sobota, 26 września 2015

Druk wielkoformatowy

Druk wielkoformatowy


Autor: Dariusz Sobieszek


Reklama, Reklama, Reklama, wszędzie jesteśmy bombardowani przez reklamy. W telewizji, radiu, prasie. Aż się rzygać od tego chce! Jakby tego było mało wszyscy teraz stosują druki wielkoformatowe. Czyli druki na bannerach i bilbordach .


Pamiętam jak kiedyś na jednej z dość ruchliwej dróg ustawiono reklamę, gdzie pani Doda oczywiście w swój wypełniony seksem sposób reklamowała nomen omen lody. A mężczyzna jak to mężczyzną zawsze zerknie, choćby instynktownie. No i okazało się, że nagle taki billboard stał się przyczyną wielu stłuczek i mniej lub bardziej poważnych wypadków. Dość zabawne. Podobnie oglądałem ostatnio bardzo popularny program o motoryzacji, a mianowicie top Gear. Miał tam miejsce dość zabawny dialog między prowadzącymi dotyczący treści bannera, który był umieszczany przy autostradzie. Z właściwym sobie humorem naśmiewali się z długiego tekstu, którego po prostu nie da się przeczytać przy takiej prędkości, która rozwija się na autostradach.

Dlatego jeden z nich zaproponował, żeby jako reklama jaguara był billboard, na którym byłby tylko napis „Jaguar” po czym stwierdzili, że jednak za długi… dlatego zaproponowali samo „J”. To oczywiście dowcip, ale zwraca uwagę na ważną rzecz, a mianowicie dobór treści do miejsca. Wystarczy tylko logo jakiegoś produktu w miejscach gdzie mknie się samochodem bardzo szybo. Natomiast w centrach wielkich miast powinny się znajdować billboardy o treści nieco szerszej. Ale oczywiście reklamodawcy wiedzą lepiej. Takie nadruki są bardzo, że się tak wyrażę narzucające się. Są duże kolorowe i żebrzą o uwagę klienta. No cóż ale takie są wymogi rynku. Wszystko musi być kolorowe święcące i zachęcać! A ludzie jak te głupie barany Ida stadami do supermarketów, salonów samochodowych, lodziarni czy czegokolwiek.

Niestety jesteśmy manipulowani na każdym kroku. Każdy wyciąga rękę po nasze ciężko zarobione pieniądze. Ale trudno się dziwić gdyż te firmy również zatrudniają pracowników, którzy zarabiają na życie. Dlatego musimy zaakceptować taki stan rzeczy. Reklamodawcy wykorzystują każdą powierzchnie reklamowa, często płacąc właścicielom duży czynsz aby umieścić baaardzo duży banner na ścianie. Mało kto odmówiłby przyjęcia dużej sumy pieniędzy w zamian za udostępnienie swojej ściany. Jak wiec widać wszystko kreci się wokół pieniędzy. Warto pamiętać, że to nie one SA w życiu najważniejsze. I mimo, że zewsząd jesteśmy zmuszani do włączenia się do tej szarej masy, która może być manipulowana. Dlatego właśnie ciągle nasz zmuszają żebyśmy kupowali to co wszyscy.


Druk wielkoformatowy w agencji reklamowej WidePRINT to wysoka jakość, szybkie termini i niskie ceny.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz