sobota, 26 września 2015

Benchmarking

Benchmarking


Autor: Bogdan Łagodziński


Benchmarking jest koncepcją zarządzania polegającą na uczeniu się od najlepszych. Można ją odnieść do wszystkich sektorów działalności firmy. Obejmuje także marketing. Banchmarking przynosi korzyści, o ile wdrożenie zmian, a przede wszystkim opracowanie zmian jest przeprowadzane rozsądnie.


Benchmarking jest koncepcją zarządzania polegającą na uczeniu się od najlepszych. Można ją odnieść do wszystkich sektorów działalności firmy. Obejmuje także marketing. Banchmarking przynosi korzyści, o ile wdrożenie zmian, a przede wszystkim opracowanie zmian jest przeprowadzane rozsądnie. Za wzór najlepiej wybrać firmę działającą w tej samej branży i podobnej wielkości. W przeciwnym razie wskaźniki z danej firmy nie będą pasowały do odmiennych warunków wewnętrznych firmy, a także zewnętrznych. Narzędzia marketingowe należy dopasowywać do indywidualnych potrzeb firmy. Być może marketing szeptany to będzie najlepsza reklama internetowa, ale można wziąć przykład z podobnej firmy i oprzeć marketing przede wszystkim o promocje stron poprzez pozycjonowanie stron.

Popularny marketing wirusowy rozpowszechnia przekaz reklamowy głównie przez mailing i portale społeczności internetowej. Tradycyjny marketing w akcjach promocyjnych wykorzystuje różne gadżety, które są bezpośrednią reklamą firmy lub produktu. Są to przedmioty typu czapeczki, koszulki, długopisy lub smycze. Okazuje się, że w Internecie też można prowadzić gadżetowe kampanie reklamowe, a gadżety sieciowe mają bardzo konkretną postać. Na pewno agencja interaktywna doradziłaby wykorzystanie w promocji wirusowej takich narzędzi jak tapety na pulpit, wygaszacze ekranu i gry interaktywne. Gadżety to świetna reklama, ponieważ łatwo zapadają w pamięć i są trafnie kojarzone z firmą, która je podarowała. Ułatwiają konsumentowi identyfikację firmy poprzez specyficzne cechy.


Nieustannie rozwijający się marketing w Internecie powoduje zagęszczenie reklam w tym medium. Reklamy telewizyjne straciły swoją moc oddziaływania, ponieważ stały się zbyt powszechne i są emitowane w momentach, gdy po prostu przeszkadzają w oglądaniu telewizji. Również reklama w internecie nie przekonuje wszystkich użytkowników sieci. Natykamy się na nią na każdej stronie. Czasem wyskakuje, gdy się tego najmniej spodziewamy i nie daje się zamknąć. Banery są najmniej lubiane, ponieważ nie wiadomo, do jakiej strony przekierowują. Nie licząc marek już dobrze rozpoznawalnych. Przez to taka reklama staje się mniej użyteczna. Użytkowników przekonują tylko banery z bardzo interesującą grafiką. Poza tym nadmierna ilość reklam nie pozwala skupić się na konkretnej treści.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Poznaj jeden z najprostszych sposobów na to, aby zarobić więcej pieniędzy!

Poznaj jeden z najprostszych sposobów na to, aby zarobić więcej pieniędzy!


Autor: Anna Kalicińska


Działalność gospodarcza - udany start?

Jeżeli chodzi o działalność gospodarczą, fakt
prowadzenia własnego biznesu wydaje się mieć nieskończenie wiele wariantów, metod i technik.


Najtrudniejszym zadaniem jest rozplanowanie całej mapy informacji, którą trzeba zgrabnie zaprezentować klientom.
Należy uruchomić stronę internetową lub dodać reklamę w gazecie, informacje w katalogach www, zainwestować w kampanię
reklamową.

To może być przerażające!

Jak było ze mną?

Wiem, kiedy zaczynałam jako copywriter, czułam się przytłoczona ciężarem informacji.
Zadawałam sobie pytania:

Jak napisać dobry list sprzedażowy?

Napisać mailing czy ogłoszenie?
Jak stać się najlepszym copywriterem?
W jaki sposób mam zarabiać na życie?

Czułam się tak, jakby to wszystko było poza moim zasięgiem, a jednocześnie byłam ogromnie zdeterminowana do tego, aby osiągnąć sukces!


A jak jest z Tobą?

Czy masz podobne odczucia?
Może jesteś początkujący i nie wiesz jak dawkować informacje?
Czujesz się zagubiony?
Nie wiesz, czy dobrze wybrałeś?
Nie wiesz, jak zainteresować klientów?
Konkurencja jest Twoja zmorą?

Oto jeden prosty fakt, który pomoże Ci zamienić marzenia
w realia!


Nie trzeba wielce skomplikowanych pomysłów, aby biznes był opłacalny.

Znajdź rozwiązanie. Oferuj je w postaci produktów lub usług.
Oddziałuj na klientów poprzez postrzeganie Twojego produktu jako opłacalnego i absolutnie niezastąpionego.

Pracuj.

Nie ma technik, które pomogą Ci zaoszczędzić czas, po prostu bądź cierpliwy.
Przecież dobrze wiesz: Że nie od razu Rzym zbudowano.

Skup się.

Co może sprawić, że fakt zmuszenia klienta do zakupów okaże się oczywisty?
Opanuj podstawowe informacje odnośnie zdobycia klienta i zainwestuj w reklamę.

To, co właśnie czytasz, może okazać się doskonałym chwytem reklamowym i odpowiedzią na wszystkie pytania.Zaufaj
copywriterowi i zadbaj o swoich klientów!

Do zobaczenia

Anna


Odwiedź mój blog: http://www.freelancecopywriterblog.blogspot.com/

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Uczelnia się promuje

Uczelnia się promuje


Autor: Michał Pieróg


Gadżety reklamowe promują dziś nie tylko firmy, ale też uczelnie wyższe, które starają się przyciągnąć uwagę potencjalnych studentów, a raczej klientów. Władze uczelni wyższych coraz częściej zamawiają kalendarze reklamowe, kubki i koszulki z nadrukiem, smycze oraz pendrive’y, by promować swoje szkoły.


kalendarze reklamoweCzasy się zmieniły, dziś uczelnie, w dobie niżu demograficznego, muszą walczyć o młodych ludzi, a nie liczyć, że tka jak dekadę temu, młodzież zainteresowana studiowaniem będzie od nich walić przysłowiowymi drzwiami i oknami. Uniwersytety, akademie i wyższe szkoły zaczynają się promować podobnymi metodami, co firmy i przedsiębiorstwa. Inwestują w gadżety reklamowe takie jak na przykład kalendarze reklamowe, koszulki z nadrukiem z logo uczelni albo (opcja droższa) pendrive’y. Tego typu gadżety rozdają nie tylko swoim studentom, by w ten sposób promowali swoją Alma Mater wśród swoich znajomych, ale też wykorzystują je podczas tak zwanych Drzwi Otwartych (czyli dnia, gdy potencjalni studenci mogą przyjść i zobaczyć jak wygląda wydział, porozmawiać z wykładowcami i studentami czy zapoznać się z programem nauczania) oraz targów edukacyjnych. Uczelnie traktują te kalendarze reklamowe albo koszulki jako ciekawe nośniki, które pomagają w wykreowaniu odpowiedniego wizerunku szkoły. Część uczelni będzie kreować swój wizerunek w oparciu o wieloletnią tradycję i renomę. Wtedy chętnie ozdobi swoje gadżety takie jak kalendarze reklamowe swoim historycznym logo. Uczelnie o krótszym stażu będą raczej bazować na konotacjach z młodością, energią i dopasowaniem się do oczekiwań rynku oraz nowymi, interesującymi kierunkami. Chętnie posłużą się więc zdjęciami studentów, którzy spędzają czas przy komputerach (nowoczesne technologie), w laboratoriach (praktyczny wymiar edukacji i dobre wyposażenie uczelni) albo cieszą się w swoim gronie (szkoła przyjazna studentom, to będą najlepsze lata młodości).


