piątek, 29 września 2017

Poznajemy techniki uszlachetniania druku

Poznajemy techniki uszlachetniania druku


Autor: Dariusz Domagalski


W artykule chcielibyśmy przedstawić Państwu współczesne możliwości uszlachetniania druku w wysokich nakładach. Na szczególną uwagę zasługują tu różnorodne techniki uszlachetniania druku oferowane w dzisiejszych czasach.


foliowanie i kalandrowanie

Wielu z nas na co dzień obcuje z różnorodnymi materiałami poligraficznymi. Mogą to być ulotki, plakaty na mieście, opakowania produktów, wizytówki lub katalogi. Są to z pewnością znaki naszych czasów, w których dominuje konsumpcjonizm i związana z nim szeroko pojęta reklama. Nierzadko materiały te wzbogacone są o niezwykłą fakturę papieru, atrakcyjny połysk lub inne efektowne elementy, jak żłobienia, uwypuklenia, czy metaliczny połysk. Powstają one dzięki znanym nam obecnie technikom uszlachetniania druku, które zaraz poznamy.

Jak powstają uszlachetnienia?
Wiele osób sądzi, że wszelkie uszlachetnienia, to po prostu kwestia papieru, na którym drukujemy. Jest to oczywiście błędna opinia. W rzeczywistości techniki uszlachetniania druku wymagają zastosowania skomplikowanych i drogich maszyn przeznaczonych tylko do tego celu. I co najważniejsze, uszlachetnienie dokonuje się zazwyczaj po druku, a nie przed nim.

Po co nam uszlachetnianie druku?
Jak już wcześniej wspomnieliśmy, żyjemy w czasach konsumpcjonizmu, w którym duże znaczenie dla pozyskania klienta ma marketing. W tej kwestii pomagają właśnie techniki uszlachetniania druku. Wyobraźmy sobie, że przeciętny Kowalski chce kupić w sklepie jakiś produkt. Wśród kilkunastu produktów tego samego rodzaju, ale różnych producentów z pewnością jego uwagę przykuje ciekawsze opakowanie, pozostawiając konkurentów w cieniu. Oczywiście kwestie marketingowe nie są jedynymi, w których stosuje się uszlachetnienia druku.

Najpopularniejsze techniki uszlachetniania druku w Polsce
Obecnie na rodzimym, jak i zagranicznym rynku do najpopularniejszych technik uszlachetniania materiałów drukowanych zaliczamy:

  1. Foliowanie. Jest to jedna z najpopularniejszych metod uszlachetniania druku. Polega ona na powlekaniu zadrukowanej powierzchni specjalną folią błyszczącą lub matową. Z uwagi na swoje właściwości folia często łączy się z innymi technikami uszlachetniania druku. Dużą popularność zdobyła ostatnio folia Soft touch, która jest znana jako miła i aksamitna w dotyku.
  2. Lakierowanie. Znane jest jako najlepszy środek do tworzenia eleganckiej, połyskującej powierzchni. Ma jeszcze jedną zaletę, chroni nadruk przed wszelkimi uszkodzeniami zewnętrznymi. Ciekawą formą tego uszlachetnienia jest lakier wybiórczy, który polega na nakładaniu połysku tylko na wybrane elementy nadruku np. logo firmowe lub napisy. Mało kto wie, ale istnieją także lakiery matowe, zapachowe i reagujące na zmianę temperatury.
  3. Hot-stamping. Jest to nowa technika uszlachetniania druku, która zdobywa w Polsce dużą popularność. Polega ona na nałożeniu na nadruk tak zwanej folii hot stampingowej, która nadaje płaszczyźnie metaliczny, połyskujący wygląd. Cały proces realizowany jest w wysokiej temperaturze.
  4. Kalandrowanie. Znany jako naduszenie na płaszczyźnie arkusza określonej struktury. Do najpopularniejszych wzorów kalandrowania zaliczamy m.in. płótno, len, skórę, czy prążki.
  5. Sztancowanie. Jest to uszlachetnienie polegające na wycinaniu w nadruku odpowiednich, z góry zaplanowanych kształtów lub wzorów. Oczywiście cały proces realizowany jest przez specjalnie przystosowane do tego celu maszyny.
  6. Tłoczenie. Jest to wizualnie bardzo podobne uszlachetnienie do hot stampingu. Z jednym wyjątkiem, tu używamy tradycyjnej folii.

