sobota, 25 października 2014

Infografika w reklamie internetowej

Infografika w reklamie internetowej


Autor: skneruska


Firmy prześcigają się w pomysłach na dotarcie ze swoją ofertą do użytkowników internetu. W dobie dodatków do wyszukiwarek pozwalających zablokować wyświetlanie reklam, nowego znaczenia nabierają niekonwencjonalne metody, takie jak internetowy marketing wirusowy.


Marketing wirusowy zakłada, że klienci sami będą między sobą rozpowszechniać informacje dotyczące firmy lub jej produktów. Trzeba im tylko dostarczyć dobrego tematu. Świetnym przykładem kampanii wirusowej był "Old Spice Guy" na serwisie YouTube. Reklamówki obejrzało tysiące użytkowników na całym świecie i można śmiało powiedzieć, że ta kampania była jedną z lepiej zrealizowanych kampanii wirusowych.

A co w sytuacji, gdy nie mamy dużego budżetu na produkcję spotów reklamowych?

Internauci uwielbiają infografiki. Co to takiego?

Infografiki to statyczne lub animowane materiały, które prezentują w atrakcyjnej i często dowcipnej formie interesujące dane statystyczne, ważne informacje, diagramy, mapy, itp. Chodzi o to, aby odejść od rzeczowego prezentowania suchych faktów, a zamiast tego skoncentrowanie się na tym, co ciekawe lub ważne.

Moda na infografiki trwa w USA już od kilku lat - codziennie do sieci trafia około 100 nowych prac, które internauci ochoczo publikują na swoich blogach i zamieszczają na profilach w serwisach społecznościowych.

Gdzie tu reklama?

Nowoczesne firmy zamawiają wykonanie infografik zawierających określone informacje (i obowiązkowo logo tej firmy). Potem zamieszczają taką infografikę na swojej stronie internetowej umożliwiając linkowanie. Dobra infografika nie przechodzi niezauważona i zaczyna się wirusowo rozprzestrzeniać w sieci. Dzięki temu firmy docierają do użytkowników internetu z założonym komunikatem, a dodatkowo przyciągają internautów na swoją stronę internetową.


Infografika

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Skuteczne formy reklamy

Skuteczne formy reklamy


Autor: gregpapcomputer


Czytelność przekazu informacji posiada duże znaczenie w szczególności przy takich nośnikach reklamowych jak szyldy. W wielu sytuacjach od ich dokładności zależy należyte oznaczenie towarów i miejsc sprzedaży.


Dziś już przed wieloma publicznymi budynkami lub budynkami firm umieszczone są maszty reklamowe. Bardzo często nie przywiązujemy do nich wagi. Oglądamy tylko to co przedstawiają. Jednakże to właśnie od ich umiejscowienia zależy widzialność a także jasność opisywanej informacji. A ich ergonomiczność i wygląd ma duży wpływ na odbiór reklamy. Maszty reklamowe wyróżniające się nowoczesnym designem, czy też zdobieniem podnoszą wagę biznesu. Ich zaplanowane rozwiązania mogą zaś wpływać na zainteresowanie klientów.

W życiu każdej zbiorowości, jednostki czy biznesu nadchodzi czas na decyzję o wyborze najbardziej optymalnych nośników reklamowych. Wśród wielu dostępnych można znaleźć kasetony, np. kasetony świetlne czy dwustronne semaforowe, flagi, np. flagi narodowe czy flagi kościelne, banery reklamowe, szyldy reklamowe i stojaki reklamowe. O tym, czy one będą prawidłowo wysyłać pokazywane doniesienia decydować powinno się, biorąc pod uwagę cel i typ przekazu. Nie każdy rodzaj nośnika będzie nadawał się w każdym miejscu i do wszystkiego. Dlatego wszystkie warto poznać.

Banery reklamowe są ważnym i cieszącym się popularnością nośnikiem informacji. Odnaleźć je można na wystawach sklepowych i ścianach kamienic. Można je również spotkać na płotach posesji a także na wiaduktach. Stanowią również nieodłączną cześć świata wirtualnego komputerów i znajdują się na wielu stronach internetowych. Aktualnie już bardzo trudno sobie wyobrazić prawidłową reklamę wzrokową bez banerów. Bez względu na znaczenie prezentowanej wiadomości banery nie powinny być zbyt narzucające się. Powinny powiadamiać, a nie obligować do zapoznania się z treścią.

Flagi reklamowe to stały element polskiego krajobrazu. Nie można już sobie bez nichwyobrazić żadnych świąt, jak również większości uroczystości. Trzepocą się przed budynkami władz, budynkami biurowymi a także obok dzieł sztuki. Swoją flagę posiada każda uczelnia, szczycą się nią jednostki organizacyjne czy też zakłady użyteczności publicznej. Różnie zrobione i prezentowane posiadają określone znaczenie. Stanowią nie tylko nośnik treści, ale także są rodzajem bardzo skutecznej promocji i reklamy. Pokazywane obok reklamowanych dóbr przyciągają do nich większą uwagę potencjalnych klientów.

Kasetony stanowią jedną z najbardziej lubianych form reklamowania. Wyróżniają się prostą konstrukcją, miłym dla oczu wyglądem i niezbyt wysoką ceną. Niezależnie od typu i metody realizacji, przykuwają wzrok ze znacznej odległości. Informacja jaką zawierają jest nie do niezauważania. Ma to szczególnie znaczenie głównie w bardzo dużych aglomeracjach miejskich, gdzie wzrok jest zewsząd atakowany przez najrozmaitsze treści. Kasetony reklamowe są dlatego powszechnie znane i chętnie stosowane.


ORDER Łódź - producent materiałów reklamowych

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

czwartek, 23 października 2014

Adwords – Scenariusz profesjonalnej kampanii cz. 1

Adwords – Scenariusz profesjonalnej kampanii cz. 1


Autor: Paweł_M


Przygotować kampanię może każdy, ale te drobne szczegóły pomiędzy kampanią prowadzona przez zwykłego użytkownika a specjalistę Google Adwords mają swoje odzwierciedlenie w postaci większego CTR, liczby kliknięć oraz niższej stawki CPC.


Branża i słowa kluczowe

Pierwszą czynnością jest ustalenie optymalnych słów kluczowych pod reklamę. Słowo optymalnych w tym wypadku oznacza iż powinno charakteryzować się niską szacowaną stawka CPC, wysoką liczbą wyszukań w wyszukiwarce Google oraz precyzyjne określające produkt lub usługę, którą będzie reklamować. Aby uzyskać informacje na temat wymienionych powyżej parametrów należy skorzystać z darmowego narzędzia platformy Adwords pod nazwą „Narzędzie propozycji słów kluczowych”. Z praktycznego doświadczenia optymalne słowa to takie, których stawka wynosi pomiędzy 0,25 a 0,50 zł, liczba wyszukań lokalnych powyżej 1000 natomiast samo słowo to już w zależności od tego co zamierzamy sprzedawać.

Wybierzmy słowa przykładowo dla internetowego sklepu wędkarskiego. Najlepsze słowa to te ściśle opisujące produkty czyli np. wędki spławikowe, wędki spinningowe, kołowrotek spinnigowy itd. Reklamując się na frazę „wędki”, reklamy będą co prawda wyświetlane szerszemu gronu odbiorców, lecz koszt kliknięcia ze względu dużą konkurencję będzie znaczny. Załóżmy, iż nasze ostateczne frazy to: wedkarstwo spinningowe, spinningowe, wedkarstwo spiningowe, kołowrotki spinningowe, kołowrotek do spinningu oraz sprzęt wędkarski

Ustawienie grup i podział fraz

Kolejnym krokiem po wybraniu fraz jest dobra i funkcjonalna organizacja konta. Analizując słowa kluczowe dokonujemy podziału na kilka grup, aby ułatwić sobie zarówno zarządzane słowami oraz przede wszystkim stworzyć ściśle przylegające do nich treści reklam. Najlepiej jeśli w reklama zawiera w sobie przynajmniej 2 wystąpienia słowa kluczowego, wtedy przy każdym wyświetleniu reklamy każde wystąpienie jest pogrubione, a mając dużo pogrubionej treści zwiększamy zainteresowanie klienta i prawdopodobieństwo kliknięcia w reklamę. Z uwagi na wybrane wcześniej słowo proponujemy utworzenie 3 osobnych grup reklam. Pierwsze grupa zawiera słowa: wedkarstwo spinningowe, spinningowe oraz wedkarstwo spiningowe. Druga grupa to: kołowrotki spinningowe oraz kołowrotek do spinningu. Ostatnia trzecia grupa będzie zawiera tylko jedną frazę sprzęt wędkarski.