Impala

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Eleganckie zaproszenia na ślub

Eleganckie zaproszenia na ślub


Autor: Michał Pieróg


Ślub to ważne i radosne wydarzenie w życiu młodej pary, która chce się nim podzielić ze swoimi gośćmi. Do dobrego tonu należy wręczanie osobiście (można też wysłać pocztą) zaproszenia na ślub. Zaproszenia są traktowane jako wizytówka młodej pary – warto więc szczególnie zadbać o ich wygląd.


drukarnia warszawaNiejedna drukarnia oferuje narzeczonym druk zaproszeń ślubnych. Dobra drukarnia nie ograniczy się jednak tylko do realizacji zlecenia, ale pomoże też w wykonaniu projektu i doradzi jakich materiałów użyć. Czasem młode pary decydują się na ślub w określonej stylistyce (na przykład retro) i chcą, by ich zaproszenia wpisywały się w tę estetykę. Drukarnia powinna w takiej sytuacji zaproponować charakterystyczną czcionkę i zaprojektować okolicznościową grafikę.

W przypadku wykonywania zaproszeń ślubnych ważne jest, by wybrana drukarnia oferowała druk wysokiej jakości w kolorze innym niż standardowa czerń. Chętnie wykorzystywanymi przy zaproszeniach ślubnych kolorami jest srebro i kolor złoty. Niektóre młode pary chcę mieć też odrobinę brokatu na zaproszeniu ślubnym. Często też zaproszenie ślubne jest drukowane na nietypowym papierze, na przykład na papierze czerpanym. Drukarnia powinna dysponować sprzętem, który pozwoli na realizację i takich zamówień.

Zaproszenie ślubne to nie tylko dobór czcionki, grafiki czy typu papieru, na którym ma zostać ono wydrukowane. To też dodatki typu kwiatki wykonane z materiału, druciane obrączki czy wstążki, które wiąże się w romantyczną kokardę. To one nadają zaproszeniu charakteru i decydują o jego niepowtarzalnym charakterze. Żadna młoda para chyba nie chce mieć sztampowego zaproszenia, takiego jak mieli inni narzeczeni. Dobra drukarnia zapewni im realizację takiego unikalnego projektu specjalnie dla nich, na ich wielki dzień.


Impala

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Udana i nietrafiona reklama

Udana i nietrafiona reklama


Autor: Michał Pieróg


Druk reklamowy można podzielić na ten, który może być skuteczny i ten, który raczej wzbudzi irytację, może zostać uznany właściwie za formę antyreklamy. Planując reklamę swojej firmy warto dokładnie przemyśleć to, jak się chcemy promować, by nie wydawać pieniędzy na coś nieskutecznego i wizerunkowo szkodliwego.


kalendarze reklamoweCo jest dobrym pomysłem na gadżet reklamowy, który nie wydrenuje przy okazji naszego budżetu? Z pewnością są to kalendarze reklamowe. Co prawda kalendarze reklamowe są zdecydowanie sezonowym podarunkiem dla kontrahentów i klientów, ale za to pozwalają na to, by przez cały rok nazwa naszej firmy była w zasięgu wzroku naszego klienta. Kalendarze reklamowe można zamawiać w drukarniach w rozmaitych rozmiarach i wzorach, co pozwala nam na dobre zrealizowanie naszej wizji i dopasowanie się do tego, co byłoby odbierane jako atrakcyjny kalendarz reklamowy przez naszych klientów i kontrahentów. Jeśli sprzedajemy wyposażenie do warsztatów samochodowych (albo generalnie do warsztatów), to dobrym pomysłem będą ścienne kalendarze reklamowe w określonej estetyce (ładne dziewczyny mile widziane). Zamawiane przez sektor bankowy kalendarze to raczej będą kalendarze na biurko, mniejsze albo takie przypominające notatniki. Decydując się na takie kalendarze reklamowe trzeba zadbać o to, by były nie tylko atrakcyjne wizualnie, ale też wykonane z dobrej jakości materiałów. Tandetne byłyby fatalną wizytówką firmy.

Tak jak kalendarze reklamowe są dobrym pomysłem na rozreklamowanie naszej firmy, tak ulotki to pomysł mocno dyskusyjny. Kojarzą się trochę „spamersko”, mało kto zapoznaje się z treścią ulotki, którą otrzymał na ulicy. Jeśli jednak prowadzimy pizzerię, to możemy pomyśleć nad ulotkami, które okoliczni mieszkańcy znajdą przy drzwiach albo w skrzynkach pocztowych.


Impala

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.