Jakie są zalety uszlachetniania druku?
Uszlachetnianie druku ma wiele zalet w tym m.in.

  • zwiększanie zainteresowania produktem poprzez podniesienie walorów wizualnych jego opakowania i materiałów reklamowych
  • podbijanie barw i zwiększenie nasycenia kolorów nadruku
  • ochronę zadrukowanej powierzchni przed czynnikami mechanicznymi jak zagięcia czy zadrapania
  • przedłużenie żywotności produktu np. opakowania lub okładki książki

Gdzie stosujemy techniki uszlachetniania druku?
Uszlachetnianie druku to proces wymagający zastosowania specjalistycznych maszyn, który zazwyczaj realizowany jest w wysokich nakładach. W związku z tym najczęściej uszlachetniamy produkty typu opakowania, okładki książek, identyfikacje wizualne, materiały reklamowych. Niektórych technik jak hot-stamping używa się także do produkcji hologramów, zdrapek lub zdobienia przedmiotów.

Mamy nadzieję, że ten artykuł przybliży Państwu możliwości technik uszlachetniania druku.


Techniki Uszlachetniania Druku

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

wtorek, 24 stycznia 2017

Reklama świetlna jako narzędzie przyciągające klientów

Reklama świetlna jako narzędzie przyciągające klientów


Autor: Roman Nuzhdin


Ów rodzaj reklamy dziś cieszy się szczególną popularnością. Zajmuje on czołowe pozycje wśród wszystkich rodzajów reklamy zewnętrznej.


Wyjaśnić to można tym, że omawiana reklama ma ogromne możliwości i jest niezwykle widoczna. Szczególnie o ciemnej porze dnia. Dzięki wymienionym zaletom zewnętrzna reklama świetlna może przyciągnąć uwagę każdego potencjalnego klienta lub po prostu zwróci na siebie uwagę i zostać zapamiętana na przyszłość. Ważne jest też, że za pomocą takiej reklamy na pewno informacja reklamowa na pewno zostanie przekazana.

By wyprodukować jakąkolwiek zewnętrzną reklamę świetlną, potrzebne jest profesjonalne podejście, doświadczenie, a także możliwość wykorzystania i dostęp do rozbudowanej bazy technologicznej i konstruktorskiej. Produkcja reklamy zewnętrznej wymaga wykorzystywania specjalistycznej technologii. Tyczy się to przede wszystkim samych surowców. Na przykład, do produkcji tablic podświetlanych lightboxów, liter oraz paneli z wewnętrznym podświetlaniem wykorzystywane jest szkło akrylowe, które idealnie przepuszcza światło. Prosto na nie nakładany jest obraz reklamowy. Pozostałe części takiej reklamy mogą być zrobione z metalu, aluminium lub plastiku. Reklama może być podświetlana od strony zewnętrznej lub wewnętrznej. Od tego zależy sposób, w jaki owa reklama będzie produkowana. Podświetlanie zewnętrzne jest osiągane przy pomocy reflektorów halogenowych, które nakierowują strumień światła na określone obszary konstrukcji. Z kolei wewnętrzne podświetlanie może być zrealizowane na kilka sposobów. W tym przypadku mogą być wykorzystane neonowe, fluorescencyjne, energooszczędne oraz LED-światła. Wybór zależy od rodzaju produkowanej konstrukcji reklamowej. Mimo dość wysokiej ceny, reklama świetlna jest bardzo niezawodna, trwała, a także daje szerokie możliwości wszystkim projektantom i grafikom.

