niedziela, 7 czerwca 2015

Wizerunek firmy, czyli jak Cię widzą Twoi klienci

Wizerunek firmy, czyli jak Cię widzą Twoi klienci


Autor: Fox


Na rynku pojawia się coraz więcej nowych firm. W związku z natłokiem informacji, wiele z nich pozostaje niezauważonych przez swoich potencjalnych klientów. Jak zaistnieć w świadomości odbiorcy, nie ponosząc ogromnych nakładów na nieskuteczne kampanie reklamowe? Zacznijmy od sprawy podstawowej - od stworzenia wizerunku firmy.


Czym jest wizerunek firmy i dlaczego jest on tak ważny?

Wizerunek firmy jest wyobrażeniem tego czym jest Twoja firma i co może zaoferować swoim klientom i partnerom. Wizerunek jest subiektywnym odczuciem, jest skojarzeniem wywołanym po usłyszeniu nazwy, bądź rozpoznaniu znaku graficznego. Nie zawsze musi pokrywać się z rzeczywistością, ale zawsze ma wpływ na to, jak Twoja firma odbierana jest przez otoczenie.

Wyobraźmy sobie taką sytuację: nasza firma potrzebuje osoby do prowadzenia księgowości. Na rozmowę zgłosiły się dwie osoby. Jedną z nich jest miła pani, około pięćdziesiątki, z lekką nadwagą, w okularach, ubrana w starannie wyprasowaną garsonkę w ciemnym kolorze. Drugą osobą, natomiast, jest niegrzeczny młody człowiek w wytartych dżinsach, sztruksowej marynareczce i na dodatek z kolczykiem w uchu.

Którą z tych osób, na pierwszy rzut oka, chciałbyś widzieć na stanowisku księgowego w Twojej firmie? Wybór wydaje się oczywisty – ktoś kto wygląda jak dobra, doświadczona księgowa, musi być dobrą, doświadczoną księgową.

W ten sposób właśnie patrzą potencjalni klienci – nie mają czasu na dogłębne analizy. Jeśli szukają taniej usługi, idą do firmy, którą postrzegają, jako tanią. Jeśli szukają profesjonalisty w danej dziedzinie, idą do firmy, która wydaje się być profesjonalną.

(Tymczasem prawda wcale nie musi się pokrywać z rzeczywistością. Po wnikliwej analizie może okazać się, że młody człowiek ma odpowiednie wykształcenie i duże doświadczenie w prowadzeniu księgowości w firmie, a nobliwie wyglądająca pani jest niedawno przekwalifikowaną pomocą w przedszkolu)

Dlatego najważniejsze jest pierwsze wrażenie.To dzięki niemu klient wybiera firmę, której wizerunek jest najbliższy jego oczekiwaniom. Jego lojalność będzie zależała od tego, czy dana firma wywiąże się ze swojej obietnicy. Jeśli jego oczekiwania nie zostaną zaspokojone poszuka innej firmy, kierując się tymi samymi kryteriami.

Poniżej przedstawimy trzy elementy, którymi zajmiemy się szczegółowo w następnych artykułach, a które są niezbędne do stworzenia dobrego wizerunku firmy. Są to: odpowiednia nazwa firmy, logo oraz system identyfikacji wizualnej. W następnych artykułach omówimy szczegółowo te zagadnienia.


Anna Monika Gurba
Senior Graphic Designer
Studio Graficzne "RedFox"
www.grafikdowynajecia.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Reklama to Twój sprzedawca

Reklama to Twój sprzedawca


Autor: Jacek Pietrasiuk


Większość firm zanim zatrudni handlowca, najpierw określi ile dany handlowiec powinien sprzedać, aby koszty jego zatrudnienia się zwróciły i aby jeszcze przyniósł zysk dla firmy.


Taki już zatrudniony sprzedawca otrzymuje każdego miesiąca cele sprzedażowe, które powinien zrealizować. Jeśli dana osoba się nie sprawdza i nie ma perspektyw, aby to się zmieniło, to firma kończy z nią współpracę.

Podobnie powinno być z reklamą. Reklama również powinna na siebie zarabiać. Nie chodzi o to, aby reklamować się dla samego reklamowania. Każda reklama powinna mieć konkretne cele sprzedażowe. Jeśli firma zna zwrot z inwestycji w reklamę i wie że na każde 1000 zł wydane na reklamę zarabia np. 2000 zł, to może bez ryzyka zainwestować jeszcze więcej. Większość firm natomiast zleca po prostu zrobienie reklamy i nigdy nie stara się dowiedzieć, czy ta konkretna reklama przyniesie w ogóle zwrot z inwestycji.

