wtorek, 21 października 2014

Banery reklamowe

Banery reklamowe


Autor: Wu Te


Z uwagi na niską cenę, łatwość montażu oraz bardzo atrakcyjny wygląd banery reklamowe są obecnie bardzo popularnym nośnikiem reklamy.

Drukowane są zwykle metodą druku solwentowego i w zależności od potrzeb mogą być wykonane na materiale winylowym o ciężarze od 230g do 550g na metr kwadratowy powierzchni.


1. Ogólna charakterystyka banerów.

Nazwa baner odnosi się do tkaniny winylowej używanej w reklamie zewnętrznej. Wyróżniamy cztery najpopularniejsze typy banerów i są niemi: fronlit, backlit, blockout i mesh.

* Frontlit – jest materiałem przeznaczonym do druku jednostronnego, najczęściej występuję w gramaturze od 440g/m2 - 510 g/m2

* Backlit – jest materiałem winylowym używanym w nośnikach reklamy podświetlanych od tyłu. Sposób wykonania materiału zapewnia idealne rozproszenie światła, a charakterystyka materiału powoduje iż nadaje się on do, zarówno druku solwentowego jak również do sitodruku

* Mesh – zwany również potocznie „siatką”, jest materiałem zapewniającym swobodny przepływ światła. W zależnościom producenta na rynku dostępne są siatki z podkładem, bez podkładu oraz z przeplotem i bez przeplotu. Najczęściej spotykane gramatury mieszczą się w przedziale 240g/m2 – 340g/m2

* Blockout – jest materiałem służącym do druku z obydwu stron. Materiał niweluje przenikanie światła co zapewnia czytelność nadruku z obydwu stron

2. Wytrzymałość banerów

Niezwykle istotną kwestią, zarówno dla klienta jak i producenta banerów reklamowych jest ich wytrzymałość. Największą trwałość zapewniają media powlekane dwustronnie. W tym przypadku zwiększenie wytrzymałości materiału polega na zatopieniu specjalnej siateczki poliestrowej w płynnym winylu. Stworzona zostaje wtedy odporna struktura charakteryzująca się elastycznością i odpornością na czynniki atmosferyczne. Banery mogą być powlekane również tylko jednostronnie. Druga strona zostaje wtedy pokryta specjalną utwardzona folią.


www.progrel.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

2 komentarze:

  1. Naprawdę świetnie napisane. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Osobiście jeszcze nie miałem okazji posiadać banera reklamowego, ale cały czas się nad nim zastanawiam. Jestem również zdania, że katalogi firmowe https://megaszkolenia.pl/kiedy-warto-wykorzystac-katalog-do-prezentacji-firmowej-oferty/ doskonale się sprawdzają praktycznie w każdej firmie.

    OdpowiedzUsuń