poniedziałek, 4 stycznia 2016

Warsztat samochodowy w internecie. Jak rozreklamować, by nie przepłacić?

Warsztat samochodowy w internecie. Jak rozreklamować, by nie przepłacić?


Autor: Zuzanna Szymańska


Ponad 1 100 wejść na stronę www – to wynik, który może osiągnąć poznański warsztat samochodowy inwestujący w reklamę ok. 50 zł dziennie. Każde kliknięcie zostanie wygenerowane przez osoby bezpośrednio zainteresowane promowanymi usługami, np. wymianą oleju czy regeneracją turbosprężarki.


56 proc. wzrostu!

Zgodnie z raportem Starlink podsumowującym rynek reklamy i mediów w 2014 roku, wydatki na promocję w sieci wzrosły o 6,4 proc. w stosunku do roku poprzedniego. W których branżach ulokowano dodatkowe 70,1 mln złotych? Największe wzrosty odnotowało dziesięć sektorów, a motoryzacja stanowiła jeden z nich. Trend ten potwierdził się w raporcie domu mediowego Value Media, zgodnie z którym wydatki na reklamę w internecie rosną najbardziej dynamicznie (56 proc. wzrost w stosunku do roku 2013).

20 tysięcy reklamodawców

Branża motoryzacyjna to nie tylko salony i komisy samochodowe, ale także – warsztaty naprawcze, których w Polsce jest ok. 20 tys. Symulacja przeprowadzona przez Blink pokazała jak właściciele tych ostatnich mogą wykorzystać reklamę w wyszukiwarce Google do zwiększania widoczności oraz pozyskiwania nowych klientów. Specjaliści sprawdzili, serwisy których marek są najczęściej wyszukiwane (w skali miesiąca) oraz jak wygląda przybliżony koszt kliknięcia w reklamę danego zakładu (CPC). Niniejszy raport stanowi interesującą bazę wiedzy przydatną zarówno menadżerowi sieci, jak i właścicielowi warsztatu niezależnego.

Musisz znać swojego klienta

Aby mówić o sukcesie kampanii w wyszukiwarce, reklama musi trafiać do odpowiedniej grupy docelowej realizując ustalone cele. Założenia te, w uproszczeniu, mogą być wizerunkowe, ale też „prosprzedażowe”. Te drugie łatwiej zmierzyć, analizując tzw. konwersję, czyli pożądane zachowania użytkownika strony www. Może być to wysłanie zapytania, dokonanie zakupu online, albo choćby zadzwonienie do warsztatu.

Naprawiasz samochody tej marki?

Na potrzeby badania specjaliści zdefiniowali listę reprezentatywnych fraz branżowych wykorzystywanych w czasie szukania usług serwisowych w internecie. Nie jest zaskoczeniem, że największy potencjał zapytań krył się w wyrażeniach „warsztat samochodowy” (ponad 133 tys. wyświetleń reklamy/m-c) oraz „serwis samochodowy” (ponad 121 tys. wyświetleń/m-c). Co więcej, analiza liczby wyszukiwań po wpisaniu kombinacji składającej się z frazy „serwis” oraz marki samochodu, pokazała, że serwisy takich marek, jak: Opel, Ford, Toyota generują aż 36 tys. wyszukiwań miesięcznie. Rekordowo niski wynik notuje natomiast Fiat – zaledwie 4,5 tys. W markach premium stawkę otwiera fraza „serwis Audi” – ok. 30 tys. wyszukiwań, następnie jest BMW - 24 tys. oraz Mercedes – 18 tys.

Tych usług sprzedasz najwięcej

Autorzy badania sprawdzili także, które usługi serwisowe są najczęściej wyszukiwane przez internatów. Popularne okazały się zapytania o „wymianę oleju” (189 452 wyświetleń oraz 19 748 prognozowanych kliknięć w skali miesiąca) oraz „wymianę rozrządu” (148 998 wyświetleń i 17 944 prognozowanych kliknięć/m-c). Analiza pokazała także, że wiele z usług serwisowych ma charakter sezonowy, a potencjał innych -systematycznie rośnie. Dla przykładu fraza „wymiana oleju” najczęściej wyszukiwana jest w miesiącach marzec oraz kwiecień, natomiast fraza „wymiana rozrządu”, choć notuje mniejsze wahania sezonowe, najczęściej wpisywana jest w wyszukiwarkę w miesiącach wiosennych – marzec/kwiecień oraz letnich – lipiec/sierpień. Co ciekawe, począwszy od 2008 do początku 2015 roku zainteresowanie internatów właśnie tą usługą systematycznie rośnie.

