Zacznij od reklamy tekstowej w wyszukiwarce
Reklama w wyszukiwarce to najpopularniejsza forma reklamy w Google. Polega ona na zdefiniowaniu kampanii złożonej ze słów kluczowych oraz dodaniu reklam tekstowych, które wyświetlą się po wpisaniu danego słowa kluczowego w wyszukiwarce Google. Użytkownik widzi reklamę i otrzymuje w jej treści to czym jest zainteresowany. Dla każdego słowa kluczowego można ustawić maksymalną stawkę kosztu kliknięcia w reklamę, dzięki czemu mamy kontrolę nad tym jak dużo będziemy płacić za kliknięcia. Dodatkowo w ramach kampanii, która zawiera wiele różnych słów kluczowych i reklam – zdefiniować można budżet, który pozwoli zapanować nad wydatkami w ciągu dnia czy też innego okresu czasu, w jakim kampania będzie emitowana.
Remarketing w wyszukiwarce
Reklama w wyszukiwarce Google pozwala na pozyskanie wielu wejść na stronę internetową. Bardzo duża część z tych wejść nie doprowadzi do realizacji celu, np. transakcji, wysłanego formularza, zapisu do newsletteru czy też pobrania pliku pdf. Sposobem na ponowny kontakt z użytkownikami jest remarketing (retargeting). Ten typ kampanii pozwala na ponowne wyświetlenie reklamy w wyszukiwarce Google osobom, które wcześniej były na naszej stronie internetowej. Kampanie tego typu określone zostały nazwą Remarketing List for Search Ads, w skrócie RLSA.
Aby móc skorzystać z remarketingu w Google należy zaimplementować w kodzie strony tag remarketingowy. To kod, który powinien zostać umieszczony sekcji <body>. Wywołanie tego kodu powinno nastąpić na każdej stronie Twojej witryny internetowej, aby móc zapisywać cookies użytkowników na listach remarketingowych. Pominięcie, którejś z podstron spowoduje pominięcie części użytkowników na listach remarketingowych.
W kolejnym etapie potrzebujesz stworzyć listy remarketingowe. W zakładce „Odbiorcy” możesz stworzyć dowolną listę remarketingową. Dla przykładu podam poniżej kilka pomysłów, które mogą zainspirować Ciebie do tworzenia list remarketingowych na potrzeby Twojej kampanii reklamowej w wyszukiwarce Google:
- Wszyscy użytkownicy
- Użytkownicy, którzy odwiedzili zakładkę kontakt
- Użytkownicy, którzy wypełnili formularz kontaktowy
- Użytkownicy, którzy zrobili zakupy online
- Użytkownicy, którzy nie dokonali transakcji
- Użytkownicy, którzy odwiedzili stronę główną
Na co warto uważać w kampaniach remarketingowych w wyszukiwarce?
- Remarketing w wyszukiwarce potrzebuje minimum 1000 użytkowników na liście remarketingowej. Tworząc listy uwzględnij fakt, iż kampania nie rozpocznie emisji reklam dopóki nie zapełni się minimalną wymaganą liczbą osób.
- Tworząc kampanię w ustawieniach kampanii lub grupy reklam pamiętaj, aby ustawić „Kierowanie” zamiast „Obserwacja”. Pierwsza opcja powoduje wyświetlenie reklam do użytkowników z list remarketingowych. Druga opcja skutkuje wyświetleniem reklam zarówno użytkownikom z list oraz wszystkim innym.
Znasz już podstawy kampanii remarketingowych w Google. Wdróż remarketing w wyszukiwarce na swoim koncie reklamowym i zacznij monetyzować ruch wygenerowany przez „odzyskanych” użytkowników. Więcej na ten temat przeczytasz na stronie lukaszwisniak.pl
moim zdaniem teraz reklamy tekstowe stają się mniej popularne od tych obrazkowych. wolę zawsze zobaczyć fotografię wnętrz, ubrań, czy destynacji turystycznych niż tylko o nich poczytać
OdpowiedzUsuńWitam, jestem właścicielem sklepu internetowego i bardzo zależy mi na zwiększeniu widoczności witryny w wyszukiwarce google. Słyszałem, że pozycjonowanie sklepów presta przynosi bardzo zadowalające efekty. Z tego powodu zamierzam nawiązać współpracę z agencją marketingową.
OdpowiedzUsuńnie bardzo wiem czym jest ten remarketing i czy to byłoby coś dla mojej firmy. produkuję konsole, stoły i stoliki - spieki kwarcowe, kamień i metal, głównie styl loft i glamour. czy te narzędzia się u mnie sprawdzą?
OdpowiedzUsuńBardzo ciekawy wpis
OdpowiedzUsuńRemarketing jest bardzo ciekawą formą docierania do klienta, szczególnie, że zwykle klienci dopiero po zobaczeniu produktu kilkukrotnie decydują się na zakup
OdpowiedzUsuń