piątek, 29 września 2017

Jakie wybrać upominki reklamowe w branży kosmetycznej?

Jakie wybrać upominki reklamowe w branży kosmetycznej?


Autor: Anna Sobot


Kto lubi dostawać prezenty? Odpowiedź jest chyba oczywista: każdy. To dlatego upominki reklamowe wciąż cieszą się dużą popularnością w różnych branżach. Aby jednak gadżet spełniał swoją rolę marketingową, czyli skutecznie promował firmę lub markę, powinien być odpowiednio dobrany. Jakie gadżety sprawdzą się najlepiej w branży kosmetycznej?


Oczywiście, wiele wiodących marek kosmetycznych wybiera standardowe upominki reklamowe: smycze na klucze, kubki, długopisy czy kalendarze – wszystko sygnowane logo. Nie jest to błąd. Jednak specyfika branży pozwala zdecydowanie bardziej sprecyzować potrzeby i upodobania odbiorców. Dzięki temu, niewielkim nakładem pieniężnym, możemy sprezentować lojalnym klientom naprawdę przydatne gadżety. Sposobności do ich wręczenia może być wiele – od upominków z okazji świąt, po te wynagradzające lojalność. Drobne prezenty powinny być wybrane z głową, zwłaszcza, że nie trafiają do anonimowego konsumenta.

Skoro grono odbiorców naszych usług to przede wszystkim kobiety, w dodatku takie, które dbają o swój wizerunek, prezenty-gadżety powinny oscylować wokół branży kosmetycznej lub ewentualnie modowej. Propozycja pierwsza: małe, zamykane lusterko do makijażu. To drobiazg, który przyda się każdej kobiecie. Włożone do torebki czy kosmetyczki, z pewnością będzie w użytku nawet kilka razy dziennie. Logo umieszczone na wieczku lusterka przyciągnie także uwagę otoczenia – jest to więc proste, a zarazem skuteczne rozwiązanie.

Opcja druga: pędzel do makijażu z grawerem z logo firmy. Jest to upominek z wyższej półki cenowej, dlatego powinien być skierowany do wąskiego grona lojalnych klientek. Docenią go z pewnością panie-pasjonatki makijażu. Warto zadbać o to, aby pędzle były wysokiej jakości – w przeciwnym razie mogą wzbudzić negatywne skojarzenia i finalnie źle wpłynąć na wizerunek firmy.

Trafione, choć niestety już mniej oryginalne będą upominki reklamowe w postaci mini produktów pielęgnacyjnych lub upiększających. Ochronna pomadka, krem do rąk o małej pojemności lub żel antybakteryjny – wszystko opatrzone logo naszej firmy. Te praktyczne podarunki docenią zwłaszcza panie, które dużo podróżują.

Dobrze, by produkt reklamowy był wielokrotnego użytku – wówczas nasza firma zostanie w pamięci osoby obdarowanej na dłużej. Niepowtarzalne, przydatne gadżety, które świetnie wpisują się w branżę kosmetyczną to również chłodzące opaski relaksacyjne. Te kompresy wielokrotnego użytku dostępne są w rozmaitych kształtach i kolorach. Warto wybrać taki produkt, który będzie współgrał pod względem estetyki z naszym logo.

Branża kosmetyczna to prawdziwa kopalnia możliwości, jeżeli chodzi o upominki reklamowe. Zdecydujmy się na taki, który będzie najlepiej dopasowany do charakterów i upodobań naszych klientek.


Przydatne gadżety - kompresy żelowe dla firm, sprawdź na abcnplus.com

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Kompres chłodzący i nie tylko - idealne gadżety reklamowe na lato

Kompres chłodzący i nie tylko - idealne gadżety reklamowe na lato


Autor: Anna Sobot


Wielkimi krokami zbliża się do nas lato. Mimo że temperatura na zewnątrz lubi nam wszystkim płatać figle, to w prognozie pogody zapowiadają lada dzień bardzo wysokie temperatury. Już kilka ostatnich lat nam pokazało, że lato bywa krótkie, ale jest bardzo gorące. Każdy musi się do niego odpowiednio przygotować, właściciele firm także.


