wtorek, 21 października 2014

Virtual Spray i FogScreen - futurystyczne rozwiązania interaktywne

Virtual Spray i FogScreen - futurystyczne rozwiązania interaktywne


Autor: Michał Jaworski


Produkty interaktywne zyskują coraz większa popularność wśród firm stawiających na innowacje w reklamie. Wśród najszczęściej wybieranych systemów znajdują się interaktywne bary, stoły,podłogi, czy ekrany dotykowe. Istnieją natomiast rozwiązania które największy "boom" mają dopiero przed sobą.


Pokrótce omówię 2 ciekawe produkty interaktywne, które charakteryzują się sporym potencjałem.

1. Virtual Spray – jest to system który występuje w połączeniu z ekranem prezentacyjnym Holo Screen. Każda osoba za pomocą specjalnej puszki może na ekranie zrobić swoje graffiti np. na murze berlińskim lub na jakimkolwiek innym tle. Jeśli mamy ochotę zrobić wrzutę na murze chińskim – wgrywamy mapę i malujemy. Ekstremalnym graficiarzom możemy zaserwować wirtualny wagon. Realizm projekcji i koordynacja ruchowa pozwala bawić się nie tylko młodym adeptom malunku. Grafika może zostać w pamięci systemu a następnie może być przeglądana jako galeria na tym samym ekranie. To ciekawe rozwiązanie może z powodzeniem być urozmaiceniem każdego eventu, imprezy. Interaktywna rozrywka jest doskonałym wyborem dla osób, które chcą zapewnić przednią zabawę swoim klientom/odbiorcom. Zabawa nie niszczy ściany, nie męczy nas zapach farby, możemy tagować dowolną ilość ścian z całego świata, a i ubrania pozostają czyste.

2. FogScreen - to technologia, w której obraz tworzony jest na odpowiednio skondensowanym suchym dymie, służącym jako półprzeźroczysty ekran projekcyjny. Do uruchomienia wystarczy nam woda i technologia cyfrowa. Nasycenie, grubość strumienia, jak i prędkość opadania kurtyny z pary wodnej możemy płynnie regulować. Obrazy wyświetlane za pomocą FogScreena zdają się wisieć w powietrzu!

Technologia gwarantuje niesamowite efekty wizualne - dlatego właśnie wykorzystywana jest tak często na premierowych prezentacjach produktów, różnego rodzaju targach, pokazach mody czy w klubach. Co ważne przez ekran FogScreen można przechodzić lub stać w jego środku. Fogscreen to rozwiązanie potrafiące uświetnić każdą imprezę. Wizualizacje mogę być dowolnie przygotowane i przykrywane interaktywnymi elementami. Standardowo są to liście, kafelki itp. jednak możemy te elementy dowolnie podmienić np. tak aby zdjęcie produktu lub logo było przykryte znakiem graficznym klienta. Interakcja może zachodzić np. w momencie przejścia osoby przez mgłę, kiedy to zmienia się wyświetlany kontent. Główną zaletą FogScreenu jest jego monstrualna wielkość która w połączeniu z interaktywnymi efektami niesamowicie przyciąga uwagę odbiorców. Osobiście widziałem efekt mgły na pewnej imprezie, gdzie klubowicze wchodzili, przechodzili i wychodzili z obrazu. Dawało to w pełni interaktywny efekt, w którym pełnia moc technologii fog screenu była widoczna właśnie dzięki wspomnianej interakcji.


Michał Jaworski - Specjalista ds. Marketingu Internetowego

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Plakat. O czym należy pomyśleć?

Plakat. O czym należy pomyśleć?


Autor: Martiana


Plakaty, to jedna z form, która towarzyszy promocji klubów, wydarzeń, produktów. Jakie są poszczególne etapy od pomysłu do zawiśnięcia plakatu? O czym powinniśmy pomyśleć?


Tak jak wspominałam w poprzednim artykule (Plakat. Tworzenie), tworzenie plakatu to przede wszystkim pomysł. Czasami od niego zaczyna się tworzenie plakatu, ale nie zawsze. Często mamy wstępną treść, wydarzenie/klub i musimy stworzyć plakat. Bywa, że pomysł na rewelacyjny plakat przychodzi w trakcie, ale zdarza się również, że nie przychodzi wcale.

Kto wykona plakat?

Oczywiście jeśli chcemy zrobić dobry plakat, musimy mieć lub znaleźć grafika lub agencję interaktywną/reklamową, która wykona projekt. Możemy to również zrobić sami o ile dysponujemy odpowiednimi narzędziami i odrobiną zmysłu artystycznego.

Co mamy na początku albo co mieć powinnyśmy lub powinniśmy wiedzieć/ustalić na dalszym etapie z grafikiem?

1. Co ma promować plakat? Czy jest to klub, wydarzenie, produkt, organizacja, osoba czy jeszcze coś innego?
2. Czy plakat powinien być zgodny z CI (Corporate Identity) lub jakimś wyznaczonym kierunkiem, czyli czy powinien zawierać konkretne kolory, loga, wzorce, czcionki, nazwy, adresy stron internetowych, loga portalów, sponsorów, inne znaki handlowe?
3. Czy mamy jakieś zdjęcia, grafiki, które pojawią się na plakacie i czy są one w dobrej rozdzielczości (w rastrze czy wektorze) i dobrej jakości?
4. Jakie treści pojawią się na plakacie, czy będą to hasła opisujące treść plakatu i zmierzające do reklamy produktu, czy też plan wydarzenia, menu restauracji, oferowane usługi, hasła reklamowe, numery telefonów, adresy, mapka?
5. Sprawy techniczne takie jak: rozmiar plakatu, paleta kolorów, rodzaj papieru, czy powinniśmy przygotować to wydruku, jaka jest cena druku.

Druk próbny

Jeśli znaleźliśmy odpowiednią drukarnię, to mamy możliwość zamówienia druku próbnego (np. jeśli mamy duże zlecenie) i wprowadzenia odpowiednich poprawek przed ostatecznym wydrukiem. Uwaga! W zależności od drukarni cena jest/nie jest wliczona w cenę druku (najczęściej jest to dodatkowo płatne).

Rozwieszanie plakatów

Najtrudniejszą częścią zadania jest przedsięwzięcie logistyczne, takie jak rozwieszenie plakatów, które bardzo często w pewnej mierze kończy się fiaskiem i część plakatów nie zostaje rozwieszona, tylko zalega… Jakie mamy możliwości? Najłatwiej jest zapłacić firmie, która wynajmuje powierzchnie za odpowiednią ilość dni i powierzchnię oraz rozwieszenie tych plakatów u nich. Inny sposób, z którym się spotykałam to zatrudnianie osób, które je rozwieszą (mogą to być np. studenci, organizacje studenckie). Wreszcie możemy rozwiesić je sami lub zrobią to nasi pracownicy. Nie możemy jednak zapominać, że na rozwieszenie plakatów w danym miejscu należy mieć zgodę!

Później taki plakat wisi dzień, dwa, tydzień lub więcej, bywa, że ktoś go zaklei, zerwie, że deszcz go zaleje lub wiatr porwie. Jednak najważniejsze jest to, że wisi i ma szansę na rzeczywiste promowanie, a nie zalega w kącie jako przyszły materiał na makulaturę.


Drukarnie Kraków
Sichle.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Banery reklamowe

Banery reklamowe


Autor: Wu Te


Z uwagi na niską cenę, łatwość montażu oraz bardzo atrakcyjny wygląd banery reklamowe są obecnie bardzo popularnym nośnikiem reklamy.

Drukowane są zwykle metodą druku solwentowego i w zależności od potrzeb mogą być wykonane na materiale winylowym o ciężarze od 230g do 550g na metr kwadratowy powierzchni.


1. Ogólna charakterystyka banerów.

Nazwa baner odnosi się do tkaniny winylowej używanej w reklamie zewnętrznej. Wyróżniamy cztery najpopularniejsze typy banerów i są niemi: fronlit, backlit, blockout i mesh.

* Frontlit – jest materiałem przeznaczonym do druku jednostronnego, najczęściej występuję w gramaturze od 440g/m2 - 510 g/m2

* Backlit – jest materiałem winylowym używanym w nośnikach reklamy podświetlanych od tyłu. Sposób wykonania materiału zapewnia idealne rozproszenie światła, a charakterystyka materiału powoduje iż nadaje się on do, zarówno druku solwentowego jak również do sitodruku

* Mesh – zwany również potocznie „siatką”, jest materiałem zapewniającym swobodny przepływ światła. W zależnościom producenta na rynku dostępne są siatki z podkładem, bez podkładu oraz z przeplotem i bez przeplotu. Najczęściej spotykane gramatury mieszczą się w przedziale 240g/m2 – 340g/m2

* Blockout – jest materiałem służącym do druku z obydwu stron. Materiał niweluje przenikanie światła co zapewnia czytelność nadruku z obydwu stron

2. Wytrzymałość banerów

Niezwykle istotną kwestią, zarówno dla klienta jak i producenta banerów reklamowych jest ich wytrzymałość. Największą trwałość zapewniają media powlekane dwustronnie. W tym przypadku zwiększenie wytrzymałości materiału polega na zatopieniu specjalnej siateczki poliestrowej w płynnym winylu. Stworzona zostaje wtedy odporna struktura charakteryzująca się elastycznością i odpornością na czynniki atmosferyczne. Banery mogą być powlekane również tylko jednostronnie. Druga strona zostaje wtedy pokryta specjalną utwardzona folią.


www.progrel.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Plakat. Tworzenie

Plakat. Tworzenie


Autor: Martiana


Jednym z ważniejszych środków, które należy podjąć przy organizacji wydarzenia jest jego promocja. Jednym ze sposób promocji są plakaty. Tworzymy plakat, czyli o czym należy pomyśleć…


Wydawałoby się, że to banalne, bo co za problem stworzyć plakat.

