sobota, 26 września 2015

Sposób na dobrą reklamę

Sposób na dobrą reklamę


Autor: Tomasz Kuśnierczak


Niniejszy artykuł w dość krótki sposób przedstawia jak ważną rolę odgrywa dziś reklama internetowa. Artykuł wydaje się być wtórnym tematem, aczkolwiek różni go od pozostałych trochę inny punkt widzenia.


Jako osoba zajmująca się na co dzień reklamą internetową doskonale wiem, które produkty, bądź też frazy opłaca się reklamować w internecie, a które mniej. No właśnie! Nie można tutaj napisać "a które nie". Tak naprawdę ponad 99% społeczeństwa szuka informacji w internecie i właśnie tam znajduje rozwiązanie na zapytania.

Przykładowo, jesteśmy inwestorem, który potrzebuje wykonawcy takiego elementu jak posadzki przemysłowe. Pierwsze co powinniśmy zrobić to wpisać w najpopularniejszej wyszukiwarce internetowej wyżej wymienioną frazę i spróbować odszukać firmy, która zajmuje się wylewaniem posadzek. Dopisując miasto można znaleźć oczywiście firmę z okolicy. Taki sposób działania powinien być wpojony w każdą osobę szukającą czegokolwiek. Warto bowiem dodać, że w internecie znajdują się odpowiedzi na najbardziej nurtujące pytania.

Czy warto szukać danych adresowych w książkach telefonicznych? Zdecydowanie nie. Chyba, że nie mamy komputera bądź też zielonego pojęcia w jaki sposób obsłużyć standardowy komputer. Proszę sobie pomyśleć ile czasu zajmie nam znalezienie informacji w książce, a ile w internecie wpisując w dowolnym szyku kilka kluczowych fraz.

Mam nadzieję, że mój krótki poradnik pomoże Państwu uświadomić jak ważną i pomocną rolę pełni w dzisiejszych czasach internet. Sposób w jaki powinniśmy z niego korzystać powinien ułatwiać nam życie, a właśnie do tego ten ósmy cud świata został stworzony.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jak najtaniej kupić wydruk? - Kup dobrej jakości!

Jak najtaniej kupić wydruk? - Kup dobrej jakości!


Autor: Łukasz Osman


Każdy chciałby kupić jak najtaniej i za razem jak najlepszy produkt. Czy to możliwe? Mając duże doświadczenie drukarskie nie tylko na rynku Kieleckim, ale również w całym kraju, spróbuje przeanalizować jak ma się jakość do ceny i co jest opłacalne, a co może uszczuplić nasz budżet.


Wiele firm w całej Polsce oferuje wydruki wielkoformatowe w cenach, albo absurdalnie wysokich, albo zastanawiająco zaniżonych. Nasuwają się dwa podstawowe pytania:
Pierwsze: czy warto wydać dużo pieniędzy na porządny produkt?
Oraz drugie: czy opłaca się kupić słabej jakości wydruki?

Odpowiedz na pierwsze pytanie jest dość prosta. Tak, opłaca się przepłacić za wydruki, pod warunkiem że ma się za dużo pieniędzy. Korzyść jest niezaprzeczalna: droższy produkt prawie zawsze będzie dobry jakościowo (choć bywa inaczej). Produkt dobry jakościowo służy dłużej, tylko czy tak długo ile kosztował?

Odpowiedź na drugie pytanie również nie jest zbyt trudna. Opłaca się kupić produkt słabej jakości jeśli nie chcemy go używać długo (pod warunkiem że nie rozleci się jeszcze przed użytkowaniem). Takie wydruki możemy obserwować np. podczas kampanii wyborczej, która trwa ok. 2 tygodni. Banery kandydatów wiszą kilka dni, po czym same się rozpadają, rozrywają na kawałki, a wydruk po prostu znika. Korzyść dodatkowa - nie trzeba ich zdejmować po skończonej kampanii, reszki zbiorą służby miejskie wraz z innymi śmieciami.
Opłaca się też kupić słabej jakości wydruk, jeśli mamy jeszcze więcej pieniędzy niż w przypadku drogiego wydruku, oraz mnóstwo czasu i cierpliwości. Dlaczego? Naturalnie słabej jakości wydruk trzeba powtarzać kilka razy, reklamować, poprawiać. Nie można się przecież reklamować słabą jakością, reklama jest wszak rodzajem naszej wizytówki.