Ustawienie kampanii

Następną czynnością będzie ustawienie wszystkich parametrów kampanii. Podstawową sprawą jest wysokość budżetu kampanii. Ustawiamy budżet dzienny oraz maksymalną stawkę CPC. Na kilka pierwszych dni kampanii najlepiej jest wybrać automatyczne ustawienie stawek CPC a następnie przejście na samodzielne ustalanie. Strategią główną będzie powolne obniżanie stawki CPC tak aby uzyskać pozycję reklamy pomiędzy 3 a 4 zapewniającą jeszcze wysoką liczbę wejść oraz dość niskie stawki CPC. Drugim aspektem jest zdefiniowanie obszaru wyświetlania w zależności o rodzaju prowadzonego przedsięwzięcia. Dla lokalnych biznesów proponujemy wyświetlania kampanii na terenie województwa lub całej polski, gdy działamy na wszystkich województwach.

W drugiej części przedstawione zostaną profesjonalne treści reklam oraz sposoby optymalizacji aktywnej kampanii.


Pozdrawiam i życzę powodzenia
Paweł M.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Google i Google AdWords czyli jak reklamować strone

Google i Google AdWords Czyli jak Reklamować strone


Autor: Kuzmicow


Jako wyszukiwarka, Google gromadzi i porządkuje ogromne ilości informacji z internetu, a następnie udostępnia je użytkownikom z całego świata, którzy przeprowadzają wyszukiwania online


