środa, 7 września 2016

Vlepki do promocji? - dlaczego, jak i po co?

Vlepki do promocji? - dlaczego, jak i po co?


Autor: Paulina Józefowicz


Wykorzystywanie vlepek w promocji jest coraz bardziej powszechne. To stosunkowo tania i trafiająca do młodego pokolenia forma reklamy i gratyfikacji. Jest chętnie wybierana przez muzyków, DJ-ów, blogerów i artystów. Doskonale sprawdza się także przy promowaniu stron internetowych, fanpagów i różnego rodzaju przedsięwzięć.


Dla kogo?

Promocja z wykorzystaniem vlepek jest doskonałym wyborem w zasadzie dla każdego, od indywidualnego blogera, przez małego przedsiębiorcę, po duże akcje promocyjne korporacji. Pozwalają one budowanie więzi, są niedrogi i co najważniejsze w tym wszystkim, po prostu są fajne i każdy chce je mieć. Od dziecka uwielbiamy naklejki, z wiekiem miłość do naklejek odrobinę maleje, ale nadal ma się całkiem dobrze. Skoro o tym wiemy, dlaczego mielibyśmy tego nie wykorzystywać?

Jak?

Siłą vlepki jest jej przekaz ujęty w postaci dobrej grafiki i chwytliwego hasła. To podstawa. Vlepka musi być atrakcyjna. W promocji czasem wystarczy logo, żeby osiągnąć ten “efekt pożądania”. Wyobraźmy sobie vlepkę z logo Nike. Osobiście nie noszę ich butów, ale vlepką bym nie pogardziła. Nie trzeba być silną marką sportową, żeby promować się za pomocą vlepek (oczywiście nie zaszkodzi). Najważniejsza jest więź.

Macie Fanpaga na facebooku? Jego fani na pewno chcieliby waszą vlepkę. Jeżeli macie z nimi świetny kontakt to nawet grafika nie jest tutaj tak ważna, chodzi o sam fakt przynależności do grupy. Doskonałym przykładem są vlepki rozdawana na koncertach, konferencjach i festiwalach. Są świetne, nawet jeżeli są beznadziejne. Byłeś na wydarzeniu - musisz ją mieć! Dlaczego? Bo są symbolem niesamowitej zabawy i przynależności do grupy.

Projekt graficzny zrobiony - teraz wystarczy zamówić?

Wystarczy znaleźć producenta naklejek i zamówić, jest jednak jedna niepozorna rzecz, o której warto pamiętać. Podczas zakupu często zapominamy o formie konfekcji, w jakiej chcemy otrzymać naklejki i ostatecznie lądujemy z rolką naklejek lub w lepszym wypadku kilkoma arkuszami. Niby nic się nie stało, ale żeby przygotować vlepki do rozdawania musimy poświęcić kilka godzin na ręczne wycinanie naklejek. Ostatecznie vlepki są krzywo wycięte, czasem wygięte (jeżeli zostały przysłane w rulonie) i nie wyglądają tak, jak sobie to wyobrażaliśmy.

Zlecając wykonanie vlepek na zamówienie, poprośmy o wycięcie ich na użytki (pojedyncze sztuki). Otrzymamy gotowe do rozdawania vlepki. Ta opcja wiąże się z lekkim zwiększeniem kosztów, ale zamawiając vlepki bezpośrednio o producenta naklejek, omijamy marże pośredników. Można więc uznać, że wychodzimy na zero.

Jak wykorzystać vlepki?

Pomysłów na wykorzystanie vlepek w sieci jest niesamowicie wiele. O jednym już wspomniałam. Najbardziej popularne to:

  • rozdawanie ich na eventach i imprezach

  • vlepianie na mieście

  • rozdawanie w konkursach

  • oklejanie nimi różnych przedmiotów i zachęcanie do tego samego

  • dodawanie do produktu (np. płyt muzycznych)

Vlepki pocięte na użytki z najlepszych materiałów można zamówić w Drukarni Booklet

Paulina Józefowicz

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Naklejki z logo firmy przydatnym narzędziem w budowaniu marki

Naklejki z logo firmy przydatnym narzędziem w budowaniu marki


Autor: Paulina Józefowicz


Budowanie marki polega na zbudowaniu silnej więzi przedsiębiorstwa z konsumentami.


