sobota, 26 września 2015

Grupa docelowa w reklamie

Grupa docelowa w reklamie


Autor: Edyta Matysiak


Reklama dźwignią handlu - słyszałeś te słowa już pewnie wiele razy. I na pewno nikt nie musi Ci mówić, że reklama jest ważna. Jest jednak coś, o czym powinieneś pamiętać, zanim wydasz złotówkę na reklamę. Jeśli nie chcesz wyrzucać pieniędzy w błoto, zapoznaj się z dalszą częścią artykułu.


Nie jest tajemnicą, że aby reklama była skuteczna, powinna być skierowana do odpowiedniej grupy docelowej. Powinni o tym pamiętać mikro i mali przedsiębiorcy, którzy mają zazwyczaj ograniczone środki na reklamę. Nie mogą sobie pozwolić więc na reklamę masową, np. w ogólnopolskiej telewizji. Zresztą to, że reklamę telewizyjną zobaczą miliony widzów, nie oznacza, że nie jest ona skierowana do grupy docelowej! Inaczej reklamuje się masło (grupa docelowa gospodynie domowe), a inaczej najnowszy model telefonu (grupa docelowa - młodzi ludzie).

Wracając do grupy docelowej, chyba zgodzisz się z tym, że nie ma sensu reklamować podpasek na portalu dla mężczyzn lub w magazynie Playboy. To był skrajny przykład. A teraz inne. Załóżmy, że zamierzasz wypromować salon kosmetyczny. Nietrudno więc zgadnąć, że twoimi klientkami będą w większości kobiety. Ile będą miały lat? Zapewne będą to kobiety w różnym wieku, ale raczej nie emerytki.. Wydrukowałeś 1000 ulotek. Komu je rozdasz, aby miało to sens?

Nie chodzi jednak tylko o rozdawanie ulotek. Portale internetowe, na których zamierzasz reklamować określone produkty czy usługi, również powinna odwiedzać twoja grupa docelowa. To samo dotyczy zresztą gazet. Oczywiście, określenie wąskiej grupy docelowej nie zawsze jest możliwe. Tak będzie np. w przypadku prywatnego gabinetu dentystycznego, którego klientem może zostać każdy. Chociaż i w tym przypadku konkretnymi usługami, np. wybielaniem zębów, bardziej będą zainteresowane młode kobiety niż starsi mężczyźni lub emerytki.

Podsumowując, jeśli prowadzisz mikro lub małą firmę, to zanim wydasz pieniądze na reklamę, zastanów się:

Kim są twoi klienci?

Gdzie przebywają?

Jak ich możesz przekonać do skorzystania z oferty twojej firmy? (ważne jest to, jakie odniosą korzyści).


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Druk wielkoformatowy

Druk wielkoformatowy


Autor: Dariusz Sobieszek


Reklama, Reklama, Reklama, wszędzie jesteśmy bombardowani przez reklamy. W telewizji, radiu, prasie. Aż się rzygać od tego chce! Jakby tego było mało wszyscy teraz stosują druki wielkoformatowe. Czyli druki na bannerach i bilbordach .


Pamiętam jak kiedyś na jednej z dość ruchliwej dróg ustawiono reklamę, gdzie pani Doda oczywiście w swój wypełniony seksem sposób reklamowała nomen omen lody. A mężczyzna jak to mężczyzną zawsze zerknie, choćby instynktownie. No i okazało się, że nagle taki billboard stał się przyczyną wielu stłuczek i mniej lub bardziej poważnych wypadków. Dość zabawne. Podobnie oglądałem ostatnio bardzo popularny program o motoryzacji, a mianowicie top Gear. Miał tam miejsce dość zabawny dialog między prowadzącymi dotyczący treści bannera, który był umieszczany przy autostradzie. Z właściwym sobie humorem naśmiewali się z długiego tekstu, którego po prostu nie da się przeczytać przy takiej prędkości, która rozwija się na autostradach.