Użytkownicy mogą odwiedzić stronę główną Google lub inne domeny Google, wprowadzić zapytanie (hasła związane z szukanymi informacjami) w polu wyszukiwania i kliknąć przycisk ,,Szukaj w Google". W Google wyświetlane są różne wyniki wyszukiwania, w tym listy plików, artykułów, dokumentów i witryn internetowych, które są ściśle związane z zapytaniem. (Jeżeli użytkownik kliknie przycisk ,,Szczęśliwy traf", przejdzie bezpośrednio do pierwszej witryny lub dokumentu wśród wyników wyszukiwania Google). Użytkownicy mogą także szukać informacji przy użyciu Wyszukiwarki grafiki Google, Google News i innych wyspecjalizowanych serwisów Google.
Wyniki wyszukiwania są wyświetlane po lewej stronie ekranu. Firma Google nie przyjmuje opłat za umieszczanie witryn i dokumentów wśród wyników wyszukiwania. Reklamodawcy mogą jednak wykupić reklamy Google AdWords, które są wyświetlane po prawej stronie, a niekiedy nad wynikami wyszukiwania.
Google AdWords jest programem reklamowym firmy Google. W programie AdWords można tworzyć proste i skuteczne reklamy, a następnie wyświetlać je osobom, które już szukają w internecie informacji związanych z działalnością firmy reklamodawcy.
Korzyści oferowane przez program Google AdWords Ponieważ program Google AdWords umożliwia precyzyjne kierowanie i pomiar danych oraz zapewnia ogromny zasięg, możliwe jest uzyskanie wysokiego ROI. Przyjrzyjmy się bliżej następującym czynnikom:
Trafność
Jedną z największych zalet programu AdWords jest możliwość precyzyjnego kierowania reklam do użytkowników na podstawie ich zainteresowań, a także wielu innych czynników, takich jak lokalizacja, język i grupa demograficzna. Dzięki temu użytkownik widzi bardzo trafne reklamy, które z większym prawdopodobieństwem kliknie. A ponieważ reklamy w wyszukiwarkach wyświetlają się tylko w odpowiedzi na zapytania wprowadzane przez użytkownika, jest bardziej prawdopodobne, że użytkownik właśnie rozważa zakup lub planuje dokonanie innego rodzaju konwersji.
Zwrot z inwestycji (ROI)
Reklamowanie online można dokładnie mierzyć, co oznacza, że można bez trudu określić, czy cele reklamowe są realizowane. Każde kliknięcie zostaje powiązane z określoną reklamą, słowem kluczowym i zapytaniem. Wszystkie te informacje można monitorować i w dowolnym momencie podjąć decyzję o wprowadzeniu ulepszeń. Jeśli zauważysz jakąś tendencję, możesz w ciągu kilku sekund utworzyć, zmodyfikować lub usunąć słowa kluczowe, reklamy i ustawienia kierowania kampanii. Pozwala to elastycznie reagować i skuteczniej podnosić ROI.
Zasięg
Internauci codziennie wykonują miliony wyszukiwań w witrynie Google. Korzystając z programu Google AdWords można dotrzeć do dowolnego segmentu odbiorców z całego świata, poszukujących produktów, usług, informacji i witryn. Umieszczając swoje produkty lub usługi w trafnych wyszukiwaniach przeprowadzanych przez użytkowników sprawiasz, że klienci mogą zwrócić na nie uwagę w kluczowym momencie cyklu zakupów – kiedy aktywnie poszukują tego, co oferujesz.
Jak program AdWords kieruje reklamy do odbiorcówCo sprawia, że reklamy wyświetlane są tylko najbardziej odpowiednim odbiorcom? Umożliwia to reklama wykorzystująca słowa kluczowe.
Kiedy użytkownik odwiedza stronę Google i wprowadza zapytanie, na przykład ,,gitary dla początkujących", Google wyświetla różne trafne wyniki wyszukiwania, takie jak linki do artykułów z rekomendacjami dla kupujących gitary czy witryny dla początkujących muzyków. Google wyświetla także reklamy AdWords, które prowadzą do witryn firm sprzedających gitary, oferujących lekcje gry lub inne produkty i usługi związane z zapytaniem.
Załóżmy, że prowadzisz sklep muzyczny z szerokim asortymentem gitar. Możesz zarejestrować konto AdWords i utworzyć reklamy dotyczące gitar dla początkujących, które znajdują się w Twojej ofercie. Do każdej z reklam możesz dobrać słowa kluczowe (pojedyncze słowa lub wyrażenia związane z przekazem reklamy), takie jak ,,gitary dla początkujących" czy ,,gitary do nauki".
Po aktywacji konta reklamy kwalifikują się do wyświetlania. System AdWords stale wyszukuje zapytania związane z wybranymi przez Ciebie słowami kluczowymi i wyświetla reklamy ściśle określonym odbiorcom. Krótko mówiąc, reklamy będą wyświetlane odbiorcom, którzy poszukują Twoich produktów lub usług.
Ważną zaletą programu AdWords jest możliwość kierowania reklam na niemal każdy język i lokalizację na świecie. Reklamy można na przykład kierować do hiszpańskojęzycznych mieszkańców Kalifornii czy mówiących po portugalsku Brazylijczyków. Opcja kierowania na język i lokalizację umożliwia precyzyjne przygotowywanie reklam i promocji tak, aby były atrakcyjne dla różnych odbiorców.
Wyświetlanie reklam w programie AdWords może być wywoływane na dwa sposoby:
w odpowiedzi na słowa kluczowe (kierowanie na słowa kluczowe), w określonych miejscach docelowych (kierowanie na miejsca docelowe). Kampanie AdWords można kierować zarówno na słowa kluczowe, jak i miejsca docelowe. Aby dotrzeć do najbardziej pożądanych odbiorców, można kierować reklamy tylko na słowa kluczowe, tylko na miejsca docelowe lub na słowa kluczowe i miejsca docelowe jednocześnie.
Słowa kluczowe
Tradycyjną metodą reklamowania w Google jest kierowanie na słowa kluczowe. Reklamodawca wybiera słowa kluczowe powodujące wyświetlanie reklam na stronach wyszukiwarki Google oraz w Sieci reklamowej Google. (O ile nie jest to wyraźnie zaznaczone, treść Centrum edukacji koncentruje się na kampaniach reklamowych kierowanych na słowa kluczowe).
Oprócz wyboru słów kluczowych można też określić, na ile dokładnie słowa kluczowe muszą odpowiadać zapytaniom wprowadzanym przez użytkowników na stronach wyszukiwania Google:
Dopasowanie przybliżone: umożliwia wyświetlanie reklamy w wynikach wyszukiwania wyrażeń podobnych do słowa kluczowego i jego trafnych odmian. Jest to opcja domyślna. Jeśli grupa reklam zawiera słowo kluczowe ,,obuwie tenisowe", reklamy będą mogły być wyświetlane w wynikach wyszukiwania haseł ,,tenisowe" i/lub ,,obuwie" w dowolnej kolejności, a także w połączeniu z innymi zapytaniami. Reklamy mogą być wyświetlane także dla zapytań w liczbie pojedynczej lub mnogiej, zawierających synonimy oraz inne trafne odmiany.