Należy wytworzyć emocjonalne przywiązanie, które “wywyższy” daną markę ponad inne produkty. Zanim jednak emocje wezmą górę w wyborach zakupowych, konsument musi poznać samą markę, dowiedzieć się o jej istnieniu.

Jak poinformować klienta o marce?

W tym celu należy postawić na jego drodze jak najwięcej symboli danej marki. Najbardziej popularnym i najłatwiejszym do skojarzenia marki symbolem jest jego logo. Trzymanie się spójnej identyfikacji wizualnej podczas wszelkich działań jest gwarancją rozpoznawalności danej marki. Logo marki powinno pojawiać się jak najczęściej. Czym częściej konsument zetknie się z tym symbolem tym szybciej i trwalej je zapamięta. Najbardziej efektywnym działaniem jest wykorzystywanie w tym celu naklejek z logiem firmy.

Dlaczego warto wybierać naklejki z logiem?

Naklejki z logo firmy pozwalają łatwą i szybką aplikację logo marki na równych powierzchniach. Mogą być wykorzystywane do oznaczania korespondencji, dokumentów, paczek oraz innych elementów opuszczających firmę. Zastosowanie naklejek z logo firmy nie kończy się jedynie na wykorzystywaniu go w oznaczaniu powierzchni papierowych. Wiele przedsiębiorstw zamawia personalizowane segregatory, kubki, filiżanki itp. Wszystkie te przedmioty zawierają jedynie logo i mają za zadanie budowanie spójnego wizerunku marki. Takie gadżety są kosztowne, można je jednak w bardzo prosty sposób wykonać samodzielnie, wystarczy jedynie wykorzystać naklejki z logiem firmy.

Inne wykorzystanie naklejek z logiem firmy

Naklejki z logiem firmy wykorzystywane są także bezpośrednio w promocji przedsiębiorstwa. Vlepki/naklejki są jednym z podstawowych narzędzi marketingu partyzanckiego. Naklejki są też bardzo chętnie wykorzystywane przez marki sportowe oraz muzyczne. Marki te wykorzystują naklejki jako formę gratyfikacji dla klientów. Po zakupie produktu klient otrzymuje w gratisie naklejkę z logiem, czasem naklejki te są uzupełniona o dodatkowe elementy graficzne.

Jeden rodzaj naklejek można wykorzystać przy różnych zadaniach. Wystarczy je tylko odpowiednio dostosować do działania negatywnych warunków, na jakie mogą być narażone.


Naklejki z logo zamówisz w drukarni naklejek Booklet

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Przypinki jako oryginalne pamiątki – skąd tylko chcesz!

Przypinki jako oryginalne pamiątki – skąd tylko chcesz!


Autor: Kamil Kowalski


Bałtyk, Tatry, Góry Stołowe, Warszawa, Kraków… w Polsce istnieje mnóstwo miejsc, które przyciągają turystów niczym magnes. Nic więc dziwnego, że sporo osób decyduje się na to, aby otworzyć interes z pamiątkami.


Z całą pewnością i Ty wyczułeś w tym niezły biznes. Z tego powodu sprawdź, jak przypinki mogą Ci w nim pomóc. Będziesz zaskoczony, ile ułatwią!

Przypinkowa pamiątka – korzyści
Zastanawiasz się, czy warto inwestować w takie gadżety? Wbrew pozorom nie jest to wcale drogie, szczególnie jeśli znajdziesz sprawdzonego i pewnego producenta pamiątek i przypinek, który dostarczy Ci towar najwyższej jakości. Niezależnie od tego, przypinki są stosunkowo tanie – musisz wydać około dwóch złotych za sztukę całkowicie spersonalizowanego gadżetu. Przy większej liczbie możesz uzyskać korzystne rabaty, dzięki czemu możesz swoim klientom zaoferować tani i oryginalny produkt zamiast tych samych chińskich figurek co sprzedawca w sklepie obok.

