poniedziałek, 4 stycznia 2016

Reklama strony firmowej i samej firmy – jak pokazać swoją działalność?

Reklama strony firmowej i samej firmy – jak pokazać swoją działalność?


Autor: Efaktury.org


Dla wielu e-przedsiębiorców strona firmowa i firma to synonimy. Tak jednak nie jest. Budowa marki nie może odbywać się wyłącznie przez próbę przebicia się w Google, co jednak nie oznacza, że można zaniedbać pozycjonowanie. Jak pogodzić te oba wyzwania?


Ludzie szukają firmy, a nie strony

To coraz częstsza sytuacja: potencjalny klient nie zadowala się samymi informacjami o firmie umieszczonymi w witrynie firmowej i szuka niezależnych źródeł, gdzie mógłby je zweryfikować. Pomagają różnego rodzaju katalogi czy fora internetowe, ponieważ tam pojawiają się różne opinie, a można także przekonać się, jak firma buduje swoją pozycję. Dla wielu klientów to ważne – wraz ze wzrostem świadomości konsumenckiej wybieramy chętniej firmy działające fair, które reklamują się z poszanowaniem netykiety. Dlatego właśnie serwisy takie jak darmowy katalog firm www.epolska.pl są odwiedzane dość często. Klienci coraz częściej przejmują inicjatywę – nie chcą być zasypywani reklamami, ale postanawiają samodzielnie odszukać informacje o wykonawcach czy dostawcach, którzy są w stanie zaspokoić ich potrzeby.

Są jednak tacy, dla których Google to podstawa

To klienci niezbyt aktywni, którzy ufają wynikom wyszukiwania. Ta grupa, choć systematycznie się zmniejsza, o czym świadczą liczne protesty przeciwko polityce Google i częstsze wykorzystywanie wyszukiwarek bez mechanizmów śledzenia, np. DuckDuckGo, wciąż jest liczna. Do tych ludzi także trzeba dotrzeć z wartościową ofertą, aby nie pozwolić konkurentom oferującym gorsze usługi i produkty, na zdobycie większego rynku. W tym celu trzeba promować witrynę internetową firmy, co nie jest proste w świecie szybko zmieniających się zasad SEO. Nieocenioną pomocą mogą być katalog stron, taki jak www.ranking.net.pl. Chodzi o to, aby swoją stronę promować dobrze. Jeszcze do niedawna znaczyło to, że w opisie witryny nie wolno spamować słowami kluczowymi, nie wolno przemycać linków czy naginać rzeczywistości. Czasy się jednak zmieniły i dziś trzeba na sprawę spojrzeć szerzej: nie należy wstawiać dobrego opisu między niewiele warte, reklamować dobrej strony między kiepskimi i ogólnie rzecz biorąc, zwracać uwagę nie tylko na własną markę, ale także na jej otoczenie.

SEO w czystej postaci przestało istnieć!

Dziś, żeby firma osiągnęła sukces, nie wystarczy tylko wypromować stronę internetową. Trzeba zadbać także o dobrą opinię o marce, a to zadanie zdecydowanie trudniejsze niż pokonanie algorytmu Google. Przedsiębiorcy nie powinni zapominać o tym, że Google to nie ich klient. Do tej pory dominowała strategia pokonywania przeciwników w Google, ale to nie przekładało się na rzeczywistość gospodarczą, bo pęd ku wyższym pozycjom sprawiał, że firma zaniedbywała komunikację z klientami. Katalogi stron były najważniejsze, ponieważ priorytetem było udowodnienie bezmyślnemu algorytmowi, że strona X jest lepsza niż strona Y. Dziś to klienta trzeba o tym przekonać, a co więcej, trzeba go też przekonać do stanięcia po stronie jednego z podmiotów. To klient musi sam stwierdzić, który z alternatywnych wykonawców czy dostawców oferuje lepsze usługi, a tego nie da się stwierdzić, patrząc na listę wyników wyszukiwarki.

Z tego właśnie powodu specjaliści odpowiedzialni za budowę marki i poprawę jej wizerunku często naciskają na kadrę kierowniczą przedsiębiorstw, aby wreszcie przesunąć część środków z działań typowo pozycjonerskich, na bardziej ogólne i wielotorowe – promocja firmy w katalogu firm często będzie pozwalała na to, aby po pierwsze dotrzeć bezpośrednio do klienta, a po drugie również poprawić pozycję w wyszukiwarkach.

Podsumowanie

Przez lata rynek czekał na zmianę, a kiedy ta nadeszła, mało kto był przygotowany. Dziś ci, którzy zrównują SEO i działania promocyjne, przegrywają. Pozycjonowanie to tylko część z tych działań, które trzeba podjąć, aby zwyciężyć w walce o klienta. Ten, kto zlekceważy znaczenie promocji firmy nie tylko przez pryzmat strony internetowej, jutro będzie mógł już tylko zamknąć działalność.


Emiasto.org - darmowa reklama Twoeje firmy w Internecie

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz