wtorek, 6 września 2016

Zaprezentuj swoją firmę. Jak? Kreatywnie!

Zaprezentuj swoją firmę. Jak? Kreatywnie!


Autor: redaktor91


Explainer video, w dosłownym tłumaczeniu, jest wideo wyjaśniającym. Posługując się bardziej słownikowym pojęciem to krótki film, którego celem jest wyjaśnienie korzyści płynących z nabycia produktu, sposobu jego działania lub po prostu przekonanie klienta do jego nabycia.


Forma krótkich filmów video w branży marketingowej jest coraz bardziej doceniania. Od ulotek, plakatów i innych znanych form reklamowych sprawdza się znacznie lepiej. Dlaczego? Bo jest konkretnym, ale za to ciekawym przekazem niezbędnych informacji.

Mały film, wielki sukces

Każdy kto prowadzi swój biznes z pewnością nieraz przekonał się o tym, że klienci są coraz bardziej świadomi – a co za tym idzie coraz bardziej wymagający. Do tej pory w branży najbardziej doceniane były infografiki czy banery reklamowe, które do dnia dzisiejszego z powodzeniem są w stanie przedstawić konkretny produkt czy usługę. Obserwując jednak dzisiejszy postęp technologii słusznie można zauważyć, iż coraz więcej firm chce nie tylko się wyróżnić, ale i przedstawić w sposób bardziej oryginalny niż konkurencja. Dla takich właśnie osób idealnym rozwiązaniem będzie explainer video, które z zasady trwa nie mniej niż minuta, ale też nie więcej niż pięć. Chodzi o to, by w krótkim czasie przedstawić daną firmę, jej usługi lub wyjaśnić działanie konkretnych podmiotów.

Korzyści

Explainer video jest tworzony z wykorzystaniem najnowszych rozwiązań technologicznych, a te w połączeniu z nieprzeciętnymi pomysłami przynoszą efekt w postaci atrakcyjnego filmiku. Na ten moment jest to jedno z najbardziej efektywnych narzędzi marketingowych. Przede wszystkim filmik można wykorzystywać nie tylko w produkcji on-line, ale także off line – w zależności od potrzeby można go odtworzyć w dowolnym czasie. Ten krótki video-przekaz nie tylko odpowiednio promuje konkretną firmę, ale dzięki swojej obecności w sieci wpływa także na pozycjonowanie strony, wspomaga sprzedaż i co najważniejsze – zainteresowanie klientów.

Artykuł powstał we współpracy ze specjalistami Pixmo http://www.pixmo.pl/


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Reklama w Internecie dla małej firmy – co wybrać?

Reklama w Internecie dla małej firmy – co wybrać?


Autor: Maciej Ryszka


Marketing internetowy bazujący na nowoczesnych technologiach pozwala na uzyskanie skutecznych efektów w promocji bez wysokich kosztów. Dzisiaj to już nie tylko banery na stronach czy przesyłanie reklam na adresy e-mailowe.


Marketing internetowy bazujący na nowoczesnych technologiach pozwala na uzyskanie skutecznych efektów w promocji bez wysokich kosztów. Dzisiaj to już nie tylko banery na stronach czy przesyłanie reklam na adresy e-mailowe, ale również wiele zaawansowanych rozwiązań, które wyróżniają się szerokimi możliwościami w zakresie pozyskiwania klientów praktycznie bez granic.

Strona internetowa to podstawa
Przed przystąpieniem do prowadzenia kampanii marketingowej należy zainwestować w stronę internetową. To ona będzie podstawowym źródłem informacji dotyczącym prowadzonej działalności. Dobra firmowa strona internetowa powinna oddawać profil działalności firmy, powinna być niebanalna, ale także czytelna i klarowna, aby poszukiwanie na niej potrzebnych informacji było proste i szybkie.

