poniedziałek, 4 stycznia 2016

Budżet reklamowy

Budżet reklamowy


Autor: Krzysztof Krzeczowski


Reklama jest podstawą działania na współczesnym rynku. Bez wątpienia to właśnie reklama w ciągu ostatnich latach stała się jednym z tych elementów, które decydują o powodzeniu danej firmy na rynku. Skuteczny i prężnie działający dział reklamowy to z pewnością jest jej ogromny skarb i ogromny kapitał na przyszłość.


Właściwie skonstruowana reklama i właściwie przeprowadzona kampania reklamowa z pewnością jest czynnikiem wpływającym na powodzenie, na wielkość sprzedaży i tym samym jest to klucz to odniesienia sukcesu. Aby jednak mówić o skutecznej reklamie, nie wystarczy mieć dobrego zespołu w dziale reklamowym, ale potrzebny jest również odpowiedni budżet. Bez tego elementu trudno jest mówić o dobrej i przede wszystkim o skutecznej reklamie.

Oczywiście budżet reklamowy powinien uwzględniać takie kwestie jak rynek, na którym działamy, jego wielkość oraz charakterystykę potencjalnego klienta. Jak najbardziej również należy brać pod uwagę spodziewane zyski. Tenże budżet z pewnością powinien być znacznie większy, jeśli mówimy o kampanii reklamowej prowadzonej na skalę całego kraju lub nawet na skalę międzynarodową.

Większy budżet reklamowy – większe możliwości dla firmy

Jeśli działamy na rynku lokalnym, to zasadniczo nie ma potrzeby, aby nasz budżet reklamowy był bardzo duży. Wielkość tego budżetu jest ponadto uzależniona od takiego elementu jak ilość kanałów dystrybucji reklamy, jakie zakładamy. Jeśli mówimy o reklamie i budżecie na nią przeznaczanej, to zazwyczaj myślimy o takich formach reklamy jak telewizyjna, prasowa, radiowa czy też internetowa. Jednakże w tym miejscu należy również zwrócić uwagę na nieco inną formę reklamy, która jest niemniej ważna i na którą również należy przeznaczyć odpowiednie środki w naszym budżecie reklamowym. Tutaj chodzi o takie elementy jak odzież reklamowa oraz wszelkie inne gadżety reklamowe jak długopisy, kubki reklamowe, słodycze reklamowe czy też inne. To również jest bardzo ważny element, który buduje jakość marki naszego produktu. Trzeba w tym miejscu podkreślić, że takie elementy jak nadruki na odzież, wykonanie kubka z odpowiednim napisem to bynajmniej nie jest duży koszt, tym bardziej wówczas, jeśli mówimy o skali masowej.

Budżet reklamowy naszej firmy powinien być bardzo dobrze przemyślany i zaplanowany, gdyż to właśnie reklama może decydować o naszym rynkowym sukcesie. Dzięki niemu mamy szansę wypromować swoją działalność i to na bardzo dużą i szeroką skalę, której na pewno pozazdrości nam konkurencja.


Gadżety, upominki reklamowe Anger

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Zależne od reklamy

Zależne od reklamy


Autor: Krzysztof Krzeczowski


Być może nikt z nas na początku lat dziewięćdziesiątych ubiegłego stulecia nie zdawał sobie sprawy z tego, jak wielkiego znaczenia w stosunkowo niedługim czasie nabierze pojęcie reklamy, bowiem dzisiaj bez tego elementu trudno sobie wyobrazić skuteczne działanie na jakimkolwiek rynku.


Nieważne czy mówimy o rynku lokalnym, krajowym, o bardzo wąskiej niszy rynkowej, czy też o rynku międzynarodowym, znaczenie reklamy jest ogromne i bez odpowiedniej kampanii reklamowej nasz produkt lub usługa przez nas świadczona może się spotkać z głuchą ciszą ze strony odbiorców lub też zainteresowanie tymże produktem/usługą będzie znikome. Reklamę można prowadzić oczywiście w bardzo różny sposób. Bardzo ważne jest to, aby tym elementem działalności danej firmy zajęły się osoby mające pojęcie na ten temat, gdyż nie każda reklama może odnieść ten sam skutek.