Pamiątka z kotylionu – jak zaprojektować?
Jeśli skusiła Cię opcja indywidualnego projektu, to wiedz, że przygotowanie go też wcale nie przysporzy Ci większych problemów. I właśnie tak – możesz to zrobić całkowicie samodzielnie we własnym domu! Jedyne, co będzie Ci do tego potrzebne to wymiary przypinek (możesz je bowiem zrobić w trzech różnych wielkościach) i pomysł na to, co ma się na tych gadżetach znaleźć. Dobra pamiątka powinna zawierać przede wszystkim zdjęcie danej miejscowości lub najbardziej znanego zabytku. Do tego prosty napis i gotowe – całość wystarczy dostosować do wymiarów i przesłać do producenta.

Butony na pamiątkę – reklama na topie!
Jeśli sprzedaż lub bycie hurtownią pamiątek nie jest Twoją jedyną działalnością, zawsze możesz je wykorzystać także jako wizytówki. Wystarczy, że sprytnie umieścisz w projekcie adres firmy lub jej strony internetowej. W ten sposób, sprzedając ją jednocześnie oszczędzisz na reklamie. To szczególnie korzystne w sytuacji, kiedy chcesz dotrzeć do szerszego grona odbiorców, nie składającego się jedynie z turystów. Dlatego nie czekaj – już dziś zaprojektuj własne przypinki!

Badzik zamiast reklamy

Przypinki to nie tylko możliwość zarobku dla osób handlujących pamiątkami. To także świetny sposób na reklamę każdej innej działalności.

Wszystko czego potrzebujemy, to odrobina pomysłowości do stworzenia projektu – resztą zajmie się producent przypinek!


O Przypinkach wiemy wszystko - Bunet.pl

Autor: Ewa Wiecha





Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Pomysł na gadżet reklamowy – parasole

Pomysł na gadżet reklamowy – parasole


Autor: Karolinka Wójcik


Parasole reklamowe to ciekawy i przydatny gadżet. Z pewnością będą dobrą formą reklamy, są funkcjonalne, sprawdzą się zarówno w słoneczne jak i deszczowe dni.


Obecnie sposobów na promowanie firmy jest mnóstwo. Możemy wybrać torby, reklamówki, długopisy, etui oraz inne gadżety reklamowe, które przyciągną uwagę klientów. Wybór gadżetów może być zależny od tego w jakiej branży działamy i co oferujemy, możemy też celować w porę roku, nadchodzące święta lub potrzeby klientów.

Zainteresuj klienta

Warto wybrać gadżet, który klient będzie mógł wykorzystać i przy okazji promować markę. Takie właśnie są parasole reklamowe, klient z chęcią skorzysta z darmowego parasola i wykorzysta go w trakcie przechadzki po mieście kiedy pada deszcz. A taki spacer z produktem posiadającym logo firmy to genialna reklama! Jeżeli wybierzemy ładne parasole, odpowiednie kolory i umieścimy na nich logo z pewnością przyciągniemy uwagę potencjalnych odbiorców. Wykorzystać można także chwytliwy i unikalny tekst, który zaciekawi.

Postaw na profesjonalizm i estetykę

Warto wybierać produkty porządnie i solidnie wykonane. Jeśli klient otrzyma od nas produkt solidny, który długo wytrzyma i sprawdzi się na co dzień, z pewnością będzie miał dobre mniemanie o marce. Przy następnych zakupach pomyśli o tym, ze warto zainwestować w produkt firmy, który sprawdza się i funkcjonuje bez zarzutu. Nie mniej ważna jest estetyka, w zależności od oferowanych produktów lub grupy klientów, do której chcemy trafić powinniśmy dobrać odpowiednie kolory, ciekawy teks reklamowy lub postawić jedynie na logo firmy.

Parasole reklamowe na pogodę i niepogodę

Parasole reklamowe sprawdzą się przez cały rok, uchronią przed deszczem jak i przed słońcem. Jest to gadżet przydatny i wielu konsumentów z chęcią skorzysta z takiej formy promocji. Jeżeli mamy fundusze warto pomyśleć o gadżetach reklamowych, na początek, mogą one być przeznaczone dla wybranych klientów albo jako bonus do zakupionego produktu, który chcemy sprzedać. Wszystko zależy od tego jaką mamy koncepcję na reklamę.


Artykuł powstał przy współpracy ze stroną www.parasole-reklamowe.biz.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Naklejki podłogowe – promocja, na którą dosłownie wchodzisz!

Naklejki podłogowe – promocja, na którą dosłownie wchodzisz!


