poniedziałek, 4 stycznia 2016

Reklama strony firmowej i samej firmy – jak pokazać swoją działalność?

Reklama strony firmowej i samej firmy – jak pokazać swoją działalność?


Autor: Efaktury.org


Dla wielu e-przedsiębiorców strona firmowa i firma to synonimy. Tak jednak nie jest. Budowa marki nie może odbywać się wyłącznie przez próbę przebicia się w Google, co jednak nie oznacza, że można zaniedbać pozycjonowanie. Jak pogodzić te oba wyzwania?


Ludzie szukają firmy, a nie strony

To coraz częstsza sytuacja: potencjalny klient nie zadowala się samymi informacjami o firmie umieszczonymi w witrynie firmowej i szuka niezależnych źródeł, gdzie mógłby je zweryfikować. Pomagają różnego rodzaju katalogi czy fora internetowe, ponieważ tam pojawiają się różne opinie, a można także przekonać się, jak firma buduje swoją pozycję. Dla wielu klientów to ważne – wraz ze wzrostem świadomości konsumenckiej wybieramy chętniej firmy działające fair, które reklamują się z poszanowaniem netykiety. Dlatego właśnie serwisy takie jak darmowy katalog firm www.epolska.pl są odwiedzane dość często. Klienci coraz częściej przejmują inicjatywę – nie chcą być zasypywani reklamami, ale postanawiają samodzielnie odszukać informacje o wykonawcach czy dostawcach, którzy są w stanie zaspokoić ich potrzeby.

Są jednak tacy, dla których Google to podstawa

To klienci niezbyt aktywni, którzy ufają wynikom wyszukiwania. Ta grupa, choć systematycznie się zmniejsza, o czym świadczą liczne protesty przeciwko polityce Google i częstsze wykorzystywanie wyszukiwarek bez mechanizmów śledzenia, np. DuckDuckGo, wciąż jest liczna. Do tych ludzi także trzeba dotrzeć z wartościową ofertą, aby nie pozwolić konkurentom oferującym gorsze usługi i produkty, na zdobycie większego rynku. W tym celu trzeba promować witrynę internetową firmy, co nie jest proste w świecie szybko zmieniających się zasad SEO. Nieocenioną pomocą mogą być katalog stron, taki jak www.ranking.net.pl. Chodzi o to, aby swoją stronę promować dobrze. Jeszcze do niedawna znaczyło to, że w opisie witryny nie wolno spamować słowami kluczowymi, nie wolno przemycać linków czy naginać rzeczywistości. Czasy się jednak zmieniły i dziś trzeba na sprawę spojrzeć szerzej: nie należy wstawiać dobrego opisu między niewiele warte, reklamować dobrej strony między kiepskimi i ogólnie rzecz biorąc, zwracać uwagę nie tylko na własną markę, ale także na jej otoczenie.

SEO w czystej postaci przestało istnieć!

Dziś, żeby firma osiągnęła sukces, nie wystarczy tylko wypromować stronę internetową. Trzeba zadbać także o dobrą opinię o marce, a to zadanie zdecydowanie trudniejsze niż pokonanie algorytmu Google. Przedsiębiorcy nie powinni zapominać o tym, że Google to nie ich klient. Do tej pory dominowała strategia pokonywania przeciwników w Google, ale to nie przekładało się na rzeczywistość gospodarczą, bo pęd ku wyższym pozycjom sprawiał, że firma zaniedbywała komunikację z klientami. Katalogi stron były najważniejsze, ponieważ priorytetem było udowodnienie bezmyślnemu algorytmowi, że strona X jest lepsza niż strona Y. Dziś to klienta trzeba o tym przekonać, a co więcej, trzeba go też przekonać do stanięcia po stronie jednego z podmiotów. To klient musi sam stwierdzić, który z alternatywnych wykonawców czy dostawców oferuje lepsze usługi, a tego nie da się stwierdzić, patrząc na listę wyników wyszukiwarki.

Z tego właśnie powodu specjaliści odpowiedzialni za budowę marki i poprawę jej wizerunku często naciskają na kadrę kierowniczą przedsiębiorstw, aby wreszcie przesunąć część środków z działań typowo pozycjonerskich, na bardziej ogólne i wielotorowe – promocja firmy w katalogu firm często będzie pozwalała na to, aby po pierwsze dotrzeć bezpośrednio do klienta, a po drugie również poprawić pozycję w wyszukiwarkach.

Podsumowanie

Przez lata rynek czekał na zmianę, a kiedy ta nadeszła, mało kto był przygotowany. Dziś ci, którzy zrównują SEO i działania promocyjne, przegrywają. Pozycjonowanie to tylko część z tych działań, które trzeba podjąć, aby zwyciężyć w walce o klienta. Ten, kto zlekceważy znaczenie promocji firmy nie tylko przez pryzmat strony internetowej, jutro będzie mógł już tylko zamknąć działalność.