Najtańszym rozwiązaniem jest skorzystanie z szablonów stron internetowych, stworzenie indywidualnej stron od zera jest już znacznie droższe, ale można uzyskać efekt, który nie jest osiągalny z szablonami. W wielu agencjach interaktywnych, czyli takich, które koncentrują się na marketingu internetowym, zamówić można zarówno wykonanie strony, jak i również reklamę online.

Promuj się tanio i skutecznie
Najważniejszym atutem reklamy internetowej jest to, że jest ona dostępna dla każdego, niedroga i przy tym skuteczna. Wypromowanie własnego biznesu nie jest wobec tego żadnym problemem. Warto zwrócić uwagę na reklamę w wyszukiwarkach internetowych – dzięki niej mała firma może przegonić dużą korporację. SEO – optymalizacja i pozycjonowanie, kampanie linków sponsorowanych, Google AdWords oraz innego rodzaju reklamy Google to tani sposób na większy ruch na stronie. Także warto pomyśleć o wykorzystaniu mediów społecznościowych – fanpage na Facebooku przyda się nawet małej firmie i jest darmowy. Kapitalne efekty dają też marketing szeptany oraz kampanie mailingowe. Tutaj warto dodać, abyśmy nie wybierali pochopnie firmy, która zajmie się takimi działaniami.

Potencjał marketingu internetowego jest ogromny – to powoduje, że wykorzystanie jego metod w promocji własnego biznesu jest przyszłościowym rozwiązaniem dla firmy w każdej branży.


Źródło: Intoseo - Pozycjonowanie Katowice

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Taśmy reklamowe a ich pozycja w marketingu

Taśmy reklamowe a ich pozycja w marketingu


Autor: Maciej Kowalski


Nie od dziś wiadomo jak ważna jest właściwa reklama swojej marki. W takim wypadku warto przeanalizować wszystkie możliwości i wybrać drogę pozwalającą na skuteczną reklamę jednocześnie nie rujnując budżetu startowego.


Taśmy reklamowe oprócz swojej podstawowej funkcji czyli wszelkiego rodzaju zabezpieczania, posiada także funkcje reklamy. W dzisiejszych czasach są już takie nowoczesne maszyny, że taśmy reklamowe posiadają nadruk, który jakością podobny jest do normalnych zdjęć bardzo wysokiej jakości.

Co najczęściej nanoszone jest na taśmy reklamowe?

logo firmy,
dane adresowe,
oferta produktów,
promocje,
oraz zdjęcia.

Taśmy reklamowe idealnie nadają się do oznakowań paczek na magazynach lub też zwykłego zabezpieczenia przed otwarciem lub kradzieżą materiałów znajdujących się wewnątrz opakowań.

Taśmy reklamowe stanowią bardzo tani sposób rozreklamowania swojej własnej marki. Klej stosowany podczas produkcji taśm to klej kauczukowy i jest to obecnie najlepszy klej na rynku - cieszący się dużo popularnością szczególnie w Polsce. Nadruk na taśmach wykonywany jest przed nałożeniem kleju. Techniki wykorzystywane do nadruku to fleksografia, Sandwich system czy też lakierowanie powierzchniowe. Dzięki zastosowaniu tych metod taśmy reklamowe posiadają nadruk, który jest trudny do zdrapania i uszkodzenia.

Nowoczesne opakowanie charakteryzuje idealna wytrzymałość oraz kleistość, posiadają idealne właściwości plombujące oraz są po prostu tanią lecz zarazem skuteczną formą reklamy Twojej firmy, jakości tego rozwiązania dodają profesjonalnie zaprojektowane taśmy. Taśmy reklamowe bez problemu poprawią wizerunek firmy w oczach klienta, co jednocześnie może spowodować wzrost sprzedaży. Jeśli chcesz się przekonać jakie możliwości i moc posiadają taśmy reklamowe, nie zwlekaj, zamów i zaprojektuj swoje własne taśmy reklamowe do promowania swojej marki.