Rodzaje i gatunki konstrukcji reklamowych:

  • Kasetony i lightboxy. W tym przypadku obrazy nanoszone są na specjalistyczną powierzchnię pojemnika świetlnego.
  • Litery przestrzenne. Obudowa jest wykonana z aluminium, a powierzchnia przednia – z przeźroczystego akrylu rozpraszającego światło.
  • Panele LED. Taki rodzaj reklamy emituje czyste, miękkie oraz jednolite światło
  • Kasetony reklamowe dwustronne. Owa konstrukcja montowana jest na fasadzie budynków.
  • Podświetlanie z efektem halo. Źródło światła znajduje się bezpośrednio pod szyldami reklamowymi.
  • Szyldy neonowe. Taki rodzaj konstrukcji reklamowej zazwyczaj jest wykonany ze szklanych rurek wypełnionych gazem. Najczęściej wykorzystywany jest do tego neon.


Zamówić reklamę świetlną, karty plastikowe oraz projektowanie logo można na stronie asterplast.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

sobota, 22 października 2016

Rozwijanie i promocja firmy poprzez filmy promocyjne

Rozwijanie i promocja firmy poprzez filmy promocyjne


Autor: Mariola Forystek


Promocja firmy jest bardzo ważna dla jej rozwoju. Aby zwrócić uwagę potencjalnych klientów należy korzystać z wielu form przekaz tak,by najszybciej osiągnąć zamierzone cele.


Metod jeśli chodzi o reklamę i jej promowanie jest naprawdę dużo. Realnie okazuje się, że najskuteczniejszą formą reklamy są filmy promocyjne. Ich samodzielne przygotowanie jest trudnym wyzwaniem. Dlatego produkcje reklam promocyjnych najlepiej zlecać sprawdzonym i profesjonalnym firmom.

Na rynku widnieje wiele studiów filmowych, które tworzą spektakularne i ciekawe produkcje reklamowe dla przedsiębiorstw. Decydując się na filmy promocyjne musimy pamiętać o tym, by spełniały one następujące wymagania:

Oczekiwania i adresat

Aby powstał skuteczny film promocyjny, osoby, którym zależy na promocji powinny zastanowić się nad targetem. Chodzi o grupę społeczną, która będzie zainteresowana filmem. Wówczas rozwój firmy będzie przebiegał szybciej i dynamiczniej. Kolejną sprawą jest zastanowienie się jakie są oczekiwania względem filmu i jakie są oczekiwane reakcje na niego. Sam film może być udany, podobać się, ale nie oznacza to, że skutkiem będzie rozwój firmy. Musi również w jakiś konkretny sposób zachęcać do skorzystania z usług lub towarów. Produkcja materiałów reklamowych nie jest zadaniem prostym, ale jeśli przeprowadzona sprawnie, wówczas jest skuteczna.

Zero nadęcia, więcej emocji

Firma, która kojarzy się z czymś poważnym, trudnym, nie zawsze zdobywa rozgłos. Filmy promocyjne przedstawione w sposób zabawny, luźny, są łatwiej zapamiętywane. Produkcja materiałów filmowych ma jedną ważną zasadę. Filmy promocyjne muszą widza w jakiś sposób zadziwić, zwrócić uwagę, wywołać emocje. To właśnie wywoływanie emocji jest bardzo ważne.

Coraz częściej produkcja materiałów reklamowych nie dotyczy bezpośrednio reklamowej działalności, ale oddziałuje na emocje widza, odwołuje się do ważnych dla niego wartości, takich jak rodzina, wolność wyboru. Osoby, które utożsamiają się z hasłem filmu promocyjnego, chętniej sprawiają, że rozwój firmy przebiega sprawniej.


Filmy promocyjne to doskonały materiał na reklamę firmy

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Projekt wizytówki firmowej - praktyczny poradnik

Projekt wizytówki firmowej - praktyczny poradnik


Autor: Agata Gardyńska


Wielu przedsiębiorców nie zdaje sobie sprawy jak ważnym elementem wizerunku jest wizytówka. W tym artykule postaramy się przybliżyć jej funkcje.