Sprawdź jak reklamować w twoim mieście

Na potrzeby badania specjaliści przeanalizowali zbiór fraz związanych z merytoryką usług serwisowych. Dzięki temu oszacowano orientacyjną liczbę kliknięć, na które mogą liczyć właściciele warsztatów z dużych miast Polski - Gdańska, Krakowa, Poznania, Warszawy i Wrocławia. Do tej analizy przyjęto budżet na reklamę w wyszukiwarce w wysokości 50 zł/dzień.

Jak przedstawiają się prognozowane rezultaty? Największe zainteresowanie usługą „wymiana oleju” jest we Wrocławiu (353 kliknięcia w reklamę) oraz Warszawie (257 kliknięć). Fraza „wymiana rozrządu” najlepsze wyniki odnotuje w Poznaniu (490 kliknięć) oraz Krakowie (396 kliknięć). Na pewno warto promować „naprawę silnika” w Gdańsku (146 kliknięć), „naprawę turbosprężarki” w Poznaniu (159 kliknięć) oraz „lakierowanie samochodu” w Warszawie (102 kliknięcia).

Warsztaty jeszcze niemobilne

Analizując wyszukania na terenie całego kraju stwierdzono, że najwięcej klientów warsztatów samochodowych wyszukuje frazy przy użyciu komputerów stacjonarnych – 84 proc. osób, a najmniej – korzysta w tym celu ze smartfonów (4 proc.). Trendy mobilne nie są zatem tak silne, jak w innych branżach, choć z pewnością sytuacja ta będzie ulegać zmianie.

Podsumowując prognozy reklamowe w wyszukiwarce dla warsztatów samochodowych, jaki budżet trzeba przeznaczyć, aby osiągnąć wysokie wyniki? Symulacja przeprowadzona za pomocą narzędzi Google Planer Słów Kluczowych oraz Google Trends pokazała, że inwestycja wymaga nakładu ok. 50 zł dziennie (1 500 zł netto w skali miesiąca). Zakładając 2,75 zł jako cenę maksymalną za kliknięcie, reklama warsztatu samochodowego wyświetlona zostanie 12-46 tys. internatom oraz spowoduje ok. 700-1 200 kliknięć. Wysokie wyniki można osiągać także przy niższym budżecie. W jaki sposób? Rezygnując z kampanii ogólnopolskiej na rzecz reklamy w określonej lokalizacji, co jest dobrym krokiem w momencie, gdy promujemy warsztat działający lokalnie. Drugim sposobem jest ograniczenie merytoryczne, czyli reklamowanie przy pomocy ściśle zdefiniowanych fraz. Możemy w ten sposób wypromować konkretne usługi. Ostatnim sposobem jest zmniejszenie budżetu dziennego, w wyniku czego reklama będzie wyświetlana nieco rzadziej i z mniejszą liczbą kliknięć.


Zuzanna Szymańska, www.blink.pl - agencja specjalizująca się w kampaniach SEM i SEO

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Reklama kluczem do sukcesu?

Reklama kluczem do sukcesu?


Autor: Daria Bakala


Czy bez reklamy można rozpocząć działalność i funkcjonować? Jak wyróżnić się w tłumie i chaosie przekazywanych nam komunikatów? Co zrobić, aby reklama była skuteczna? Zapraszam do lektury.


W wielu przypadkach słyszymy powiedzenie Reklama kluczem do sukcesu. Pomimo jego powszechności jest ono zawsze aktualne. Bez względu na to z jakiej branży jest nasza firma, kiedy wchodzi na rynek, należy powiadomić o tym konsumenta. Powinno się jednak pamiętać o jednej najważniejszej rzeczy - reklama spełnia przede wszystkim rolę komunikatu. Od nas natomiast zależy, jaką przyjmie ona formę lub kompozycje oraz jaką wyróżni się efektywnością.

Reklama krok po kroku
Bez wątpienia wiele osób myśli, że reklama wymaga dużych funduszy i że drobne albo początkujące przedsiębiorstwa nie zdołają sobie pozwolić na takie koszty, co przekreśla je już na wstępie. Miejmy na uwadze, że bardzo dużo zależy od naszego wkładu! Świetna idea, zdanie, motto albo wyróżniający się symbol z odrobiną szczęścia oraz inwencji mamy możliwość stworzyć sami, a to już połowa sukcesu. Osoby nie wykazujące inwencji twórczej mogą skorzystać z usług profesjonalnej agencji, których zadaniem jest tworzenie przeróżnych haseł, bądź zaprzyjaźnionego grafika, który pomoże od strony wizualnej. Wszystkiemu można podołać, jeśli mamy przejrzyście sprecyzowany cel.