Trafność gadżetu

Niezależnie od tego czy nasza firma istnieje w świadomości potencjalnych klientów, każde przedsiębiorstwo powinno w planie budżetowym zakładać wydatki na gadżety reklamowe. Nie bez powodu istnieje powiedzenie, że “reklama jest dźwignią handlu”. To, jak będą nas odbierać klienci, w dużej mierze zależy nie tylko od naszych usług, ale także od tego jak dbamy o naszych klientów.

Powstało mnóstwo prac na temat tego, jak gadżety reklamowe wpływają na klienta i jak możemy nimi wpływać na zachowanie naszych kontrahentów. Dwie podstawowe cechy jakie powinien mieć skuteczny gadżet to trafność i użyteczność. Dla przykładu: jeśli w środku lata podarujemy swoim klientom “gratisiaka” w postaci ciepłych skarpet, nie trafimy tym do klienta. Ten zabieg nie tylko sprawi, że stracimy w oczach klientów, ale też niepotrzebnie stracimy pieniądze na zakupienie gadżetów.

Decydując się na gadżety reklamowe powinniśmy brać pod uwagę między innymi jego aktualność. Jeśli zbliża się lato, podarujmy naszym klientom coś, co pomoże im się uporać z chłodem lub nawiązuje do pory roku.

Przykłady gadżetów

Gadżetów na najcieplejszą porę roku jest naprawdę mnóstwo. Firmy prześcigają się w wymyślaniu nowych przedmiotów, które przyciągną potencjalnych klientów i zadbają o dotychczasowych kontrahentów. Jednak należy także pamiętać, by w jakimś stopniu dopasować gadżety do branży, którą się zajmujemy.

Jeśli działamy w branży dziecięcej mamy ogromne pole do popisu. Możemy zdecydować się na zabawne czapeczki z zamontowanym wiatraczkiem w daszku. Dzieci możemy także obdarowywać kolorowymi wiatraczkami.

Klientki salonów kosmetycznych i drogerii także spojrzą przychylnym okiem na markę, jeśli otrzymają stylowy gadżet. Wzorzysta torba na lato, dmuchana piłka czy zabawne okulary słoneczne - to wszystko na pewno sprawi, że klientki po kolejne zakupy lub kolejną usługę wrócą do nas.

W firmach związanych ze sportem także można wykorzystać kilka gadżetów, które na pewno spodobają się aktywnym fizycznie klientom. Sportowe okulary mogą przydać się nie tylko podczas uprawiania sportu, ale świetnie sprawdzą się podczas odpoczynku na plaży. Każdy klient doceni taki prezent. Podobnie jest z japonkami. Sprawdzą się na basenie miejskim i podczas spacerów w nadmorskim mieście.

Ostatnią propozycją jest kompres chłodzący. Ten gadżet sprawdzi się w każdym biznesie. Wystarczy włożyć go do lodówki na jakiś czas, by potem mógł naszym klientom przynieść ulgę podczas upalnych dni. Co więcej nie musimy się decydować na standardowy, prostokątny kształt kompresu, a możemy dobrać taki, który najbardziej wpisuje się w charakter naszej firmy.

By zwykłe przedmioty takie jak kompresy chłodzące, piłki plażowe czy okulary były gadżetami, musi się na nich znajdować logo naszej firmy. Powinno być widoczne, ale nie nachalne. Obdarowując klienta gadżetem z logo marki sprawimy, że będzie się on czuł przywiązany do naszej firmy. A przecież na takich klientach nam zależy.


Kompres chłodzący - gadżet reklamowy dla firm tylko na abcnplus.com

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Bot pomoże

Bot pomoże


Autor: Ania Wilczak


Parada najnowszych ogłoszeń z poniedziałkowej konferencji F8 zorganizowanej przez Facebooka pokazuje, że chatboty na Messengerze będą niedługo gotowe pomóc nam ze wszystkim.


Takie stwierdzenie może nie wydawać się realne, ale dla takiego giganta jak Facebook, konieczne jest wyjście naprzeciw developerom i dostarczenie tych wszystkich opcji, o jakich marzą. Jednak dla tych, którzy mierzą trochę niżej, oczywistym wydaje się, że dobry bot nie musi być botem wszechmogącym. Aby trafić do naszego klienta wystarczy dać mu produkt prosty, ale w 100% rozwiązujący jego problemy i odpowiadający na jego pytania.