Wizytówka pozwala na przedstawienie się drugiej osobie, poinformowanie jej o tym kim jesteśmy, jakie zajmujemy stanowisko, jakie posiadamy umiejętności i czym zajmuje się nasza firma. Ten sposób prezentowania się wpływa na to, jak potencjalni kontrahenci postrzegają nas lub naszą firmę. W związku z tym niezbędne jest odpowiednie dostosowanie charakteru wizytówki do wizerunku, jaki firma chce przedstawiać na rynku. A wybór jest przeogromny – począwszy od różnych materiałów z jakich mogą być wykonane wizytówki, poprzez zastosowane rozmiary blankietu, kolory, czcionki, na metodzie wydruku kończąc.

Podstawowym podłożem, z jakiego wykonuje się wizytówki jest papier. Może on być gładki, ozdobny lub satynowany i mieć rozmaite kolory. Kształt wizytówki wykorzystywanej zazwyczaj to jeden z dwóch wymiarów: 90x50mm bądź 85x55mm (tak zwany format euro). Niemniej nie jest koniecznością, aby wizytówka miała właśnie taki kształt. To od kreatywności osoby projektującej zależy finalny efekt.

Projekt wizytówki to sprawa z pozoru prosta, niemniej po dogłębnym przyjrzeniu się, okazuje się, że proces tworzenia jest w gruncie rzeczy skomplikowany.

Podobnie rzecz ma się z ilością umieszczonej na niej słów. W przypadku wizytówki osobistej wystarczy imię, nazwisko właściciela i dodatkowe informacje kontaktowe (adres, email, telefon). Czasem umieszcza się na nich również tytuł naukowy. Wizytówka ofertowa powinna zawierać logo przedsiębiorstwa, imię, nazwisko i stanowisko właściciela, dane kontaktowe, informacje o tym, co oferuje firma i ewentualne odniesienie do internetowego bloga, na którym można znaleźć szczegółową ofertę. Umieszczanie na niej większej ilości informacji – NIP, REGON, kilku adresów email, numerów kont bankowych – doprowadzi do tego, że wizytówka będzie nieczytelna.

Czterema najpopularniejszymi obecnie metodami druku wizytówek są: druk cyfrowy, offsetowy, sitodruk i termodruk.

Druk cyfrowy jest opłacalny przy wydruku małej ilości wizytówek. Ponadto pozwala na szybkie uzyskanie wysokiej jakości wydruków w atrakcyjnej cenie i umożliwia personalizację poszczególnych egzemplarzy wizytówek.

Druk offsetowy jest konkurencyjny cenowo przy produkcji wysokich nakładów – 1000 sztuk wizytówek.

Sitodruk pozwala na zastosowanie do wydruku wizytówek zróżnicowanego podłoża i kolorystyki.

Termodruk pozwala na nadrukowanie tekstu na dziwnych formach wizytówki – wklęsłych bądź wypukłych.

Olbrzymie możliwości w projektowaniu blankietów wizytowych sprawiają, że każda osoba może dostosować je do swojego wizerunku. Warto poświęcić na to trochę czasu, bo dobra wizytówka może przynieść wiele korzyści.

Dobra drukarnia internetowa oferuje oprócz wydruków również projektowanie materiałów reklamowych. Warto zatem szukać właśnie takich specjalistów, aby być pewnym, że efekt końcowy będzie wyjątkowy, a każda rozdana wizytówka będzie podnosić prestiż przedsiębiorstwa.


Agata Gardyńska

Drukarnia internetowa BISTI

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Promocja firmy na Linkedin

Promocja firmy na Linkedin


Autor: Artelis - Artykuły Specjalne


Prawie każda osoba, która w ciągu ostatnich kilku lat próbowała znaleźć, zmienić pracę lub odwracając perspektywę - przeprowadzić skuteczną rekrutację nowego pracownika do swojej firmy, słyszała o portalu Linkedin i prawdopodobnie z niego korzystała. Czym dokładnie jest Linkedin?