Emiasto.org - darmowa reklama Twoeje firmy w Internecie

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Banery reklamowe stałym elementem krajobrazu miejskiego

Banery reklamowe stałym elementem krajobrazu miejskiego


Autor: Marcelina Walijska


Trudno wyobrazić sobie kształt współczesnych miast, bez kolorowych reklam, zapełniających co bardziej ruchliwe ulice i skrzyżowania.


Banery reklamowe, wyrastają każdego dnia jak grzyby po deszczu, aby zaskoczyć lub też zachwycić nas w trakcie drogi do pracy, czy szkoły.

Pomysłowość specjalistów od reklamy nie zna granic, a ich środki promocyjne są coraz bardziej różnorodne. Warto się lepiej przyjrzeć tym ciekawym formom promocji, które na dobre wrosły w krajobraz życia miejskiego.

Dostrzegamy czy ignorujemy?

Skoro reklamy zewnętrzne są tak dla nas naturalne, to czy w ogóle są dla nas zauważalne? Czy traktujemy je z takim samym brakiem zainteresowania, jak mijane samochody, budynki, skwery? Odpowiedź nie jest jednoznaczna, ponieważ to zależy od kilku czynników. Jednak zanim o nich, zastanówmy się, czy faktycznie ignorujemy wszystkie mijane samochody, budynki i skwery? Z pewnością nie, sportowe lub luksusowe auta przyciągną naszą uwagę, jak również zabytki, czy kwieciste skwery. Tak samo jest z reklamą. Musi ona spełniać, pewne warunki abyśmy ją dostrzegli. Jakie to są warunki?

Najbardziej oczywistym z nich jest wielkość reklamy. Niezależnie od tego, czy przekaz w niej zawarty będzie dla nas atrakcyjny, czy nie i tak ją zauważymy.

Gdy już ją dostrzeżemy, informacja w niej zawarta musi być jasna i najlepiej krótka. Kierowca jadąc autem nie ma czasu aby skupiać się na długim przekazie, choćby i był bardzo wartościowy. Konsument ma zrozumieć, przede wszystkim to, że nasz produkt lub usługa jest dla niego najbardziej odpowiednia.

Nie będzie on, jednak chętny, aby poświęcić, swoją cenną uwagę, jeżeli reklama nie będzie atrakcyjna wizualnie. Banery reklamowe mają przełamywać nudną codzienność, czyli to do czego konsument jest przyzwyczajony i czego nie dostrzega. Dużo częściej dostrzegamy kolorowe reklamy z atrakcyjna grafiką niż te, które składają się wyłącznie z tekstu i jednolitego tła.

Lubimy czy nie lubimy?

Pomimo nielicznego grona przeciwników, mogę z całą pewnością stwierdzić, że lubimy reklamy. Często sobie tego nie uświadamiamy lub nie chcemy się do tego przyznać, jednak niezaprzeczalnie są one jak małe ozdoby na mapach naszych miast. Niejednokrotnie potrafią nas rozbawić lub zainteresować. Potrzebujesz idealnego prezentu pod choinkę dla bliskiej osoby, a nie masz czasu, aby szukać? Rozejrzyj się wokół, z pewnością znajdziesz reklamę, która Ci w tym pomoże. Reklamy outdoorowe ułatwiają nam życie nawet jeśli o tym nie wiemy.

Warto czy nie warto?

Myślę, że odpowiedź na to pytanie stała się już dosyć oczywista, jednak warto, to napisać: dobrze jest zainwestować w reklamę outdoorową. Jej działanie bywa bardzo subtelne. Klient nie musi wcale skupiać się na reklamie, aby przekaz do niego dotarł, ponieważ ludzki mózg rejestruje dosłownie wszystko. Co sprawia, że prędzej, czy później klient dotrze do naszej agencji, firmy, zakładu, sklepu, czy przedsiębiorstwa.

Choć często nie doceniamy reklam zewnętrznych, są one bardzo ważne i spełniają szereg funkcji, dzięki którym współczesne miasta nie byłyby tym, czym są dzisiaj, ośrodkami handlu i nowoczesności.


Agencja Reklamy we Wrocławiu
Warto również przejrzeć ciekawe propozycje wrocławskich banerów reklamowych.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Proste i skuteczne narzędzia w branży reklamowej

Proste i skuteczne narzędzia w branży reklamowej


Autor: Bartosz Łajca


Wizytówki są nieodłącznym elementem dobrze prosperującego biznesu. Dzięki nim skutecznie budujemy wizerunek przedsiębiorstwa lub nasz osobisty. Warto zadbać o to, aby nasza reklama była wysokiej jakości. Jak możemy upewnić się, że nasza wizytówka jest dopracowana w każdym detalu?