Atutami tych taśm jest to, że oprócz tego, że ładnie wyglądają to dodatkowo chronią przesyłki przed dostaniem się do nich osób nie pożądanych. Dzięki zastosowaniu odpowiednich technik taśmy reklamowe odporne są na ścieranie oraz czynniki zewnętrzne. Dlatego też bez problemu możemy trzymać nasze opakowania zaklejone taśmami reklamowymi w minusowych jak i w bardzo wysokich temperaturach.

Podsumowując - chyba nie wiele osób zdawało sobie z tego sprawę, ale te zwykłe taśmy używane na co dzień można wykorzystać w bardzo ciekawy sposób - promując swoją markę.


taśmy reklamowe - http://euroskal.com/

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Gadżety reklamowe, których twój klient nie wyrzuci

Gadżety reklamowe, których twój klient nie wyrzuci


Autor: Monika Dywijska


Zabieganie o uznanie ze strony klienta może odbywać się na wiele sposobów. Kampanie promocyjne są nie tylko coraz bardziej oryginalne, ale również w coraz większym stopniu rozbudowane i trudno dziwić się, że budzą duże zainteresowanie.


Na liście rozwiązań cieszących się szczególną popularnością już od lat znajdują się gadżety reklamowe, od niedawna jednak możemy usłyszeć ostrzeżenia mówiące o tym, że nie wszystkie są tak skuteczne, jak nam się to wydaje. Trudno zatem nie postawić sobie pytania o to, jakie gadżety wybierać, jeśli liczy się na to, że klient się nimi zainteresuje.

Jakość na pierwszym planie
Gadżety reklamowe różnią się między sobą w zależności od tego, komu są wręczane i od tego, jaki cel chcemy osiągnąć decydując się na ich włączenie do kampanii reklamowej. Bez względu jednak na to, czy mówimy o upominkach dla najwierniejszych klientów, czy też o stosunkowo niedrogich upominkach, powinniśmy pamiętać o tym, że gadżety powinny być wykonane z dużą starannością. To właśnie ich jakość jest oceniana przez odbiorców w pierwszej kolejności, na tej podstawie wyciągane są też wnioski dotyczące firmy postrzeganej jako całość. Owszem, można przypominać klientom, że za produkcję gadżetów odpowiadają firmy zewnętrzne, czy jednak tłumaczenie się jest dobrym pomysłem na promowanie swoich usług.

Atrybut funkcjonalności
Do gadżetów reklamowych warto podchodzić tak, jak podchodzimy do prezentu, który mamy wręczyć lubianemu przez nas, ale poznanemu stosunkowo niedawno koledze. Gdy zależy nam na podtrzymaniu dobrych relacji, a jednocześnie nie chcemy go do siebie niepotrzebnie zrazić, unikamy upominków zbyt osobistych oraz tych, które pełnią jedynie funkcję ozdobną. Stawiamy na funkcjonalność, choć zdajemy sobie sprawę z tego, jak duże znaczenie ma jej atrakcyjna forma. Z gadżetami jest podobnie. Upodobania stylistyczne naszych obecnych i potencjalnych klientów są dla nas na ogół zagadką, jesteśmy jednak w stanie przewidzieć, jakich rozwiązań potrzebują na co dzień. Upominek reklamowy może więc zaspakajać tego rodzaju potrzeby.

Warto również dopasowywać gadżety reklamowe do konkretnych grup docelowych. Wiadomo, że miłośnikom whisky raczej nie przyda się obrandowany korkociąg, a bardziej pojemnik na lód czy szklanki o grubym dnie. Podobnie, fartuch fryzjerski nie będzie dobrym rozwiązaniem dla barmana. Zamiast więc rozdawać gadżety "jak leci", warto dobrze zaplanować ich dystrybucję tak, aby nie stały się kolejnym długopisem, który ląduje w koszu na śmieci.