Inicjatywa to jedno, realizacja - drugie
Koncepcja to jedna rzecz, drugą jest sposób jej komunikacji. W pierwszej chwili wskazane jest określić do kogo kierujemy naszą ofertę lub produkt, jaka jest grupa docelowa. Inaczej bowiem powinna być sformułowana komunikacja z młodymi ludźmi, młodymi matkami i seniorami, kobietą a chłopakiem. Do jednej grupy bardziej bezpośrednio dotrzemy poprzez reklamę w radio, do kolejnej poprzez billboardy oraz plakaty. Ważne, aby myśleć logicznie, dostosować treść i formę do działalności naszej firmy, jej specjalności, lokalizacji siedziby, wizerunku filii i innych według was kluczowych składników.


Źródło: http://express-service.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Gdy braknie pomysłów na reklamę...

Gdy braknie pomysłów na reklamę...


Autor: Jakub Nowak


Jaka powinna być dobra reklama? Stworzenie skutecznej i przyciągającej uwagę odbiorców reklamy jest bardzo trudnym zadaniem, które wymaga profesjonalnego podejścia i zrozumienia potrzeb konsumentów.


Jeżeli chcemy, aby nasz produkt był dobrze rozpoznawalny warto zastanowić się nad podjęciem szeroko zakrojonych działań reklamowych obejmujących zarówno stworzenie spotu, jak i logo, które jest podstawowym elementem wizerunkowym każdego przedsiębiorstwa.
Budowanie świadomości marki (branding) wymaga czasu i odpowiednich narzędzi, dlatego nie warto iść w tej kwestii na kompromisy. Kiedy zabraknie pomysłów na reklamę, zawsze możemy skorzystać z usług profesjonalistów.

Agencje reklamowe

Korzystając z usług agencji reklamowych lub agencji interaktywnych, mamy pewność, że otrzymamy przekaz reklamowy szyty na miarę.

Jak wygląda praca speców od reklamy?

1. Wprowadzenie
Wprowadzenie obejmuje przede wszystkim charakterystykę marki oraz fizyczny opis produktu; bardzo ważna jest także charakterystyka emocjonalna oraz analiza działań konkurencji. Prezentowany przez nas produkt jest elementem pewnej układanki, dlatego konsument musi dostrzec jego innowacyjność i potencjał. Jeżeli reklamowaliśmy wcześniej jakiś produkt, kolejny przekaz powinien stanowić jego naturalne przedłużenie.
Bardzo istotnym elementem działań marketingowych jest stworzenie wyrazistego i chwytliwego hasła reklamowego, które natychmiast kojarzy się z danym brandem.

2. Target

Reklama powinna być skierowana do konkretnej grupy docelowej. Dopiero po określeniu kto jest potencjalnym odbiorcą produktu, możemy stworzyć pełny przekaz dostosowany do danej grupy wiekowej i jej możliwości finansowych. W podsumowaniu warto zawrzeć słowa kluczowe opisujące naszych klientów.

3. Cele

Reklama ma oddziaływać na odbiorcę i motywować do zakupu produktu. Istotą przekazu marketingowego jest właściwe nakreślenie przesłania i obietnicy, wywołujących pożądaną reakcję klienta. Przy określaniu celów warto skupić się na 2-3 najważniejszych i właśnie pod nie tworzyć kampanię reklamową.

4. Budżet

Im większy budżet, tym większe możliwości. Pamiętajmy jednak, że dobra reklama nie musi być droga – najważniejszy jest pomysł i wykonanie, dlatego odradzamy oszczędzania na technicznej stronie przedsięwzięcia. Sposób kreacji i emisji spotu jest w dużej mierze zależny od budżetu. Warto jednak pamiętać, że odbiorca chętniej wybierze produkt, który wrył mu się w pamięć, dlatego ograniczanie się do reklamy telewizyjnej jest złym posunięciem. Nowoczesne reklama to nie tylko przekaz telewizyjny, ale także Internet, telebimy w mieście, reklamy emitowane w autobusach, tramwajach i mieście oraz w sklepach.

Agencje reklamowe nie tylko realizują spoty i inne przekazy reklamowe od zera, ale również pomagają w wykonaniu reklamy według wizji zleceniodawcy. Niekiedy wystarczy kilka modyfikacji, aby reklama nabrała pożądanego kształtu i spełniała swoje zadanie, czyli przyciągała uwagę klientów.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Reklama strony firmowej i samej firmy – jak pokazać swoją działalność?