Ważny jest sukces

Bardzo ważnymi elementami jest określenie celów, jakie dane przedsiębiorstwo chce osiągnąć, określenie docelowego rynku oraz jego wielkości, a następnie można przejść również do określenia kanałów dystrybucji reklamy. To bardzo ważne czy będziemy prowadzili kampanię reklamową w telewizji ogólnokrajowej, w lokalnych mediach, a może w głównej mierze w internecie, czy też za pomocą ulicznych billboardów. Od wszelkich podjętych decyzji zależy w tym miejscu skuteczność reklamy, a ta oczywiście weryfikowana jest zainteresowaniem ze strony rynku i jednocześnie też wielkością sprzedaży.

Poza takimi kwestiami jak ukazywanie pozytywnych stron naszego produktu w mediach czy też w jakichkolwiek innych środkach przekazu reklamowego, istotnym elementem w strategii sprzedaży produktu bądź też usługi, są różne gadżety rozdawana lub sprzedawane w ramach różnych akcji prowadzonych przez dane przedsiębiorstwo.

Mogłoby się wydawać, że takie elementy jak odzież reklamowa, słodycze z nazwą danej firmy lub też kubki reklamowe i inne tego typu elementy to pewien dodatek, aczkolwiek w rzeczywistości trzeba podkreślić, że jest to bardzo ważny element w strategii reklamowej przedsiębiorstwa, na który również należy położyć nacisk. Takie elementy jak różne prezenty, gratisy mają bardzo duże znaczenie dla klienta i budują dodatkowy element zaufania pomiędzy określoną firmą i rynkiem. Wszelkie nadruki na odzież, jakość kubków i innych elementów powinna być jak najwyższa, gdyż klient na to zwraca uwagę. To właśnie od tych elementów reklamowych, w dużym stopniu zależy sukces, jaki przedsiębiorstwo osiągnie na rynku. Dzięki temu nasza firma będzie cieszyć się popularnością.


Upominki reklamowe Anger

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Tablice informacyjne są ważne

Tablice informacyjne są ważne


Autor: Krzysztof Krzeczowski


Tablice informacyjne to elementy możliwe do znalezienia w wielu obiektach użyteczności publicznej. Można je znaleźć w urzędach, szkołach, przedszkolach itd. Doskonale sprawdzają się również na klatkach schodowych bloków mieszkalnych. Stanowią doskonałe miejsce do zawieszania różnego rodzaju powiadomień i ogłoszeń.


Warto czytać

Jeśli mieszkamy w bloku, w którym jest tablica informacyjna lub bywamy w urzędzie, w którym taka tablica się znajduje, a informacje zamieszczone na niej mogą być dla nas ważne, czytajmy. Zatrzymanie się przy tablicy informacyjnej i przeczytanie informacji tam się znajdujących, to tylko chwila. Mogą to być informacje na tyle istotne, że nam się to opłaci.

Nośnik reklamowy

Tablica informacyjna lub gablota ogłoszeniowa, mogą spełniać również inną rolę. Mogą być doskonałym nośnikiem reklamy zewnętrznej. Jeśli zatrzymamy się przy takiej tablicy, z pewnością szybko zauważymy, że znajdują się na niej nie tylko ważne informacje, ale i reklamy. To charakterystyczne przede wszystkim dla tablic zawieszonych na klatkach schodowych bloków mieszkalnych. Oczywiście nie można się temu dziwić. Ogólna dostępność tablic i możliwość zawieszenia na nich reklamy za darmo, to coś, z czego korzysta wielu przedsiębiorców.