Dobrym, użytecznym gadżetem firmowym są też odpowiednio zaprojektowane kubki: http://www.easyb2b.pl/home/ceramika.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Kolportaż ulotek - moja pierwsza praca

Kolportaż ulotek - moja pierwsza praca


Autor: Patryk Filipek


Chciałem dzisiaj opowiedzieć o tym jak wygląda kolportaż ulotek od drugiej strony. Nie mam tutaj jednak na myśli rozdawania ulotek na ulicy, które brane są dlatego, że ludziom jest po prostu ciężko odmawiać, a za sekundę i tak trafią do kosza. Osobiście w ten sposób również nigdy nie pracowałem.


Moja przygoda z kolportażem zaczęła się, gdy miałem jakieś 16 lat i razem z kolegami poszukiwaliśmy pierwszej pracy na wakacje. Jak na tamte czasy uważam, że udało nam się znaleźć ciekawą ofertą, a na kolportażu ulotek zarabiany aż do dnia dzisiejszego czyli będzie to już 9 lat.

Jest sporo firm, które oferują stawki za które ja nawet nie ruszyłbym się z domu. Oczywiście od momentu kiedy prowadzimy kolportaż na własną rękę stawki są oczywiście o wiele lepsze jednak słyszałem o przypadkach, gdzie za godzinę pracy płatne jest 3-5 zł.

My na samym początku dostawaliśmy 2 grosze za sztukę. Jeżeli do rozniesienia były 2 ulotki to odstawaliśmy 3 grosze. Na początku szło nam to powoli. Praca wydawał być się prosta, ale z czasem poznaje się kilka trików, które kolportaż mogą przyspieszyć jak np. sposób na wejście do klatki czy po prostu wprawna ręka.

Muszę wspomnieć o tym, że dopiero chyba od roku 2008 jest obowiązek montowania tak zwanych "euroskrzynek", a i tak w wielu miejscach były one montowane po terminie lub są nie zamontowane w ogóle do dnia dzisiejszego.

Założeniem tych skrzynek jest to, że Poczta-Polska nie jest monopolistą i inni operatorzy również muszą mieć dostęp do skrzynek. Druga sprawa to możliwość wrzucenia listu lub pozostawienia wiadomości przez zwyczajne osoby - dzięki takiej skrzynce mogę podrzucić koledze np. jakieś dokumenty i zostawić je w skrzynce. Ostatnia rzecz jaką te skrzynki umożliwiają to właśnie roznoszenie ulotek - możemy to robić nawet osobiście w przypadku, gdy chcemy wypromować własna firmę.

Z początku, kiedy nie było "euroskrzynek" i musieliśmy roznosić je na wycieraczkę to naprawdę podziwiam siebie za tamten czas, że miałem na to wystarczająco wytrwałości. Wtedy kolportaż trwał 2 razy dłużej niż obecnie, a i tak potrafiliśmy zarobić 6-10 zł na godzinę. Jak na tamten okres i nasz wiek to było całkiem fajne kieszonkowe. Później roznosiliśmy go skrzynek pocztowych, gdyż dostawaliśmy klucze od zleceniobiorcy, który otrzymywał ze za zgodą od Poczty Polskiej.

Kiedy pojawiły się wspomniane euroskrzynki praca stałą się o wiele łatwiejsza. Osobiście na osiedlach, gdzie znajduje się wiele wieżowców potrafię roznieść nawet do 1500 ulotek na godzinę. Średnia jednak waha się pomiędzy 500, a 1000 ulotek na godzinę - potrzeba po prostu wprawy. Kiedy mam np. 8 bloków po 250 skrzynek to potrafię taki blok zrobić w dosłownie 2-3 minuty, więcej czasu schodzi na samo przemieszczanie się po rejonie lub zapakowanie nowych ulotek jeżeli są to ulotki większego formatu.

