sobota, 7 czerwca 2014

Plakaty kontra ulotki

Plakaty kontra ulotki


Autor: Mateusz Mszyca


Czy większy znaczy lepszy i skuteczniejszy? Która forma reklamy lepiej działa na odbiorcę - duży plakat czy mała ulotka? W co powinny zainwestować firmy decydując się na kampanie reklamową.


Który z tych dwóch środków przekazu, będących formą reklamy, dzięki której promujemy nasze produkty lub usługi jest skuteczniejszy? W co warto zainwestować otwierając własną firmę, który z nich pomoże nam ją jak najlepiej zarekomendować potencjalnym klientom?

Aby odpowiedzieć na to pytanie, najlepiej jest przeprowadzić bilans wad i zalet każdego z nich. Zacznijmy od plakatów, które można określić mianem „krewnych” ulotek. Główną zaletą plakatów zapewne jest ich wielkość, w porównaniu do ulotek łatwiej je dostrzec, przekaz na plakacie jest wyraźny i czytelny, co budzi zainteresowanie u osoby, która się na niego natknie. Co do wad niestety jest ich kilka. Po pierwsze nie da się ich rozprowadzić na taką skalę jak ulotek, poza tym większość ludzi przechodzi obok nich obojętnie. Sprawa ma się jednak inaczej, jeśli chodzi o ulotki, może i są mniejsze, co jest ich chyba jedyną wadą, ale za to wygrywają pod względem praktyczności. Ulotki napotykamy na naszej drodze prawie na każdym kroku, u fryzjera, w aptece, lub wychodząc z banku, ciągle jesteśmy przez nie otaczani, co gwarantuje większą siłę przebicia niżeli kampania reklamowa w oparciu o plakaty. Jeżeli ktoś ma zamiar założyć własną działalność i głowi się, którą z opcji wybrać, zdecydowanie godne polecenia są ulotki, które w opinii właścicieli wielu drukarni online z pewnością pomogą nam w zdobyciu klientów.


drukowanie plakatów

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Plakaty - czy w pełni spełniają swoja rolę?

Plakaty - czy w pełni spełniają swoja rolę?


Autor: Mateusz Mszyca


Plakaty w centrum miasta informują przechodniów o ważnych wydarzeniach, jak na przykład imprezy sportowe, koncerty czy sztuki teatralne. Ale czy plakaty to tylko forma informacji kulturalno-rozrywkowej?


Ile razy zdarzyło ci się przejść obok plakatu obojętnie? W jakim stopniu plakaty spełniają swoją rolę i czy w ogóle są skuteczne? To pytanie nurtuje wielu ludzi. Drukarnia zarabia na zleceniu, jednak większość z nas mija je, nie wykazując jakiegokolwiek zainteresowania, można powiedzieć, że nawet ich nie zauważamy. Dlaczego więc ludzie korzystają z tej formy przekazu?

Odpowiedź na to pytanie wydaje się banalna - ponieważ zawsze znajdzie się choćby jedna osoba, którą to zainteresuje, zatrzyma się chwilę, by odczytać ten przekaz, i taka jedna osoba wystarczy, by informacja dotarła dalej, poprzez przekazanie jej znajomym, którzy powtarzają tą „procedurę”. W tym momencie taka działalność zaczyna nabierać sensu. Może jednak wysiłek osoby, która stworzyła taki plakat nie idzie na marne. To samo dotyczy plakatów wyborczych, chcąc nie chcąc jest ich tak dużo, że praktycznie jesteśmy skazani na to, by natknąć się na któryś z nich.

Podsumowując, wielu ludzi może się z tym nie zgodzić, ale plakaty jak najbardziej spełniają swoją rolę. We współczesnym świecie, w którym postęp techniczny stwarza o wiele więcej możliwości na reklamę, plakaty jednak mają jeszcze swoje miejsce i należycie wypełniają swoje zadanie. Mimo, że oferta drukarni jest dziś bogata, to plakaty zajmują w niej główną pozycję.


drukarnia online

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jak wykonać skuteczną ulotkę?

Jak wykonać skuteczną ulotkę?


Autor: Mateusz Mszyca


Często wracając do domu napotykamy na zapchaną skrzynkę lub porozrzucane kartki z ofertami reklamowymi. Ulotki – czy to zwykłe śmieci, czy narzędzie marketingowe, stanowiące ważny element kampanii reklamowej. Przecież bez nich nie wiedzielibyśmy o wielu produktach.