Dopasowanie do wyrażenia: umożliwia wyświetlanie reklamy w wynikach wyszukiwania dokładnie dopasowanych do wyrażenia tworzącego słowo kluczowe. Jeśli słowo kluczowe zostanie wprowadzone w cudzysłowie, np. "obuwie tenisowe", reklama może być wyświetlana w wynikach wyszukiwania wyrażenia obuwie tenisowe z wyrazami w tej kolejności. Może także pojawiać się w wynikach wyszukiwania innych haseł, pod warunkiem, że zawierają one także dokładne wyrażenie określone przez reklamodawcę. Dopasowanie do wyrażenia jest ściślej kierowane niż dopasowanie przybliżone, ale nieco bardziej elastycznie niż dopasowanie ścisłe.

Dopasowanie ścisłe: umożliwia wyświetlanie reklamy w wynikach wyszukiwania zawierających wyłącznie dane wyrażenie. Jeśli słowo kluczowe zostanie wprowadzone w nawiasie kwadratowym, np. [obuwie tenisowe], Twoja reklama będzie mogła zostać wyświetlona, gdy użytkownicy będą szukać wyrażenia ,,obuwie tenisowe" w takiej właśnie kolejności i bez jakichkolwiek innych haseł. Liczba wyświetleń, kliknięć czy konwersji uzyskiwanych w wyniku dopasowania ścisłego najprawdopodobniej nie będzie tak duża, jak przy dopasowaniu przybliżonym. Jeżeli jednak starannie dobierzesz wyczerpującą listę słów kluczowych, możesz przyciągnąć do swojej witryny więcej użytkowników potencjalnie zainteresowanych Twoimi produktami lub usługami.
Aby określić, gdzie w Sieci reklamowej Google mogą być wyświetlane Twoje reklamy, system AdWords wykorzystuje kierowanie kontekstowe. Oznacza to po prostu, że reklamy są umieszczane obok treści pasującej do słów kluczowych reklam.
Miejsca docelowe
W kampanii kierowanej na miejsca docelowe można wybrać poszczególne witryny w Sieci reklamowej Google, w których mają być wyświetlane reklamy.
Miejscem docelowym może być cała witryna, pewien podzbiór jej stron lub podzestaw jednostek reklamowych zdefiniowany przez wydawcę witryny. Na przykład witryna z wiadomościami umożliwia umieszczanie reklam w dowolnym miejscu, tylko na stronie głównej lub tylko w jednostkach reklamowych w górnej połowie jej stron sportowych. Dzięki kierowaniu na miejsca docelowe reklamodawcy mogą jeszcze bardziej elastycznie kontrolować, gdzie będą wyświetlane ich reklamy.
Zasady tworzenia rankingu reklam. Pozycja reklam na stronach zależy od ich rankingu, który jest wypadkową stawki i stopnia trafności nazywanego Wynikiem Jakości. Reklama o najwyższym rankingu reklamy jest wyświetlana jako pierwsza, następna jako druga itd.
Wynik Jakości jest obliczany za każdym razem, gdy słowo kluczowe zostaje dopasowane do wyszukiwanego hasła, czyli wtedy, gdy może ono spowodować wyświetlenie reklamy. Wynik Jakości jest równaniem, którego postać zależy od wybranego rodzaju stawki, miejsca wyświetlania reklamy oraz typu kierowania. Jednak podstawowa zasada pozostaje ta sama. Wynik Jakości mierzy trafność, więc wysoki Wynik Jakości oznacza zazwyczaj, że reklamy będą wyświetlane na wyższej pozycji i przy niższym koszcie kliknięcia (CPC).
Innymi słowy, system AdWords preferuje reklamy, które są trafne i dobrze kierowane. Oznacza to również, że niemożliwe jest zablokowanie reklamodawcy dostępu do najwyższej pozycji, jak to może się zdarzyć w systemie rankingowym opartym wyłącznie na cenie. Wysoka pozycja reklamy zależy od trafności słów kluczowych, wysokości współczynnika klikalności (CTR) w Google oraz stawki CPC.


