piątek, 29 września 2017

Jak zaprojektować skuteczną ulotkę?

Jak zaprojektować skuteczną ulotkę?


Autor: Mateusz Pięta


Dzisiejszy świat jest przepełniony reklamą. Telewizja, radio, wyskakujące banery w Internecie. Każda z firm chce znaleźć Klienta, a jedną z metod ich pozyskiwania jest właśnie reklama.


Ulotka reklamowa jest doskonałą metodą na dodarcie do potencjalnych Klientów w szczególności na lokalnym rynku. Jej roznoszenie możemy zlecić na poczcie, lub skorzystać z usług firm zajmujących się kolportażem. Nasuwa się więc pytanie: co powinna zawierać, aby za jej pomocą zdobyć zaufanie i nakłonić osoby lub firmy do skorzystania z naszych świadczeń?

1. Czy ulotka jest Ci na pewno potrzebna?
Dobre pytanie, dla osób, których firma nie skupia się wyłącznie na lokalnym rynku i mogą prowadzić usługi zdalnie (np. tworzenie stron internetowych). W takim wypadku lepszą formą reklamy byłoby dotarcie do firm, które potrzebują konkretnie Twoich usług i na taki cel przeznaczyć nasz budżet.

2. Jaka wielkość?
Drukarnie posiadają szeroką gamę rozmiarów, na jakich drukują stworzone przez Ciebie projekty: A5, A4, A3, B3, B2. Obecnie najpopularniejszym i najchętniej wybieranym przez reklamodawców formatem jest A5 i A6. Są to odpowiedniki połowy kartki A4 oraz ćwiartki kartki A4. Rozmiar ulotki powinien być dobrany indywidualnie i skonsultowany z firmą, jaka będzie miała przyjemność je roznosić (może okazać się, że konieczne jest spełnienie określonych wymagać, aby można było nawiązać współprace w zakresie kolportażu).

3. Co powinno się na niej znaleźć?
Ostrzegamy i odradzamy metodę „umieszczę całą swoją ofertę i wszystko co możliwe” – BŁĄD! Taka ulotka (w szczególności napisana spójnym tekstem) jest nieczytelna i nie nakłania do współpracy. Sugerujemy wypunktować najważniejsze elementy oferty Twojej firmy w formie kilku chwytliwych i dużych haseł. Ważne jest także podanie adresu strony internetowej i numeru kontaktowego – ułatwimy wtedy możliwość zdobycia większej ilości informacji dla potencjalnego Klienta.
Nie może zabraknąć także pełnej nazwy firmy, logotypu i numeru NIP.

4. Kolorystyka
Całość koncepcji Twojej reklamy powinna być spójna wizualnie (logo, wizytówka, strona internetowa, ulotka). Jeżeli Twoja witryna www bazuje na kolorze czerwonym – ulotka również powinna do niej nawiązywać. Jeżeli w logotypie panują ostre krawędzie – styl ulotki nie może bazować na zaokrągleniach. Powinniśmy dać Klientowi możliwość rozpoznania Ciebie i Twojej firmy po samym stylu – bez konieczności zapoznawania się z wypunktowanymi usługami jakie świadczysz.

Podsumowując.
Marketing bazujący na materiałach drukowanych pozwala utrzymać kontakt z aktualnymi klientami, budować z nimi trwałe relacje oraz wzmacniać swą wiarygodność, a także zdobywać nowe kontakty biznesowe. Unikalny i przemyślany projekt, stworzony na bazie rad zaprezentowanych powyżej, przełożony na ulotki reklamowe jest świetną drogą przekazania klientom wszystkich wiadomości których potrzebują.


Czytaj więcej na: druk ulotek Gdańsk.
Autor: Mateusz Pięta

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Gadżety promocyjne - dlaczego się na nie decydować i jak je wybierać?

Gadżety promocyjne - dlaczego się na nie decydować i jak je wybierać?