Ulotki reklamowe to doskonała forma reklamy, z którą do czynienia mamy dosłownie wszędzie. Ulotki towarzyszą nam na każdym kroku, możemy je znaleźć w co dziesiątym sklepie, aptekach czy w urzędach. Dlatego warto wiedzieć, jak taka ulotka powinna wyglądać, by budzić duże zainteresowanie i skutecznie przyciągać klientów. Wiele ulotek jest zbudowanych głównie z elementów graficznych, które owszem poprawiają jej wizualny wygląd i przyciągają naszą uwagę, ale na krótko, gdyż nie dowiadujemy się z niej niczego istotnego. Najczęściej w przeciągu kilku sekund ląduje ona w pobliskim koszu. Właśnie dlatego warto jest postawić zwłaszcza na treść broszury, która będzie wnosiła do niej wartościowe i istotne informacje. Musimy pamiętać, że nie należy jedynie wypisać od myślników produktów, które chcemy zareklamować, czy tez usług. To nic nie powie osobie, która ją przeczyta. Musimy zastosować bardziej konkretną treść, która zaciekawi i zachęci czytelnika do kupna lub choćby obejrzenia owego produktu. Z pewnością można stwierdzić, że osoba, która zastosuje się do tych zasad odniesie sukces i stworzy skuteczną ulotkę, przyciągającą uwagę potencjalnych klientów. Oczywiście będziemy musieli włożyć trochę pracy w cały projekt, ale efekt końcowy, którym będzie wydruk graficzny na pewno będzie zadowalający i przynoszący efekty.


OTODRUK

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Plakaty i bilboardy reklamowe a opinia publiczna

Plakaty i bilboardy reklamowe a opinia publiczna


Autor: Mateusz Mszyca


To nie nowość, że wielu ludzi ma negatywne podejście do plakatów porozwieszanych w całym mieście czy wielkich bilbordów z pięknymi modelkami reklamującymi kosmetyki czy bieliznę. Co wpływa na ich stosunek i postępowanie? Jaki jest powód tej niechęci?


Odpowiedzi nasuwają się same, po pierwsze niektóre społeczności maja zastrzeżenia, co do niektórych treści plakatów oraz tego, co przedstawiają. Uważają je za kontrowersyjne, co często prowadzi do konfliktów. Pytanie czy mają rację? Po części na pewno tak, bo kto z nas chciałby mieć przesłonięte okno przez wielkie plakaty reklamowe kosmetyków czy innego rodzaju produktów. Sprzeciw prowadzi do kłótni z właścicielem placówki, który na to pozwolił, aby takie wizytówki firmy znalazły się na murze. Niektórzy po prostu nie zwracają uwagi na opinie publiczną licząc na korzyści materialne. Czasem jednak sytuacja wygląda inaczej, niektórzy ludzie biorą treści zawarte w plakatach i bilboardach zbyt dosłownie, co staje się powodem nieporozumień i konfliktów. Niektórzy ludzie powinni stać się bardziej tolerancyjni i otwarci na innowacje, zwłaszcza, że żyjemy w świecie komercyjnym.

Oczywiście nie zawsze tak jest, trzeba zgodzić się z tym, że można spotkać się z treściami kontrowersyjnymi, które wychodzą z drukarni. To normalne, że ludzie są przeciwko tego typu reklamom. Który rodzic chciałby, by jego dziecko wracające ze szkoły natknęło się na plakat czy bilboard zawierający niewłaściwe treści. Niestety jest to nieustający konflikt, z którym spotykamy się codziennie. Dlatego apeluję, starajmy się wykorzystywać reklamę w sposób odpowiedni, byłoby to z pewnością korzystne dla obu stron sporu.


drukarnia online

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Nietypowe wizytówki, nowa forma przekazu

Nietypowe wizytówki, nowa forma przekazu


Autor: mbrand


Jak zatem sprawić, by zostać zapamiętanym w oczach odbiorcy, zwłaszcza wtedy, gdy zostawiamy wizytówkę klientowi, który z pośród kilku kontrahentów wybierze jedną firmę.


Nietypowe wizytówk

Nawiązując kontakty handlowe należy pamiętać, że perspektywa współpracy uwarunkowana jest wrażeniem jakie wywrzemy na przyszłym kontrahencie. Dbałość o szczegóły, przemyślana treść, prostota przekazu - takimi właśnie wytycznymi należy się kierować chcąc być dobrze odebranym na pierwszej (lub też n-tej) rozmowie handlowej. Decyzja o przeznaczeniu większych środków na promocję w szerszej perspektywie oznacza zawsze proporcjonalnie większy przychód.
Wizytówka
(karta biznesowa, ang. business card) jest nośnikiem informacji, przekazywanym drugiej osobie w chwili nawiązywania kontaktu. Wizytówka zawiera standardowo dane personalne, kontaktowe, czasem ofertę. W większości przypadków jest to karton o gramaturze 300 g/m 2 o wymiarze 90 x 50 mm. Jak zatem sprawić, by zostać zapamiętanym w oczach odbiorcy, zwłaszcza wtedy, gdy zostawiamy wizytówkę klientowi, który z pośród kilku kontrahentów wybierze jedną firmę. Jak zatem się promować i wyróżniać? Jak nie popaść w rutynę „prostokąta 9x5”.? Obecnie w świecie poligrafii jest wiele interesujących rozwiązań, które przyczynią się do odniesienia sukcesu. Najważniejszym podczas projektowania jest określenie z jakim sektorem będziemy mieli do czynienia. Uszlachetnianie wizytówek