Kuzmicow

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Reklama podprogowa

Reklama podprogowa


Autor: Wyrodna Mama


Oddziaływanie na mózg informacji bez jego świadomości ich spostrzeżenia. To właśnie jest reklama podprogowa (subliminalna). Czy takie reklamy istnieją? Czy na pewno wszystkie nasze działania to nasz świadomy wybór? A może wybór speców od marketingu?


Reklama podprogowa wzbudzała tyle kontrowersji, że niemalże od samego początku w wielu krajach (również w Polsce) zabroniono jej stosowania.Ludzie profesjonalnie zajmujący się reklamą wyszli z założenie, że jest ona nieetyczna.

Pomyślmy na przykład: reklama, w której pokazujemy puszkę coli i puszkę pepsi. Przy pierwszej wstawiamy w przekaz podprogowy uśmiechniętą twarz, przy drugiej wstawiamy twarz wykrzywioną w grymasie, smutną. Ma przynieść to efekt w postaci wyboru przez potencjalnego konsumenta Coli, która będzie kojarzyła mu się z uśmiechniętą twarzą. Czy to jest prawda? Czy faktycznie wielkie koncerny wydaja masę pieniędzy na tego typu reklamy. a my nieświadomi konsumenci wybieramy to co nam się wskaże?

W ostatnich latach dało się zauważyć wszechobecność reklam. Eksperci od marketingu wypracowali wiele technik wzbudzających u nas pożądanie danego produktu, który tak naprawdę nie jest nam potrzebny. Czy sa to reklamy podprogowe? Czy w reklamach dla dzieci są one stosowane? Nawet jeśli takie reklamy są emitowane, badania dowodzą, że informacje docierające do naszego mózgu poza świadomością mają bardzo mały wpływ na nasze decyzje. W taki razie dlaczego reklama podprogowa narobiła wokół siebie tyle szumu?

Wszystko zaczęło się od James Vicarego, który przeprowadził pierwsze doświadczenie z reklama podprogową. Podczas filmu wyświetlał krótkie komunikaty Jedz popcorn, pij cole. Po zakończeniu eksperymentu stwierdził, że sprzedaż coli w tym kinie wzrosła o 18%, a popcornu o 58%. Vicary zbił fortunę na reklamie, jednak nie odważył się powtórzyć doświadczenia pod okiem specjalnej komisji. Kolejnym człowiekiem, który utrzymywał, że reklama podprogowa działa był Wilson Key. Twierdził on, że koncerny ukrywają w swoich reklamach obrazy obiektów seksualnych, co powoduje wzrost pożądania wśród konsumentów na dany produkt.

W naszym rodzimym podwórku również są osoby głoszące teorie o reklamie podprogowej i ilości technik manipulacyjnych.

Wierzyć czy nie, oczywiście, że codziennie jesteśmy poddawani różnym technikom manipulacyjnym, ale nie dajmy się zwariować, raczej nikt za nas nie decyduje o tym co, gdzie i kiedy zrobimy.


wyrodna mama

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.