Autor: Anna Sobot


Każda osoba otwierająca własną działalność gospodarczą, w pierwszej kolejności powinna zaplanować budżet. Bardzo często się zdarza, że środki na działania marketingowe nie są uwzględniane w planie finansowym lub są zbyt małe na skuteczne wypromowanie firmy. To duży błąd. Gadżety mają realny wpływ na sukces firmy.


Podczas planowania środków na działania marketingowe bardzo często pojawiają się takie pytania jak: czy ten koszt się zwróci i jak można zmierzyć efektywność gadżetów? Te pytania nie powinny nas zniechęcać do wydania kilku złotówek więcej na działania reklamowe. Gadżety reklamowe nie są zbędnym kosztem, ale inwestycją. Bardzo ważny jest też rodzaj gadżetów, które będą reklamowały naszą firmę. Przedstawimy kilka argumentów, które powinny przekonać każdą osobę, która jeszcze nie jest zdecydowana na zakup środków promocyjnych.

Najważniejsza jest zasada wzajemności. Jej działanie jest jasne: jeśli my coś komuś podarujemy, osoba obdarowana będzie się chciała odwdzięczyć. Tak właśnie sprawiamy, że klient czuje się przywiązany do naszej marki. Jeśli podczas pierwszej wizyty w naszym sklepie lub salonie usługowym otrzyma od nas gadżet, będzie się czuł zobowiązany, by do nas wrócić.

Dzięki gadżetom nasza firma stanie się widoczna i wyróżnimy się na tle innych firm świadczących podobne usługi. Dlatego tak ważny jest dobór ciekawych gadżetów, które zaskoczą naszych klientów. Firmy odchodzą już od dobrze znanych długopisów i kubków z logo firmy. Teraz gadżety umieszcza się na przedmiotach, z których klient może korzystać naprawdę długo. Kompres żelowy chłodzący lub ogrzewacz do rąk z nadrukowanym logo firmy to gadżet, który staje się coraz bardziej popularny. Ważne żeby stawiać na funkcjonalność. Kompres z logo firmy albo pendrive to przedmioty, które są nam potrzebne niemal codziennie, więc z takiego gadżetu na pewno ucieszy się nasz klient.

Gadżety pozwalają także podtrzymać relację z obecnymi klientami. Jeśli podczas którejś z kolei wizyty obdarujemy klienta nawet niewielkim gadżetem, pokażemy, że o nim pamiętamy i chcemy podtrzymać współpracę.

Każdy upominek reklamowy ma swoją wartość zarówno estetyczną, jak i praktyczną. Ma cieszyć oko klientów, ale także przypominać im o naszej marce. Komunikatu, który znajduje się na gadżecie nie można wyłączyć jak reklamy telewizyjnej. Za każdym razem kiedy klient sięgnie po gadżet naszej firmy, przypomni sobie o nas. To jest największa siła tej formy reklamy.

W miarę możliwości postarajmy się, by klienci zapomnieli o tym, że otrzymali gadżet, który ma być reklamą naszej firmy. Najlepiej wkomponować rozdawanie gadżetów w ciekawe akcje promocyjne. Możemy je rozdawać przykładowo na targach branżowych - możliwości jest wiele.

Warto przekonać się do promowania marki gadżetami z logo firmy, ponieważ nie bez powodu mówi się, że reklama jest dźwignią handlu. Gadżety sprawiają, że klient czuje się do naszej marki przywiązany i postrzega ją jako rzetelną i godną polecenia. A to tylko może skutkować tym, że zyskamy nowych klientów.


Kompres żelowy, ogrzewacz do rąk jako forma promocji - abcnplus.com

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Magento i Prestashop promują się same

Magento i Prestashop promują się same


Autor: Biznesownia.pl


Sklep, nawet najlepszy, bez dobrej promocji w sieci, wielkich zysków nie przyniesie. A liczenie na przypadkowych klientów to w dzisiejszych czasach raczej kiepska strategia marketingowa. Tutaj w sukurs przychodzą podstawowe funkcje marketingowe Magento i Prestashop.