Czym charakteryzuje się wydruk słabej jakości od tego dobrego jakościowo?

Wydruk słabej jakości charakteryzuje się:
- tanimi farbami, nieodpornymi na ścieranie, światło słoneczne (niektóre pigmenty blakną do pełnego zniknięcia tylko 2 tygodnie!), wysoką toksycznością.
- słabym odwzorowaniem kolorystycznym, nieodpowiednią wartością koloru (np: błękit drukuje się na granatowo, czerwień na różowo)
- śmieciowym materiałem, źle przyjmującym farbę (powodującym rozlania), nieodpornym (pękającym, wyciągającym się, łatwo rozrywalnym, słabym klejem w przypadku folii)
- drukiem na tanich słabej jakości maszynach, lub ich podzespołach (chińskiej produkcji), sprzętem nie tylko drukującym dużym ziarnem (widoczne "pixele"), ale również zawadzającym o materiał (zarysowania karetki drukującej na materiale), pluciem farby na wydruk.

Wydruk dobrej jakości charakteryzuje się:
- dobrymi farbami (produkcji europejskiej, izraelskiej, amerykańskiej), odpornymi na ścieranie, promieniowanie UV, niską zawartością substancji szkodliwych.
- dobrym odwzorowaniem kolorystycznym, za które odpowiada dobre profilowanie i profesjonalne oprogramowanie ripujące.
- dobrej jakości materiałem, o odpowiedniej gramaturze, dobranym do zastosowania.
- drukiem na profesjonalnym sprzęcie (Roland, Mimaki, Agfa, Mutoh), produkowanym w Japonii, USA, Europie.

Czy wysoka jakość musi być droga?

Wysoka jakość naturalnie musi być droższa od śmieciowej, ale jak droższa. W większości przypadków firmy podpierające się wysoką jakością twierdzą że za tą jakość trzeba dużo zapłacić. Jest to jednak teza mylna, stworzona przez przedsiębiorców chcących zarobić na jakości. Dlaczego tam nie jest? Oto przykład:

produkt słabej jakości:
120 jednostek - koszt produkcji (materiał, farba, eksploatacja maszyny, czas pracownika)
+ 20% (24 jednostek) marża (zarobek) =144 jednostek

produkt dobrej jakości:
150 jednostek - koszt produkcji (materiał, farba, eksploatacja maszyny, czas pracownika)
+ 20% (30 jednostek) marża (zarobek) =180 jednostek (cena normalna)
+ 50% (75 jednostek) marża (zarobek) = 220 jednostek (cena zawyżona)
+ 24 jednostki (zarobek taki sam jak w przypadku produktu słabej jakości) = 174 jednostki (cena okazjonalna)

Na powyższym przykładzie widać, że cena wydruku dobrej jakości o trwałości kilkukrotnie wyższej od wydruku śmieciowego, nie musi być wcale wyższa, a dzieje się tak gdyż ceny wydruków dobrych jakościowo są w większości przypadków zawyżane, (często stanowiąc marże na poziomie 100% kosztów!).
Wystarczy jednak wnikliwie poszukać by znaleźć firmy oferujące uczciwe stawki za oferowaną jakość.
Jak sprawdzić czy firma oferuje wysoką jakość produktu? Sprawdź, jakich używa farb, materiałów i na jakich drukuje maszynach!


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Benchmarking

Benchmarking


Autor: Bogdan Łagodziński


Benchmarking jest koncepcją zarządzania polegającą na uczeniu się od najlepszych. Można ją odnieść do wszystkich sektorów działalności firmy. Obejmuje także marketing. Banchmarking przynosi korzyści, o ile wdrożenie zmian, a przede wszystkim opracowanie zmian jest przeprowadzane rozsądnie.


