środa, 27 listopada 2019

Z kodem promocyjnym więcej

Z kodem promocyjnym więcej


Autor: Mariusz Kwiecień


To nowe narzędzie w marketingu sprzedaży - kod promocyjny lub kupon rabatowy. Producenci wabią klientów już nie tylko ogólnodostępnymi promocjami, ale spersonalizowanymi (przynajmniej dla pewnej grupy) ofertami. Efekt? Wszyscy w internecie szukamy kodów promocyjnych.


Robisz zakupy online? Pojawia się opcja: masz kod rabatowy? Kupujesz bilety do kina w internecie? System pyta: posiadasz kod promocyjny? Rejestrujesz konto u legalnego bukmachera? Jedno z pól, które musisz uzupełnić to tzw. kod promocji.

Naturalnym instynktem ludzkim jest chęć wyboru jak najlepszej okazji. Jeśli masz szansę oszczędności, to dlaczego z niej nie skorzystać? Jeśli możesz zyskać coś ekstra, to dlaczego nie podjąć próby? Na swoim przykładzie wiem, że bywa to uzależniające. Raz kupując online spróbowałem znaleźć kod promocyjny, by otrzymać rabat - udało się zaoszczędzić 15% od wyjściowej ceny. Od tamtej pory zawsze próbuję skorzystać z kuponu rabatowego.

Gdzie zyskać kody promocyjne? Do tego funkcjonują już dedykowane portale internetowe, ale to nie wszystko. Kody rabatowe oferują marki na Instagramie i YouTube. Znani influencerzy z wielkimi zasięgami także niekiedy dają kod rabatowy promując określony produkt czy markę. Najprościej kod znaleźć poprzez wpisanie nazwy produktu lub sklepu do wyszukiwarki Google.

Kody promocyjne to kolejna przewaga sklepu internetowego nad stacjonarnym. Kupując online możesz liczyć na rabat, czego nie ma w naziemnych punktach - trudno spodziewać się, by na przykładowe hasło "Free" pani za ladą przyznała nam rabat.

Na co zwracać uwagę korzystając z kodów rabatowych? Na pewno na to, czy kod wciąż jest ważny, bo niektóre promocje są okresowe i może okazać się, że użyty przez ciebie kod wygasł. Co jeszcze? Trzeba poprawnie wpisać lub skopiować kod - mała literówka może pozbawić nas rabatu.

Jaka jest geneza kodów promocyjnych? To marketing oparty na sieci afiliacyjnej - oferujący kod czerpie zysk z jego użycia. Słowem, sklep "odpala" część kwoty dla podmiotu, dzięki któremu pozyskał klienta. Marketing afiliacyjny dywersyfikuje kanały sprzedaży, co zwiększa zasięg marki i przypływ klientów.


kodybonus.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

5 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawy artykuł. Jestem na etapie wykańczania wnętrza w swoim wymarzonym domu i po spotkaniu z panią, która zajmuje się aranżacją wnętrz w Warszawie zaczęłam robić zakupy, aby wszystko idealnie wyglądało tak jak w projekcie i właśnie bardzo często podczas zakupów spotykałam zapytania o kody promocyjne. Dlatego ten artykuł jest bardzo przydatny.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe informacje w artykule. Niedawno kupowałam żyrandol tradycyjny i również otrzymałam zapytanie o kod promocyjny. Wydaje mi się, że często można kupić coś taniej dzięki takim kodom. Ja korzystam z nich często.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo często zamawiam tanie książki i chętnie korzystam z kodów promocyjnych. Super wpis :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zrób niezapomniane wrażenie na klientach dzięki pięknemu szablonowi z TemplateMonster. Bez względu na charakter swojej działalności, bez trudu znajdziesz idealny szablon. https://www.templatemonster.com/pl/szablony-ecommerce.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawy wpis :) A ja bardzo lubię kupować z kodami promocyjnymi, zawsze wtedy mogę zapłacić mniej. Oczywiście nie są to duże kwoty, jednak zawsze coś jestem w stanie zaoszczędzić. Niedawno zakupiłam świetny obrus elastyczny w bardzo atrakcyjnej cenie, więc jak dla mnie naprawdę super :)

    OdpowiedzUsuń