Autor: Paulina Józefowicz


Naklejki podłogowe są doskonałą alternatywą standardowej reklamy lub uzupełnieniem kampanii promocyjnej. Nieoczywiste miejsce przekazu zwraca uwagę klienta, a odpowiednio zaprojektowane formy mogą go poprowadzić w konkretne miejsca, na przykład bezpośrednio pod półkę z twoimi produktami.


Poprowadź konsumenta do celu.

Na pewno niejednokrotnie spotkałeś się z reklamami podłogowymi. Przyjmują najróżniejsze formy i kształty. Mogą być to zwykłe koła, ale także ślady butów i strzałki prowadzące w pewne miejsce.

Ciąg naklejek wzbudza zainteresowania konsumenta, który często za nim podąża. Gwarancję przechadzki po śladach, mamy zawsze w przypadku dzieci. Jeżeli twój produkt kierowany jest do grupy posiadającej małe dzieci, masz pewność, że maluch chętnie zaprowadzi mamę po śladach do celu. Pamiętaj jednak, żeby na końcu drogi czekała na dziecko nagroda. Może być to dodatek do twojego produktu, hostessa z lizakami lub naklejka pozwalająca na grę w klasy, lub „znalezienie Wallego”. Nie chcesz przecież rozczarować malucha.

Oczywiście nie tylko dzieci lubią rozwiązywać zagadki i kierują się ciekawością. Wykorzystaj tę wiedzę, planując swoją kampanię reklamową.

Przypomnij klientowi, czego potrzebuje.

Choć cały czas promowane jest wybieranie się na zakupy z listą potrzebnych produktów, nadal większość z konsumentów listy nie robi lub zwyczajnie się jej nie trzyma. Przypomnij konsumentowi o swoim produkcie, umieść naklejkę u wlotu alejki z twoim towarem lub skorzystaj z wiedzy na temat łączenia produktów.

Załóżmy, że jesteś producentem mleka. Wiesz, że mleko jest niezbędne do zjedzenia płatków i robienia kremów do ciast. W działach, w których znajdują się te produkty umieść naklejkę ze swoim logiem i dopiskiem „masz już mleko?”. Wielu klientów przypomni sobie, że faktycznie potrzebują twojego produktu i zabierze go ze sobą po drodze do kasy.

Dlaczego warto umieszczać reklamę na podłodze?

Wchodząc do sklepu, jesteśmy bombardowani reklamami i promocjami, dzieje się to już od kilku lat w związku z czym uodporniliśmy się na standardowe formy i wielu z nich nawet nie zauważamy. Podłoga nie jest jeszcze stałym miejscem informacji promocyjnych, przez co nadal przyciąga uwagę konsumenta. Co więcej, ze względu na częste korzystanie z telefonu podczas zakupów (wysyłanie SMS-ów, sprawdzanie listy, portali społecznościowych itp.) klienci dużo czasu patrzą w dół, zamiast rozglądać się po półkach. Warto też wspomnieć, że dla tradycjonalistów rozglądających się po sklepie, także reklama będzie widoczna. Ciekawym sposobem wykorzystania naklejek podłogowych jest umieszczenie na nich kodów QR. Telefon już jest w dłoni konsumenta, żeby wejść na wybraną przez Ciebie stronę, wystarczy, że zeskanuje kod.

Reklama na chodniku?

Naklejki podłogowe nie muszą być wykorzystywane jedynie w pomieszczeniach. Przy zastosowaniu bardzo silnego kleju mogą być one także umieszczone na dworze. Idealne do tego zadania są naklejki SuperMoc. Są to naklejki odporne na warunki atmosferyczne, promieniowanie UV, silnie przyklejone do podłoża i laminowane. Dzięki temu śnieg, deszcz czy upały nie spowodują uszkodzenia lub odklejenia się reklamy.

Plusy naklejek podłogowych.

  • Dowolny kształt
  • Dowolna wielkość
  • Dostosowanie do powierzchni
  • Trudne do uszkodzenia mechanicznego
  • Odporne na wodę i detergenty (mycie podłóg)
  • Antypoślizogowe
  • Łatwe w aplikacji
  • Wzbudzają zainteresowanie konsumenta
  • Są niestandardową forma reklamy

Paulina Józefowicz

Potrzebujesz naklejkek? Drukarnia Booklet zaprasza!

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.