Co należy wziąć pod uwagę projektując plakat?

1. Plakat powinien się wyróżniać, o co jest niezmiernie trudno zwłaszcza, gdy plakat wisi pośród innych plakatów.

2. Plakat kolorowy czy czarno-biały? Z reguły czarno-biały ginie w tłumie plakatów, zwłaszcza gdy jest on formatu A4. Kolor to jest coś co może nas skutecznie wyróżnić. Niestety nawet najżywsze kolory tracą na przekazie, jeśli plakat zostanie wydrukowany na byle jakim papierze lub w nieodpowiedniej palecie kolorów.

3. Wybór rodzaju papieru i palety kolorów jest o tyle istotny, iż od tego zależy nie tylko wygląd plakatu, lecz również koszta jakie na niego poniesiemy.

4. Jaki rozmiar? Jeśli nas stać to plakaty powinny być co najmniej rozmiar A3. Plakat rozmiaru A4 często jest zaklejany, ma mniejsze szanse na to, iż wpadnie komuś w oko.

5. Najważniejszy jest pomysł. To on może skutecznie przyciągnąć uwagę i zachęcić lub skutecznie zniechęcić.

6. Informacje. Plakat nie może być przesycony informacjami. Na nim powinno się znaleźć kluczowe hasło lub plan wydarzenia i nic więcej, żadnego bałaganu i natłoku informacji (może być również adres strony internetowej, nazwa i logo firmy, itp.). Przecież przeciętny człowiek nie zatrzymuje się na dłużej przed plakatem. Krótko mówiąc: plakat musi być czytelny! Nie wolno również pozwolić sobie na jakiekolwiek błędy (zwłaszcza ortograficzne).

7. Nie wolno również zapomnieć o zachowaniu rozdzielczości wymaganej do druku (zwykle jest to 300 dpi) i odpowiedniej ustalonej jednej palety kolorów (czasami kopiując coś z innych źródeł zostawiamy elementy w innej palecie kolorów lub zapominamy zamienić paletę, np. z RGB na CMYK).Oczywiście jeśli drukarnia sobie tego zażyczy powinnyśmy odpowiednio przygotować projekt do druku, m.in. ustawiając odpowiednie spady.

Całość zmierza do tego, żeby plakat wyglądał oszałamiająco, zwracał uwagę i skutecznie reklamował nasz produkt czy wydarzenie.


Martiana

Drukarnie Kraków
Sichle.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

poniedziałek, 20 października 2014

Jak skutecznie wypromować stronę internetową firmy?

Jak skutecznie wypromować stronę internetową firmy?


Autor: Jack Lumber


Zastanawiasz się jak skutecznie wypromować swoją firmę w internecie? Nie wiesz jak zachęcić internautów do odwiedzenia Twojego serwisu? Poniższy artykuł pomoże Ci w wyborze odpowiedniego sposobu reklamy strony internetowej.


Jak skutecznie wypromować stronę internetową firmy?

Zastanawiając się nad promocją naszej strony internetowej szukamy szeregu różnych nie metod reklamy. W czasach, gdy o każdego klienta, czy użytkownika musimy walczyć z nieprzebraną ilością konkurencyjnych stron firmowych i niezależnych portali internetowych, które wyrastają, jak grzyby po deszczu, wybór odpowiedniej formy reklamy może stać się prawdziwym wyzwaniem dla osób, które dopiero zaczynają swą przygodę z marketingiem w Internecie.

Poniżej postaram się przekazać kilka własnych spostrzeżeń i rad dla świeżo upieczonych e-biznesmenów. Mam nadzieje, że choć w małej części pozwoli to Wam uniknąć podstawowych błędów popełnianych na starcie.

Content

Zanim postanowimy zbudować swoją wymarzoną stronę internetową musimy zadbać o jej prawidłową optymalizację pod kątem wyszukiwarek internetowych. Jak powszechnie wiadomo, światem on-line rządzi Google, tak więc jest to czynność wręcz konieczna, jeśli chcemy zaistnieć w wirtualnym świecie. Budowę strony lub optymalizację już istniejącej należy zlecić odpowiedzialnej firmie lub osobie. Najważniejszą częścią witryny z punktu widzenia wyszukiwarki jest jej treść.