Benchmarking jest koncepcją zarządzania polegającą na uczeniu się od najlepszych. Można ją odnieść do wszystkich sektorów działalności firmy. Obejmuje także marketing. Banchmarking przynosi korzyści, o ile wdrożenie zmian, a przede wszystkim opracowanie zmian jest przeprowadzane rozsądnie. Za wzór najlepiej wybrać firmę działającą w tej samej branży i podobnej wielkości. W przeciwnym razie wskaźniki z danej firmy nie będą pasowały do odmiennych warunków wewnętrznych firmy, a także zewnętrznych. Narzędzia marketingowe należy dopasowywać do indywidualnych potrzeb firmy. Być może marketing szeptany to będzie najlepsza reklama internetowa, ale można wziąć przykład z podobnej firmy i oprzeć marketing przede wszystkim o promocje stron poprzez pozycjonowanie stron.

Popularny marketing wirusowy rozpowszechnia przekaz reklamowy głównie przez mailing i portale społeczności internetowej. Tradycyjny marketing w akcjach promocyjnych wykorzystuje różne gadżety, które są bezpośrednią reklamą firmy lub produktu. Są to przedmioty typu czapeczki, koszulki, długopisy lub smycze. Okazuje się, że w Internecie też można prowadzić gadżetowe kampanie reklamowe, a gadżety sieciowe mają bardzo konkretną postać. Na pewno agencja interaktywna doradziłaby wykorzystanie w promocji wirusowej takich narzędzi jak tapety na pulpit, wygaszacze ekranu i gry interaktywne. Gadżety to świetna reklama, ponieważ łatwo zapadają w pamięć i są trafnie kojarzone z firmą, która je podarowała. Ułatwiają konsumentowi identyfikację firmy poprzez specyficzne cechy.


Nieustannie rozwijający się marketing w Internecie powoduje zagęszczenie reklam w tym medium. Reklamy telewizyjne straciły swoją moc oddziaływania, ponieważ stały się zbyt powszechne i są emitowane w momentach, gdy po prostu przeszkadzają w oglądaniu telewizji. Również reklama w internecie nie przekonuje wszystkich użytkowników sieci. Natykamy się na nią na każdej stronie. Czasem wyskakuje, gdy się tego najmniej spodziewamy i nie daje się zamknąć. Banery są najmniej lubiane, ponieważ nie wiadomo, do jakiej strony przekierowują. Nie licząc marek już dobrze rozpoznawalnych. Przez to taka reklama staje się mniej użyteczna. Użytkowników przekonują tylko banery z bardzo interesującą grafiką. Poza tym nadmierna ilość reklam nie pozwala skupić się na konkretnej treści.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Poznaj jeden z najprostszych sposobów na to, aby zarobić więcej pieniędzy!

Poznaj jeden z najprostszych sposobów na to, aby zarobić więcej pieniędzy!


Autor: Anna Kalicińska


Działalność gospodarcza - udany start?

Jeżeli chodzi o działalność gospodarczą, fakt
prowadzenia własnego biznesu wydaje się mieć nieskończenie wiele wariantów, metod i technik.


Najtrudniejszym zadaniem jest rozplanowanie całej mapy informacji, którą trzeba zgrabnie zaprezentować klientom.
Należy uruchomić stronę internetową lub dodać reklamę w gazecie, informacje w katalogach www, zainwestować w kampanię
reklamową.

To może być przerażające!

Jak było ze mną?

Wiem, kiedy zaczynałam jako copywriter, czułam się przytłoczona ciężarem informacji.
Zadawałam sobie pytania:

Jak napisać dobry list sprzedażowy?

Napisać mailing czy ogłoszenie?
Jak stać się najlepszym copywriterem?
W jaki sposób mam zarabiać na życie?