Reklama strony firmowej i samej firmy – jak pokazać swoją działalność?


Autor: Efaktury.org


Dla wielu e-przedsiębiorców strona firmowa i firma to synonimy. Tak jednak nie jest. Budowa marki nie może odbywać się wyłącznie przez próbę przebicia się w Google, co jednak nie oznacza, że można zaniedbać pozycjonowanie. Jak pogodzić te oba wyzwania?


Ludzie szukają firmy, a nie strony

To coraz częstsza sytuacja: potencjalny klient nie zadowala się samymi informacjami o firmie umieszczonymi w witrynie firmowej i szuka niezależnych źródeł, gdzie mógłby je zweryfikować. Pomagają różnego rodzaju katalogi czy fora internetowe, ponieważ tam pojawiają się różne opinie, a można także przekonać się, jak firma buduje swoją pozycję. Dla wielu klientów to ważne – wraz ze wzrostem świadomości konsumenckiej wybieramy chętniej firmy działające fair, które reklamują się z poszanowaniem netykiety. Dlatego właśnie serwisy takie jak darmowy katalog firm www.epolska.pl są odwiedzane dość często. Klienci coraz częściej przejmują inicjatywę – nie chcą być zasypywani reklamami, ale postanawiają samodzielnie odszukać informacje o wykonawcach czy dostawcach, którzy są w stanie zaspokoić ich potrzeby.

Są jednak tacy, dla których Google to podstawa

To klienci niezbyt aktywni, którzy ufają wynikom wyszukiwania. Ta grupa, choć systematycznie się zmniejsza, o czym świadczą liczne protesty przeciwko polityce Google i częstsze wykorzystywanie wyszukiwarek bez mechanizmów śledzenia, np. DuckDuckGo, wciąż jest liczna. Do tych ludzi także trzeba dotrzeć z wartościową ofertą, aby nie pozwolić konkurentom oferującym gorsze usługi i produkty, na zdobycie większego rynku. W tym celu trzeba promować witrynę internetową firmy, co nie jest proste w świecie szybko zmieniających się zasad SEO. Nieocenioną pomocą mogą być katalog stron, taki jak www.ranking.net.pl. Chodzi o to, aby swoją stronę promować dobrze. Jeszcze do niedawna znaczyło to, że w opisie witryny nie wolno spamować słowami kluczowymi, nie wolno przemycać linków czy naginać rzeczywistości. Czasy się jednak zmieniły i dziś trzeba na sprawę spojrzeć szerzej: nie należy wstawiać dobrego opisu między niewiele warte, reklamować dobrej strony między kiepskimi i ogólnie rzecz biorąc, zwracać uwagę nie tylko na własną markę, ale także na jej otoczenie.

SEO w czystej postaci przestało istnieć!

Dziś, żeby firma osiągnęła sukces, nie wystarczy tylko wypromować stronę internetową. Trzeba zadbać także o dobrą opinię o marce, a to zadanie zdecydowanie trudniejsze niż pokonanie algorytmu Google. Przedsiębiorcy nie powinni zapominać o tym, że Google to nie ich klient. Do tej pory dominowała strategia pokonywania przeciwników w Google, ale to nie przekładało się na rzeczywistość gospodarczą, bo pęd ku wyższym pozycjom sprawiał, że firma zaniedbywała komunikację z klientami. Katalogi stron były najważniejsze, ponieważ priorytetem było udowodnienie bezmyślnemu algorytmowi, że strona X jest lepsza niż strona Y. Dziś to klienta trzeba o tym przekonać, a co więcej, trzeba go też przekonać do stanięcia po stronie jednego z podmiotów. To klient musi sam stwierdzić, który z alternatywnych wykonawców czy dostawców oferuje lepsze usługi, a tego nie da się stwierdzić, patrząc na listę wyników wyszukiwarki.

Z tego właśnie powodu specjaliści odpowiedzialni za budowę marki i poprawę jej wizerunku często naciskają na kadrę kierowniczą przedsiębiorstw, aby wreszcie przesunąć część środków z działań typowo pozycjonerskich, na bardziej ogólne i wielotorowe – promocja firmy w katalogu firm często będzie pozwalała na to, aby po pierwsze dotrzeć bezpośrednio do klienta, a po drugie również poprawić pozycję w wyszukiwarkach.