Jak wspominałem praca wydaje się łatwa i jeśli już załapiemy o co chodzi i nabierzemy trochę praktyki to idzie dosyć sprawnie. Mimo to jednak musze przyznać, że mieliśmy problemy ze znalezienie osób do kolportażu - ludzie potrafili popsuć nawet tak proste zadanie, po przez na przykład pomylenie klatek. Potrafili czasem zrobić 2 razy tą samą lub wskazywaliśmy im rejon, a oni nie potrafili określić czy dany blok czy klatka już jest zrobiony nie wspominając już o braku orientacji - rzeczy które dla nas wydawały się oczywiście dla nich były nie do ogarnięcia. Wiem ja kto brzmi - niby proste roznoszenie ulotek, ale naprawdę na takich ludzi się trafia, a przecież nie jest to zadanie, które wymagałoby jakiegoś długiego szkolenia. W związku z tym zrezygnowaliśmy z poszukiwania osób do kolportażu, a większość zleceń realizujemy przez naszą kilku osobową zaufaną grupę osób, które miały wcześniej do czynienia z kolportażem.

Jak ma się kolportaż ulotek do przepisów ? Często na klatkach można spotkać zapis tych o to artykułów.

Art. 63a. § 1. Kodeksu Wykroczeń: Kto umieszcza w miejscu publicznym do tego nieprzeznaczonym ogłoszenie, plakat, afisz, apel, ulotkę, napis lub rysunek albo wystawia je na widok publiczny w innym miejscu bez zgody zarządzającego tym miejscem, podlega karze ograniczenia wolności albo grzywny.

Artykuł 63a Kodeksu Wykroczeń zabrania między innymi umieszczania w miejscach, które nie zostały do tego celu wyznaczone, ulotek reklamowych, o ile zarządca tych miejsc nie wyraził na to zgody. Nieprzestrzeganie przepisu wiąże się z groźbą ukarania grzywną w wysokości do 1500 złotych. O ile przekazywanie gazetek reklamowych bezpośrednio do rąk odbiorcy jest działaniem legalnym, to pozostawienie ich w miejscu publicznym jest już wykroczeniem.

Otóż jest to błędne, ponieważ jeśli chodzi o skrzynki pocztowe to tutaj zastosowanie ma Art. 222. § 1. Kodeksu Cywilnego.

Dystrybucja ulotek niesie za sobą również wiele ciekawych sytuacji, a głównie mam tu na myśli walczących emerytów, którzy nie potrafią zrozumieć jak funkcjonuje reklama. Osobiście nigdy nie miałem problemu z ulotkami w skrzynce, nie sprawiały mi one jakiegoś większego problemu i przyszło mi do głowy, że będę blokował drogę osobom roznoszącym lub nawet używał siły, a takie sytuacje się zdarzają. Gdybym miał z tym problem to po prostu umieścił bym na skrzynce informację "proszę nie wrzucać ulotek". My kiedy roznosimy ulotki i widzimy takie informacje to omijamy skrzynki, ponieważ są to pojedyncze przypadki - na prawdę nic na tym nie stracimy, że rozdamy 20 ulotek mniej. Tak na prawdę finalnie i tak rozdamy tyle samo ulotek tylko po prostu odwiedzimy o 2-3 klatki więcej. Klienci zwykle najpierw zamawiają ulotki w liczbie np. 10 tys. sztuk, a rejony dobierane są później po wydrukowaniu.

Obecnie większą rolę odgrywa reklama internetowa i zdobywa większą popularność. Nie wspominając już o tym, ze storna internetowa to w obecnych czasach rzecz niezbędna w prowadzeniu biznesu to nadal pozostają branże i usługi, gdzie kolportaż ulotek jest bardzo skuteczną formą reklamy.

Musisz przyznać sam, że na pewno nie raz zdarzyło Ci się zamówić pizzę, akurat z ulotki, którą miałeś pod ręką lub zamówić jakąś usług bo akurat była Ci potrzebna np. kończyła Ci się umowa na internet, akurat dostałeś ulotkę od danego operatora, więc zadzwoniłeś po ofertę lub rozważałeś wymianę drzwi czy okien i akurat niedawno dostałeś podobną ulotkę do skrzynki.


Kolportaż ulotek

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.