Patrząc z perspektywy klienta, można ulotki na tablicach reklamowych ocenić dość pozytywnie. Z reguły dotyczą bowiem firm zlokalizowanych w okolicach klatki schodowej – na tym samym osiedlu czy ulicy. Wiedza o istnieniu takich firm, może być potrzebna. Patrząc od strony przedsiębiorcy, ulotki przypinane na tablicach reklamowych to ciekawa firma reklamowania własnej działalności gospodarczej. Taka ulotka, powieszona na tablicy reklamowej, przez długi czas zwraca uwagę klientów. Jeśli tablica zaś powieszona jest przy skrzynkach pocztowych czy przy domofonie, spojrzy na nią praktycznie każdy przechodzący, odbiór reklamy będzie więc zauważalny.

Podsumowując

Tablice reklamowe i informacyjne, to coś, na co warto zwracać uwagę. Bez względu na lokalizację tablicy, jeśli została zawieszona, to w celu zamieszczania na niej istotnych informacji, których przeczytanie może być dla nas ważne. Tablica informacyjna może również spełniać rolę nośnika reklamowego. Jeśli czytamy informacje na tablicy warto zwrócić uwagę na reklamy i ulotki reklamowe na niej zawieszone.

Jeśli to my chcemy reklamować swoje produkty lub usługi, tablice informacyjne i gabloty powinny pozostawać w kręgu naszych zainteresowań. To idealne miejsce reklamowe, dzięki czemu łatwo dotrzeć do klientów. Nie warto więc bagatelizować roli tablic informacyjnych. One bardzo się przydają.


Konarch - tablica informacyjna

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jak stworzyć dobre hasło na gadżety reklamowe?

Jak stworzyć dobre hasło na gadżety reklamowe?


Autor: Krzysztof Krzeczowski


Dobre hasła reklamowe pomagają firmom w promowaniu swoich produktów i usług. Gdy hasło jest chwytliwe i łatwe do zapamiętania, firma zyskuje rozgłos w ekspresowym tempie. Warto więc wiedzieć jak stworzyć hasło, które z powodzeniem można umieścić na gadżetach reklamowych rozdawanych klientom


Najsłynniejsze hasła reklamowe od lat promują produkty renomowanych marek. Mniejsze firmy również mogą stworzyć własny slogan, który ozdobi kubki lub koszulki z nadrukiem będące obecnie jednymi z najpopularniejszych gadżetów reklamowych. Ich wykorzystanie przy promowaniu firmy sprawia, że znacznie zwiększa się odsetek osób chcących skorzystać z oferty danego przedsiębiorstwa.

Tworząc hasło reklamowe, które ozdobi koszulki lub kubki z nadrukiem, można kierować się kilkoma sprawdzonymi zasadami. Przede wszystkim slogan musi być spójny z nazwą firmy - kontynuować ją lub uzupełniać płynący z niej przekaz. Niekiedy efekt taki uzyskuje się dzięki umieszczeniu nazwy firmy z haśle reklamowym, jednak rozwiązanie to nie jest jedyne. Bardzo ważną kwestią jest także łatwość w zapamiętaniu hasła. Najlepiej sprawdzają się więc hasła zwięzłe, jednak nie powinno się na siłę skracać sloganu.

Warto podkreślić, że sugestywny i dłuższy slogan zdobiący koszulki lub kubki z nadrukiem będzie dla klientów łatwiejszy do zapamiętania niż slogan krótki, ale niezbyt związany z ofertą firmy. Slogan musi także skupiać się na potrzebach klienta, a więc na tym co on, a nie dana firma, zyska dokonując zakupów wyprodukowanych przez nią towarów lub korzystając z jej usług. Potrzeby klienta powinny być, więc stawiane na pierwszym miejscu. Hasła reklamowe zdobiące kubki i koszulki z nadrukiem muszą również sprawiać, że dane przedsiębiorstwo będzie wyróżniać się spośród innych firm oferujących podobne produkty i usługi. W reklamie nie wystarcza bowiem bycie dobrym - trzeba być najlepszym. Należy więc w haśle reklamowym podkreślać nie tylko cechy podobne jak u innych firm, ale również te, które sprawiają, że oferta firmy jest wyjątkowa i wyróżniająca się. Istotna jest także prostota hasła reklamowego - kilka słów powinno oddawać więcej niż płomienne przemówienie trwające godzinę. Używane w haśle zwroty powinny być więc powszechnie znane i akceptowe.