- Foliowanie:
folia występuje w kilku rodzajach głównie do wizytówek stosuje się dwa rodzaje: matowy oraz błyszczący, zadaniem jest zabezpieczenie druku poprzez pokrycie go na gorąco lub mokro cieniutką warstwą foli. Wizytówki mogą zostać pokryte zarówno jednostronnie, jak i dwustronnie. Poza foliami typowymi warte uwagi są folie z serii Alu oraz folie z fakturą. Folie występują w różnych grubościach, usztywniają foliowane powierzchnie.
- Lakierowanie druku (lakier wybiórczy, punktowy):
całościowe lub wybiórcze (punktowe), jest to kolejny sposób przyczyniający się do zwiększenia atrakcyjności naszych wizytówek. Najczęściej stosowanymi lakierami są lakiery utrwalane promieniami UV. Lakiery pozwalają uzyskać wysoki połysk, odcień perłowy lub całkowite zmatowienie. Nałożony lakier „wyciąga kolory” sprawia wrażenie większej intensywności kolorów. Istnieją specjalne lakiery z dodatkiem brokatu, lakiery zmieniające swój kolor w zależności od temperatur oraz lakiery pachnące (np. po potarciu).
- Kalendrowanie:
w uproszczeniu wtłoczenie faktury przy pomocy wałka z reliefem. Dużym atutem tej metody jest możliwość tworzenia faktury na arkuszach uprzednio zafoliowanych bądź lakierowanych (również pokrytych wybiórczym lakierem).
- Sztancowanie:
proces polegający na wycinaniu kształtu za pomocą wykrojnika (deska z ostrymi nożami tworzącymi konkretny kształt) przy użyciu dużej siły docisku. Przykładowo możemy sztancować wizytówki w kształcie żyletki, kasety itp. Stosując różnego rodzaju noże: do cięcia, bigowania, perforowania.
- Bigowanie:
proces polegający na wgnieceniu rowka w papierze (przy zastosowani kontr bigów) dających możliwość zginania naszej wizytówki, efekt można uzyskać za pomocą wykrojnika z bigami, lub przy pomocy bigówki.
- Nietypowe rogi:
zaokrąglanie rogów - element przełamuje rutynę standardowych wizytówek o prostych rogach, ilość rogów które mają być zaokrąglone zależy tylko od wizji projektanta. Rogi mogą być również ścięte pod kątem 45 stopni.
- Tłoczenie-Uwypuklanie :
podzielić zasadniczo możemy na dwie kategorie. Tłoczenie z wykorzystaniem oprzyrządowania składającego się z kompletu matryca i patryca pozwalającego na uwypuklanie (unoszenie części papieru zazwyczaj do góry) oraz tłoczenia w głąb, które stosowane może być w przypadku posiadania przez papier faktury (w momencie zetknięcia się czoła matrycy z papierem, faktura zostaje sprasowania) lub w przypadku gramatury wysokiej gramatury (powyżej 300), w przypadku niższej gramatury efekt nie jest tak dobrze widoczny. Obydwie metody pozwalają spasować druk z tłoczeniem/uwypuklaniem.
- Papiery: z najważniejszych czynników pozwalający nas wyróżnić: liczne odcienie, faktury, papiery metalizowane, grubości itp. dają nieograniczone pole do działania. W przypadku papierów barwionych w masie o ciemnym kolorze. Metodami pozwalającymi nam na druk są: sitodruk, hot-print.
- Hot-print :Hot stamping
zwany potocznie „złoceniem”. Choć nazwa sugeruje od razu kolor folii , jaki ma być wykorzystany. Dzięki tej metodzie wizytówki nasze będą mogły posiadać metaliczny błyszczący kolor. Kolorystyka jest zależna od producenta folii, nie mniej jednak kolory jakie możemy uzyskać to: złoto, srebro, miedź, czerwień, zieleń, granat itp.

Zastosowanie do wizytówek nietypowych nośników również zaskoczy osobę, której wręczymy naszą wizytówkę. Oto kilka nośników: folie PCV (PVC) bezbarwne, papier ryżowy, metal, drewno, flock, kalka, latex.
- Inne: wklejanie okienek, wycinanie dziur, mocowanie nitów, złocenie brzegu wizytówek itp. - jeszcze bardziej wypromują naszą wizytówkę.


mbrand

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.