Niektóre z nich można zrealizować już na świeżej instalacji, do innych potrzebne są dodatki, ale w przypadku innych platform często trzeba by było samodzielnie pluginy pisać, żeby osiągnąć podobny efekt.

Automatyzacja sprzedaży

Jeden z najważniejszych atutów sklepu internetowego to szybkie finalizowanie transakcji. Prestashop i Magento działają automatycznie: proponują produkty, obsługują klienta, zbierają jego dane, dołączając je do bazy adresowej, zdejmują stany z magazynu. Klient ma więc dobre doświadczenia i chętniej wraca, a informacje zebrane przez sklep w czasie zakupów mogą być przydatne w planowaniu kampanii promocyjnych. To jednak samo w sobie promocji nie czyni. A jakie inne funkcje tych dwóch platform sklepowych mogą zadziałać w sposób bezpośredni?

Najlepsza forma promocji – mailing

Mailing, jeśli jest dobrze przygotowany, cechuje się najwyższą spośród wszystkich internetowych metod promocji skutecznością. Fakt, że Prestashop i magento automatycznie mogą tworzyć bazę adresową i przygotowywać oraz przeprowadzać kampanie mailingowe jest nieocenionym wsparciem. Zamiast wykorzystywania wielu różnych systemów, często od różnych dostawców, a więc wymagających wielokrotnego przenoszenia baz adresowych, można korzystać z samego skryptu sklepowego, którego moduł do obsługi mailingów dostarcza wszystkich niezbędnych funkcji.

Promocja i edukacja

Popularność content marketingu sprawiła, że niemal w każdym sklepie można poczytać poradniki czy testy produktów. Prestashop czy Magento mają specjalne działy stworzone właśnie w tym celu – nie trzeba się nagimnastykować, żeby pokazać swoją wiedzę, a umiejętnie przygotowane strony informacyjne automatycznie mogą stać się również miejscem autopromocji. To wymaga odrobiny finezji i polotu, ale przede wszystkim możliwości technicznych skryptu. Nie możemy wprawdzie zagwarantować, że każda taka kampania się uda, ale przynajmniej nic nie stoi temu na przeszkodzie, bo Prestashop i Magento świetnie się sprawdzają właśnie w content marketingu.

SEO ciągle żywe

Czego by nie mówić o idei pozycjonowania, to jednak współpraca serwisu z wyszukiwarkami internetowymi ma zawsze duże znaczenie dla widoczności sklepu. Tak Prestashop, jak i Magento, umożliwiają dość zaawansowaną konfigurację parametrów istotnych z punktu widzenia SEO. Od adresów SEO-friendly, po tworzenie własnych opisów stron i produktów. Właściwe formatowanie oraz konstrukcja map strony zgodnych z wymogami internetowego giganta, Google, ułatwiają promocję w sieci. Oczywiście, że samo to często nie wystarczy, ale bez rozwiązania podstawowych problemów żadna poważna kampania też nie mogłaby się udać.


Biznesownia.pl - kompleksowe wdrożenia e-commerce Magento i PrestaShop

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Poznajemy techniki uszlachetniania druku

Poznajemy techniki uszlachetniania druku


Autor: Dariusz Domagalski


W artykule chcielibyśmy przedstawić Państwu współczesne możliwości uszlachetniania druku w wysokich nakładach. Na szczególną uwagę zasługują tu różnorodne techniki uszlachetniania druku oferowane w dzisiejszych czasach.


foliowanie i kalandrowanie

Wielu z nas na co dzień obcuje z różnorodnymi materiałami poligraficznymi. Mogą to być ulotki, plakaty na mieście, opakowania produktów, wizytówki lub katalogi. Są to z pewnością znaki naszych czasów, w których dominuje konsumpcjonizm i związana z nim szeroko pojęta reklama. Nierzadko materiały te wzbogacone są o niezwykłą fakturę papieru, atrakcyjny połysk lub inne efektowne elementy, jak żłobienia, uwypuklenia, czy metaliczny połysk. Powstają one dzięki znanym nam obecnie technikom uszlachetniania druku, które zaraz poznamy.