Pierwsze kroki dobrej reklamy

Na początek musimy zadbać o każdy element znajdujący się na naszej wizytówce, a następnie wzbogacić ją o pewien ekskluzywny akcent, który sprawi, że będzie ona jeszcze bardziej atrakcyjna.

W pierwszym etapie projektowania klient może wybrać, z jakiego materiału ma być ona wykonywana. Z pomocą przyjdzie np. drukarnia internetowa, która powinna nam wyjaśnić na czym dokładnie polega różnica w wyborze danego materiału i jaki będzie odpowiedni dla naszego projektu. Projekt możemy stworzyć nie tylko na papierze, ale także na bawełnie, PCV, drewnie, a nawet na powierzchniach metalowych. Dużo oczywiście zależy także od możliwości danej drukarni i naszego nakładu finansowego oraz gustu samego klienta.

Po wstępnym stworzeniu projektu możemy przystąpić do wzbogacenia naszej wizytówki o elementy ekskluzywne. Może to być lakier UV, folia hot-stamping, wycięcie, tłoczenie i wiele innych zabiegów. Uszlachetnienia wykonywane są na wszelaki sposób. W dużej mierze zależy to także od możliwości drukarni. Wizytówka wysokiej jakości nie musi posiadać dodatkowych elementów, jednak są one na pewno mile widziane i podniosą jej jakość.

Pomocne narzędzia dla laików

Stworzenie wizytówki to nie trudne zadanie, jednak przed przystąpieniem do jej projektowania warto sprecyzować, jaki efekt końcowy chcemy osiągnąć.

Wizytówka osobista będzie się różnić od wizytówki dla np.: agencji reklamowej. Możemy wyróżnić kilka popularnych typów wizytówek:

  • Wizytówki osobiste – czyli takie, na których znajdziemy imię i nazwisko właściciela, jego stopień lub tytuł naukowy i kontakt. Zazwyczaj jest prosta i posiada mało elementów graficznych.
  • Wizytówki służbowe – zawierają imię i nazwisko, stanowisko pracy, logo firmy, dane kontaktowe, rodzaj prowadzonej działalności, itp.
  • Wizytówki kombinowane – składają się na nią elementy wizytówki służbowej i osobistej

Projektowanie wizytówki może odbywać się na wiele różnych sposobów. Oczywiście najpopularniejszym jest projektowanie komputerowe. W dzisiejszych czasach możemy jednak skorzystać z narzędzia jakim jest kreator wizytówek, za sprawą którego szybko i łatwo stworzymy własny projekt. Tego typu kreatory zawierają wiele przydatnych funkcji oraz modułów. Często wyposażone są tez w gotowe szablony. Możemy je znaleźć bezpośrednio w sieci oraz jako aplikacje na nasz komputer. Wiele drukarni internetowych posiada tego typu kreatory na swoich stronach.

Na zakończenie

Wystarczy odrobina chęci i wyobraźni, aby stworzyć na prawdę ekskluzywny produkt. Za stosunkowo niewielkie pieniądze otrzymasz profesjonalnie przygotowaną wizytówkę, która podniesie skuteczność Twojej reklamy.


Bartosz Łajca - Specjalista ds. e-marketingi i promocji w sieci.

drukarnia internetowa

kreator wizytówek

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Telebimy - światła dużych miast

Telebimy – światła dużych miast


Autor: Tomasz Zieracki


Chcesz zapewnić sobie dobrą reklamę? Sprawdź, czym jest telebim i na jaką formę prezentacji pozwala.


Spotykane są głównie w miejscach najczęściej odwiedzanych przez ludzi. Przyciągają wzrok i w związku z tym są doskonałym sposobem na promocję. Telebimy, ponieważ to o nich mowa, już na stałe wpisały się w krajobraz wielu dużych polskich miast. Od lat cieszą się niesłabnąca popularnością, a teraz dostępne są również jako bardziej zaawansowane technologicznie, by świecić jeszcze lepiej.

Czym jest telebim?

Telebimy to rodzaj ekranów wizyjnych, które składają się z licznych diod LED. Są z tego powodu nazywane także wyświetlaczami diodowymi. Potrafią wyświetlać obraz w pełnym kolorze, a ich dzięki wykorzystaniu ledów niezawodnie działają także podczas mocno słonecznych dni, zawsze prezentując czytelny i wyraźny obraz.