Chatboty nie muszą więc wychodzić poza ramy platform, na których są budowane. To generuje tylko dodatkową i uciążliwą pracę dla developerów, znacznie efektywniej jest przystosować nasze narzędzie do tego, co komunikator już oferuje. W drugą stronę boty nie powinny też ucinać funkcjonalności w połowie żądania. Jeżeli chcemy dostarczyć użytkownikowi bota, który będzie działał jak standardowe FAQ to musimy pójść o krok dalej i dopilnować, by problemy o których czyta mógł również przy pomocy bota rozwiązać.

Rozważmy kilka przykładowych rodzajów chatbotów. Wirtualny sprzedawca na Messengerze powinien nie tylko precyzyjnie i szybko przeszukiwać dla nas oferty, ale też maksymalnie ułatwić i skrócić nam sam proces decyzji zakupowej. Sklepy online oferują wyszukiwarki dla swoich produktów, ale chatboty to pójście o krok dalej. Mają służyć nam jak prawdziwi realni sprzedawcy, czujący nasze preferencje i chcący jak najbardziej nam pomóc. Kolejnym typem takiego narzędzia są boty bankowe, których najmocniejszą stroną będzie dotarcie do grupy tak zwanych millenialsów. Młodzi ludzie nie są już przyzwyczajeni do kolejek i konsultacji w bankach stacjonarnych, chętnie więc swoje finansowe zapytania realizują online. Chatboty największych banków miałyby jeszcze bardziej ułatwić taki proces i wczuć się w rolę bankowego asystenta na Messengerze.

Marka to już nie tylko firma produkująca odzież czy elektronikę. Marka to również celebryci. Gwiazdy sprzedają, promują i kreują rzeczywistość. Uwielbiają też nowości technologiczne, więc oczywiście chatboty nie pozostają im obojętne. Tworząc takie narzędzie dla swoich fanów celebryci powinni postawić na wysokiej jakości content i spójność i proponować fanom to, czego nie może im dać Instagram czy Snapchat – prawdziwą interakcję.

Ponad miliard użytkowników Messengera to wynik o jakim marzy każda platforma. Coraz to nowsze modyfikacje dają większe pole do działania dla całego ekosystemu chatbotów. Jednak w tym postępie technologii najważniejsze, aby marki pamiętały o klientach i ostrożnie planowały strategię wdrażania swojego bota. Czasami mniej znaczy więcej.


Źródło: chatboty - strategia i wdrożenie

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jak skutecznie reklamować się w internecie?

Jak skutecznie reklamować się w internecie?


Autor: Artelis - Treść Zewnętrzna


Internet daje nam obecnie do dyspozycji szeroką gamę metod reklamowych, które nawet bez ponoszenia wysokich kosztów pozwalają na uzyskanie wysokich zysów. Jak wobec tego możemy skutecznie reklamować się w internecie?


Masz własny sklepy internetowy lub stronę firmową? A może prowadzisz bloga i chcesz, aby był bardziej popularny? Możesz zwrócić się do fachowców, na przykład dobrym wyborem będzie agencja e-marketingowa czy dom mediowy, ale również możesz część działań prowadzić samodzielnie.

Media społecznościowe – warto być obecnym!

Przede wszystkim warto zadbać o to, aby stworzyć konta w mediach społecznościowych. Dzisiaj najbardziej popularny to Facebook, który pozwala na łatwe dotarcie do wielu odbiorców na całym świecie. Już sama strona na Facebooku pozwoli nam na łatwiejsze komunikowanie się z klientami i zdobywanie nowych, ale możemy też wykorzystać metody reklamy oferowane przez ten portal.

Wyszukiwarka internetowa – twój przyjaciel

Wielu z nas korzysta z wyszukiwarki po to, aby szybko znaleźć interesujące nas oferty lub usługi. Właśnie dlatego warto wykorzystać metody reklamy w wyszukiwarce. Najczęściej to kampanie linków sponsorowanych oferowane przez Google oraz SEO, czyli pozycjonowanie stron internetowych wraz z ich optymalizacją. To już bardziej złożone działania, dlatego najlepiej, aby wykonał je dla nas dobry dom mediowy czy agencja SEO.

E-mail marketing – nadal w modzie

Już od lat e-maile są skuteczną metodą promocji w sieci. Dzisiaj najczęściej stosowane są w celu wysyłania newsletterów do osób, które zapisały się na listę subskrypcyjną. Dzięki temu możemy przypominać klientom o naszej ofercie, informować o nowościach, promocjach, przesyłać kody rabatowe.