Czułam się tak, jakby to wszystko było poza moim zasięgiem, a jednocześnie byłam ogromnie zdeterminowana do tego, aby osiągnąć sukces!


A jak jest z Tobą?

Czy masz podobne odczucia?
Może jesteś początkujący i nie wiesz jak dawkować informacje?
Czujesz się zagubiony?
Nie wiesz, czy dobrze wybrałeś?
Nie wiesz, jak zainteresować klientów?
Konkurencja jest Twoja zmorą?

Oto jeden prosty fakt, który pomoże Ci zamienić marzenia
w realia!


Nie trzeba wielce skomplikowanych pomysłów, aby biznes był opłacalny.

Znajdź rozwiązanie. Oferuj je w postaci produktów lub usług.
Oddziałuj na klientów poprzez postrzeganie Twojego produktu jako opłacalnego i absolutnie niezastąpionego.

Pracuj.

Nie ma technik, które pomogą Ci zaoszczędzić czas, po prostu bądź cierpliwy.
Przecież dobrze wiesz: Że nie od razu Rzym zbudowano.

Skup się.

Co może sprawić, że fakt zmuszenia klienta do zakupów okaże się oczywisty?
Opanuj podstawowe informacje odnośnie zdobycia klienta i zainwestuj w reklamę.

To, co właśnie czytasz, może okazać się doskonałym chwytem reklamowym i odpowiedzią na wszystkie pytania.Zaufaj
copywriterowi i zadbaj o swoich klientów!

Do zobaczenia

Anna


Odwiedź mój blog: http://www.freelancecopywriterblog.blogspot.com/

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Uczelnia się promuje

Uczelnia się promuje


Autor: Michał Pieróg


Gadżety reklamowe promują dziś nie tylko firmy, ale też uczelnie wyższe, które starają się przyciągnąć uwagę potencjalnych studentów, a raczej klientów. Władze uczelni wyższych coraz częściej zamawiają kalendarze reklamowe, kubki i koszulki z nadrukiem, smycze oraz pendrive’y, by promować swoje szkoły.


kalendarze reklamoweCzasy się zmieniły, dziś uczelnie, w dobie niżu demograficznego, muszą walczyć o młodych ludzi, a nie liczyć, że tka jak dekadę temu, młodzież zainteresowana studiowaniem będzie od nich walić przysłowiowymi drzwiami i oknami. Uniwersytety, akademie i wyższe szkoły zaczynają się promować podobnymi metodami, co firmy i przedsiębiorstwa. Inwestują w gadżety reklamowe takie jak na przykład kalendarze reklamowe, koszulki z nadrukiem z logo uczelni albo (opcja droższa) pendrive’y. Tego typu gadżety rozdają nie tylko swoim studentom, by w ten sposób promowali swoją Alma Mater wśród swoich znajomych, ale też wykorzystują je podczas tak zwanych Drzwi Otwartych (czyli dnia, gdy potencjalni studenci mogą przyjść i zobaczyć jak wygląda wydział, porozmawiać z wykładowcami i studentami czy zapoznać się z programem nauczania) oraz targów edukacyjnych. Uczelnie traktują te kalendarze reklamowe albo koszulki jako ciekawe nośniki, które pomagają w wykreowaniu odpowiedniego wizerunku szkoły. Część uczelni będzie kreować swój wizerunek w oparciu o wieloletnią tradycję i renomę. Wtedy chętnie ozdobi swoje gadżety takie jak kalendarze reklamowe swoim historycznym logo. Uczelnie o krótszym stażu będą raczej bazować na konotacjach z młodością, energią i dopasowaniem się do oczekiwań rynku oraz nowymi, interesującymi kierunkami. Chętnie posłużą się więc zdjęciami studentów, którzy spędzają czas przy komputerach (nowoczesne technologie), w laboratoriach (praktyczny wymiar edukacji i dobre wyposażenie uczelni) albo cieszą się w swoim gronie (szkoła przyjazna studentom, to będą najlepsze lata młodości).


Impala

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.