Stosując się do powyższych zasad można mieć pewność, że kubki i koszulki reklamowe rozdawane klientom przyniosą zadowalające efekty. Chwytliwe slogany sprawią bowiem, że daną markę będą kojarzyć nie tylko obdarowane gadżetami osoby, ale również wszystkie osoby przebywające w ich otoczeniu.


Anger-gadzety.pl - Banery reklamowe

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Zalety gadżetów reklamowych

Zalety gadżetów reklamowych


Autor: Krzysztof Krzeczowski


Firmy coraz częściej rezygnują z tworzenia tradycyjnych wizytówek i rozdawania ulotek na rzecz obdarowywania klientów gadżetami reklamowymi w postaci kubków czy koszulek.


Psychologowie udowodnili bowiem, że używany na co dzień kubek czy wygodna koszulka przekonują klientów do korzystania z usług danej firmy lub kupna jej towarów w stopniu o wiele większym niż inne formy reklamy. Kubki z nadrukiem są znanym i lubianym gadżetem zarówno przez właścicieli firm, jak i ich klientów. Kubek jest bowiem przedmiotem, którego używany na co dzień. Kojarzy więc on nam się z przyjemnymi chwilami spędzonymi przy porannej kawie czy z gorącą herbatą w chłodne zimowe wieczory. Kubki reklamowe są często dodawane jako gratis do różnego rodzaju produktów lub rozdawane na targach lub konferencjach.

Skuteczność tej formy reklamy potwierdzają fakty, np. średni dzienny czas korzystania z kubka wynoszący 50 minut. Ponadto kubki z nadrukiem prawie przez cały czas korzystania z nich znajdują się na wysokości wzroku, gdyż przynajmniej kilkanaście razy przybliżamy je do twarzy i oglądamy. Kubki reklamowe są także gadżetem oddziałującym nie tylko na klienta, ale również na jego otoczenie - rozdająca kubki firma reklamuje się więc w każdym miejscu, do którego klient zabierze kubek. Warto zaznaczyć także, że jednostkowy koszt tego typu reklamy jest znacznie niższy niż koszt reklamy telewizyjnej lub radiowej, a ich skuteczność jest porównywalna. Do korzystania z kubków reklamowych mogą przekonywać też badania psychologów, którzy potwierdzili, że kubek jest przedmiotem, który pomaga pozytywnie zapamiętać inne rzeczy - picie ulubionych napojów powoduje bowiem wydzielanie się hormonów szczęścia, dzięki czemu dana firma wydaje nam się atrakcyjniejsza.

Wygodne koszulki z nadrukiem budzą w nas podobne skojarzenia jak kubki, gdyż wiele osób przywiązuje się do swoich ulubionych ubrań i nosi je niemalże codziennie. Koszulki reklamowe muszą więc być dobrze skrojone i wykonane z dobrej jakości materiałów, by otrzymujące je osoby zakładały je jak najczęściej. Dzięki nim można bowiem zareklamować się w każdym miejscu, do którego udają się osoby noszące koszulki z nadrukiem. Koszulki są także bardzo trwałe - przeciętnie można je nosić przez kilka lat, dlatego są one formą reklamy długoterminowej. Nietrudno więc zauważyć, że gadżety reklamowe są obecnie jedną z najlepszych form reklamy.

Reklama tego typu nie jest agresywna, a więc nie zraża klientów. Jej subtelny wydźwięk sprawia natomiast, że klienci sami szukają kontaktu z daną firmą.


Anger-Gadzety.pl - Kubki reklamowe

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.