej, co sprawia, że pomieszczenie oświetlone reflektorem LED jest bardziej przytulne. Trwałość reflektora LED szacowana jest na 10 000 godzin bezawaryjnego działania. To daje nawet 15 lat energooszczędnego światła.

Przymiotnikowy zawrót głowy

Ważnym elementem opisu produktu są przymiotniki. Pomagają opisać wygląd produktu, jego cechy i korzyści, ale przesycenie opisu przymiotnikami wcale nie sprawi, że towar będzie się lepiej sprzedawał. Przy opisie należy zachować umiar, bo nadmierne używanie przymiotników zniechęca do czytania i je utrudnia. Przy opisywaniu warto trzymać się kilku zasad:

  • nie opisuj oczywistych cech, które klient widzi na zdjęciu (koloru, kształtu),
  • użyj tylko jednego przymiotnika przed rzeczownikiem,
  • używaj słowa wyrażające emocje – na klienta lepiej działa zachwycający, kuszący niż ładny i innowacyjny.

Warto wspomnieć też o literówkach, błędach językowych i stylistycznych. Opis ma być dla ludzi – ma się dobrze czytać, być spójny i poprawny. Błędy zdarzają się najlepszym, ale świadczą o braku profesjonalizmu i mogą zniechęcić do zakupów. Bo skoro obsłudze sklepu nie chciało się przyłożyć do tekstów, to będzie jej się chciało nas dobrze obsłużyć? Raczej nie.

Co zatem zrobić? Po stworzeniu opisów, sprawdź je. Nie wstawiaj od razu na stronę, zostaw w dokumencie na kilka dni, wróć do nich i ponownie popraw. Czasem wzrok płata nam figla i nie zauważamy własnych błędów, więc niech Twoje opisy przeczyta ktoś jeszcze – żona, współpracownik. Idealnie, by osoba czytająca była też potencjalnym klientem, wtedy możesz dowiedzieć się czy Twoje opisy są jasne i pomocne w dokonaniu zakupu.

Korzyści zamiast zalet

Częstym popełnianym błędem jest skupianie się na samych cechach produktu, a całkowite pomijanie korzyści jakie może przynieść. A to właśnie one najbardziej interesują klientów. Warto więc stworzyć listę cech produktu, wybrać najbardziej istotne i wyjaśnić jaka korzyść jest z nimi związana. Dzięki temu poza charakterystyką produktu zmotywujesz klienta do zakupu.

Fakty w służbie sprzedaży

Klienci potrzebują faktów, to ważne szczególnie w sprzedaży internetowej, w której nie mogą zobaczyć, dotknąć czy spróbować produktu. Dostarcz im dowodów, że oferowane przez Ciebie produkty są najlepsze na rynku – zamieść na stronie certyfikaty, linki do wzmianek w mediach, daj wypróbować produkt blogerom i poproś o rzetelną ocenę. To ważne, bo przybywa nam coraz więcej świadomych klientów internetowych.

Doskonałym sposobem na budowanie zaufania do sklepu jest możliwość wystawienia opinii przez klientów, którzy już skorzystali. 70% klientów szuka potwierdzenia jakości produktu, obsługi zanim dokona zakupu, dlaczego więc nie podać im tych informacji na talerzu? Wykorzystaj siłę rekomendacji – daj możliwość udostępnienia produktu w portalach społecznościowych, dodania opinii i ocenę konkretnego produktu albo całego sklepu. To nie tylko sposób na lepszy wizerunek i większą sprzedaż, ale i uzupełnienie stworzonego przez Ciebie opisu i informacja jakie cechy produktu są ważne dla klienta. Jakość komentarzy często decyduje o wyborze sklepu.
Przydatność opinii najlepiej sprawdza się w sklepach z odzieżą. Przykładem może być internetowy sklep Top Secret. Klienci przy każdym produkcie mogą wystawić ocenę i dodać komentarz. Klientki piszą o materiale, kolorze, rozmiarach.

Poza oceną warto pomyśleć o możliwości dodania przez klientów zdjęcia, na którym pokazany jest produkt w użyciu. To pozwoli uwiarygodnić ofertę i stworzy społeczność wokół Twojej marki. Fotografie z produktem w akcji mają jeszcze jedną zaletę – uświadomienie potrzeby posiadania. Często klient nie chce kupić młotka, chce wbić gwóźdź np. pod odpowiednim kątem, nie uszkadzając materiału – ty pokazujesz mu, że Twój młotek to potrafi.

Przydatne wnioski na koniec

Opisy produktów w sklepie mają wielką moc – skłaniają do zakupu, odróżniają Twoja ofertę od konkurencji, pomagają zdobywać wiernych klientów i tworzyć społeczność wokół Twojej marki. By tak było warto pamiętać o:

  • dostosowaniu języka do grupy docelowej,
  • pisaniu tylko o cechach popartych konkretnymi korzyściami,
  • nienadużywaniu przymiotników,
  • rezygnacji ze słownych zapychaczy,
  • podawaniu tylko konkretnych i przydatnych informacji,
  • nieopisywaniu oczywistych cech wynikających ze zdjęć,
  • poprawności językowej,
  • umożliwieniu oceny produktów przez klientów, którzy już go nabyli.