Treść to fundament Internetu! Dzięki treści możemy odbierać i przekazywać interesujące nas informacje, a także wyszukiwać filmy i obrazy, które są opisywane za pomocą „tagów”.

Banery

W ostatnich latach znacznie spadła skuteczność reklamy graficznej (banerowej). Nachalność i przyświecająca jej chęć powiększania swoich dochodów za wszelką cenę doprowadziła do awersji użytkownika Internetu na reklamę tego rodzaju. Przebiegłość reklamodawców mająca na celu zmuszenie odbiorcy do oglądania reklam (wyskakujące i niedające się zamknąć reklamy) tak naprawdę przyniosła skutek odwrotny. Zaczęto tworzyć szereg programów, które mają na celu zablokowanie takiej reklamy w naszej przeglądarce (Adblock Plus w przeglądarce Mozilla Fierefox).

Hosting

Gdy już nasza witryna nabierze kształtów i postanowimy podzielić się tym, co stworzyliśmy z milionami internautów wystarczy jedynie wybrać odpowiedni hosting. W Polsce jest kilka wiodących firm które posiadają w swojej ofercie tego rodzaju usługi. Nie polecam natomiast hostingu darmowego, jeśli zależy nam na pozycji i stabilności serwisu.

Stronę już mamy, hosting też, a co z domeną?

Odpowiednia domena to obecnie (moim zdaniem) jeden z największych problemów, z jakim przyszło się borykać nowicjuszom w świecie on-line. Najciekawsze i zarazem najkrótsze (łatwe do zapamiętania) domeny już dawno zostały wykupione. Szukając nazwy dla naszego portalu, spędzamy coraz więcej czasu weryfikując dostępność poszczególnych nazw, które nas interesują.

Oczywiście, zawsze istnieje możliwość odkupienia domeny, ale w tym przypadku należy się liczyć z większymi kosztami. Z punktu widzenia marketingu internetowego, najcenniejsze są domeny związane bezpośrednio z tematem naszej strony internetowej. Ma to wpływ na lepszą pozycję w wyszukiwarkach słowa kluczowego, które zawiera domena.

SEO

Najskuteczniejszą formą reklamy w sieci jest bez wątpienia SEO (Search Engine Optimization), czyli po prostu zwiększanie pozycji strony internetowej w wyszukiwarkach na żądane słowa kluczowe. Niestety, ta forma reklamy, choć tak skuteczna, ma swoje wady. Największą wadą są wysokie ceny serwowane przez firmy pozycjonerskie i agencje interaktywne. Kolejny problem to dość długi czas oczekiwania na konkretne rezultaty, który w przypadku „trudniejszych” fraz może trwać nawet ponad rok, a uzyskany rezultat jest nietrwały. Należy bardzo ostrożnie dobierać firmę, która wypozycjonuje nam stronę internetową ze względu na to, że proces ten wymaga umiejętności i doświadczenia. Na rynku z roku na rok pojawia się coraz więcej firm tego typu, co mam nadzieję pozytywnie wpłynie na obniżenie cen usług SEO.

AdWords

Możemy również sami zadbać o pozycję naszej strony w wyszukiwarce Google. Ta największa na świecie wyszukiwarka udostępniła swoim użytkownikom proste i tanie narzędzie do promocji stron internetowych nazwane Google AdWords (tzw. linki sponsorowane). Dzięki AdWords każdy z nas może z łatwością zareklamować własny serwis na określone słowa kluczowe. Bardzo dużym plusem tego typu rozwiązania jest niski koszt i odpłatność wyłącznie za uzyskane wyniki (płacimy za kliknięcia).

Social marketing

Popularnym sposobem przyciągnięcia użytkowników na naszą stronę internetową stają się portale o charakterze społecznościowym, takie jak Facebook lub NK. Firmy z rożnych branż tworząc swoje profile gromadzą „fanów”, którzy stają się propagatorami treści i wizji, jakie przedsiębiorstwa chcą przekazać światu. Założenie profilu firmy na portalu społecznościowym nie stanowi dziś żadnego problemu nawet dla osoby, która z internetowych „meandrach” czuje się nieswojo. Niekwestionowanym plusem tego typu działania jest nieodpłatność oraz dziecinnie prosty sposób rejestracji użytkowników. Niestety, jak do tej pory jeszcze nikt nie podjął się zadania, aby w przybliżeniu obliczyć zwrot z tego typu reklamy. Być może, jest jeszcze na to zbyt wcześnie.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.