Dlatego jeden z nich zaproponował, żeby jako reklama jaguara był billboard, na którym byłby tylko napis „Jaguar” po czym stwierdzili, że jednak za długi… dlatego zaproponowali samo „J”. To oczywiście dowcip, ale zwraca uwagę na ważną rzecz, a mianowicie dobór treści do miejsca. Wystarczy tylko logo jakiegoś produktu w miejscach gdzie mknie się samochodem bardzo szybo. Natomiast w centrach wielkich miast powinny się znajdować billboardy o treści nieco szerszej. Ale oczywiście reklamodawcy wiedzą lepiej. Takie nadruki są bardzo, że się tak wyrażę narzucające się. Są duże kolorowe i żebrzą o uwagę klienta. No cóż ale takie są wymogi rynku. Wszystko musi być kolorowe święcące i zachęcać! A ludzie jak te głupie barany Ida stadami do supermarketów, salonów samochodowych, lodziarni czy czegokolwiek.

Niestety jesteśmy manipulowani na każdym kroku. Każdy wyciąga rękę po nasze ciężko zarobione pieniądze. Ale trudno się dziwić gdyż te firmy również zatrudniają pracowników, którzy zarabiają na życie. Dlatego musimy zaakceptować taki stan rzeczy. Reklamodawcy wykorzystują każdą powierzchnie reklamowa, często płacąc właścicielom duży czynsz aby umieścić baaardzo duży banner na ścianie. Mało kto odmówiłby przyjęcia dużej sumy pieniędzy w zamian za udostępnienie swojej ściany. Jak wiec widać wszystko kreci się wokół pieniędzy. Warto pamiętać, że to nie one SA w życiu najważniejsze. I mimo, że zewsząd jesteśmy zmuszani do włączenia się do tej szarej masy, która może być manipulowana. Dlatego właśnie ciągle nasz zmuszają żebyśmy kupowali to co wszyscy.


Druk wielkoformatowy w agencji reklamowej WidePRINT to wysoka jakość, szybkie termini i niskie ceny.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jak prowadzić marketing na Facebooku legalnymi metodami?

Jak prowadzić marketing na Facebooku legalnymi metodami?


Autor: Kamil Tracz


Można to zrobić w pełni legalnie, bez kupowania osób niezainteresowanych naszym rynkiem.Oto co trzeba zrobić żeby zdobywać fanów sukcesywnie, fanów, których interesuje to co mamy do powiedzenia:


1. Zaprojektuj strategię działania. Napisz plan. Postaw sobie cel.

2. Druga część to już samo zdobywanie nowych fanów.

3. Obróć tych fanów w klientów.

Najważniejsze jest, aby Twoją stronę polubiły osoby, które w 100% są zainteresowane Twoimi produktami, usługami. Fani, których kupisz w pakiecie po 6gr za jednego nie są nic warci. Nie zarobisz ani grosza mając takich fanów. Nie będą się angażować w to co robisz, nie będą komentować, wypełniać ankiet, kupować.

Każdy właściciel Fan Page na Facebooku potrzebuje prawdziwych fanów, którzy znają Twoje produkty, usługi, którzy się nimi interesują, którzy pomogą nam udoskonalić nasz biznes.

Aby profesjonalnie i efektywnie prowadzić kampanię reklamową na swoim fan page musisz mieć CEL.

Jeśli taki będziesz miał, będziesz kilka miesięcy przed wszystkimi, którzy działają po omacku.

Jeśli będziesz miał dokładny plan lub strategię działania otrzymasz znacznie lepsze rezultaty niż osoby, które takiego planu nie mają. Jedyną strategią większości właścicieli Fan Page jest zdobyć jak najwięcej fanów bez dalszego planu co z nimi potem zrobią.

Ty zaś żeby nie popełniać błędu wszystkich siądź wygodnie i zastanów się nad strategią działania.