Wracając do naszego handlowca, czy zatrudnisz na to stanowisko osobę, która świetnie się prezentuje, jest wygadana i zabawna, ale niestety nie potrafi sprzedawać ? Większość firm nie zatrudni takiej osoby. Jednak nic nie stoi na przeszkodzie, aby zleciły przygotowanie tego typu reklamy. Spora część reklam ładnie wygląda i jest zabawna. Niestety nie ma to żadnego przełożenia na sprzedaż.

Tak jak zatrudniając handlowców firmy dążą do tego, aby zatrudnić osoby osiągające najlepsze wyniki, tak też powinny dążyć do maksymalnej skuteczności swoich reklam. Zanim firma zatrudni właściwą osobę na stanowisko handlowca często musi wcześniej przetestować kilka innych osób. Ostatecznie wybierze osobę, która ma najlepsze efekty. Podobnie powinno być z reklamą. Firma powinna porównywać różne media i typy reklam, aby wybrać te, które przynoszą najlepsze rezultaty.

Czym charakteryzuje się skuteczny handlowiec ? Dobry sprzedawca dowiaduje się jaki problem ma potencjalny klient i dąży do jego rozwiązania. Skupia się na kliencie, a nie na sobie. Nie wymienia czym zajmuje się jego firma, tylko mówi o korzyściach jakie odniesie klient. Mówi językiem klienta, aby ten go zrozumiał. Tak samo powinna wyglądać skuteczna reklama. Reklama powinna spełniać takie same cele jak handlowiec, dlatego zawsze traktuj reklamę jak swojego sprzedawcę.


Autor: Jacek Pietrasiuk właściciel StrategieWzrostu.pl. Więcej artykułów na jacekpietrasiuk.pl.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

10 prawd o patronatach medialnych

10 prawd o patronatach medialnych


Autor: Monika Świetlińska


Odpowiedź na pytanie: po co nam patronat medialny? wydaje się banalnie prosta. Patronat medialny pomaga w promocji i nagłośnieniu wydarzenia, na prestiżu którego nam zależy. Co jeszcze powinniśmy wiedzieć o takiej formie budowania pozytywnego wizerunku w mediach?


Oto 10 prawd o patronacie medialnym:

1. Jest bezgotówkową formą promocji.
2. Daje możliwość umowy dżentelmeńskiej, bez zbędnych formalności.
3. Wzbudza naturalne zainteresowanie mediów i odbiorców organizowanego wydarzenia. Bez konieczności wykupywania reklam.
4. Promuje wydarzenia w sposób informacyjny, a nie reklamowy (jak wiadomo, reklama coraz bardziej budzi negatywne skojarzenia, dlatego nie zawsze jest pożądana).
5. Jest dostosowany do grupy docelowej (wybierając odpowiednie media, które będą informować o patronowanym wydarzeniu).
6. Decydując o treści wysyłanych do mediów, mamy pewność, że kreacja w mediach wydarzenia będzie miała charakter spójny.
7. Wzmacnia całą kampanię promującą wydarzenie.
8. Dokumentuje promowane wydarzenie w formie zapowiedzi, relacji, wywiadów, zdjęć, filmów i innych materiałów dziennikarskich.
9. Im atrakcyjniejsze medium zostaje patronem medialnym wydarzenia, tym owo wydarzenie nabiera większego prestiżu.
10. Może dotyczyć nie tylko wydarzeń. Patronat medialny może obejmować również opiekę medialną nad miejscem, organizatorem wydarzeń, osobą, zespołem, drużyną.

Na tym rodzaju promocji zależy nie tylko tym, którzy go potrzebują, po to, by zainteresowane osoby dowiedziały się o wydarzeniu, osobie, zespole czy drużynie. Patronat medialny jest atrakcyjny również dla medium, które staje się patronem. Im bardziej prestiżowe wydarzenie, tym medium jako patronat medialny zyskuje w oczach czytelników, słuchaczy czy widzów. I odwrotnie - znane, szanowane medium nadaje prestiżu patronowanej sprawie. Zatem korzyści są obopólne.

W kolejnym artykule dotyczącym patronatu medialnego przedstawię, jak tworzyć atrakcyjną ofertę patronatu medialnego.


Monika Świetlińska

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jak podstępem zwabić klienta

Jak podstępem zwabić klienta


Autor: Henryk C


Wybicie się spośród konkurencji wymaga nie lada sprytu i pomysłowości. Stosowane chwyty marketingowe często przechodzą nasze najśmielsze oczekiwania. Sposobów na zwrócenie uwagi klienta jest naprawdę wiele. Czujność, trafne spostrzeżenia i szybkie decyzje to cechy myśliwego, który z pewnością upoluje swoją ofiarę.