Jak powstają uszlachetnienia?
Wiele osób sądzi, że wszelkie uszlachetnienia, to po prostu kwestia papieru, na którym drukujemy. Jest to oczywiście błędna opinia. W rzeczywistości techniki uszlachetniania druku wymagają zastosowania skomplikowanych i drogich maszyn przeznaczonych tylko do tego celu. I co najważniejsze, uszlachetnienie dokonuje się zazwyczaj po druku, a nie przed nim.

Po co nam uszlachetnianie druku?
Jak już wcześniej wspomnieliśmy, żyjemy w czasach konsumpcjonizmu, w którym duże znaczenie dla pozyskania klienta ma marketing. W tej kwestii pomagają właśnie techniki uszlachetniania druku. Wyobraźmy sobie, że przeciętny Kowalski chce kupić w sklepie jakiś produkt. Wśród kilkunastu produktów tego samego rodzaju, ale różnych producentów z pewnością jego uwagę przykuje ciekawsze opakowanie, pozostawiając konkurentów w cieniu. Oczywiście kwestie marketingowe nie są jedynymi, w których stosuje się uszlachetnienia druku.

Najpopularniejsze techniki uszlachetniania druku w Polsce
Obecnie na rodzimym, jak i zagranicznym rynku do najpopularniejszych technik uszlachetniania materiałów drukowanych zaliczamy:

  1. Foliowanie. Jest to jedna z najpopularniejszych metod uszlachetniania druku. Polega ona na powlekaniu zadrukowanej powierzchni specjalną folią błyszczącą lub matową. Z uwagi na swoje właściwości folia często łączy się z innymi technikami uszlachetniania druku. Dużą popularność zdobyła ostatnio folia Soft touch, która jest znana jako miła i aksamitna w dotyku.
  2. Lakierowanie. Znane jest jako najlepszy środek do tworzenia eleganckiej, połyskującej powierzchni. Ma jeszcze jedną zaletę, chroni nadruk przed wszelkimi uszkodzeniami zewnętrznymi. Ciekawą formą tego uszlachetnienia jest lakier wybiórczy, który polega na nakładaniu połysku tylko na wybrane elementy nadruku np. logo firmowe lub napisy. Mało kto wie, ale istnieją także lakiery matowe, zapachowe i reagujące na zmianę temperatury.
  3. Hot-stamping. Jest to nowa technika uszlachetniania druku, która zdobywa w Polsce dużą popularność. Polega ona na nałożeniu na nadruk tak zwanej folii hot stampingowej, która nadaje płaszczyźnie metaliczny, połyskujący wygląd. Cały proces realizowany jest w wysokiej temperaturze.
  4. Kalandrowanie. Znany jako naduszenie na płaszczyźnie arkusza określonej struktury. Do najpopularniejszych wzorów kalandrowania zaliczamy m.in. płótno, len, skórę, czy prążki.
  5. Sztancowanie. Jest to uszlachetnienie polegające na wycinaniu w nadruku odpowiednich, z góry zaplanowanych kształtów lub wzorów. Oczywiście cały proces realizowany jest przez specjalnie przystosowane do tego celu maszyny.
  6. Tłoczenie. Jest to wizualnie bardzo podobne uszlachetnienie do hot stampingu. Z jednym wyjątkiem, tu używamy tradycyjnej folii.

Jakie są zalety uszlachetniania druku?
Uszlachetnianie druku ma wiele zalet w tym m.in.