Zadaj sobie pytanie jak strona Fan Page i Facebook pomoże mi w osiągnięciu głównego celu np. sprzedaży x sztuk miesięcznie.

Zrób schemat działania i wpisz Facebooka w niego. Musisz zastanowić się także co chcesz robić z swoimi fanami, których będziesz pozyskiwał.

Stwórz idealny plan krok po kroku co będzie działo się z nowymi fanami na Twojej stronie Fan Page.

Przykładowo możesz kierować ruch na Fan Page, tam będzie zakładka Witająca z zapisem na listę, po zapisie, fan dostaje 2-3 wiadomości z wiedzą, następnie zapis z szkolenia, które prowadziłeś, a następnie emaila z propozycją zakupu Twojego szkolenia. Jak kupi jedno to wpada w lejek sprzedażowy i może kupić drugi, trzeci, czwarty produkt.

To jest konkretna strategia dla konkretnego biznesu. Żadnego przypadku.

A co zrobić z Fanem jak się nie zapisze na listę?
Po pierwsze daj mu coś wartościowego żeby przynajmniej polubił Twoją stronę. Potem albo się zapisze, albo będziesz próbował zaangażować go w interakcję z Tobą.

Po kilku dniach znowu możesz spróbować poprosić go o zapis na listę, a tam znowu to samo, wideo, wideo, webinar, produkt 1, 2, 3, 4.

Możesz także stworzyć strategię dla biznesu nieinternetowego.

Otóż kierujesz ruch na Fan Page, tam dajesz bonus za polubienie i dalej angażujesz fana, aby zbudować z nim relację. Na końcu proponujesz mu swój produkt w swoim biznesie nieinternetowym.

Ustalenie takiej strategii da Ci więcej korzyści tj. nie będziesz marnował czasu na zastanawianie się co robić, wyprzedzisz konkurencję, która pewnie zastanawia się co robić, bądź kupuje fanów, którzy i tak im nic nie dadzą.


Zobacz Jak promować FanPage na Facebooku i jak wykorzystać w 100% potencjał Facebooka? Odbierz darmowe wideo-porady na http://fbtips.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Firma na Facebooku czyli jak promować profil firmy?

Firma na Facebooku czyli jak promować profil firmy?


Autor: Kamil Tracz


Facebook w Polsce cały czas rośnie w siłę. W ciągu ostatnich 6 miesięcy przybyło ponad 1mln nowych użytkowników (dane z marca 2012). Liczba użytkowników rośnie każdego dnia. Facebook to druga pod względem popularności strona w Polsce, wyprzedza ją tylko Google.


Firmowy FanPage na Facebooku to świetna forma kontaktu z potencjalnymi, bądź obecnymi klientami. Kontaktować możesz się także z czytelnikami, którzy mogą zostać Twoimi klientami.

Jeśli nie masz jeszcze FanPage na Facebooku to tracisz możliwość dotarcia do 800mln ludzi, którzy na Facebooku spędzają średnio 20 minut dziennie. Żadna inna strona nie może pochwalić się takimi genialnymi wynikami.

Jeśli nie masz strony to stwórz ją jeszcze dzisiaj, bądź zleć jej stworzenie ekspertowi. Jeśli masz już stronę to wiedz, że musisz być aktywny, co to oznacza dowiesz się za chwilę.

Poniżej przedstawiam kilka wskazówek jak promować Fan Page na Facebooku:

1. Zaproś znajomych

Jeśli masz świeżo założoną stronę to świeci ona pustkami. Pierwszym krokiem powinno być zaproszenie znajomych, klientów, czytelników Twoich stron, blogów czy osób, które masz na liście kontaktów. Ten krok jest najłatwiejszy i najszybszy. Po kilku godzinach Twój Fan Page może mieć pokaźną liczbę zainteresowanych Twoimi usługami czy produktami.

2. Użyj wyszukiwarki Facebooka

Tutaj także możesz zaprosić swoich znajomych z skrzynek mailowych, im więcej osób zaprosisz tym większy dowód społeczny Twojej firmy.