Największą na świecie bazą profesjonalistów, która w 2016 roku przekroczyła liczbę 400 milionów użytkowników? Oczywiście. Globalną siecią służącą nawiązywaniu relacji zawodowych i biznesowych? Również. Przestrzenią, której zwiększamy swoje szanse na rynku pracy, poprzez umieszczenie elektronicznego CV z możliwością potwierdzenia naszych kompetencji przez dziesiątki innych użytkowników? Tak, to wszystko prawda. Dziś spojrzymy jednak na funkcjonalność Linkedin z innej, mniej oczywistej, a zyskującej na znaczeniu perspektywy - potraktujemy portal jako narzędzie promocji własnej firmy.

Dlaczego warto promować firmę na Linkedin?

Szczególnie w przypadku promocji B2B ogromną przewagę Linkedin nad innymi mediami społecznościowymi jest profesjonalny charakter portalu, na którym użytkownikom najdalej do anonimowości. Przy pomocy profilu reprezentują nie tylko siebie jako profesjonalistów, ale również jako pracowników firm, w których są zatrudniane. Stwarza to więc ogromny potencjał do targetowania reklam, oczywiście pod warunkiem, że zależy nam na dotarciu przede wszystkim do osób lepiej sytuowanych zawodowo i materialnie, a także posiadających określoną moc decyzyjną w swojej organizacji. Unikatowy charakter portalu wpływa również na wyższy poziom zaufania do prezentowanych na nim treści, w porównaniu do Facebooka i innych mediów społecznościowych.

Jak promować firmę na Linkedin?

Obecnie Linkedin oraz dostępne tu możliwości promocji osiągnęły znaczenie, które trudno bagatelizować przy doborze strategii marketingowej, również w przypadku małych i średnich firm, a nawet jednoosobowej działalności. A wspomniane możliwości są naprawdę duże.

Posiadanie kompletnego firmowego profilu przede wszystkim uwiarygadnia przedsiębiorstwo, jednak to dopiero początek drogi, bowiem profil jest doskonałym narzędziem content marketingowym. Warto wykorzystać go do publikowania artykułów, filmów, zdjęć i ciekawych linków, dzięki którym zaangażujemy odbiorców o dużym potencjale nabywczym lub decyzyjnym.

Warto postawić na aktywny udział w grupach dyskusyjnych. W przypadku większych firm, może to być zadanie pracowników działu marketingu, którzy wystąpią, jako reprezentanci naszej marki. Wartościowa treść i dyskusje to naturalny sposób na promocję marki do potencjalnych klientów lub współpracowników.

Dobry content obroni się sam, jednak Linkedin to również szeroki wachlarz możliwości szybkiego poszerzenia odbiorców poprzez płatne reklamy. Należą do nich sponsorowane aktualizacje, czyli np. publikacja nowego artykułu eksperckiego, w której poszerzamy grono odbiorców o osoby spoza grona śledzących nasz profil. Inna forma reklamy to FollowAd, czyli graficzna zachęta do śledzenia naszego profilu, złożona ze zdjęcia profilowego oraz profilu naszej firmy. Wiadomości reklamowe za pośrednictwem poczty InMail to kolejne doskonałe narzędzie pozyskiwania leadów. Możliwość ich otrzymywania jest przynajmniej na razie drastycznie ograniczona czasowo, dzięki czemu open rate potrafi sięgać niewyobrażalnego w porównaniu do tradycyjnych mailingów poziomu ponad 50%.

Targetowanie reklamy na Linkedin

Przewaga Linkedin nad innymi formami promocji ujawnia się w precyzyjnym targetowaniu reklamy. Użytkownicy znacznie częściej i w sposób bardziej wiarygodny upubliczniają szczegółowe informacje na temat swojej sytuacji zawodowej. Możemy więc targetować reklamę między innymi po firmie, zajmowanym stanowisku, liczbie kontaktów w sieci, branży, czy słowach kluczowych zawartych w elektronicznym CV. To skarb, szczególnie z punktu widzenia B2B.

Doskonale stargetowana reklama i wartościowy content na Linkedin to prawdopodobnie najskuteczniejsza metoda pozyskiwania wartościowych leadów i budowania pozytywnego wizerunku marki wśród profesjonalistów.

Autor :

PosIT - Marketing Internetowy

Maciej Skibiński


Artykuły na licencjach dostarcza Artelis.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.