Podsumowanie

Przez lata rynek czekał na zmianę, a kiedy ta nadeszła, mało kto był przygotowany. Dziś ci, którzy zrównują SEO i działania promocyjne, przegrywają. Pozycjonowanie to tylko część z tych działań, które trzeba podjąć, aby zwyciężyć w walce o klienta. Ten, kto zlekceważy znaczenie promocji firmy nie tylko przez pryzmat strony internetowej, jutro będzie mógł już tylko zamknąć działalność.


Emiasto.org - darmowa reklama Twoeje firmy w Internecie

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Banery reklamowe stałym elementem krajobrazu miejskiego

Banery reklamowe stałym elementem krajobrazu miejskiego


Autor: Marcelina Walijska


Trudno wyobrazić sobie kształt współczesnych miast, bez kolorowych reklam, zapełniających co bardziej ruchliwe ulice i skrzyżowania.


Banery reklamowe, wyrastają każdego dnia jak grzyby po deszczu, aby zaskoczyć lub też zachwycić nas w trakcie drogi do pracy, czy szkoły.

Pomysłowość specjalistów od reklamy nie zna granic, a ich środki promocyjne są coraz bardziej różnorodne. Warto się lepiej przyjrzeć tym ciekawym formom promocji, które na dobre wrosły w krajobraz życia miejskiego.

Dostrzegamy czy ignorujemy?

Skoro reklamy zewnętrzne są tak dla nas naturalne, to czy w ogóle są dla nas zauważalne? Czy traktujemy je z takim samym brakiem zainteresowania, jak mijane samochody, budynki, skwery? Odpowiedź nie jest jednoznaczna, ponieważ to zależy od kilku czynników. Jednak zanim o nich, zastanówmy się, czy faktycznie ignorujemy wszystkie mijane samochody, budynki i skwery? Z pewnością nie, sportowe lub luksusowe auta przyciągną naszą uwagę, jak również zabytki, czy kwieciste skwery. Tak samo jest z reklamą. Musi ona spełniać, pewne warunki abyśmy ją dostrzegli. Jakie to są warunki?

Najbardziej oczywistym z nich jest wielkość reklamy. Niezależnie od tego, czy przekaz w niej zawarty będzie dla nas atrakcyjny, czy nie i tak ją zauważymy.

Gdy już ją dostrzeżemy, informacja w niej zawarta musi być jasna i najlepiej krótka. Kierowca jadąc autem nie ma czasu aby skupiać się na długim przekazie, choćby i był bardzo wartościowy. Konsument ma zrozumieć, przede wszystkim to, że nasz produkt lub usługa jest dla niego najbardziej odpowiednia.

Nie będzie on, jednak chętny, aby poświęcić, swoją cenną uwagę, jeżeli reklama nie będzie atrakcyjna wizualnie. Banery reklamowe mają przełamywać nudną codzienność, czyli to do czego konsument jest przyzwyczajony i czego nie dostrzega. Dużo częściej dostrzegamy kolorowe reklamy z atrakcyjna grafiką niż te, które składają się wyłącznie z tekstu i jednolitego tła.

Lubimy czy nie lubimy?

Pomimo nielicznego grona przeciwników, mogę z całą pewnością stwierdzić, że lubimy reklamy. Często sobie tego nie uświadamiamy lub nie chcemy się do tego przyznać, jednak niezaprzeczalnie są one jak małe ozdoby na mapach naszych miast. Niejednokrotnie potrafią nas rozbawić lub zainteresować. Potrzebujesz idealnego prezentu pod choinkę dla bliskiej osoby, a nie masz czasu, aby szukać? Rozejrzyj się wokół, z pewnością znajdziesz reklamę, która Ci w tym pomoże. Reklamy outdoorowe ułatwiają nam życie nawet jeśli o tym nie wiemy.

Warto czy nie warto?

Myślę, że odpowiedź na to pytanie stała się już dosyć oczywista, jednak warto, to napisać: dobrze jest zainwestować w reklamę outdoorową. Jej działanie bywa bardzo subtelne. Klient nie musi wcale skupiać się na reklamie, aby przekaz do niego dotarł, ponieważ ludzki mózg rejestruje dosłownie wszystko. Co sprawia, że prędzej, czy później klient dotrze do naszej agencji, firmy, zakładu, sklepu, czy przedsiębiorstwa.

Choć często nie doceniamy reklam zewnętrznych, są one bardzo ważne i spełniają szereg funkcji, dzięki którym współczesne miasta nie byłyby tym, czym są dzisiaj, ośrodkami handlu i nowoczesności.


Agencja Reklamy we Wrocławiu
Warto również przejrzeć ciekawe propozycje wrocławskich banerów reklamowych.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.