3. Uruchom płatną reklamę na Facebooku

Możesz zacząć promować swoją stronę poprzez płatną reklamę. Tworząc taką reklamę docierasz do osób o danych zainteresowaniach ściśle powiązanych z tym co robisz. Za kilkadziesiąt złotych możesz zdobyć pokaźną liczbę fanów, którzy mogą zostać w przyszłości Twoimi klientami.

4. Buduj relację

Dyskutuj, komentuj wpisy osób, które już polubiły Twój Fan Page. Im bardziej aktywny jesteś tym częściej inni będą komentowali, będą klikali "Lubię to" pod Twoimi postami. Jeśli ktoś coś napisze polub jego wpis, taka informacja pokaże się na jego pasku i prawdopodobnie wróci na Twoją stronę.

5. Zrób swój Fan Page wyróżniającym się

Jest na to mnóstwo metod. Koniecznie zacznij od zdjęcia profilowego. Zrób je profesjonalnie, albo zleć grafikowi. Niech kojarzy się z produktami, bądź usługami jakie proponujesz. Następnie dodaj do strony zakładkę powitania, nie kieruj ludzi na tablicę – to nie przyniesie Ci dobrych efektów.

Pamiętaj także, że każda osoba powinna otrzymać coś w zamian za polubienie Fan Page. Pomyśl o tym i zaplanuj wygląd i strategie aktywności na swojej stronie firmowej.


Zobacz Jak promować FanPage na Facebooku i jak wykorzystać w 100% potencjał Facebooka? Odbierz darmowe wideo-porady na http://fbtips.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Projektowanie graficzne

Projektowanie graficzne


Autor: Wojciech Guzgan


Kilka słów na temat przygotowania się do pracy nad nowymi projektami graficznymi przed wysyłaniem do druku. Czyli jaka wiedza będzie wam potrzebna przy projektowaniu materiałów graficznych aby wasz klient był w pełni usatysfakcjonowany.


Projektowanie materiałów graficznych do druku to trudna lecz również niezwykle fascynująca praca. Dobór kolorystyczny, rozmieszczenie, proporcje elementów graficznych, symbolika użytych znaków, to tylko kilka elementów, które należy wziąć pod uwagę przed przystąpieniem do pracy.

Zaczynając pracę dla klienta przy projektowaniu lub rewitalizacji materiałów graficznych, należy dokładnie przeanalizować wiele elementów wizualnej identyfikacji danej firmy. Jeżeli naszym zadaniem jest stworzyć te elementy od początku to dobrze jest się przyjrzeć jak dotychczas funkcjonowały materiały graficzne w danej firmie. Jakiej czcionki używano, jakimi dotychczas posługiwano się znakami graficznymi, jaka kolorystyka była używana w oficjalnych pismach, a jaką preferuje klient. Dzięki obszernej wiedzy, którą w łatwy sposób można otrzymać od zamawiającego, nowy projekt we wprawnych rękach może stać się niezwykle pomocny w zaprojektowaniu najbardziej odpowiedniej grafiki oraz spójnej identyfikacji graficznej firmy. Ponadto dzięki wiedzy o poprzednim traktowaniu materiałów graficznych w firmie możemy zobaczyć oraz poprawić ewentualne błędy w konstrukcji oraz wykorzystaniu materiałów reklamowych zarówno tych drukowanych, dzięki którym firma kontaktuje się z pracownikami oraz swoimi klientami jak i tych, elektronicznych jak strona internetowa, graficzne reklamy internetowe, newsletter czy korespondencja mailowa. Jednak pamiętajmy żeby nie robić niczego na siłę. Może okazać się, że materiały przedstawione przez klienta są całkiem solidnie zaprojektowane a nasz wkład w tym przypadku może niczego świeżego nie wnieść, a nawet zaszkodzić.


Wojciech Guzgan

www.momoart.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.