  • zwiększanie zainteresowania produktem poprzez podniesienie walorów wizualnych jego opakowania i materiałów reklamowych
  • podbijanie barw i zwiększenie nasycenia kolorów nadruku
  • ochronę zadrukowanej powierzchni przed czynnikami mechanicznymi jak zagięcia czy zadrapania
  • przedłużenie żywotności produktu np. opakowania lub okładki książki

Gdzie stosujemy techniki uszlachetniania druku?
Uszlachetnianie druku to proces wymagający zastosowania specjalistycznych maszyn, który zazwyczaj realizowany jest w wysokich nakładach. W związku z tym najczęściej uszlachetniamy produkty typu opakowania, okładki książek, identyfikacje wizualne, materiały reklamowych. Niektórych technik jak hot-stamping używa się także do produkcji hologramów, zdrapek lub zdobienia przedmiotów.

Mamy nadzieję, że ten artykuł przybliży Państwu możliwości technik uszlachetniania druku.


Techniki Uszlachetniania Druku

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

wtorek, 24 stycznia 2017

Reklama świetlna jako narzędzie przyciągające klientów

Reklama świetlna jako narzędzie przyciągające klientów


Autor: Roman Nuzhdin


Ów rodzaj reklamy dziś cieszy się szczególną popularnością. Zajmuje on czołowe pozycje wśród wszystkich rodzajów reklamy zewnętrznej.


Wyjaśnić to można tym, że omawiana reklama ma ogromne możliwości i jest niezwykle widoczna. Szczególnie o ciemnej porze dnia. Dzięki wymienionym zaletom zewnętrzna reklama świetlna może przyciągnąć uwagę każdego potencjalnego klienta lub po prostu zwróci na siebie uwagę i zostać zapamiętana na przyszłość. Ważne jest też, że za pomocą takiej reklamy na pewno informacja reklamowa na pewno zostanie przekazana.

By wyprodukować jakąkolwiek zewnętrzną reklamę świetlną, potrzebne jest profesjonalne podejście, doświadczenie, a także możliwość wykorzystania i dostęp do rozbudowanej bazy technologicznej i konstruktorskiej. Produkcja reklamy zewnętrznej wymaga wykorzystywania specjalistycznej technologii. Tyczy się to przede wszystkim samych surowców. Na przykład, do produkcji tablic podświetlanych lightboxów, liter oraz paneli z wewnętrznym podświetlaniem wykorzystywane jest szkło akrylowe, które idealnie przepuszcza światło. Prosto na nie nakładany jest obraz reklamowy. Pozostałe części takiej reklamy mogą być zrobione z metalu, aluminium lub plastiku. Reklama może być podświetlana od strony zewnętrznej lub wewnętrznej. Od tego zależy sposób, w jaki owa reklama będzie produkowana. Podświetlanie zewnętrzne jest osiągane przy pomocy reflektorów halogenowych, które nakierowują strumień światła na określone obszary konstrukcji. Z kolei wewnętrzne podświetlanie może być zrealizowane na kilka sposobów. W tym przypadku mogą być wykorzystane neonowe, fluorescencyjne, energooszczędne oraz LED-światła. Wybór zależy od rodzaju produkowanej konstrukcji reklamowej. Mimo dość wysokiej ceny, reklama świetlna jest bardzo niezawodna, trwała, a także daje szerokie możliwości wszystkim projektantom i grafikom.

Rodzaje i gatunki konstrukcji reklamowych:

  • Kasetony i lightboxy. W tym przypadku obrazy nanoszone są na specjalistyczną powierzchnię pojemnika świetlnego.
  • Litery przestrzenne. Obudowa jest wykonana z aluminium, a powierzchnia przednia – z przeźroczystego akrylu rozpraszającego światło.
  • Panele LED. Taki rodzaj reklamy emituje czyste, miękkie oraz jednolite światło
  • Kasetony reklamowe dwustronne. Owa konstrukcja montowana jest na fasadzie budynków.
  • Podświetlanie z efektem halo. Źródło światła znajduje się bezpośrednio pod szyldami reklamowymi.
  • Szyldy neonowe. Taki rodzaj konstrukcji reklamowej zazwyczaj jest wykonany ze szklanych rurek wypełnionych gazem. Najczęściej wykorzystywany jest do tego neon.


Zamówić reklamę świetlną, karty plastikowe oraz projektowanie logo można na stronie asterplast.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.