Mam nadzieję, że te rady będą przydatne w tworzeniu opisów produktu w Twoim sklepie i przełożyłą się na realne zyski i rzeszę zadowolonych klientów.



Optymalizacja opisów produktów
Wdrożenie sklepów

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Skuteczna kampania reklamowa w internecie

Skuteczna kampania reklamowa w internecie


Autor: Paweł Strzebiecki


Jeśli prowadzisz firmę w 2019 roku, prędzej czy później rozpoczniesz współpracę z agencją interaktywną. Jak wybrać dobrą agencję i rozpoznać najskuteczniejsze usługi dla swojego biznesu?


Kompleksowa kampania reklamowa w internecie dla firm

Przedstawione metody mają na celu zwiększenie sprzedaży, pozyskanie nowych klientów, zwiększenie ruchu na stronie i rozpoznawalności marki. Wdrożenie skutecznej kampanii reklamowej w internecie może przyczynić się do sukcesu Twojej firmy.

Zapoznaj się z podstawowymi i bardziej zaawansowanymi usługami agencji interaktywnych:

  1. Projektowanie stron www - obecnie każda firma, chcąc trafić do klienta, potrzebuje swojej internetowej wizytówki.
  2. Tworzenie portali internetowych (np. portali randkowych) - sieciowanie ludzi pod względem ich potrzeb (jak Tinder, czy LinkedIn) jest skutecznym sposobem na rozwój biznesu.
  3. Zakładanie sklepów internetowych - rozszerzanie bazy klientów dla Twoich produktów, dzięki wprowadzeniu sprzedaży online, jest jednym z najpopularniejszych sposobów na stały dopływ dodatkowych środków. Można też w 100% oprzeć swoją działalność na sprzedaży tylko przez internet.
  4. Pozycjonowanie: SEO/SEM - jeśli masz swoją stronę www, musi ona być widoczna dla Twoich klientów. Aby osiągnąć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania (np. w Google lub Bing), trzeba spełnić szereg warunków, takich jak np. zastosowanie odpowiednich słów kluczowych. Agencje interaktywne, które w swojej ofercie zawarły usługi pozycjonowania stron internetowych doskonale wiedzą, jak tego dokonać.
  5. Copywriting - CAŁY internet opiera się na mocy słowa. Bez tego nie ma skutecznej sprzedaży i budowania wizerunku. Proste!
  6. Grafika internetowa - słowo bez obrazu nie ma dzisiaj szans bytu. Klient scrolluje treści, więc aby go zainteresować, masz tylko 2-3 sekundy. Twoje treści muszą mieć odpowiednią oprawę, w postaci infografiki, memów, banerów itd.
  7. Wspieranie startupów w zakresie usług programistycznych - masz świetny pomysł na biznes, ale nie jesteś specjalistą w zakresie IT? Agencje interaktywne z taką ofertą wesprą Cię w działaniach tak, abyś mogła/mógł się skupić tylko na prowadzeniu firmy.
  8. Tworzenie aplikacji na urządzenia mobilne - obecnie nawet sieć sklepów Żabka ma swoją aplikację! Budowanie stałych relacji z już pozyskanymi klientami, oferowanie im zniżek i ofert specjalnych, w 2019 roku odbywa się przez użycie najczęściej używanego przez każdego człowieka przedmiotu, jakim jest smartfon.
  9. Google AdWords/ Google Ads - to prawdziwa machina do pozyskiwania klientów. Profesjonaliści w tej dziedzinie określają strategię działania w Google, a Ty płacisz tylko wtedy, gdy użytkownik wyszukiwarki kliknie w Twoją reklamę. Dobrze sprofilowana reklama Google Ads sprawia, że osoby, które trafią na Twoją stronę - wyjdą z niej jako Twoi klienci.
  10. Kampanie na Facebooku - jeśli nie chcesz być tylko “zbieraczem lajków” i zależy Ci na tym, aby media społecznościowe były platformą do prawdziwej sprzedaży Twoich produktów i usług - agencja interaktywna zaplanuje cały szereg działań, prowadząc klienta przez ścieżkę - od przeczytania Twojej oferty - do koszyka zakupowego.

Dlaczego warto?

Usługi można łączyć w odpowiedni sposób, dzięki czemu dotrzemy do odpowiednich grup, na które zostanie skierowana sprzedaż. Warto wspomnieć, że podczas kampanii reklamowej powinno wdrażać się narzędzia analityczne wspomagające cały proces prowadzonej przez agencję reklamową usługi.


Docieraj do klientów wdrażając skuteczną kampanię reklamy internetowej w Twojej firmie.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.