Wszystkie telebimy mają konstrukcję modułową, czyli każdy z ekranów składa się z wielu modułów – im jest ich więcej, tym cały telebim jest także większy. Moduły natomiast składają się z pikseli, które rozmieszczone są poziomo i pionowo. Dzięki swojej modułowej konstrukcji telebimy mogą mieć różne wielkości i kształty. To powoduje, że nie tylko wykorzystywane są do reklamy zewnętrznej, ale również podczas różnego rodzaju imprez, na przykład koncertów, festiwali czy targów.

Jak reklamować się na telebimie?

Żeby skutecznie reklamować się na telebimach, nie trzeba mieć swojego na własność. Obecnie prowadzeniem promocji tego rodzaju zajmują się firmy wynajmujące przestrzeń na swoich telebimach, często rozmieszczonych w najlepszych punktach największych miast na terenie całego kraju. Istnieje także możliwość wynajmu telebimów, na przykład w formie cieszących się powodzeniem totemów wolnostojących, które mogą wyświetlać dynamiczne informacje i reklamy podczas eventów różnego rodzaju.

Z jakimi kosztami trzeba się liczyć? Ceny zależne są od takich czynników jak: długość emitowanego spotu reklamowego, liczba ekranów do promocji, także czas trwania całej kampanii reklamowej związany z częstotliwością wyświetlania spotu.

Telebimy to sprawdzony sposób na reklamę prezentowaną wielu osobom w ciągu całego dnia – 24 godziny na dobę. W zestawieniu z atrakcyjnymi cenami to metoda marketingowa zdecydowanie warta bliższej uwagi i z nią nawet niewielkie firmy mogą osiągnąć świetne wyniki.


Artykuł powstał, dzięki upszejmości właścicielu strony ledspace.pl.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Mobilne nośniki reklam święcą triumfy

Mobilne nośniki reklam święcą triumfy


Autor: Marcelina Walijska


Oprócz tradycyjnej, statycznej reklamy zewnętrznej, typu banery czy billboardy, coraz więcej sukcesów odnotowuje reklama mobilna, umieszczana na samochodach, tramwajach i autobusach. Skąd ta popularność?


To, co widzę, jest… reklamą

Powiedzmy sobie szczerze, chociaż raz dziennie trzeba z domu wyjść. A wtedy prędzej czy później natkniemy się na pojazd oklejony reklamą, której nie sposób nie zauważyć. To właśnie szeroka dostępność i widoczność jest powodem, dla którego firmy decydują się zainwestować w reklamę ruchomą.

Światła uliczne sprzymierzeńcem reklamy

Dziś, gdy (niestety) coraz więcej czasu spędzamy w korkach, reklama na samochodach jest świetnym rozwiązaniem na promocję firmy. Znudzeni kierowcy chwytają się każdej możliwości skupienia na czymś wzroku, gdy sznur aut ani trochę nie przesuwa się do przodu. Wtedy grafika reklamowa na samochodzie dostawczym przykuwa uwagę i zapisuje się w pamięci. I w ten sposób poszerza się baza potencjalnych klientów firmy.

Tanie jak barszcz

Reklama mobilna jest niedroga. Wiedzą to wszyscy, którzy z niej korzystają. Płaci się tylko jednorazowo, za materiał do oklejenia. Niepotrzebne są żadne opłaty za wynajem billboardu, żadne podatki od nieruchomości, pozwolenia i inne formalności. Do tego dojedzie wszędzie (o ile nie znajduje się na osiemnastokołowej ciężarówce) i rozpowszechni wszystko, co tylko zechcesz. Do tego jest interesująca dla odbiorców, a rzadko można to zainteresowanie uzyskać za niewielką cenę.

Interesujące rozwiązania

Ruchoma reklama nie musi być nudna. Firmy ścigają się w wymyślaniu kreatywnych pomysłów na rozpowszechnienie swojej działalności. Grafiki 3D, ciekawe wykorzystanie kół pojazdu - możliwości jest naprawdę wiele. Poniżej linki do blogów z najbardziej, według mnie, intrygującymi zdjęciami.

Współcześnie rynek oferuje niemal nieskończenie wiele możliwości reklamy zewnętrznej. Oklejanie samochodów reklamą staje się coraz bardziej popularne i przynosi zamierzone efekty. Jednak sukces zależy w dużej mierze od kreatywności agencji reklamowej, której powierzymy to zadanie oraz doboru odpowiednich nośników. Jeśli naszym targetem jestm młodzież lub osoby średniozamożne, można przypuszczać, iż poruszają się komunikacją miejską, a więc ten nośnik będzie odpowiednim do ekspozycji naszej reklamy.


Agencja reklamowa we Wrocławiu - Vizer.pl

Oferujemy również profesjonalne oklejanie witryn we Wrocławiu.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.