Świat reklamy rządzi się swoimi bezwzględnymi prawami. Walkę o pozycję lidera w danej branży mogą wygrać tylko najsilniejsze i najbardziej kreatywne jednostki. Specjaliści do spraw marketingu stale poszukują nowych sposobów promowania produktów i usług. Tradycyjne formy reklamy wspierane są przez coraz bardziej innowacyjne rozwiązania. Dobra reklama powinna być śmiała i zaskakująca. Powinna jednocześnie zawierać czytelny w odbiorze i łatwy do zapamiętania przekaz.

Istotnym elementem wszelkich działań mających na celu promocję firm jest zastosowanie kilku odmian reklamy równocześnie. Dobór odpowiednich dla danej branży form promocji warto zlecić specjalistom. Doświadczenie, wiedza oraz znajomość aktualnych potrzeb rynku to cechy, którymi muszą wyróżniać się pracownicy renomowanych agencji reklamowych. Pierwszym krokiem skutecznej promocji jest zadbanie o rozpoznawalność marki wśród jak największej liczby osób. Postulat ten można wcielić w życie poprzez umieszczenie starannie zaprojektowanego logo na gadżetach i uniformach pracowniczych.

Odzież reklamowa jest z założenia wizytówką firmy. Odgrywa ona istotną rolę w wywoływaniu pozytywnych skojarzeń u klientów. Duży wpływ na kształtowanie wizerunku firmy mają elementy graficzne znajdujące się na T-shirtach, polarach, czapeczkach, czy bluzach noszonych przez pracowników. Nie bez znaczenia pozostaje też dobór kolorów, które w tym przypadku, mocno oddziałują na psychikę klientów rozbudzając w nich z góry założone emocje.

Współczesny klient podlega nieustannym manipulacjom marketingowym. Wielu potencjalnych nabywców produktów lub usług nie zdaje sobie sprawy, że ich decyzje podejmowane są pod wpływem bodźców, które są w nich celowo wymierzone. Sprawienie, by klient czuł się wyjątkowy to podstępny, ale nieszkodliwy i bardzo efektywny sposób na zjednanie sobie jego sympatii. Obdarowanie klienta upominkiem lub koszulką opatrzoną logo firmy to nic innego, jak niepisana umowa zobowiązująca do ponownego odwiedzenia swojego darczyńcy.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Ściągnąć czapkę niewidkę

Ściągnąć czapkę niewidkę


Autor: ivona86


Czy zdarza ci się mieć poczucie, że ludzie nie zwracają uwagi na twoja firmę? Dwoisz się i troisz by przeprowadzić odpowiednią kampanię reklamową, jednak tłumy klientów wciąż decydują się na pójście do konkurencji?


Pragniesz w końcu pozbyć się czapki niewidki, która niczym fatum zawisła nad twoją głową i głowami twoich pracowników? Choć wydawać się może, że sytuacja w której się znalazłeś jest bez wyjścia, to jednak jest rozwiązanie, które pomoże ci znów zaistnieć na rynku. Rozwiązaniem tym jest tworzenie stron www.

We współczesnym świecie ludzie poszukujący informacji, najczęściej korzystają z możliwości jakie daje Internet. Umożliwia on samodzielne podejmowanie decyzji oraz łatwy i szybki dostęp do potrzebnych danej osobie treści. Dlatego chcąc zwrócić uwagę tej niezwykle szerokiej grupie odbiorców na naszą działalność powinniśmy stworzyć atrakcyjną dla nich stronę www. Warto zwrócić uwagę na fakt, że 4 z 5 osób decyzję o zakupie lub skorzystaniu z usług podejmuje na podstawie informacji z Internetu.

Tworzenie stron www jest podstawowym działaniem marketingowym. Strony www stają się nie tylko miejscami pozyskania informacji, ale jest również wizytówkami danej marki. Sprawiają, że zwiększa się jej tożsamość w oczach odbiorców, a dodatkowo ułatwia z nimi kontakt. I co ważne strona www jest widoczna w Internecie 24h na dobę.

Niestety właściciele firm często odnoszą mylne wrażenie, że tworzenie stron www jest zajęciem banalnie prostym. Nie zdają sobie sprawy ile wysiłku trzeba włożyć w to, by ich działalność zaistniała w sieci. Strony www powinny przede wszystkim posiadać atrakcyjny layout. Łatwe w obsłudze, estetyczne, z grafiką nawiązująca do tematyki prowadzonej działalności pozwolą zwrócić uwagę szerokiej grupie odbiorców. Dlatego przygotowanie strony www powinno się powierzyć grupie profesjonalnych programistów oraz grafików.

Ponowne zaistnienie na rynku nie jest rzeczą łatwą. Czapkę niewidkę zdecydowanie łatwiej założyć niż zdjąć. Jednak odpowiednio przygotowana strona www pozwoli naszej firmie stać się ponownie zauważoną.




Nove-media.pl - sklepy internetowe

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.