Reklama na urządzeniach mobilnych – coraz popularniejsza

Warto też wspomnieć o kampaniach skierowanych na urządzenia mobilne – smartfony i tablety. Dzięki nim możemy dotrzeć do klientów korzystających właśnie z nich i tym samym zachęcić ich do zapoznania się z naszą ofertą. To dobry wybór, ponieważ liczba użytkowników urządzeń mobilnych cały czas rośnie.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jak zaprojektować skuteczną ulotkę?

Jak zaprojektować skuteczną ulotkę?


Autor: Mateusz Pięta


Dzisiejszy świat jest przepełniony reklamą. Telewizja, radio, wyskakujące banery w Internecie. Każda z firm chce znaleźć Klienta, a jedną z metod ich pozyskiwania jest właśnie reklama.


Ulotka reklamowa jest doskonałą metodą na dodarcie do potencjalnych Klientów w szczególności na lokalnym rynku. Jej roznoszenie możemy zlecić na poczcie, lub skorzystać z usług firm zajmujących się kolportażem. Nasuwa się więc pytanie: co powinna zawierać, aby za jej pomocą zdobyć zaufanie i nakłonić osoby lub firmy do skorzystania z naszych świadczeń?

1. Czy ulotka jest Ci na pewno potrzebna?
Dobre pytanie, dla osób, których firma nie skupia się wyłącznie na lokalnym rynku i mogą prowadzić usługi zdalnie (np. tworzenie stron internetowych). W takim wypadku lepszą formą reklamy byłoby dotarcie do firm, które potrzebują konkretnie Twoich usług i na taki cel przeznaczyć nasz budżet.

2. Jaka wielkość?
Drukarnie posiadają szeroką gamę rozmiarów, na jakich drukują stworzone przez Ciebie projekty: A5, A4, A3, B3, B2. Obecnie najpopularniejszym i najchętniej wybieranym przez reklamodawców formatem jest A5 i A6. Są to odpowiedniki połowy kartki A4 oraz ćwiartki kartki A4. Rozmiar ulotki powinien być dobrany indywidualnie i skonsultowany z firmą, jaka będzie miała przyjemność je roznosić (może okazać się, że konieczne jest spełnienie określonych wymagać, aby można było nawiązać współprace w zakresie kolportażu).

3. Co powinno się na niej znaleźć?
Ostrzegamy i odradzamy metodę „umieszczę całą swoją ofertę i wszystko co możliwe” – BŁĄD! Taka ulotka (w szczególności napisana spójnym tekstem) jest nieczytelna i nie nakłania do współpracy. Sugerujemy wypunktować najważniejsze elementy oferty Twojej firmy w formie kilku chwytliwych i dużych haseł. Ważne jest także podanie adresu strony internetowej i numeru kontaktowego – ułatwimy wtedy możliwość zdobycia większej ilości informacji dla potencjalnego Klienta.
Nie może zabraknąć także pełnej nazwy firmy, logotypu i numeru NIP.

4. Kolorystyka
Całość koncepcji Twojej reklamy powinna być spójna wizualnie (logo, wizytówka, strona internetowa, ulotka). Jeżeli Twoja witryna www bazuje na kolorze czerwonym – ulotka również powinna do niej nawiązywać. Jeżeli w logotypie panują ostre krawędzie – styl ulotki nie może bazować na zaokrągleniach. Powinniśmy dać Klientowi możliwość rozpoznania Ciebie i Twojej firmy po samym stylu – bez konieczności zapoznawania się z wypunktowanymi usługami jakie świadczysz.

Podsumowując.
Marketing bazujący na materiałach drukowanych pozwala utrzymać kontakt z aktualnymi klientami, budować z nimi trwałe relacje oraz wzmacniać swą wiarygodność, a także zdobywać nowe kontakty biznesowe. Unikalny i przemyślany projekt, stworzony na bazie rad zaprezentowanych powyżej, przełożony na ulotki reklamowe jest świetną drogą przekazania klientom wszystkich wiadomości których potrzebują.


Czytaj więcej na: druk ulotek Gdańsk.
Autor: Mateusz Pięta

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.