środa, 22 października 2014

Ściana Interaktywna – czyli jak zadziwić klienta

Ściana Interaktywna – czyli jak zadziwić klienta


Autor: Michał Jaworski


Idąc do kina lub spacerując po galerii handlowej miejcie się na baczności. W pewnym momencie możecie zostać wciągnięci w tajemniczy interaktywny świat, w którym będziecie musieli wykazać się dobrą koordynacją ruchową , umiejętnością logicznego myślenia, czy szybkością reagowania.


Nie lękajcie się jednak, gdyż oto nadchodzi nowa era bezpłatnej rozrywki zwanej advergamingiem serwowana przez reklamodawców dla klientów.
Interaktywne nośniki reklamy oparte są na technologii interaktywnej, która polega na wykrywaniu ruchu osób znajdujących się w przestrzeni interaktywnej. Czujniki rejestrują ruch uczestnika, a prezentowana treść jest dynamicznie modyfikowana w taki sposób, by osiągnąć efekt interaktywnej manipulacji obrazem.
Produkty interaktywne są coraz częściej stosowane w kreatywnych kampaniach reklamowych i wizerunkowych. Jest to jeden z najpopularniejszych nośników reklamy z branży produktów interaktywnych. Ściana pełni rolę przestrzeni projekcyjnej, na której wyświetlany jest interaktywny spot ( w dowolnej formie np. prezentacji, gry, animacji). Duże pole projekcji pozwala na wyjątkowy branding miejsca oraz gwarantuje dobrą zabawę odbiorcy poprzez jego wyjątkowe zaangażowanie. Warto zaznaczyć że aktywne uczestnictwo klienta w przekazie odbywa się dobrowolnie. Klient docenia swobodę w interaktywnej formie reklamy, co ma przełożenie na unikalnie długi kontakt z przekazem reklamowym i marką.
Inną ważną zaletą systemu iWall jest jego niezniszczalność – dzięki zastosowaniu techniki projekcyjnej animacje wyświetlane są na standardowej jasnej powierzchni ściany.
W tym interaktywnym rozwiązaniu wykorzystano technologię reagującą na ruch przechodzących osób, co czyni ją bardzo interesującym wabikiem na klientele. Zaczepia, zadziwia, i co moim zdaniem najważniejsze – ciekawi. Interaktywny spot skupia uwagę, podświadomie kształtuje markę, daje rozrywkę przy jednakowym zachowaniu "mocy" przekazu.
Uczestnik przekazu poddawany jest aktywnej zabawie treścią interaktywna, może być to gra interaktywna, malowanie bądź rysowanie ( sterujemy ruchem rąk ), układanie puzli, quizy itd. Dodajmy do tego tematyczną oprawę audio-wizualną oraz technologię 3D. Zamieszczenie filmu w technologii HD to również rozwiązanie do zrealizowania.
Badania skuteczności potwierdzają wysoką skuteczność przekazu systemów reagujących na ruch i dotyk. Wysoki współczynnik zapamiętywania motywów przewodnich, haseł reklamowych oraz poszczególnych elementów kontentu ma przełożenie na budowanie wizerunku, marki, trendu.
Podświadomie zapamiętujemy elementy spotu, gdyż poprzez aktywne uczestnictwo, byliśmy jego częścią. Nieszablonowy pomysł i nowe technologie budzą nasze zainteresowanie i akceptacje.
Jak widać możliwości jakie daje ten innowacyjny nośnik są ogromne i zależą od kreatywności projektantów. Warto również wspomnieć o dość nowym tworze jakim jest pokój interaktywny, gdzie wykorzystuje się jednocześnie interaktywną ścianę i podłogę. Jest to jednak jeszcze dość odległa melodia przyszłości.


Michał Jaworski - Specjalista ds. Marketingu Internetowego

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz